Author Topic: Маркировка и организация на движението  (Read 222518 times)

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Quote from: difian
Бяхме само две коли и аз минах на дистанция след него, вгледах се в километража си и така.Наистина остава въпросът при по-голям трафики и две успоредни колони с коли.Аз в тази връзка съм си задавал и въпроса катаджийте като засекат превишена скорост, как разбират кой да спрат и ти не може ли да оспорваш- ами този до мен беше с тази скорост.

Можеш разбира се, един колега при когото се возих преди години го спряха карай Пловдив, но той си караше с 130 и ги убедихме че не са засекли нас!
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Quote from: LG_
Можеш разбира се, един колега при когото се возих преди години го спряха карай Пловдив, но той си караше с 130 и ги убедихме че не са засекли нас!

Аааа.... катаджиите лесно се убеждават, че не са засекли теб, като ги стимулираш духовно с някоя друга десетарка...

А ако от ръцете ти ги гледа Стефан Стамболов може да преценят, че говоренето ти по телефона е било мираж.
« Last Edit: 26.05.2008, 11:23:44 by etnies »

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Quote from: etnies
Аааа.... катаджиите лесно се убеждават, че не са засекли теб, като ги стимулираш духовно с някоя друга десетарка...

А ако от ръцете ти ги гледа Стефан Стамболов може да преценят, че говоренето ти по телефона е било мираж.

Колега, явно всеки си има начин за убеждение. От 7 спирания поради прегрешения само два пъти съм използвал описания от тебе метод
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

american

  • Guest
Тези табла трябва да показват скоростта с големи светещи числа, и се слагат където е или опасно, или надолнище, където скоростта нараства естествено, ако шофьора не внимава. Няма нужда от камери - цялата идея е за самоконтрол, и работи.
« Last Edit: 31.05.2008, 10:47:36 by american »

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2187
    • View Profile
Тези табла май вършат работа. На много места в Европа ги има монтирани, но с радар и ако минеш по-бързичко светва надпис "RADAR" и знака се оцветява в червено и ако не предприемеш действия за намаляване на скоростта и снимка за спомен. Вчера минах по Сребърна късно вечерта и на пешеходната пътека ми светна в червено 63 инстиктивно чукнах спирачката и ми светнаха зелените 44. Много готина и забавна работа.
The Grand Tour

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Пешеходна пътека на червен фон е най-новият експеримент на общината в столицата, за който шефът на дирекция “Безопасност и организация на движението” Петър Несторов разказа вчера. На няколко места в София маркировката тип “зебра” ще бъде върху асфалт, боядисан в червено. За целта се използват акрилатни бои с вложени в нея стъклени и керамични перли, които осигуряват по-добра видимост във всяка част от денонощието. Боите са 16 вида и са в различни цветове - бяло, жълто, синьо и червено. Идеята е да се види ефектът върху шофьорите и ако сигнализацията действа, по същия начин ще бъдат направени и останалите пешеходни пътеки, каза Несторов. Засега такива има на пазара в кв. “Люлин”, в “Младост” 3 и на столичната улица “Оборище”.
   В момента се изпробва и лепяща маркировка за пътеките, която по думите на Несторов е много по-трайна. Смяната й се налага след около 2 г., докато маркировката с акрилатна боя издържа максимум 6 месеца. От бюджета на Столична община тази година са заделени 1 млн. лв. за подмяна на пътната маркировка.

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Пълна дезинформация. Пътеките в Младост 3, Люлин и на Оборище не са правени с акрилни бои. В началото на темата писах как. И не се изпробва ефекта върху шофъорите, а издръжливостта и трайността на използваната технология.

А този Петър Несторов като че ли е позакъснял с около година с "разказването" за експеримента
« Last Edit: 09.06.2008, 15:21:05 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6338
    • View Profile
Не знам как са правени но на Оборище вече те пускат по-лесно да пресечеш, отколкото преди. Дано и занапред да има такъв положителен ефект новата зебра

Offline JloKyM

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1020
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
Зебрите са изключително необходими и трябва да се поддържат в отличен вид. Вероятността шофьор да спре на чисто нова зебра е много по-голяма отколкото при леко изтъркана въпреки знаците. Просто новата направо ти се забива в погледа и едва ли не се чувстваш гузен ако не спреш.

american

  • Guest
Дразнят ме лошо поставените знаци. Карам в дясната лента от две, виждам знак - схема на лентите (фиг. 1). Ок, ясно, ще се появи трета лента, обаче от коя страна? Аз съм за направо, и изведнъж попадам в лента само за надясно, късно е за преустрояване, има дълга опашка.
 Какъв е смисълът на този знак, ако не показва реалното разположение на лентите? Би трябвало да показва, че отляво се появява нова лента, за да мога да се преустроя навреме, както е показано на фиг 2.  Ситуацията, която аз очаквах, е фиг3. Предполагам, че причината за произвеждането на такива безполезни знаци е мързел или някаква мизерна икономия от страна на общината - просто са избрали три-четири типови табели за всички кръстовища. Как да ги накараме да си свършат качествено работата?

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Как да ги накараме да си свършат качествено работата?
Има виртуално деловодство на сайта на общината - www.sofia.bg

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Не виждам нищо в сегашните табелипо кръстовищата. Дава се схема на броя ленти преди кръстовището и по маркировката виждаш в коя лента си. Въпроса е да се усетиш навреме и табелата да е поставена както и където трябва

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Вярно е че в България маркировката и знаците указващи броя и вида на лентите за движение са на много ниско ниво, но затова пък при нас престрояването в подобни случаи е доста по-лесно в сравнение с белите страни. Така че по-смело
« Last Edit: 31.07.2008, 09:42:12 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Вторият и третият указателен знак са много по-добре направени от първият . Естествено е , че е много по-практично да видиш отдалеч коя е аджеба лентата , която произлиза от съседната , а не да чакаш на маркировката , която в повечето случаи я няма.

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2187
    • View Profile
Да ама първият знак указва, че лявата и дясната лента са за наляво и надясно, а не че произлизат от средната.
The Grand Tour

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
а останалите какво указват - че лявата е за надясно и дясната за наляво ли ?
Хайде малко да размърдаме очи и мозък!

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2187
    • View Profile
Другите два показват, че от средната лента се отделя лента за наляво и надясно. Поставят се там където има разширение на платното за десен и ляв завой.
The Grand Tour

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Дразнят ме лошо поставените знаци. Карам в дясната лента от две, виждам знак - схема на лентите (фиг. 1). Ок, ясно, ще се появи трета лента, обаче от коя страна? Аз съм за направо, и изведнъж попадам в лента само за надясно, късно е за преустрояване, има дълга опашка.
 Какъв е смисълът на този знак, ако не показва реалното разположение на лентите? Би трябвало да показва, че отляво се появява нова лента, за да мога да се преустроя навреме, както е показано на фиг 2.  Ситуацията, която аз очаквах, е фиг3. Предполагам, че причината за произвеждането на такива безполезни знаци е мързел или някаква мизерна икономия от страна на общината - просто са избрали три-четири типови табели за всички кръстовища. Как да ги накараме да си свършат качествено работата?

И двата вида знаци ги има в употреба

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Хората, които шофират редовно сигурно си ги знаят как са кръстовищата, тъй че едва ли е толкова голям проблем.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Хората, които шофират редовно сигурно си ги знаят как са кръстовищата, тъй че едва ли е толкова голям проблем.
Е как можа да изтърсиш подобна глупост! То по тая логика и стоповете са излишни, хората си знаят предимството!
Основната роля на многолентовите указателни табели е предварително на осведомят шофьорите за необходими престроявания. Хоризонталната маркировка се вижда 50-100 метра напред, тези знаци трябва да са на 200-300 метра според колоните, които се образуват на кръстовището. Освен това маркировката се износва, а знакът е по-дълготраен.