Самата идея за такъв вид светофари не е лоша с изключение на това, че пешеходците трябва да натискат бутони. Би било много по-добре ако се направи една по-либерална инсталация, при която фазите за автомобилите наистина да се саморегулират, но да не се пропускат фазите за пешеходците. Като се има предвид обаче факта, че в София е пълно с близко разположени светофари тази система е крайно неефективна, защото всяка такава светофарна система работи сама за себе си и липсва "зелена вълна". Доказателство е четворката светофари между "Пиротска" и "Опълченска" и този на "Скобелев" при "Лидъл", които в тази последователност почти винаги се хващат на червено с тролей, а преди бяха в синхрон. На практика положителен ефект липсва с изключение на това, че стълбовете са боядисани хубаво, а няма и таймери, които според мен са доказано ефективни. Разбира се че трябва да се прокара политика против личните автомобили, това е безспорно ясно, но трябва и сериозно да се помисли за ефективна регулация на трафика. Беше доста отдавна, някъде още бях в гимназията може би, когато по някакъв повод беше споменато, че генералният облик на инфраструктурата в София, граден след освобождението е проектиран с цел показност и грандиозност, а не практичност(което всъщност се случва и в момента с цел едно определено лице да се изказва по телевизията, че България освоявала най-добре еврофондовете) и честно казано все повече се убеждавам в това. Не знам как стоят нещата в други европейски градове и столици, но няма да се учудя ако някой ми каже, че са малко градовете като София, в които движението на пешеходци и автомобили да е толкова спънато и затруднено.