Author Topic: Маркировка и организация на движението  (Read 222578 times)

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
При сегашната организация поне ще се създаде ред и в посока в тунела ще има 2х2 ленти, както и по Васил Левски, което за сега е необходимо.
Това би било резонно, ако по цялото протежение се запазят двете ленти в посока "Петте кьошета", а както съм показал на това изображение:

точно преди края на тунела потокът в посока "Петте кьошета" ще се събере в една лента, освен ако не се разбие част от стената на тунела (вдясно на изображението)...

И поради това се губи целият смисъл в тунела да има две ленти в посока "Петте кьошета", след като точно в края ще има стеснение до една лента.  :angry:
Понеже явно не познавате този участък - ето снимка на терена- ясно се вижда,че между релсите и островчето има огромно разстояние , достатъчно за 4 ленти.

https://www.google.bg/maps/place/%D0%A1%D0%BA%D0%BE%D0%B1%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%B2/@42.6883609,23.3152443,63m/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x40aa851506184dd1:0x6c7ba33fe91ec1bc?hl=bg

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
И как ще се реши прблема според теб? При строитеството на метрото и много затворени участъци как ще изчезнат задръстванията? То когато не е е затоврен Патриарха пак имахме задръствания та сега ли няма да има?

Е как-просто ще се наложи хората, които искат да живеят тук да свикнат с градската култура и начин на живот и да ползват градския транспорт. Това ще намали задръстванията в пъти. Защо тия 100 коли трябва да са задръстани в тунела, като може тези 100 човека да се придвижат за 3 мин. това растояние с трамвая? Някаква логика нещо? Хубаво, който иска да хайманосва и си няма друга работа нека си стои с колата в задръстванията с часове, но защо да се ощетяват работещите хора? Нека си имат бърз безконфликтен вариант за пътуване.
Само дето задръстванията са в посока изток запад по бул. Левски а ти предлагаш трамвай юг север, каква работа им върши на тези дето седят в задръстванията никаква. Не забравяй че освен автомобилите в тунела имаме и 5 тролейбусни линии или 2/3 от целия тролейбусен транспорт. Те трябва ли да седят в още по големи задръствания само и само да имаме един слабонатоварен трамвай. Сравни пътниците в тролеи 1,2,5,8 и 9 с тези от трамвай6 и тогава говори за работещите хора.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Проблемите няма да са на повърхността, а под земята! Замислете се как без никакви правила и означения (ограничения) за автомобилния поток ще се изнизват тролейбусите от спирката в тунела посока СУ! Те ще пресичат потока към Черни връх! Като прибавим завоите - воала, ще имаме роуд шоу под земята. И естествено, от СО даже не са се замислили, че оставяйки еднопосочна Раковска пожарните от Е.Йосиф няма да могат да влязат директно в тунела от Раковска, а ще трябва да обикалят... Отново апелирам - въздържайте се от ползване на тунела!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Общо взето ме съмнява спрелите на спирка тролеи да бъдат заобикаляни от автомобили. Като гледам как спират на доста широките платна на Дондуков, Левски и др., представям си как ще го правят по тясното трамвайно трасе.
Поначало си мислех, че тролеите ще са в дясната лента на основното платно, обособена като БУС-лента, а другите автомобили - по релсите.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Само дето задръстванията са в посока изток запад по бул. Левски а ти предлагаш трамвай юг север, каква работа им върши на тези дето седят в задръстванията никаква. Не забравяй че освен автомобилите в тунела имаме и 5 тролейбусни линии или 2/3 от целия тролейбусен транспорт. Те трябва ли да седят в още по големи задръствания само и само да имаме един слабонатоварен трамвай. Сравни пътниците в тролеи 1,2,5,8 и 9 с тези от трамвай6 и тогава говори за работещите хора.

Ами аз за това предложих отначало тунела по време на ремонтите да остане изцяло само за ГТ-тролеи и трамваи и почти всички проблеми се решават. Няма да има опасност от обгазяване, инциденти, придвижването ще е бързо, който бърза винаги ще има бърза алтернатива. Ако трябва можеше да се подсилят линиите които минават оттам за да може да се поеме пътникопотока. Който му се хайманосва и му се кисне в задръстване с колата може да мине още през много други места, но тролеите и трамвая и тези които бързат по този маршрут няма от къде другаде да минат.

Просто приоритета трябваше да е наобратно и по време на такива мащабни ремонти и строежи да се обособи и забърза максимално ГТ, да се качат максимално хора на него и за колите да се остави малко място за преминаване, колкото да има от къде да се мине. Помислете логично освен за екологията и за икономиката колко пари са това от киснене в задръствания, ако това време се изработи, или пък се използва като свободно време. Как пък веднъж не казаха"дайте да направим всичко възможно да може човек да се придвижи бързо, а пък този който иска да ползва кола майната му, ние сме осигурили бърз начин на придвижване" вместо обратното.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bigblondewolf

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 921
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 55310178
    • View Profile
Много съжалявам, че ще го кажа, но бетонните блокчета са единственото спасение в обстановки като родната действителност и колкото и да не ви се иска, не успяваме да се справим с цивилизовани правила. Давам пример: Миналата година бяха наредили разделителни знаци през половин метър върху двойната непрекъсната линия на бъл. Тодор Александров между Арена Запад и Вардар. Понеже, условната бариера, която представлява двойна непрекъсната линия не е достатъчна, за да спре завиващите наляво от ул. Никола Сукнаров. Еми и това не подейства - хората най-спокойно си бяха разместили знаците край кръстовището, за да не им пречат на левите завои. След като хората, които се занимават с организация на движението и определят дали някоя маневра може да се изпълнява безпрепятствено нямат никакъв авторитет сред шофьорите и условните им забрани се нарушават и откровено им се подиграват с труда - физическите прегради са наложителни.

В този ред на мисли се сещам за две интересни изключения - автоматичните колчета на графа се оказаха особено ненадеждни, а новата маркировка на моста на 7км за идващите от Младост се оказа учудващо успешна и никой не минава върху стрелките и боядисаното островче.
Семейният скандал е като рок концерт. Винаги започва с новия материал и завършва със старите хитове

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Подвижни знаци и конуси се слагат само при временна организация на движението. Освен умишлено, те могат да бъдат свалени от вятър, от преминаващи возила, свегорини и т.н. Подвижните знаци трябва да бъдат в гъсти редици, със стрелки, сочещи в една посока и очертаващи коридорите пред преминаващите. Примерно при ВОД на светофара на Вапцаров/Дуков има такива абсурдни стрелки, че някой като нищо може да влети в насрещна лента.
От неподвижните има всякакви топки, релефни линии, ленти, колчета, огради, мантинели, джърсита и т.н.  Аз разбирам, че в младежките ви сеирджийски представи най-атрактивни са джърситата, още повече при предизвикана верижна катастрофа при тях. Също както бяха блаженопочившите и тотално сбъркани пиломати по Графа (които в крайна сметка размазаха далеч повече трамваи отколкото нарушители и сега никой не отваря приказка да ги сложи на Руски паметник).
Но за всяка ситуация си има различен избор и топлата вода отдавна е открита. Примерно заходите и изходите към кръговото на Винарово се нуждаят от ленти, пречещи шаренето по лентите непосредствено преди влизането и след излизането от кръга (да речем идващите откъм Армеец към Г.М.Димитров влизат в лявата лента и после с кеф засичат идващите откъм Плиска в същата посока).
В случая с тунела на НДК най-подходящо е в началото да има клин, сигнализиран и осветен, разделящ двете посоки, и нататък - плътна редица от неподвижни колчета. Не съм минавал и нямам представа, как е защитена тролейната спирка.
С джърситата пък процедират направо абсурдно - по цялото протежение на Южната дъга на СОП в широкия и скоростен участък няма нито едно джърси, но пък на пътния възел за Симеоновския лифт са струпани толкова много, че пречат на видимостта на Т-образното кръстовище. Има ги даже по вътрешната страна на ушите, където само някаква неземна сила, противоположна на центробежната, може да изкара автомобили. Няма ги по новоремонтираното скоростно Цариградско, но кой знае защо се пръкнаха пред УНСС, където нямам спомени някой да е минавал умишлено през някогашните колчета, но пък сега идващите от уличката при УНСС нямат съвършено никаква видимост при излизането на Осми декември.
« Last Edit: 26.03.2016, 00:11:51 by blagun »

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Само дето задръстванията са в посока изток запад по бул. Левски а ти предлагаш трамвай юг север, каква работа им върши на тези дето седят в задръстванията никаква. Не забравяй че освен автомобилите в тунела имаме и 5 тролейбусни линии или 2/3 от целия тролейбусен транспорт. Те трябва ли да седят в още по големи задръствания само и само да имаме един слабонатоварен трамвай. Сравни пътниците в тролеи 1,2,5,8 и 9 с тези от трамвай6 и тогава говори за работещите хора.

Ами аз за това предложих отначало тунела по време на ремонтите да остане изцяло само за ГТ-тролеи и трамваи и почти всички проблеми се решават. Няма да има опасност от обгазяване, инциденти, придвижването ще е бързо, който бърза винаги ще има бърза алтернатива. Ако трябва можеше да се подсилят линиите които минават оттам за да може да се поеме пътникопотока. Който му се хайманосва и му се кисне в задръстване с колата може да мине още през много други места, но тролеите и трамвая и тези които бързат по този маршрут няма от къде другаде да минат.

Просто приоритета трябваше да е наобратно и по време на такива мащабни ремонти и строежи да се обособи и забърза максимално ГТ, да се качат максимално хора на него и за колите да се остави малко място за преминаване, колкото да има от къде да се мине. Помислете логично освен за екологията и за икономиката колко пари са това от киснене в задръствания, ако това време се изработи, или пък се използва като свободно време. Как пък веднъж не казаха"дайте да направим всичко възможно да може човек да се придвижи бързо, а пък този който иска да ползва кола майната му, ние сме осигурили бърз начин на придвижване" вместо обратното.
Говорим за разумни идеи, а не за идеи в стил Ислямска държава, където мислим само за правоверните изполващи градски транспорт. И затвор за ползващите лични автомобили, можеш да измислиш, но съм ти обяснявал, че не всичко може да се качи на градски транспорт. Има бизнес има доставки на стоки и услуги в Центъра , които няма как да ги качиш на градски транспорт. Това място за преминаване на другите автомобили колкото да мине е свръх условно, ами сега по бул. Левски имаме място колкото да мине, по малко няма как. Освен ако не измислиш абсурда да затворим рингов булеврд като бул.Левски само градски транспорт, което си е откровено малоумие.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
А аз пък ти бях казал, че точно тези които пътуват по сами в кола пречат на тези които извършват някаква дейност с автомобил и няма как-именно доставчици, баничарки, бусчета итн. служебни коли които пренасят някаква стока и правят бизнес. Останалите които пътуват по сами с колата си на кафе, на работа, на разходка при такива моменти, когато няма от къде да се прекара толкова трафик могат временно да бъдат ограничени в името на бързото и безаварийно придвижване на градския транспорт и на бизнеса. Все пак става въпрос за ВРЕМЕННО ограничаване не завинаги.

Не може да се мисли само за "правоверните" използващи лични автомобили. Това е крайно грешна концепция, по които някои вече минаха и разбраха че така не става и сега си оправят грешките. Ние не бяхме допуснали тази грешка, имахме богато наследство от много трамвайни линии, тролейбусни линии в много градове, гъста железопътна мрежа и сега допускаме същата грешка, която след години ще трябва да градим, възстановяваме и надграждаме, ако вече няма пари по еврофондовете със собствени средства.

Днеска видях новата организация на движение в тунела, ще го видим как ще е в понеделник, дано хората са се усетили че не трябва да минават оттам, днес беше много пусто без почти никакъв трафик. Ще го видим утре как ще е обаче.
« Last Edit: 27.03.2016, 15:26:44 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
И как ще се разграничат личните от служебните автомобили? :help: Как ще се определи кой има нужда да минава през тунела и кой не? Ако се издават пропуски на фирми без ясни критерии това е вид дискриминация. :help: :rolleyes:
« Last Edit: 27.03.2016, 16:17:58 by V.Peichev »

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Защо трябва да е просто като може да е сложно !  :crazy:

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Решението е много просто - въвежда се винетка за централните райони на София и ето ти облекчение на трафика.
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Не плагиатствай Превеликияархитект Диков за платеното влизане в центъра !

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Решението е много просто - въвежда се винетка за централните райони на София и ето ти облекчение на трафика.
Винетка за тунела за Люлин що не искаш, винетка за Цариградско. В стократно по задъстени столици  от София няма такива смехотворни идеи, да не говорим че реално няма как да се контролира. Да не говорим че за център на София е прието това което се затваря от 1-ви градски ринг. А в конкретната тема говорим за бул. Левски, който е част от него, т.е за образно казано околовръстното на Центъра. Т.е хората трябва да обикалят по него вместо да влизат в Центъра и винетка за него не е логично да има.
« Last Edit: 27.03.2016, 18:18:55 by elbi »

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
А вие как предлагате да се реши проблемът с десетките хиляди автомобили, които влизат в София ежедневно? Доказано е, че на българина, каквото и да му предложиш като варианти, си знае своето, докато не му бръкнеш в джоба. Има достатъчно примери с градове, в които има платено влизане и системата работи. Иначе на какво щеше да прилича Лондон например? Общото със  София е, че и двата не са мислени да поемат толкова трафик, колкото има днес, и доказателство за това е хаосът и перманентните задръствания, които настъпват при затварянето на САМО ЕДНО кръстовище, какво остава за половин булевард. Ще дам отново пример с любимия си Загреб, където огромна част от центъра не е платена, тя е ЗАТВОРЕНА за автомобили и хората си ползват трамваите, буферните паркинги или ходят пеша, а влизане в някои улици е позволена само за живущите. Тука това няма как да стане, затова с няколко камери, монтирани на входно-изходните точки примерно на втория ринг може да се следи кой влиза и кой излиза. И не говоря за някакви огромни такси, просто всички трябва да работим, за да бъде средата по-добра.
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Доказано е, че на българина, каквото и да му предложиш като варианти, си знае своето, докато не му бръкнеш в джоба.
Или му сложиш бетонни оградки на пътя. ;)

няма как да се контролира.
Вече сме много напред в технологиите.

Не може ли да се измислят някакви устройства (които всеки желаещ да посещава центъра с автомобил ще си купува еднократно) и който да правят безжична връзка с датчици на контролните пунктове.

Например, на контролните точки се слагат датчици над всяка лента и при всяко преминаване на автомобил датчикът търси дали в автомобила има специалното излъчващо устройство. Ако няма такова устройство или пък в него не са заредени пари :arrow: снимка и после - честитка по пощата. :devil: А ако има, то просто от сметката на този водач се отнема съответната сума или просто отчита, че е има активен абонамент.

Така човек може да си зарежда сметката или да си плаща абонамент чрез SMS, по интернет и т.н.  ;)
vasko - оригиналът! :)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
няма как да се контролира.
Вече сме много напред в технологиите.
Да, толкова сме напред, че не можем да контролираме в реално време, кой кара без ГО или без винетка.

Накратко, затваряне на центъра е доста непопулярна и неразпространена мярка в Европа. Загреб е град, разгънат на доста място с малък център, от който пешеходната част е незначителна. Градовете със средновековни центрове - Флоренция, Залцбург, Сиена и др. са специфичен случай, но и там обезпечеността с паркинги (ако и да са на солена цена) е задължителна.

Но даже където я има, тя трябва да е обезпечена с:
- широки рингови булеварди
- големи буферни паркинги от всички страни на затворената зона
- адекватен транспорт в затворената зона.
Понастоящем в София няма нито една от трите предпоставки. За адекватни рингове от булеварди можем да говорим, когато станат готови:
- Опълченска в 4-лентов формат
- пробивът Пенчо Славейков при Пирогов
- връзката Централна-Сточна гара плюс естакада на Данаил Николаев над кръговото
- кръстовища на 2 нива на Сливница с Ботев и Раковска
Буферните паркинги по ринговете са още по-зле - един недовършен от години на стадиона и един - на НДК. И нищо от всички други страни на ринга.

Съвсем сигурно е, че до края на 2022 г. (отчетният период на финансиране в ЕС + 2 години гратисен период за закъснения) няма да настъпи подобрение по тези точки.

Offline marto193

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 607
    • View Profile
Колеги разходжайки се днес около НДК видях една табела която ми подсказа че Фритьоф Нансен е била двупосочна между Патриарха и В. Левски, кога е било това?

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
До 1994г., дотогава и Патриарх Евтимий, и Васил Левски бяха двупосочни.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
До 09.1995  ;)
Може да нема ред, ама требе да се спазва!