Author Topic: Маркировка и организация на движението  (Read 222576 times)

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Не, не се губи смисъла. Защото е друго да имаш 1 колона със 50 коли и друго 2 колони със 100 коли? Разлика има, нали? И това че на входа и изхода е 1 лента не е проблем, защото е важно да се поеме голяма част от трафика.

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Не, не се губи смисъла. Защото е друго да имаш 1 колона със 50 коли и друго 2 колони със 100 коли? Разлика има, нали? И това че на входа и изхода е 1 лента не е проблем, защото е важно да се поеме голяма част от трафика.
Съгласен съм с това. Наистина така ще се съберат по-голяма част от автомобилите.

Но само дотук. Трафикът няма да се придвижва по-бързо. Ще има повече потенциални възможности за инциденти точно на стеснението от горното изображението, тъй като се получава ефектът на фунията. И освен всичко до тук, става дума за тунел - и там автомобилите ще отделят най-отровните газове (когато работи на празни обороти ДВГ отделя по-вредни газове)...

А и цената на всичко до тук е едно трамвайно трасе затворено за две години или може би завинаги...  :rev:
« Last Edit: 23.03.2016, 22:01:10 by vasko »
vasko - оригиналът! :)

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Не, не се губи смисъла. Защото е друго да имаш 1 колона със 50 коли и друго 2 колони със 100 коли? Разлика има, нали? И това че на входа и изхода е 1 лента не е проблем, защото е важно да се поеме голяма част от трафика.
Петко, това е пълна простотия, защото в тунел ще висят коли! Това по нито един параграф за безопасност не може да мине. А те го правят! Вие изобщо разбирате ли, че недай си боже нещо да се случи долу до луната ще разберат! Това решение е катастрофа!

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
За това съм съгласен, просто коментирах че има разлика в колоните. Но и друга близка алтернатива аз лично не виждам... Освен големи обикаляния през Пенчо Славейков и Прага, но и там се строи метростанция. Лошото е че Патриарха няма общо взето друга алтернатива в района.
Другия вариант е да строят станцията на участъци, но това ще забави процеса на строителство с минимум половин година, ако не и повече.
Дано отворите и вентилацията, както и допълнителното осветление и джърситата спомогнат за безопасността и липсата на инциденти.

ПС: Maniak, ти си човек който разбира от транспорт. Каква според теб е най-добрата алтернатива в случая? Ако изключим строителството на двете метростанции на участъци.
« Last Edit: 23.03.2016, 23:02:51 by Petko21 »

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Не мисля, че горната снимка дава ясна представа за ситуацията на това място ! Потока ще се саморегулира и като повисят няколко дни в задръстването ще си намерят алтернативни маршрути !

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5869
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
То вече има задръствания там заради новата организация и направо не ми се мисли какво ще става от понеделник.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Не, не се губи смисъла. Защото е друго да имаш 1 колона със 50 коли и друго 2 колони със 100 коли? Разлика има, нали? И това че на входа и изхода е 1 лента не е проблем, защото е важно да се поеме голяма част от трафика.
Петко, това е пълна простотия, защото в тунел ще висят коли! Това по нито един параграф за безопасност не може да мине. А те го правят! Вие изобщо разбирате ли, че недай си боже нещо да се случи долу до луната ще разберат! Това решение е катастрофа!
И как ще се реши прблема според теб? При строитеството на метрото и много затворени участъци как ще изчезнат задръстванията? То когато не е е затоврен Патриарха пак имахме задръствания та сега ли няма да има?

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1491
    • View Profile
Станкос, съгласен съм с теб, че потока ще се саморегулира, но защо тогава трябваше да се закрие трамвайната линия. Дава се приоритет на единия вид транспорт, за сметка на другия. Разбирате ли, какво лицемерие е това. Да закриваш трамвайни трасета със съмнителни мотиви и след това да излизаш по медиите и да обясняваш, как искаш да накараш хората да ползват обществен транспорт. Прави се тунела двупосочен, трамвая си остава, пускат го по-начесто и се съобщава на гражданите, да избягват да пътуват в централна градска част с автомобили, а да използват обществения транспорт. Така наистина хората ще видят, че преминаването с лично МПС е силно затруднено и ще предпочетат автономния трамваен транспорт. Другото за мен е лицемерие и демагогия. В София се работи единствено за автомобилния транспорт. Единственото хубаво е, че тези затруднения са заради строежа на метро, което след време ще разтовари трафика, при правилна политика в областта на ГТ. Ако трябва да влезем в реториката на общината, може би автомобилите, които ще стоят затапени в тунела са с т. нар. "чисти" дизелови двигатели и няма да замърсяват въздуха. И защо все ние трябва да откриваме топлата вода? Как правят по света? Да, създават се алтернативни маршрути за автомобилния трафик, но обществения транспорт се пуска на много по-малки интервали в района на реконструкцията, така че хората да го предпочитат и да не излизат с колите си.
« Last Edit: 24.03.2016, 11:52:47 by UMSofia »

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Абсолютно, плановете са такива. Нансен би трябвало и след ремонта да остане двупосочен.

Навсякъде по схемите Фритьоф Нансен го дават еднопосочен.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Преди да се предвиди двупосочното в тунела, се говореше за това. Дори и видях схема за двупосочно движение по Нансен, за съжаление само на хартия. Ако мога да я снимам, ще я кача тук.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
1. Не мисля, че каквото и да е мнение във форума може да бъде напълно обективно или да бъде приложено на момента, защото нито ние, нито общината има обективни данни за потоците от хора, които ежедневно се придвижват в София. А за да се дава предложение и взимат решения трябва да има база с информация, анализи и прочие.
2. Да се решава в град като София всеки проблем (затворено кръстовище или участък) сам за себе си е абсурдно. Все едно на много копчета да се зашива отделен балтон. Накрая имаме като резултат маршрута на А73. А тепърва предстои затваряне на улици в Овча Купел...
3. В отговор на Петко: За да има алтернатива, трябва да има адекватно решение. В бизнеса най-мръсната дума е компромис, т.к. при компромис нито едната нито другата страна са печеливши (win-win). Това, което виждаме са стотици компромиси, които прави общината за да удовлетвори очакванията на автомобилистите (т.е. да не ограничи движението на автомобили там, където нямат място), очакванията на превозвачите (основно на частните оператори, на които е видно, че е търсен начин да бъде запазен пробега и увеличен) и накрая с пътниците в градския транспорт (наистина накрая). Резултатът е видим - тотален хаос. Страхът да бъде взето изрично решение - затваряме тунела за трамваи, тролейбуси и всякакъв градски транспорт за да се движат само коли е пример за това. Или обратното - да бъде взето решение за 100% приоритет на градския транспорт. Отново връщайки се на взетото решение за тунела - това, което ще се случи там ще увеличи неимоверно рискът за живота на хората, които ще бъдат набутани вътре - дали в автомобили, дали в градски транспорт, дали чакащи и т.н. В крайна сметка автомобилите се управляват от хора и да се счете, че превръщането на тунела в двупътен ще бъде в полза на хората, е изключително нелепо, с оглед на това, че никой не казва, че по този начин риска за живота на преминаващите ще се повиши многократно. Все едно да виждате дървен висящ мост през бурна река с лоши основи и да го отворят двупътно, и ви кажат - ето, правим ви услуга - возете се!

В заключение, моят съвет към всеки от вас е да си провери застраховката живот и да се моли да не се налага да я използват близките му.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Преди да се предвиди двупосочното в тунела, се говореше за това. Дори и видях схема за двупосочно движение по Нансен, за съжаление само на хартия. Ако мога да я снимам, ще я кача тук.

Част от проекта за ремонт на площада пред НДК, обявен наскоро от СО:



Прес съобщението на ЦГМ:

Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Станкос, съгласен съм с теб, че потока ще се саморегулира, но защо тогава трябваше да се закрие трамвайната линия.

Според мен някой с много силно влияние в СО си е харесал маршрута на трамвая за излаз от тунела и е издействал спирането му ! Възможно е да е същия , който премахна трасето по Бул. Витоша !

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1491
    • View Profile
Според мен някой с много силно влияние в СО си е харесал маршрута на трамвая за излаз от тунела и е издействал спирането му ! Възможно е да е същия , който премахна трасето по Бул. Витоша !
Или казано по-просто, това е г-н Бойко Борисов.

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Не, не се губи смисъла. Защото е друго да имаш 1 колона със 50 коли и друго 2 колони със 100 коли? Разлика има, нали? И това че на входа и изхода е 1 лента не е проблем, защото е важно да се поеме голяма част от трафика.
Съгласен съм с това. Наистина така ще се съберат по-голяма част от автомобилите.

Но само дотук. Трафикът няма да се придвижва по-бързо. Ще има повече потенциални възможности за инциденти точно на стеснението от горното изображението, тъй като се получава ефектът на фунията. И освен всичко до тук, става дума за тунел - и там автомобилите ще отделят най-отровните газове (когато работи на празни обороти ДВГ отделя по-вредни газове)...

А и цената на всичко до тук е едно трамвайно трасе затворено за две години или може би завинаги...  :rev:
Първо нека видим дали схемата ти е вярна, защото не съм убеден че мястото на влизането на автомиблите е там където си го нарисувал. Второ и в момента примерно не вървят трамваи към Хладилника заради строителстовото на метрото и то само обръщалото им е заето. Трамвая към Хладилника е много по натоварен от шестицата пък тая истерия я нямаше. Трето колкото по тясно преминаване има през тунела толкова по голямо задръстване ще има. И да си мечтаеш автомиблите няма да изчезнат. Организацията е измислена от специалисти и те не са толкова боси като теб да си мислят че автомобила на празен ход отделя по вредни газове отколкото когато двигателя работи на високи обороти. Има различни аспекти а не само тесногръдо мислене.
« Last Edit: 24.03.2016, 15:15:42 by elbi »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
В подлеза на НДК слагат Ню Джърсита, при положение, че преди малко повече от година на молба от сдружението да бъдат сложени такива за да пазат чакащите в тунела ни беше отказано, защото, забележете, били изключително опасни за автомобилното движение. Това, което се случва в момента е връх на некомпетентността в СО и рано или късно ще има инциденти.
Миналата година СО беше в "колов" период, сега е в "джърсийски" и джърсита се слагат под път и над път. Освен безумната им грозотия в тунелите те наистина са потенциално опасни. Новата улица Атанас Дуков "благодарение" на джърситата реално е с по една лента в посока, тъй като никой не смее да върви на една боя разстояние от джърситата. Този вид огради е за високоскоростни пътища, докато в София не бяха поставени на Цариградско, но пък ги има на един куп улици със съвсем скромни скорости. Функционални недостатъци - те намаляват видимостта (около кръстовища, пешеходни пътеки), психологически се намалява и габаритът на пътя. Имат смисъл само при реални рискове от насрещни сблъсъци. А естетически - придават на София вид на Багдад. Интересно, как на Шанз Елизе не са се сетили да подредят подобни неща!
Тунелът в Люлин имаше един гигантски недостатък - проходимо трамвайно трасе в него и непроходимо извън него откъм Вардар. Тук колчета решаваха идеално проблема, но пак се стигна до противотанково решение.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
В Париж едва ли има от наше абдали каращи в насрещното ! Даже бих препоръчал използването на такива пред техникума Киров в Овча купел за обособяване на трамвайното трасе !

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Днес има лек ъп на информацията за двупосочното на Васил Левски. Джърситата от тунела приключват малко преди светофара, след него посока Попа са поставени нови и явно така ще осигурят разделителната линия от Раковска до Попа.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
В Париж едва ли има от наше абдали каращи в насрещното ! Даже бих препоръчал използването на такива пред техникума Киров в Овча купел за обособяване на трамвайното трасе !
Дисциплината на българските шофьори е съразмерна с другите южноевропейци - гърци, сърби, италианци и е по-добра от тази на турци, румънци и южноиталианци.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
И как ще се реши прблема според теб? При строитеството на метрото и много затворени участъци как ще изчезнат задръстванията? То когато не е е затоврен Патриарха пак имахме задръствания та сега ли няма да има?

Е как-просто ще се наложи хората, които искат да живеят тук да свикнат с градската култура и начин на живот и да ползват градския транспорт. Това ще намали задръстванията в пъти. Защо тия 100 коли трябва да са задръстани в тунела, като може тези 100 човека да се придвижат за 3 мин. това растояние с трамвая? Някаква логика нещо? Хубаво, който иска да хайманосва и си няма друга работа нека си стои с колата в задръстванията с часове, но защо да се ощетяват работещите хора? Нека си имат бърз безконфликтен вариант за пътуване.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР