Author Topic: За светофарите с любов!  (Read 370540 times)

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: За светофарите с любов!
« Reply #1920 on: 14.02.2024, 13:00:38 »
Заменили са лещите с неподвижни човечета на червените пешеходни светофари на „Света Неделя“ и „Алабин“ и „Витоша“ с лещи със сърца(а можеше да е измислят някои доста по-умни неща).
« Last Edit: 14.02.2024, 13:02:37 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: За светофарите с любов!
« Reply #1921 on: 14.02.2024, 13:38:12 »
Заменили са лещите с неподвижни човечета на червените пешеходни светофари на „Света Неделя“ и „Алабин“ и „Витоша“ с лещи със сърца(а можеше да е измислят някои доста по-умни неща).
Това се случва на всеки 14 февруари от 2016г. насам.

Offline Niko.G

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 594
    • View Profile
Re: За светофарите с любов!
« Reply #1922 on: 18.02.2024, 10:58:57 »
Стане ли обособяване на трасето по Черни, Х9 най-накрая ще придобие експресен вид.
SUMC - Desordem e Regresso.


Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: За светофарите с любов!
« Reply #1923 on: 18.02.2024, 12:27:24 »
Стане ли обособяване на трасето по Черни, Х9 най-накрая ще придобие експресен вид.
Но няма да стане.Проблемът е в светофара на Кошарите. Трябва да се разменят фазите на идващите от Козяк  към Никола Вапцаров и обрятно . Идващите от Вапцаров към Козяк и завиващи наляво към Черни Връх задръстват най-редовно кръстовището . При размяна на фазите проблемът ще бъде частично решен . Светофарът на Черни връх и Хенрих Ибсен също е леко неадекватен . Там постоянно е на ръчно управление и докато по Ибсен няма и грам задръстване - по Черни връх се вият опашки от Люботрън до Ибсен. Пешеходната пътека на ЛИДЛ е за светофар . Спрелите само за малко на аварийни също са пробелем.

Offline Kukicha

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1306
  • 3306/1119 ✝(2003-2022)✝
    • View Profile
    • Email
Re: За светофарите с любов!
« Reply #1924 on: 18.02.2024, 13:56:20 »
Около този район винаги всички булеварди са задръстени от всяка страна, специално по Ибсен задръстванията си ги има и са ужасни, най-често почват от Еко-то, понякога даже стигат и до Гоце Делчев. За светофара, и аз не веднъж съм засичал за тези от Ибсен да им свети зелено поне 2 минути, въпреки че няма никакви коли. Явно тая зелена фаза стои толкова дълго, заради тия които излизат от мола, тъй като единия изход е точно от Ибсен, след спирката.

Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1059
    • View Profile
Re: За светофарите с любов!
« Reply #1925 on: 18.02.2024, 21:10:51 »
Проблемът е в светофара на Кошарите. Трябва да се разменят фазите на идващите от Козяк  към Никола Вапцаров и обрятно . Идващите от Вапцаров към Козяк и завиващи наляво към Черни Връх задръстват най-редовно кръстовището . При размяна на фазите проблемът ще бъде частично решен . Светофарът на Черни връх и Хенрих Ибсен също е леко неадекватен . Там постоянно е на ръчно управление и докато по Ибсен няма и грам задръстване - по Черни връх се вият опашки от Люботрън до Ибсен. Пешеходната пътека на ЛИДЛ е за светофар . Спрелите само за малко на аварийни също са пробелем.
Като цяло според мен светофара на кошарите трябва да бъде с отделни фази във всяка от посоките. Май наскоро пипаха продължителността на фазите в двете посоки по черни връх, но докато не се направи отделна фаза за завиващите, особено тези към Вапцаров, то ще си седи проблема и няма да има оправия със задръстванията. Иначе също съм съгласен и за спрелите коли. Ако се разкарат също ще има едно малко облекчение.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: За светофарите с любов!
« Reply #1926 on: 19.02.2024, 09:25:04 »
Измислил съм го но не е приложимо , защото на Черни връх няма по две ленти поне 50 метра преди кръстовището и по закон трамвайната линия не може да бъде пътна лента.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: За светофарите с любов!
« Reply #1927 on: 29.03.2024, 16:40:24 »
Едва ли се случва за първи път. Колегите са карали с крайно неразумна скорост при пълна липса на видимост, шофьорът на баничарката е направил трета лента, сценарий за тежка катастрофа, но като се има предвид, че за да вземе този ляв завой с изчакване 88 трябва да блокира половината кръстовище е крайно време да се вземат мерки и да се направи нова фаза на светофара, така че да се избегне този ляв завой с изчакване.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline turboto96

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 214
    • View Profile
    • Email
Re: За светофарите с любов!
« Reply #1928 on: 30.03.2024, 11:36:21 »
Преди около 10тина години, бяха направили на кръстовището отделни фази за левите завои, но ставаха големи тапи и сравнително скоростно ги премахнаха.
Може би, трябва да ги върнат отново, но само за направленията по ул.Никола Габровски.

Offline marina

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 69
    • View Profile
Re: За светофарите с любов!
« Reply #1929 on: 05.04.2024, 10:02:15 »


Ей така се уреждат обществени пари за правилните фирми. Преди няколко години им е платено да свалят броячите. Сега ще им се плати да сложат нови.

А видеото показва и нивото на журналистиката в България. Нито репортерката, нито "експертът" знаят какво говорят. Светофарите с лунно бяла светлина са уредени отдавна още на ниво Закон за движение по пътищата. И няма нищо ново в това, че важат и за други возила на градския транспорт. В закова ясно пише, че се отнасят за всички линии на обществения превоз на пътници, а не само за трамваи. В Бургас си ги ползват отдавна, без да имат трамвайно движение.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: За светофарите с любов!
« Reply #1930 on: 08.04.2024, 11:04:53 »
По мое мнение организацията беше най-добра преди Центъра за контрол на трафика и когато имаше броячи. Сутринта в 6 часа тръгвам с мотора от „Сливница“ и „Д-р. Петър Дертлиев“ с десен завой по „Сливница“ към града, светофарът на „Кукуш“ ме засича на две коли разстояние от стоп линията, аз съм с над 30 км./ч. в последните метри преди стоп линията, където е невероятно излъскано и омаслено и на студен асфалт, току що потеглил със също толкова студени гуми беше абсурд да се опитвам да спирам и искам не искам, минах на червено. В началото бях против предупреждаващото мигащо зелено, но в ситуация на ръчно управление от ЦКТ и масови диссинхрони на близки светофари това беше по-добрия вариант.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: За светофарите с любов!
« Reply #1931 on: 08.04.2024, 11:57:51 »
Да се надяваме с изготвянето на динамичен транспортен модел на София, такива оперативни задачи да се решават лесно. В момента в ДУАТ работят една шепа хора, работата им е ужасно много и всичко се прави леко занаятчийски. С динамично транспортно моделиране, оптимизирането би трябвало да става много по-бързо и точно. Само да се случи това...

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7002
    • View Profile
    • Email
Re: За светофарите с любов!
« Reply #1932 on: 08.04.2024, 13:58:38 »
Много хубаво видео.  :fan: Експертът споменава за комбинирана BUS лента на автобуси и трамваи по Опълченска, където трамваи никога не е имало, а че и BUS ленти. Докато тече интервюто зад него се източиха три абсолютно празни трамвая, а през това време се виждат лицата на изтерзаните шофьори, които висят в задръстването, в което ще повисят още дълго. Софийската реалност не може да се опише по-добре. :rolleyes:

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: За светофарите с любов!
« Reply #1933 on: 08.04.2024, 15:19:10 »
Много ми е интересно в тоя Център за контрол на трафика нали имат наблюдение над светофарите. Не мога да повярвам, че за 5-6 години както го има това няма особено развитие по въпроса. Преди "умните" светофари като излезеха регулировчиците се получаваше много динамично регулирането и ставаха нещата.
Не вярвам и за толкова време да не са научили как се движат автомобилните потоци.
А между другото не е ли възможно технически при приближаващ автобус светофара задължително да го изчаква да мине

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: За светофарите с любов!
« Reply #1934 on: 08.04.2024, 15:26:07 »
Наличните системи не всички работят, не всички са автоматизирани... Конкретно с датчиците в настилката имат проблеми. За динамично управление и дума не може да става. Всички оптимизации и промени се правят на микрониво... В ДУАТ реално 1-2 души правят тези неща - сами преценете достатъчно ли е това за цяла София. Както написах, трябва истински работещ транспортен модел за динамично управление и някаква цялостна промяна.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: За светофарите с любов!
« Reply #1935 on: 08.04.2024, 15:31:26 »
Дали въобще някъде работят се питам аз. Що се отнася до устройствата за комуникация със светофарните уредби в кабините на возилата имам предвид. Аз не знам освен на Спешна помощ има ли други превозни средства с работещи системи за „извикване“ на зелен сигнал. Проблемът тук е че на изключително натоварени кръстовища с много трафик на возила от градския транспорт от различни страни, например кръстовището на „Сточна гара“, какво правиме там, чистим закъсненлите возила, докато оставяме по-малко закъснелите или тези на нула да закъсняват вместо тях, затова съм доста скептичен относно това динамично регулиране на трафика. Със сигурност датчиците в асфалта са важни, за да се измерва интензивността на трупащата се колона, иначе виждаме какво се случва в момента с ръчното управление как във вечерен пиков час се акумулират задръствания по „Царица Йоана“ в посока към града, за да се чисти трафика към „Люлин“, което е екологичен нонсенс.
« Last Edit: 08.04.2024, 15:33:45 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Re: За светофарите с любов!
« Reply #1936 on: 08.04.2024, 16:36:01 »
Комуникаторите във возилата на гт не само, че никога не проработиха, ами на по-новите доставки превозни средства дори не са монтирани такива. Трафикът в София никога не е бил по-зле, колкото е в последно време и това не се дължи на броя на автомобилите. Причината е, че не се спазват никакви правила, а шофьорите в болшинството си са изключително слаби и некадърни, плюс че арогантността и чувството за безнаказаност сякаш са превърнали в национална черта. Всеки ден се случват изключително нелепи инциденти, породени единствено от глупост. Да не говорим за лекенцата, родени след 2000 година, които са тотално неадекватни не само на пътя, но и във всяко друго отношение...

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7002
    • View Profile
    • Email
Re: За светофарите с любов!
« Reply #1937 on: 08.04.2024, 17:44:28 »
А между другото не е ли възможно технически при приближаващ автобус светофара задължително да го изчаква да мине

В модерната Германия на някои места трамваите все още си резервират сигнал с ключ, ватманите слизат, мушкат ключ в една ключалка и завъртат за да им дойде зелено. Примитивно, но работи. Ние сме супер модерни, с най-новите системи на пазара, датчици в асфалта и изнесен дистанционно Център за контрол на трафика, обаче нищо не работи както трябва...

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: За светофарите с любов!
« Reply #1938 on: 08.04.2024, 18:02:41 »
Комуникаторите във возилата на гт не само, че никога не проработиха, ами на по-новите доставки превозни средства дори не са монтирани такива. Трафикът в София никога не е бил по-зле, колкото е в последно време и това не се дължи на броя на автомобилите. Причината е, че не се спазват никакви правила, а шофьорите в болшинството си са изключително слаби и некадърни, плюс че арогантността и чувството за безнаказаност сякаш са превърнали в национална черта. Всеки ден се случват изключително нелепи инциденти, породени единствено от глупост. Да не говорим за лекенцата, родени след 2000 година, които са тотално неадекватни не само на пътя, но и във всяко друго отношение...
В един момент огромният брой пишман неадекватни и самонадеяни шофьори ще предизвикват пандемия от катастрофи и съответно улиците ще станат опасни за живота! А е много просто - след като не те бива за шофьор и просто не можеш да караш, ползваш обществен транспорт и това е положението, независимо колко мангизи и възможности имаш. Като мен - просто си знам, че не ставам за каране. Нито съм умрял, нито нищо....Иначе вероятността да се претрепя по пътищата е огромна. Книжката не кара колата....
« Last Edit: 09.04.2024, 08:26:47 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Re: За светофарите с любов!
« Reply #1939 on: 09.04.2024, 06:38:35 »
Дори може да се каже, че този момент вече е настъпил...