Author Topic: Маркировка и организация на движението  (Read 222590 times)

Offline mitakis

  • над нещата
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4193
    • View Profile
Гледах го по телевизията онзи ден. Струва ми се като абсолютно хленчене. Ако разрешат преминаването във всички посоки означава, че светофара ще има още една фаза и в пиковите часове кръстовището ще се задръства още повече от сега.
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Обиколният маршрут, начертан от Васко, е напълно приемлив. То ако става дума, и аз като идвам по Г.М.Димитров откъм метростанцията към нас - пряката преди Габровски, ми е напряко, а в обратната посока трябва да правя обратен завой при хотел Вега (даже при предишния "неинтелигентен" светофар - с леко нарушение: лява стрелка без табела за обратен завой), но няма как на всички кръстовища всички посоки да са разрешени.

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2276
    • View Profile
    • Email
Mаршрута е напълно неприемлив, дебилизъм е да очакваш да изминаваш разстояние по права линия от 500 м за 2,5 км само защото няма как да се синхронизират два светофара. И ако маршрута за Обеля 2 може и да става какво правим за хората които искат да продължат направо на въпросния светофар, към Надеждите? Обикаляш и се връщаш на същото место откъдето вече можеш да продължиш направо? Самият аз неколкократно съм нарушавал правилата там само че по друг начин - завивам на дясно и после точно на завоя където е широко нарушавам предполагаемата маркировка и правя обратен. Още повече че откакто пуснаха метростанцията този паркинг така и никога не е имал маркировка - къде се чака, къде се влиза, къде се паркира - един господ знае.

За мен проблема има лесно решение което удовлетворява всички - да се направи един пробив тук през трамвайната линия:

https://www.google.bg/maps/@42.7425173,23.2773458,3a,75y,268.19h,86.46t/data=!3m4!1e1!3m2!1svBYiaNUspnYm7ucgp9IzCQ!2e0

който да позволява на колите да излизат към Обеля и центъра.
« Last Edit: 09.01.2015, 12:27:58 by freepigeon »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Обикаляш и се връщаш на същото место откъдето вече можеш да продължиш направо?
Идвайки по Лихачов, нямаш грижи да продължиш по Обелски път ком Ломско шосе. Нямаш грижи да направиш обратен завой и на П.Владигеров откъм Обеля-1 в джоба на автобусната спирка (там си извън полезрението на КАТаджиите - метростанцията те прикрива :D) пък и на отклонението за Обеля-1 - съвсем разрешено. Просто изходът на паркинга преминава през ТМ линия точно в района на кръстовището П.Владигеров/Лихачов/Обелски път.
Пък и от южната страна не метростанцията - откъм Обеля-1 също има паркинг - който го устройва, може да паркира и там. Също - от другата страна на бул.Лихачов и даже под метроестакадата (там си зад въпросния знак)

Аз пък считам за селски дебилизъм непременния ганьовски порив до мине с кола по най-пряката линия. То не бяха напъни за пътни възли на АМ Люлин за Големо Бучино, не бяха забранени леви завои по Гурко при Спортната палата (това място е трайна хранилка на КАТаджиите, въпреки че забраната е от 3 петилетки). Насочването на потоците с намаляване на конфликтните точки е път към увеличаване на проводимостта на кръстовищата. Практикува се в центъра на Белград доста успешно, няма да споменавам "по-бели" държави. Та в същия този Белград подземният гараж на нашия хотел беше на отсрещния тротоар на 6-лентовия бул.Теразие. И за да се извъртя до хотела, за да натоваря багажите, изминах далеч повече от 1.5 километра. Просто не видях някой от местните да прави непозволен обратен завой, затова не съм експериментирал с наблюдателността на сръбската "саобрачаjна полициjа".
« Last Edit: 09.01.2015, 17:08:14 by blagun »

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
И на Макдоналдса на НДК същата работа... по-сериозно моля ви.
Аз не виждам нищо несериозно в случая. Дал съм линк към телевизионен репортаж, които представя инфраструктурен проблем.

Според мен, сравнението е некоректно. Макдоналдс е частен обект и за това не е работа на обищната да улеснява достъпа до него. Докато в случая говорим за паркинг до метростанция и си мисля, че общината трябва да направи всичко възможно, за да може този паркинг да стане привлекателен за гражданите да си оставят автомобилите и да ползват метрото.  ;)

Според мен, решението може да е по-просто отколкото изглежда. :arrow: Прави се нова фаза на светофара, за излизане от въпросния паркинг във всички посоки. Тази фаза, обаче да е много кратка - 5-6 секунди сутрин и 15-16 секунди следобяд и вечер. В същото време се премахва редовната трамвайна фаза. Монтират се датчици на трамвайната мрежа и светофарът пуска трамвайната фаза само, когато има чакащ трамвай. Може след като мине трамвай да се пропуска веднъж новата фаза за излизане от паркинга. Така нищо няма да се промени спрямо сегашното положение (от гледна точка на другите направления).  ;)

За мен проблема има лесно решение което удовлетворява всички - да се направи един пробив тук през трамвайната линия:

https://www.google.bg/maps/@42.7425173,23.2773458,3a,75y,268.19h,86.46t/data=!3m4!1e1!3m2!1svBYiaNUspnYm7ucgp9IzCQ!2e0

който да позволява на колите да излизат към Обеля и центъра.
Това също е решение, но си мисля, че ще е много по-скъпо, а и освен това ще се направи ново място с предпоставки за ПТП с трамваи.
vasko - оригиналът! :)

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Любопитно, че мина доста време от репортажа в "Господари на ефира", а и до днес няма никаква промяна на организацията на кръстовището до МС Обеля. Обикновено реакцията е бърза там, където се намесят "Господарите". Очевидно общината се инати за това кръстовище...  :neznam:
vasko - оригиналът! :)

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2276
    • View Profile
    • Email
Аз пък считам за селски дебилизъм непременния ганьовски порив до мине с кола по най-пряката линия. То не бяха напъни за пътни възли на АМ Люлин за Големо Бучино, не бяха забранени леви завои по Гурко при Спортната палата (това място е трайна хранилка на КАТаджиите, въпреки че забраната е от 3 петилетки). Насочването на потоците с намаляване на конфликтните точки е път към увеличаване на проводимостта на кръстовищата. Практикува се в центъра на Белград доста успешно, няма да споменавам "по-бели" държави. Та в същия този Белград подземният гараж на нашия хотел беше на отсрещния тротоар на 6-лентовия бул.Теразие. И за да се извъртя до хотела, за да натоваря багажите, изминах далеч повече от 1.5 километра. Просто не видях някой от местните да прави непозволен обратен завой, затова не съм експериментирал с наблюдателността на сръбската "саобрачаjна полициjа".
За мен ганьовско е да се прави нещо напук да не може въпреки че много страдат от това. Паркинг на метростанция от който се излиза само в една посока при възможност за 3 ако ми покажеш в бяла държава тогава бих ти приел доводите.

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Любопитно, според тази схема, отворената лента покрай мола на бул. "Черни връх" всъщност се използва само за неговото зареждане (дори има допълнително обяснение за сигналист от мола, който да пропуска зареждащите автомобили).

Това противоречи с тази новина:
Quote
Промени в организацията на движение във връзка със строителството на метрото по бул. „Черни връх”

    От 30.11.2014г. до 31.12.2015г. по бул. „Черни връх” между ул. „Сребърна” и бул. „Тодор Каблешков” се осигурява лента за еднопосочно движение непосредствено до сградата на МОЛ-а /на мястото на бившия западен тротоар/ с посока към Околовръстен път, като се забранява влизането на товарни автомобили с допустима максимална маса над 6 тона.
    Ръководителят на проекта от Обединение „МЕТРО ЧЕРНИ ВРЪХ 2013” се задължава да разпореди поставянето на необходимите пътни знаци, съгласно одобреният проект за временна организация на движението, поддържането им и възстановяване на съществуващата организация на движение, след завършване на строителството.
От 28.11.2014 г.
Източник.

Как хитро и тихомълком молът си е оригурил лента за движение само за достъп на зареждащите го автомобили!  :angry: И това е станало, чрез замаскиране като отваряне на лента за удобството на всички граждани и в някой момент тихомълком е било променено "както трябва".  :qdosan:

Алтернативен източник на схемата, ако четящите от ЦГМ решат да замажат работата и премахнат схемата от сайта.
« Last Edit: 06.02.2015, 16:37:36 by vasko »
vasko - оригиналът! :)

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Дрън дрън, Фандъкова каза че през лятото или август, ще се отвори Черни връх. В участъка при мола, траншеята беше направена само с цел зареждане. А до август, който минава през участъка ще се съобразява с строителството на метрото, както се съобразявам и аз. Да може да не е удобно, но е за нещо хубаво, така че няма нужда да мрънкаш и за това!

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
...
Това противоречи с тази новина:
...

Ти откъде си сигурен че "тази новина" е актуална към днешна дата?
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Аз не мрънкам за това, че хората не могат да минават оттам. За добро е, и всички трябва да остискаме малко при подобни проекти.

Дори аз бях този, който цитира новината тук, във форума. Може да се види моето мнение още тогава:
Промени в организацията на движение във връзка със строителството на метрото по бул. „Черни връх”

Quote
От 30.11.2014г. до 31.12.2015г. по бул. „Черни връх” между ул. „Сребърна” и бул. „Тодор Каблешков” се осигурява лента за еднопосочно движение непосредствено до сградата на МОЛ-а /на мястото на бившия западен тротоар/ с посока към Околовръстен път, като се забранява влизането на товарни автомобили с допустима максимална маса над 6 тона.

    Ръководителят на проекта от Обединение „МЕТРО ЧЕРНИ ВРЪХ 2013” се задължава да разпореди поставянето на необходимите пътни знаци, съгласно одобреният проект за временна организация на движението, поддържането им и възстановяване на съществуващата организация на движение, след завършване на строителството.

Чудя се за какво се затрудняват работата?..  :neznam: Все едно не може да се остиска една година без да се минава по тази отсечка...

Проблемът, който забелязах е друг. Според цитираната новина от сайта на Столична община тази лента е направена с цел да може да се минава еднопосочно покрай строежа в посока Околовръстен път. Предполага се, че е направено за удобство на гражданите. Но, ако се замислим, очевидно е корупционна схема, защото с парите от проекта за новата метростанция е направен врменен вход-изход за мола. Тази схема е замаскирана, все едно се прави като временна организация за всички, а после тихомълком (не е ясно кога) е станала промяна по такъв начин, че молът да е единственият, на който да му е удобно.  :angry: И това с парите от проекта за метрото.  :angry:

...
Това противоречи с тази новина:
...

Ти откъде си сигурен че "тази новина" е актуална към днешна дата?
Според новината, срокът на тази промяна е до 31.12.2015г., а днес сме 6.02.2015г.


Това смятам, че е гражданско общество и гражданска позиция. Да обръщаме внимание какво се случва с обществените средства.
vasko - оригиналът! :)

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Според новината, срокът на тази промяна е до 31.12.2015г., а днес сме 6.02.2015г.

Да де. Откъде си сигурен че цитираната ВОД е валидна към днешна дата, а не е променена и срока ѝ за действие да е отишъл по дяволите?

но, ако се замислим, очевидно е корупционна схема, защото с парите от проекта за новата метростанция е направен врменен вход-изход за мола. Тази схема е замаскирана, все едно се прави като временна организация за всички, а после тихомълком (не е ясно кога) е станала промяна по такъв начин, че молът да е единственият, на който да му е удобно.  :angry: И това с парите от проекта за метрото.  :angry:

Готов ли си да понесеш наказателна отговорност за тази клевета?!
« Last Edit: 06.02.2015, 18:58:37 by RADOCVET »
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Да, наистина, информацията от предишната новина е отменена малко по-късно.

Ето, хронологично:
Quote
Промени в организацията на движение във връзка със строителството на метрото по бул. „Черни връх”
28.11.2014 г.
    От 30.11.2014г. до 31.12.2015г. по бул. „Черни връх” между ул. „Сребърна” и бул. „Тодор Каблешков” се осигурява лента за еднопосочно движение непосредствено до сградата на МОЛ-а /на мястото на бившия западен тротоар/ с посока към Околовръстен път, като се забранява влизането на товарни автомобили с допустима максимална маса над 6 тона.
    Ръководителят на проекта от Обединение „МЕТРО ЧЕРНИ ВРЪХ 2013” се задължава да разпореди поставянето на необходимите пътни знаци, съгласно одобреният проект за временна организация на движението, поддържането им и възстановяване на съществуващата организация на движение, след завършване на строителството.
Източник.

И след това:

Quote
Организация на движението за разширение на втора метролиния - участък от метростанция „Джеймс Баучър” до метростанция-12
3.12.2014 г.
От 00.00 часа на 5.12.2014 г. до 24.00 часа на 31.12.2015 г. се забранява влизането на превозни средства по бул. „Черни връх” от ул. „Сребърна” до ул. „Филип Кутев”, с изключение на автомобилите зареждащи мол „Парадайс” и автомобилите излизащи от подземния гараж на мола „Парадайс” в посока ул. „Филип Кутев.

Източник.

Обаче някой трябва да отговори на въпроса, защо пет дни след пускането на тази пътна лента, тя е затворена за общо ползване от всички граждани и е оставена да се ползва само от зареждащите мола и клиентите на мола? Защо със средства, които са били похарчени за удобството на всички граждни, се прави нещо, което да е удобно само на един частен обект? Все пак колко ли струва изграждането на тази лента + всички необходими знаци за временната организация? Всеки рационален човек, ще се сети, че тази лента е изградена с обществени средства, тъй като първоначалната и цел е била обществена (за всички).

А причината за затварянето и е проста - шефовете на мола не биха искали техните клиенти да бъдат затруднени като си тръгват, защото ако лентата се ползваше за преминаване от ул. "Сребърна" към бул. "Тодор Каблешков", това щеше сериозно да затруднява излизащите клиенти от мола, защото лентата щеше да е много натоварена и излизащите щяха да чакат доста. 


Готов ли си да понесеш наказателна отговорност за тази клевета?!
Очевидно, който в България има някаква гражданска позиция и задава въпроси се плаши със съд... :/ :neznam:
« Last Edit: 06.02.2015, 19:11:42 by vasko »
vasko - оригиналът! :)

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Когато е налице явна клевета ДА!


Обаче някой трябва да отговори на въпроса, защо пет дни след пускането на тази пътна лента, тя е затворена за общо ползване от всички граждани и е оставена да се ползва само от зареждащите мола и клиентите на мола? Защо със средства, които са били похарчени за удобството на всички граждни, се прави нещо, което да е удобно само на един частен обект? Все пак колко ли струва изграждането на тази лента + всички необходими знаци за временната организация? Всеки рационален човек, ще се сети, че тази лента е изградена с обществени средства, тъй като първоначалната и цел е била обществена (за всички).

Очевидно ти е трудно да мислиш затова ще ти подскажа. Какво ще стане като целия трафик се изтърси в тази една лента, която не е много дълга и е със светофари в двата края? Колите обслужващи мола, както и клиентите на мола не си ли хора? Колко време биха чакали за да влязат/излязат от мола?
 
« Last Edit: 06.02.2015, 19:35:48 by RADOCVET »
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Когато е налице явна клевета ДА!
Клевета би било само ако някой докаже, че молът е платил за тази пътна лента.

Иначе си остава фактът, че с обществени средства е изградена пътна инфраструктура за вход/изход на частен обект.


Какво ще стане като целия трафик се изтърси в тази една лента, която не е много дълга и е със светофари в двата края?
Предполага се, че зад тези решения и промени стоят доста специалисти (при условие, че се съгласуват в различни институции). Тези хора биха се сетили това преди да направят тази лента. Остава си съмнението, че това е схема, при която се замазват очите на обществеността, че се прави удобство за всички. Пет дни след това се "установява", че всъщност има много голям трафик, който не може да бъде поет от тази лента и тя трябва да се затвори. Но нали вече е изградена, защо да не я оставим да се ползва от мола?! Звучи нелогично специалистите да не са могли да предвидят, че тази лента е малка за целия трафик, нали?

Правилното решение би било там да не се изгражда нищо. Тъкмо строителите ще имат малко повече пространство за работа. А в същото време молът си има други входове и изходи. Ясно, че намаляването на броя входове/изходи ще създаде неудобства за клиентите и работещите в мола, но както всички останали жители и посетители на района и те би трябвало да се съобразят с неудобствата при строителството на новата метростанция.  ;)
vasko - оригиналът! :)

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Клевета, е неща с които не си запознат, неща които не са доказани, да ги говориш в публичното пространство.
Стига с тези схеми и простотии, защото наистина може някой да ти потърси наказателна отговорност, но имай предвид че всичко което пишеш, си остава тук в Интернет пространството.
Направен е обход покрай мола, всички цивилни коли минават от там. За зареждане колите минават през отворената лента, която е една от малкото алтернативи за зареждане на половината магазини.
Всичко останало са фантазии в твоята глава. За това спри със схемите и вземи пиши неща за които си сигурен, а не хипотетично какво щяло да бъде.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Но, ако се замислим, очевидно е корупционна схема, защото с парите от проекта за новата метростанция е направен врменен вход-изход за мола. Тази схема е замаскирана, все едно се прави като временна организация за всички, а после тихомълком (не е ясно кога) е станала промяна по такъв начин, че молът да е единственият, на който да му е удобно.  :angry: И това с парите от проекта за метрото.  :angry:
Ако се обсъжда ефективността от разходване на обществени средства, това е право на всеки и не се преследва от закона.
Но в случая ти в пряк текст обвиняваш някого в противозаконно деяние (корупционна схема). Т.е. обвинението трябва да докажеш ТИ, а не набеденият от теб да доказва невиността си.
Колкото и странно да ти звучи, България е правова държава и специално спазването на законите е едно от правилата на форума. Ако това не ти отърва, следва да потърсиш друго поле за изява. Това означава, че ТИ трябва да представиш в най-кратък срок доказателства за твоето твърдение, а не мисли, съмнения или умозаключения. Вчера беше предупреден за несъобразяване с нормативната база - оспорване на съдебната практика по Кодекса на труда. Затова при непредставяне на доказателства в ТРИДНЕВЕН срок ще бъдеш наказан със спиране правата за писане. Всяко писане по темата на друго, освен доказателство, ще доведе до НЕЗАБАВНОТО ТИ ИЗГОНВАНЕ от форума.

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Следва най-важната част от моето изявление тази вечер, а именно:

ДОКАЗАТЕЛСТВА:

От информацията от този линк, а именно:
Quote
Разширение на Линия 2 от МС "Джеймс Баучер" до МС "Витоша"

На 1 август 2014 г. започва строителството на участъка от разширението на Линия 2 на столичното метро от метростанция "Джеймс Баучер" по продължението на бул. "Черни връх" до ул. "Сребърна". Този участък включва трасе с дължина 1.3 км и една подземна метростанция - с изходи на кръстовищата на бул. "Черни връх" с ул. "Хенрих Ибсен" и ул. "Сребърна" и с ул. "Филип Кутев" (бъдещ бул. Тодор Каблешков".

Строителството на участъка ще се извършва ои следния начин: тунел под бул. "Черни връх" от МС "Джеймс Баучер" до ул. "Сребърна" с дължина 900 м и тунелен участък за смяна на посоката на движение на влаковете южно от кръстовището на бул. "Черни връх" с ул. "Филип Кутев" с дължина 200 м - поздемно по класически Нов Австрийски тунелен метод, без да се разкрива терена. Метростанцията и подземните подлези под кръстовищата на бул. "Черни връх" с ул. "Сребърна" и ул. "Филип Кутев", ще се изпълняват чрез укрепване с шлицови стени, изграждане на покривна плоча и изкопни работи и вътрешни конструкции под нея.

Участъкът е включен в Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г., като Столична община е осигурила изпреварващо финансиране в рамките на съфинансирането на участъка.
се вижда, че финансирането на това разширение на метрото е част от Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" плюс местно съфинансиране. Това означава, че финансовите средства са обществени.

От информацията от този линк, а именно:
Quote
ІІ.2.1)
Общо количество или обем

Обхватът на работите включва: разработване на технически проекти по всички части на Проекта на базата на идеен проект и технически спецификации, предоставени от Възложителя, отстраняване на забележките, възникнали по време на съгласуването им, строителството на участъка по следните части: Конструкции, Архитектурно-строителна, Релсов път и контактна релса, Водоснабдяване и канализация, Отопление, вентилация и климатизация, Електромеханична част, в това число доставка и монтаж на Технологично оборудване, Транспортна автоматика, Диспечерско управление и Слаботокови системи до цялостно завършване на участъка и въвеждането му в експлоатация. В обхвата на поръчката се включват и реконструкцията на засягащата се инженерна инфраструктура, както и възстановяване на пътното платно по ул. „Хенрих Ибсен” (“Сребърна”) до бул. “Тодор Каблешков” на сега съществуващите нива. Основните работи включват: • Проектиране и строителство на тунели по някои от приложимите за случая на подземно преминаване методи - „Нов австрийски тунелен метод” (НАТМ) и други - 955,40 метра двупътен тунел, в т.ч. 155,10 метра линеен пункт, обезпечен с всички необходими за експлоатацията съоръжения като бретел, два коловоза, отбивачки, служебни перони, помещения за машинистите, медицински пункт, работилници /лаборатории/, канцеларии и т.н.; • Проектиране и строителство на една подземна метростанция – МС ІІ-12 с дължина 166 метра, включително конструктивни, архитектурни и довършителни работи, водоснабдяване и канализация, отопление, вентилация и климатизация, асансьори и ескалатори (съгласно Наредба № 4 от 1 юли 2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания), ел.инсталации, системи за автоматика, управление, телекомуникации и контрол, съгласно Идейния проект и Техническите спецификации на Възложителя; • Междустанционни съоръжени - междустанционна вентилационна уребда / ВУ ІІ 11-12/ и въздуховземна шахта след нея, отделени чрез дилатационна фуга; Трябва да се проектират и изпълнят и следните видове електромеханични работи за целия участък /1301 метра метротрасе/: • Релсов път и контактна релса • Водоснабдяване и канализация • Топлоснабдяване, отопление, вентилация и климатизация • Електрически системи и инсталации • Системи за автоматика, управление, телекомуникации и контрол • Реконструкция на засягащата се инфраструктура и възстановяване на пътното платно по ул. „Хенрих Ибсен” (“Сребърна”) до бул. “Тодор Каблешков” на сега съществуващите нива.
се вижда, че като част от работата по проекта се включват и временните пътни съоръжения и органазация.

От тази схема (.pdf); алтернативен източник като .jpg, се вижда, че временно изградена пътна връзка се ползва само за вход и изход на частен обект (търговски център - мол) и през нея не се допуска транзитно преминаване на други автомобили. Същото нещо може да се установи и на място (лично проверено от мен).

ИЗВОД:
С обществени средства е изградена временна пътна връзка, която се ползва само за вход/изход на частен имот (търговски център-мол).

Край на доказателствената част.   :)


Като допълнителен коментар бих искал да отбележа, че първо би трябвало да се изясни какво точно се въприема за клевета във форума. Защото ако се използва същият аршин, с който моето твърдене се набеждава за такава, то във форума изобилства от клевети.

Също така, мога да кажа, че не би трябвало да се кара авторът на дадено твърдение да го доказва. В малкото случаи на дела за клевета в България, всъщност, човекът който твърди, че е наклеветен, трябва да докаже обратното на твърдението, за което твърди, че е клевета. И това идва точно от презумцията, че обвиняемият е невинен до доказване на противното. В този случай обвиняемият е авторът на твърдение, за което се твърди, че е клевета. Другата страна трябва да докаже, че това твърдение не е вярно и след това да търси обещетение за имуществени и/или неимуществени вреди. Като, освен това, другата страна трябва да докаже как и какви вреди са настъпили от клеветата. Така че, ако това:
специално спазването на законите е едно от правилата на форума
е вярно, аз не би трябвало да съм задължен да доказвам моите твърдения, защото според българските закони, ако някой се чувства наклеветен, той е на ход да доказва нещо. (Бащата на мой добър приятел е адвокат и ме консултира по въпорса  ;))

Освен това, се намираме във интернет форум, а не в съда. Всеки би трябвало да е свободен да изразява своето мнение и позиция. Ако някой друг потребител е несъгласен с дадено мнение, то той трябва да изрази аргументирано контрамнение. Вече ако има някоя засегната страна, тя може да търси правата си по съдебен път, като първо докаже, че нещо е клевета, и второ докаже, че това и е донесло негативи(за да търси обещетение).

Повдигнах въпроса за това, че не е ясно какво се приема за клевета в темата за въпроси към администратори и модератори. Защото при сегашната неяснота може десетки мнения да бъдат определени като такава и десетки потребители да бъдат набедени за клеветници. Включително някои модератори. Не мисля, че е коректно да давам примери, но си направих труда да разгледам историята на някои модератори и там се откриват мнения, подобни на моето, които могат да се нарекат клевети, защото изразяват гражданска позиция и предположения за нередни дейности, но нямат доказателства.

Аз мисля, че трябва да продължаваме да изразяваме своето мнение и гражданска позиция и да предполагаме кое как се е случило и да търсим справедливост! Иначе някои неща ще се случват още по-безнаказано!  ;)

Няма да се сърдя, ако ме изгоните, защото това не е мой форум и ако съм нежелан, ще се съобразя. Това няма да промени нито интереса към едно от хобитата ми (транспортът), нито отношението ми към света (силна и критична гражданска позиция).  ;) Беше ми интересно присъствието тук и смятам, че съм допринесъл нещо за форума, защото мои мнения пораждаха доста дискусии. Независимо дали съм бил прав или не, истината е в дискусията!  ;)


Очаквам със смирение моята присъда.  :)
vasko - оригиналът! :)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Както вече ти казах, става дума за доказателства за наличие на корупционна схема, а не за ефективно или неефективно ползване на обществени средства. Вече ти го казах, но ти не четеш нищо друго, освен собствените си писания: можеш колкото искаш да критикуваш организацията на Хладилника, свободен си да твърдиш, че тя е в полза на Парадайз мол (но не е редно да повтаряш неколкократно вече изложени аргументи). Но не можеш да употребяваш думи като "корупционна схема", "измама", "престъпление", без да имаш доказателствен материал за тях.
В съда набедителят трябва да докаже своето твърдение (в твоя случай - доказателства за нерегламентирано плащане от собствениците на мола към бенефициента или към изпълнителя на проекта), а набеденият - обема на своите претенции - имуществени и неимуществени. Може в някой твой детски съд да е иначе, но за разлика от Евровизия, детски съд няма. А то баща ми има приятел космонавт, но аз не разбирам нищо от космически полети.

А иначе при всеки строеж - на частен или обществен обект, изпълнителят е длъжен да осигури преминаване към всички обекти, засегнати от строежа - в частност пасарелка или мостче, ползвано само от обитателите на един имот, се строи от общите средства.
Ето един случай, в който това е забравено да се направи и хората са били принудени да срежат мантинелата, а също така да си държат колите на главния път: https://www.google.bg/maps/@42.600509,23.126721,3a,75y,116.13h,65.8t/data=!3m4!1e1!3m2!1sXGNQ1lWqr206R1HoyAw9gA!2e0?hl=bg

Обратно на временната организация на Хладилника: за мен е странно, защо след като има изпълнено северно платно на Ибсен от Сребърна до Козяк, продължава двупосочната организация в част от южното платно до сградата на мола.
« Last Edit: 09.02.2015, 12:03:57 by blagun »

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Обратно на временната организация на Хладилника: за мен е странно, защо след като има изпълнено северно платно на Ибсен от Сребърна до Козяк, продължава двупосочната организация в част от южното платно до сградата на мола.
Явно след като отворят Черни връх, тогава ще пуснат еднопосочно южното платно само към автостанция Хладилника и северното отново еднопосочно към Козяк.