Author Topic: Маркировка и организация на движението  (Read 222558 times)

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Както каза първият интервюиран проблема е в невъзможността на така конструираният булевард да поеме новия трафик. Отделно от това не е добре от път организиран като магистрала изведнъж да навлезеш в зона със жилища, спирки, пешеходни пътеки, паркирали коли, леви завои, вливащи се малки улички и т.н. Повдигната пешеходна пътека, камера, полицейски пост или светофар са само временни варианти, нужно е цялостно разширение на булеварда.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Toва, което се ползва в момента всъщност е южното платно. Просто трябва да изградят и северното.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Toва, което се ползва в момента всъщност е южното платно. Просто трябва да изградят и северното.
Няма лошо да се изгради и другото платно, но при условие, че СО разполага с много повече финансови средства. Според мен, има доста други места по софийската инфраструктура, които трябва да се изградят/ремонтират преди това ново платно. ;)


Трябва да се направи реорганизация на движението на кръстовището Ломско шосе - Обелско шосе. Въпреки относително големия си габарит, идващите от Обелско шосе завиващи наляво (посока Волуяк) навлизат опасно на пътя с предимство (Ломско шосе), отделно от това трафикът там е интензивен по всяко време на деня. Също така това важи за по-безконфликтно минаване на А30, 31 и 26. Според мен там си плаче или за светофар, или за кръгово.
Напълно съм съгласен с това. Това кръстовище е много проблемно. Там редовно се случват ПТП.

Но аз имам по-добра идея - да се поставят физически ограничители по осовата линия (подобни на тези по ул. "8-ми декември" пред УНСС и при кръстовището на ул. "Граф Игнатиев" и ул. "Алабин") и да се забранят левите завои.

Автомобилите (включително и автобусите по А30 и А31), които искат да завият наляво от ул. "Обелски път" по бул. "Ломско шосе" в посока Околовръстен път ще завиват надясно и ще използват кръговото под МС Ломско шосе (което е на 200 метра) за обръщане на посоката. ;)

А тези, които искат да завият наляво от бул. "Ломско шосе" към Обеля ще го правят на следващото кръстовище (бул. "Ломско шосе" и ул. "107").

Бонус от идеята ми е, че по този начин ще се ограничи транзитния трафик между бул. "Ломско шосе" и бул. "Сливница" през Обеля. Според мен, този трафик не може да бъде поет от странното кръстовище в района на МС Обеля и в пиковите часове там стават задръствания които бавят градския транспорт (А26, А30, А31, А81, А150 и ТМ6). По-добре този трафик естествено да се пренасочи към надлеза "Бакърена фабрика" - там има още доста капацитет.

Друг бонус ще има за пътниците на А30 и А31. Убеден съм, че тези хора ще са доволни, че поне в едната посока ще имат спирка в непосредствена близост до метростанция.




Само две технически уточнения:
:arrow: Въпросното кръстовище е между ул. "Обелски път" и бул. "Ломско шосе". Ул. "Обелско шосе" се намира в индустриалната зона "Модерно предградие" и преди построяването на тунела под ж.п. линиите е свързвала Обеля с бул. "Сливница". Сага обслужва само индустриалната зона.

:arrow: А26 вече не преминава през въпросното кръстовище с ляв завой от ул. "Обелски път" към бул. "Ломско шосе", тъй като от няколко месеца има коренно променен маршрут.

:)
vasko - оригиналът! :)

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Няма лошо да се изгради и другото платно, но при условие, че СО разполага с много повече финансови средства. Според мен, има доста други места по софийската инфраструктура, които трябва да се изградят/ремонтират преди това ново платно. ;)

ООО! Пари да искаш. И то за глупости се харчат. Само погледни що за полилей искат да направят на България и Гешов и колко ще струва пък после помисли дали няма пари за едно платно (отчуждено и готово за изграждане, заложено в ОУП).
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Реакцията е моментална. Вече е поставена повдигната пешеходна пътека.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Ха сега де, къде е пешеходната пътека.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline Neronov

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3052
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Ха сега де, къде е пешеходната пътека.

Тази пешеходна пътека почти никога не се използва, всички пресичат между спирките на 4 и 306.  :/

Едит 24.12 - там си е пешеходната пътека.
« Last Edit: 29.12.2015, 00:00:58 by Neronov »

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Пред всички подобни молове такситата правят такива проблеми, просто хроничен проблем е. Толкова са нагли, безпардонни. Мислят си, че са хванали Бога за шлифера, т.к. доста хора са силно зависими от тях. Неслучайно София е водещ град по брой таксита на глава от населението в град в ЕС.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Колкото до новите автобуси - те са малка част от целия транспорт, и то основно по ''елитни'' линии, които са с интервал около 15 минути.

Е чак пък елитни линии- какво им е елитното на 76, 305, 102 и 83? Или пък на 310 и 213, и 111 и др.по които се движат нови автобуси? Просто по някои положението допреди няма и година беше толкова трагично че нямаше на къде вече, а това са и най-дългите и натоварени линии.

Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline kristian40t097

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 988
    • View Profile
    • Email
Да бе то и 113 е толкова дълга и натоварена, че нямам думи. Крайно време е да мине на къси!!!
За трамвайния транспорт!!!!!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
113 е напълно излишен след пускането на метрото до БПС - дублира над 90% 213 и не дава някакви особено ценни връзки. Трябва да се закрие и колите му да подсилят 76 и 213. :rolleyes:

Offline kristian40t097

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 988
    • View Profile
    • Email
Ми не мисля, аз работя на 2 минути от спирка 113то ОУ и ползвам него за връзка с М2 до Дружба, така че не смятам, че трябва да се закрива, просто нека интервала му се вдигне до този на 213 и да се синхронизират в общия участък, за да се довозва оптимално до метрото, защото сега е горе-долу същата простотия като 280 и 294.
За трамвайния транспорт!!!!!

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
В тунела под НДК днес слагаха "джърсита":
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Много добро решение ! Така тролеите ще могат много по-лесно да се включват към Бул. Левски .

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Трябва да затворят допълнителната лента за сегашната спирка на тролеите, за да не се объркват шофьорите. За тролеите остава проблем престрояването от дясната в лявата лента след спирката, но дано шофьорите се окажат достатъчно толерантни, не се силят и дават път на тролеите.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
В тунела под НДК днес слагаха "джърсита":
Радо, изпуснал си да споменеш и другата новина. Наличието на осветление и от страната на бившото трамвайно трасе и ръкава към Черни връх, видимо от снимката.  :fan:

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
А все още не мога да се ориентирам каква ще бъде организацията на движение в тунела...  :neznam:

Превозните средства (+тролейбусите) в посока Софийския университет ще се движат по трамвайните релси, а в обратната посока ще ползват сегашното пътно платно, така ли?
vasko - оригиналът! :)

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Точно така.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline bahner

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 952
    • View Profile
Като минаваше трамваят оттам не беше нужно да има осветление явно. Но за колите трябва.
Галерия за градски транспорт - https://www.flickr.com/gp/127247218@N05/qB017P

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Не съм минавал скоро от там , но си мислех , че бившето трамвайно трасе ще се ползва само от тролеите !