Author Topic: Маркировка и организация на движението  (Read 222511 times)

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Quote from: Kvoxville
Мен ми направи впечатление, че има нова маркировка по Цариградско шосе, но не напълно, ами частично.
Не знам за какво се `абят, нали през лятото трябва да го преасфалтират уж?

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Quote from: ozzy
Не знам за какво се `абят, нали през лятото трябва да го преасфалтират уж?

Що за логика? Ми то за какво ядеш като пак ще е огладнееш?

Маркировката не се слага за красота, тя си има функция в регулирането на движението. И потенциално може да спаси човешки животи.

На пребоядисването и може да се гледа само положително!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Quote from: etnies
Що за логика? Ми то за какво ядеш като пак ще е огладнееш?

Маркировката не се слага за красота, тя си има функция в регулирането на движението. И потенциално може да спаси човешки животи.

На пребоядисването и може да се гледа само положително!
По този повод се сещам за един случай с нашия общ любимец дон Велизарий.
Преди 2-3 години бях депозирал във виртуалното деловодство на СО предложение за поставяне на временна маркировка в района на Онкологията. Които са карали по европейски (даже и в Сърбия) пътища и градове знаят, за какво иде реч - такава маркировка се лепи, а не се боядисва. Та официалният отговор, подписан лично от дон Велизарий дословно гласеше - "считаме за нецесъобразно да се постави временна маркировка, .... тъй като промяната на организацията на движението е временна!" Параграф 22! Този бисер си е направо за "Господари на ефира4!

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Не знам, колко време са оставяли да съхне боята, но около Малинов има дири от минаването на гумите през боята и смяата на лентата после.иначе маркировка е положена по целия булевард, правих си труда да следя, но се разсейвах с шофирането и забравях да следя точно това.

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Quote from: difian
но се разсейвах с шофирането и забравях да следя точно това.

По добре като шофираш да не се разсейваш с друго! Иначе по Цариградско със сигурност са сложили от някой евтин вариант, така че притесненията на Ози са неоснователни.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Quote from: LG_
Иначе по Цариградско със сигурност са сложили от някой евтин вариант, така че притесненията на Ози са неоснователни.
Вероятно е така. Но не бих се учудил, ако във фактурите са писали по-скъпа боя и разликата е потънала някъде  

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Quote from: LG_
По добре като шофираш да не се разсейваш с друго! Иначе по Цариградско със сигурност са сложили от някой евтин вариант, така че притесненията на Ози са неоснователни.
Имах предвид, че започвам да следя как карам, а не дали маркировката е бяла/жълта и неизносена     Иначе всичко е премерен риск, не бих тръгнал да застрашавам себе си или останалите участници по никакъв начин

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Разбира се, по-скоро се пошегувах
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
А сега за това което вчера каза Благун:
Quote
По този повод се сещам за един случай с нашия общ любимец дон Велизарий.
Преди 2-3 години бях депозирал във виртуалното деловодство на СО предложение за поставяне на временна маркировка в района на Онкологията. Които са карали по европейски (даже и в Сърбия) пътища и градове знаят, за какво иде реч - такава маркировка се лепи, а не се боядисва. Та официалният отговор, подписан лично от дон Велизарий дословно гласеше - "считаме за нецесъобразно да се постави временна маркировка, .... тъй като промяната на организацията на движението е временна!" Параграф 22! Този бисер си е направо за "Господари на ефира4!

Ето две снимки от въпросната маркировка за която той спомена. Тя наистина се лепи и със сигурност не е толкова скъпа, като тези с боите:
« Last Edit: 19.05.2008, 13:51:38 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
мин.година в Германия ми се случи да се ошашавя от такива маркировки. Става въпрос за ремонтиращ се участък от магистрала и имаше 3 цвята маркировка - жълта, бяла и червена, като с червената беше задрасквана жълта и въобще беше голяма обърквация. Аз и на едноцветна не бях свикнал, а то ...

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Аз при нас по Хемус съм виждал червена и синя маркировка в участъците в ремонт.

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6338
    • View Profile
Quote from: difian
Не знам, колко време са оставяли да съхне боята, но около Малинов има дири от минаването на гумите през боята и смяата на лентата после.иначе маркировка е положена по целия булевард, правих си труда да следя, но се разсейвах с шофирането и забравях да следя точно това.
абе не е на 100% все още. Бус лентите не са 'драскани' наново, предполагам че до 1-2 дена ще е готово. А иначе прекъснатите линии в северното платно ми се стори че всички са си на мястото, а пък в южното по едно време спират, което предполагам и то ще е готово до 1-2 дена.

american

  • Guest
Quote from: Repcho
мин.година в Германия ми се случи да се ошашавя от такива маркировки. Става въпрос за ремонтиращ се участък от магистрала и имаше 3 цвята маркировка - жълта, бяла и червена, като с червената беше задрасквана жълта и въобще беше голяма обърквация. Аз и на едноцветна не бях свикнал, а то ...
В Щатите, където е забранено спирането, вместо да "садят" знаци боядисват бурдюра с червена боя. Пръскат я с машина. Издържа няколко години. Евтино и сигурно -няма ка да се дигне от циганите. Лесно се обозначават местата около пожарни кранове, входове на комплески. Ако заместят боята със знаци ще стане гора - както в София. Има и жълта и зелена - за спиране за разтоварване до 10 мин и т.н. По принцип слагат минимум знаци.
 
Асвалта на паркинзите ги боядисват с някаква черна боя, която пази асвалта, после нанасят нова бяла маркировка за паркоместата, всяка година. Не се образуват дупки през зимата.

Най ми хареса знака "25 мили при поява на деца". Ако не виждаш деца наоколо, знака не важи - караш си с пълна скорост. Много е практично, защото деца се появяват само следобяд в работни дни. Видиш ли дете наоколо - набиваш спирачки. Българския закон е толкова тъп - покрай деца се минава БАВНО. Е, всеки си има свой аршин за Бавно. Полицията не може да го прилага. Или наслагат знаци 40км и гърбици около всички училища, даже на международен път Е79 в Димово, където никога не съм видял дете наоколо - това е мъртъв град. Редовно удрям зраво в тия гърбици, те даже не са обозначени - те са наказание ако не си спазил 40те.
« Last Edit: 24.05.2008, 09:35:04 by american »

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
В София около повечето спирки бордюрът е жълт, пак с боя и е трудно да се каже колко издържа всичко, но на повечето места си стои, а не си спомням да са правили нови пръскания.Същото жълто, обаче го използват и по върховете на разделителни ивици острови...

Offline conecto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Не бих казал, че жълтите бордюри си стоят на повечето места. Сещам се за спирката на трамвая при Операта. А в Европа при временна организация на движението става като лунапарк - поставят се всевъзможни светещи топки и стрелки, освен маркировката. А тук само си тръбим, че загиват много хора по пътищата...

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Quote from: conecto
Не бих казал, че жълтите бордюри си стоят на повечето места. Сещам се за спирката на трамвая при Операта. А в Европа при временна организация на движението става като лунапарк - поставят се всевъзможни светещи топки и стрелки, освен маркировката. А тук само си тръбим, че загиват много хора по пътищата...
И при нас редовно слагат мигащи лампи и през нощта светят, ако има стесняване на пътя.Не е толкова зле положението.

И да спомена нещо и за вертикалната маркировка, ако въбще, мога да го причисля към нея.На Сребърна, при пешеходната пътека преди кръстовището с Богатица са сложили радар и на тъбло се изписва скоростта, с която караш в момента.Пред мен едно БМВ мина с около 56 и се изписа в червено, а мойте 47 в зелено.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Подобни радари тлябва да има на повече места в София, заедно със записващи камери!

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Quote from: difian
В София около повечето спирки бордюрът е жълт, пак с боя и е трудно да се каже колко издържа всичко, но на повечето места си стои, а не си спомням да са правили нови пръскания.Същото жълто, обаче го използват и по върховете на разделителни ивици острови...
Всички спирки по Цариградско бяха боядисани по този начин, но сега от боята е останала не повече от 10% Проблемът и е че на гранитените бордюри тя не хваща и лесно се олюпва. и като цяло идеятза не е много сполучлива. Далеч по-добре щеше си бъде една жълта крайна маркираща линия по цялата дължина на булеварда от студен или още по-добре горещ пластик със светлоотразителни перли!
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Quote from: difian
И при нас редовно слагат мигащи лампи и през нощта светят, ако има стесняване на пътя.Не е толкова зле положението.

И да спомена нещо и за вертикалната маркировка, ако въбще, мога да го причисля към нея.На Сребърна, при пешеходната пътека преди кръстовището с Богатица са сложили радар и на тъбло се изписва скоростта, с която караш в момента.Пред мен едно БМВ мина с около 56 и се изписа в червено, а мойте 47 в зелено.

A как разбираш, че твоите са 47, а не 56?

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Quote from: etnies
A как разбираш, че твоите са 47, а не 56?
Бяхме само две коли и аз минах на дистанция след него, вгледах се в километража си и така.Наистина остава въпросът при по-голям трафики и две успоредни колони с коли.Аз в тази връзка съм си задавал и въпроса катаджийте като засекат превишена скорост, как разбират кой да спрат и ти не може ли да оспорваш- ами този до мен беше с тази скорост.