Значи явно става дума за други 4-секционни светофари, а не тези със синьото от втората половина на 80-те. Сега обръщам внимание, че регулировчикът на първата чернобяла снимка пред СУ е със старата униформа, т.е. действието се развива през 70-те. Нямам спомени за 4-секционни светофари, то преди 1975 съм ходил само веднъж в София на ученическа екскурзия и 2 пъти от гара Подуяне до гара София-север за прехвърляне на влакове по време на строежа на Централна гара.
Че не са сини, не са. Едва ли са таймери по онова време. Възможно е да е дублираща червена светлина в случай на изгаряне на крушка. После започнаха да монтират по няколко светофара на стойки над платното и ако на един изгори крушка, на другите остава сигналът.
В допълнение на светофарната ретроспекция на Метан: някъде през 1984-5 започнаха да поставят жълти рамки около светофарите. Това стана по повод на една катастрофа на ТВ кула, като шофьорът се оправдаваше, че слънцето го е заслепявало и не е видял светофарния сигнал. По-късно поставиха и "мамалевчетата", които коментирахме по-рано и които бяха изключително полезни. Може би заради вандализма върху тях вече ги няма в България, скоро ги видях във Франция и си спомних за тях.
И до ден днешен няма яснота, кога при светофар с лява стрелка преминаващите трябва да отдадат предимство на насреща движещите се направо и кога насрещните имат червено. В Гърция, ако има лява секция с мигаща жълта стрелка, се пропускат насрещните. Съответно за надясно - пешеходците:
https://www.google.bg/maps/@40.3970399,23.8764468,3a,48.5y,280.84h,99.04t/data=!3m6!1e1!3m4!1szwPSMKMxXvMSYniXc5Zr-w!2e0!7i13312!8i6656?hl=bg&authuser=0 И в Англия има подобна система, естествено с разменено дясно и ляво.