Author Topic: Маркировка и организация на движението  (Read 222523 times)

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
В момента има кампания по подновяване, в „Люлин“ изрисуваха всичко от до, по „Сливница“ изгубената бус лента между „Лъвов мост“ и „Георги Раковски“ я възстановиха, до скоро беше абсурдно положението там, маркировката трябва да я търсиш със следово куче, но камерите пред Какадуто си записват.
Вертикалната сигнализация с пътни знаци Д1 са си там... Та дано наистина камерите да си бачкат и заслужителите закононарушители да са си получили заслуженото... :)

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Вертикалната сигнализация с пътни знаци Д1 са си там... Та дано наистина камерите да си бачкат и заслужителите закононарушители да са си получили заслуженото... :)
Да, но камерите бяха в края на бус лентата, а не можеше да се разбере къде е той, престрояването за десен завой по „Георги Раковски“ се правеше в последните метри, за да не нарушиш.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Използват се прогресивни водноразтворими бои аналогично на водноразтворимия асфалт при ремонтите по улиците.  :)

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
По думи на Бонев, от месеци насам никой не отговарял за поддръжката на пътната маркировка, а продължаващото използване на водни боички дори за новата организация на Патриарха и Витошка било заварено положение от ГЕРБ. Сега били сключени временни договори, докато се изберат нови изпълнители. Остава загадка кой тогава преди около месец реши да разчертае насочващи линии например на кръстовището Малинов-Сахаров, които избледняха буквално часове след нанасянето им...

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Какво стана с кръговото на Ляпчев и Климент Охридски при бившето колело на Дървеница? От поне година външната лента е заградена с колчета, което е обяснимо предвид малкия му радиус, но вечно с колчета ли ще стои?
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
От поне година външната лента е заградена с колчета, което е обяснимо предвид малкия му радиус, но вечно с колчета ли ще стои?
Поправка на недогледан проект. Не е стеснен целият кръг, а само участъците между напускане и влизане в кръга. По този начин се улеснява влизането в кръга: примерно - идваш откъм ТУ и влизаш в дясната лента. Там няма шанс върху теб да връхлети някой, който идва от Младост и отива към ИКЕА - той е във вътрешната лента на кръга. Ако си през кръга само до първия изход (Младост-ТУ, ТУ-ИКЕА или ИКЕА-Младост), имаш абсолютно безконфликтен байпас. Просто трябва един ремонт на ремонта - вместо колчета да се изпълнят бордюри или от любимите пластмасови делинеатори. Също така изходът към ИКЕА да е двулентов и вливането в 1 лента да стане в следващите 200-300 метра, там поне е поляна и има място.
Изобщо проектантите на кръгови движения трябва да ги накажат да минат 100 пъти през творенията си! А проектите да се възлагат на проектанти от Бургас - там са далеч по-изпипани.
« Last Edit: 30.08.2024, 10:47:45 by blagun »

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Просто толкова малко кръгово не става за две ленти, защото нямаш време да се престрояваш докато се въртиш. Това на ТВ кулата е горе-долу минимума за две ленти.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Просто толкова малко кръгово не става за две ленти, защото нямаш време да се престрояваш докато се въртиш. Това на ТВ кулата е горе-долу минимума за две ленти.
Точно така. А и няма смисъл да се престрояваш - кръговото е триклоново. Като влизаш - или си по байпаса, или влизаш в единствената лента.
На ТВ кула изходите са недогледани като криви и габарити - две МПС не могат да минат едновременно, още повече, ако едното е А413 или 120. Питах арх. Петър Диков защо така, отговорът беше - да запазели някое от дърветата до кръговото?!

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Разликите между планираното по регулация и изпълненото с инвестиционния проект на Ляпчев и Охридски:

Offline david

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 465
  • Ganz Villamossági Művek
    • View Profile
Тоест, тази може би неволна грешка с разминаването в проекта и действителността, е оставила достатъчно място за вече съществуващата автомивка и свободно място за паркиране на коли?

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Тоест, тази може би неволна грешка с разминаването в проекта и действителността, е оставила достатъчно място за вече съществуващата автомивка и свободно място за паркиране на коли?
Няма неволни грешки... Както и диков не е бил толкова загрижен за някакви си дървета... ;)

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Тук нали знаеш кой е с предимство , независимо знака? - https://www.google.com/maps/@42.6857412,23.3302908,3a,75y,155.32h,86.48t/data=!3m6!1e1!3m4!1smArcMUWzlG3Uglq7IgpxQQ!2e0!7i16384!8i8192?authuser=0&coh=205409&entry=ttu&g_ep=EgoyMDI0MDkyNS4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D
Ако някой не знае - трамвая е с предимство .
Това е интересен казус. Според мен въпросът е дали на това място има едно четириклонно кръстовище или две отделни кръстовища:
  • между бул. "Христо Смирненски" и ул. "Крум Попов"
  • между бул. "Христо Смирненски" и трамвайното трасе, което се намира пред входа на гимназията по строителство, архитектура и геодезия
Ако е първото, трамваите нямат предимство, защото при наличие на пътни знаци за предимство или светофари т.нар. "абсолютно предимство" на трамвая отпада. Ако е второто, тогава трамваите са с предимство. Аз бих заложил на четириклонно кръстовище, на което трамваите нямат предимство. Ако са две кръстовища, тогава всичи МПС имат право да навлизат по трамвайното трасе, тъй като задължителният знак за движение направо няма да важи за второто кръстовище, а на входа на трамвайното трасе няма забранителен знак.
vasko - оригиналът! :)

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Предполага се, че автомобилите и трамваят навлизат безконфликтно и няма нужда да се определя предимство. Обаче автомобилната лента е заета от паркирали автомобили (защото е зелена зона), съответно автомобилът трябва да си излезе от лентата и да заобиколи препядствие. При това положение трамваят е с предимство.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Автомобилната лента е паркинг, а не лента, така че автомобилите и трамвая споделят остатъка от пътното платно.
Излизането от Крум Попов е без предимство, а трамваят няма никакви знаци, така че той би трябвало да е с предимство. Обаче откъм светофара има знак за път с предимство, който съвсем правилно шофьорите, идващи от там, могат да тълкуват, че им дава предимство и пред трамвая. Тези откъм Журналист нямат никакви знаци, така че за тях завиващият трамвай има недвусмислено предимство.

Просто мястото е сигнализирано неадекватно, затова всеки смята, че има предимство - ватманите, защото са с трамвай, щофьорите, защото гледат знаците. На такива места най-добрата политика е просто да се пазиш от трамвая, защото е голям и гази лошо.

Случвало ми се е много пъти в непознати населени места да давам предимство на дясностоящ на нерегулирано кръстовище, но той понеже е местен и излиза от по-малка уличка, ми дава на мен предимство по местна традиция, че главната улица е с предимство.

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
а трамваят няма никакви знаци, така че той би трябвало да е с предимство.
В този случай не се ли прилага принципът за това, че знаците за предивство имат уникална форма? Нали формата целенасочено е такава, че всеки един от знаците за предимство да се различава от всички посоки, за да има подсигуряване? Да кажем, ако един от знаците на един от клоновоте на кръстовище бъде повреден, вандализиран, изчезне или нещо подобно, то водачите да могат се ориентират за предимството по останалите знаци в кръстовището, дори гледайки ги и в гръб. По тази логика не трябва ли ватманите да се ориентират по формата на този знак и това да е достатъчно, за да знаят, че не са с предимство. Разбира се, такава хипотеза е редно да е валидна само временно, докато компетентните власти си свършат работата :rolleyes: и поставят и останалите знаци за предимство в кръстовището. 
vasko - оригиналът! :)

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Просто мястото е сигнализирано неадекватно
И това дава възможност при ПТП катаджиите да интерпретират ситуацията както им изнася. Не е първото, не е и последното такова място.

P.S.: Аватарът ми също е от р-н Лозенец :)