Author Topic: За светофарите с любов!  (Read 162299 times)

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8535
    • View Profile
Re: За светофарите с любов!
« Reply #1580 on: 10.05.2019, 17:30:05 »
 Недоносеното коп****це(светофара на Вардар) на яловата Спаси София предизвика задръстване до Луи Пастьор. Два часа регулировчици регулираха и после изгасна това безумно съоражение .
Няма да си спестя хапливия език , защото никой не пожела от гореспоменатите НПО -та да попита , аджеба -има ли или няма нужда от това безумно съоражение. Твърденията , че стават там ПТП-та са смешни. От Октомври там няма ПТП.
Идеята била светофара да се задейства от ККМ . Алооо, в кой век живеете?! Това, че в гората и на единичния коловоз е направено така - Електротранспорт е изпълнил това съоражение , без да са одобрявани  от КАТ , тъй като това са сигнални съоражения , които са само за трамваите.
Тук имаме - проекти , одобрение от КАТ , Комисия по транспорт и т.н.
Та , Гергин Борисов препоръча премахване на спирката на Вагон -ресторанта ,защото , видите ли - трамваите се бавели.
А на новия светофар - вчера чаках 2 минути да светне разрешен. И преди някой от Модераторите да ми напише - имате си синдикат , ще го помоля просто да го изтрие.
На фона на леещият се цинизъм в тоя форум , този пост е капка , много лютиво подправена .
Може и да ме изгоните с бан оттук , поне да не се ядосвам за глупости и цинизми!
Бъдете здрави!
« Last Edit: 10.05.2019, 17:54:50 by София 70 »

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5830
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: За светофарите с любов!
« Reply #1581 on: 10.05.2019, 17:43:15 »
ГТИ няма принос за този светофар. Запознай се с дейността на комисията по безопасност на движението и тогава отправяй квалификации.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8535
    • View Profile
Re: За светофарите с любов!
« Reply #1582 on: 10.05.2019, 17:47:43 »
Няма да си правя труда да търся назад , щото съм мързелив или пък няма да си напрягам мозъка да мисля кой ми  го е казал , но определено имам ясен спомен ,че и ГТИ има участие в това.
Ако съм в грешка - извинявам се и си коригирам мнението.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5830
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: За светофарите с любов!
« Reply #1583 on: 10.05.2019, 17:57:26 »
Георги, ГТИ участва в тази комисия и няма отношение по предложенията на други организации. Идеята на тази комисия са външни аргументирани предложения да се оценяват и обмислят от администрацията на СО и държавните структури, които имат отношение към казуса, защото администрацията и структурите признават (негласно), че нямат капацитет да изследват локални проблеми. ГТИ не оценява предложенията на другите НПО. Оценяват ги администрацията на СО и държавните структури.

Имай предвид и друго нещо - администрацията е пряк проводник на политическото ръководство, което няма никаква изгода да реализира по най-добрия начин чужди предложения, защото се страхува внасящите ги да не си направят реклама. Така че всяко предложение, каквото и да е то, може да се опорочи нарочно сериозно при самата реализация.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14166
    • View Profile
    • Email
Re: За светофарите с любов!
« Reply #1584 on: 10.05.2019, 20:11:44 »
На фона на леещият се цинизъм в тоя форум , този пост е капка , много лютиво подправена.
Жоро, виж в речника значението на думата "цинизъм". Че иначе прилича на отзив за Hustler или Playboy :)
Имаш пълно основание за емоционалния изблик по отношение на новото съоръжение. Но светофарът не е светофар като електроуред, той си има настройки. И не са едно, две и даже 50 местата, където тези настройки са "цинични" :). Ти сам правиш често предложения за подобряване.
Проблемът е, че ново съоръжение се пуска ей така, просто да го има, и резултатите в първите месеци са потресаващи. Пак мога да дам примери. За конкретния случай вече споменах, че разрешена фаза за трамвая в интервала [3 секунди преди края на по-дългата разрешена автомобилна фаза, 5 секунди преди началото на първата разрешена автомобилна фаза] не наамлява пропусквателната способност на булеварда. Става дума за регулация само върху едното платно и отговорът на питането на Ozzy е нелеп.
Ако се предлага дистанционно безусловно пускане на трамвайна фаза от ватманите, съм съгласен с теб, че това място не е подходящо: съотношението на преминаващите трамваи и автомобили през "ускорителя за елементарни частици" не обуславя подобно решение. Но примерно може да има нещо като пешеходните бутони, които да спестяват трамвайна фаза, ако няма трамваи. Но фаза в гореупоменатия интервал.

Викторе, излишно търсиш политически смисъл във всяко действие на администрацията. Освен ако не броиш безгръбначното огъване пред какви ли не предложения на какви ли не бабешки комитети. Излишно е да правя списък, давам за "пример" само злополучното двупосочие на Нансен. Администрацията е отговорна за реализацията на предложенията, но и нейните партньори трябва да минимизират едностранните си залитания. Че току-виж били приети. И резултатът е примерно двупосочната велоалея на Дондуков. Недоумявам колко трябва да са си нахлупили фуражките катаджийските началници, разрешили подобна опасна организация. И в същото време държащи на всяка цена за хипервисоки ограничители на трамвая по пешеходна улица.
Доста неща (не) се правят просто от най-обикновена надпартийна некадърност. Каква политика търсиш в пешеходен светофар на главен път с полегнал полицай? "Или в миналогодишната организация на Цар Борис III при Александров мост и Лукойл? Добре, че владайци натиснаха да се подобрят нещата.
« Last Edit: 10.05.2019, 20:15:48 by blagun »

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8571
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: За светофарите с любов!
« Reply #1585 on: 11.05.2019, 10:53:24 »
Като представител на Сдружение ГТИ и член на Консултативен съвет, който взе решение за въпросния светофар, бих искал да се възползвам от правото си на отговор:

Предложението бе внесено от член на Спаси София. На презентация бе представено как да бъде реализирана идеята. Предложението бе добре обосновано и заслужи моята, както и на другите членове подкрепа. Бе подкрепено и от Дирекция Транспорт, както и от председателя Д. Барбалов. Изпълнението на това предложение, обаче не съвпадна с представената идея и вина за това има изцяло СО, като възложител. Вчера на заседание получихме извинение за гафа и уверение че нещата ще се коригират и съоръжението ще заработи в оптимален режим. Държа да подчертая че такава сигнализация може да се постави на и на други места, подобрявайки значително безопосността и намалявайки стреса на водачите на МГТ. Това може да го разглеждаме като тестово съоръжение, чието успешно реализиране може да даде повод за реализация на други подобни в бъдеще. В този ред на мисли, нека не сипем обиди и глупости, преди да сме се осведомили за какво става въпрос, и нека бъдем толератни към добрите идеи, било то и реализирани с фалстарт.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8535
    • View Profile
Re: За светофарите с любов!
« Reply #1586 on: 11.05.2019, 19:06:11 »
Няма как да ви засипя с цветя за едно ненужно съоражение. За мен не е проблем , че съм чакал 2 минути. За мен проблем е смрадта в тунела и тоновете изгорели газове. За мен проблем е идиотизмът , който се шири и който се подкрепя , макар и в миниатюрна част от пишещите тук .
Защо си приветствал и подкрепил идеята за този светофар.Защото Гергин ти е казал , че там стават ПТП-та . Ами ще се потретя - от Октомври ПТП с трамвай не е ставал. Виж, коли се удрят там всеки ден.

Offline vaz2106

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 595
    • View Profile
    • Email
Re: За светофарите с любов!
« Reply #1587 on: 12.05.2019, 09:27:28 »
Само за сведение ,в първия ден на пускането му имаше и три трамвая оставени на изолатора на Мега Мол ,заради тапата ,която се създава на Вардар. Защото трамвая на Вардар минава добре ,идва тука и ада е още по-голям и от преди ,преминаване няма .
Тук е мястото и за една добра дума за това съоръжение, значи от сто години ,откато работя и се занимавам с градски транспорт ,това е             първия и единствен светофар направен за трамваи , който работи както трябва , засича и пуска трамвая веднага без проблем, един единствен ,браво. Но е абсолютно ненужен там и мастото му не е на това кръстовище.

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3453
    • View Profile
Re: За светофарите с любов!
« Reply #1588 on: 12.05.2019, 09:40:56 »
В момента има маратон и Е. и Хр.Георгиеви е затворен за леки коли след Драган Цанков, в посока националния стадион. Градски транспорт се движи там. Леките автомобили от кръстовището на Др.Цанков и Е. Георгиев правят само ляв и десен завой. Проблемът е, че трамвай, тръгващ на своя светофарен сигнал от строителната гимназия към Граф Игнатиев, не може да мине цялото кръстовище за една фаза. Трамваят остава на моста да чака изтегляне на колите. Движението се регулира от пътна полиция. Виждайки какво е положението с нареждащи се коли върху трамвайните релси на моста на посоченото кръстовище, полицай обръща внимание на нарушението, което правят автомобилите. Днешният ден е почивен, няма задръствания и за трамваите това не е никакъв проблем. Делничен ден закъснели трамваи още от Вапцаров, губят излишно време да чакат два светофарни цикъла на Др.Цанков и Е. Георгиев. Делник няма полиция да дисциплинира шофьорите на леки коли.
« Last Edit: 12.05.2019, 09:56:59 by tm0 »
████████████████████████ Епилог     Не ползвайте тролея по Арсеналски - това не е заместващ транспорт на спрения трамвай 6. Има нерешени проблеми, създадени преди девет години от бивши за управлението политици...

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2494
    • View Profile
Re: За светофарите с любов!
« Reply #1589 on: 23.05.2019, 10:00:55 »
Тази сутрин светофара на надлез Надежда успя да предизвика малък апокалипсис. В посока центъра задръстванията започваха на километър и половина преди светофара, в задръстването се бяха събрали поне по 2 автобуса от 85, 285 и 26 и три-четири от 86. От онзи ден някой си е играл пак с настройките на циклите на светофара и резултатите не закъсняват.

Offline bigblondewolf

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 879
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 55310178
    • View Profile
Re: За светофарите с любов!
« Reply #1590 on: 30.05.2019, 12:56:53 »
От около две седмици, ако не и повече, сменят светофара на Искърско Шосе при пазара в Дружба с умен, но не им спори работата много-много.
Семейният скандал е като рок концерт. Винаги започва с новия материал и завършва със старите хитове

Offline marto193

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 581
    • View Profile
Re: За светофарите с любов!
« Reply #1591 on: 31.05.2019, 10:09:49 »
Нов светофар на Симеоноско шосе при Ловният парк.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8571
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: За светофарите с любов!
« Reply #1592 on: 31.05.2019, 10:23:41 »
Пешеходен с бутон ще бъде.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5221
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: За светофарите с любов!
« Reply #1593 on: 19.06.2019, 14:30:49 »
От началото на седмицата явно са променяли фазите на светофарите по бул. България и в момента явно държи толкова малко по преките Каблешков, Гоце Делчев и Гешов, че задръстванията са целодневни, а сутрин и вечер са по половин километър на места. Вероятно и полицията е инструктирана да държи повече зеленото по България. При строителния техникум също е променяно, но макар и тъпо направено, няма повече задръствания от обикновено.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1675
    • View Profile
Re: За светофарите с любов!
« Reply #1594 on: 19.06.2019, 15:12:55 »
От началото на седмицата явно са променяли фазите на светофарите по бул. България и в момента явно държи толкова малко по преките Каблешков, Гоце Делчев и Гешов, че задръстванията са целодневни, а сутрин и вечер са по половин километър на места. Вероятно и полицията е инструктирана да държи повече зеленото по България. При строителния техникум също е променяно, но макар и тъпо направено, няма повече задръствания от обикновено.

На Стадиона пешеходците можеха на един път да пресекат към Графа, сега вече не може и се чака 2 пъти. На трамваите май също са променяли, защото остават на моста и чакат още една фаза.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5221
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: За светофарите с любов!
« Reply #1595 on: 19.06.2019, 15:32:23 »
Фазата на трамваите е скъсена. На пешеходците поне от едната страна им свети червено близо половин минута, въпреки че колите от тяхната страна са спрени и за това прасичането отнема задължително поне 2 минути. Левият завой към ТВ кула е прецакан, защото втория светофар светва зелено чак, след като първият е светнал червено и съответно като застанат 5-6 коли на моста, цялата лява лента на Евлоги и Христо Георгиеви се затапва в посока НДК/Драган Цанков.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12254
    • View Profile
Re: За светофарите с любов!
« Reply #1596 on: 19.06.2019, 16:01:21 »
Би трябвало за пешеходците от страната на стадиона посока Графа да свети зелено, когато свети зелено за колите по моста, посока ТВ кула. Не съм виждал някой да прави обратен завой там, че да трябва пешеходците да чакат на червено, абсолютно излишно.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2494
    • View Profile
Re: За светофарите с любов!
« Reply #1597 on: 19.06.2019, 16:07:36 »
Пипано е и на други места по светофарите, на Университета се появи отделна фаза за ляв завой от БСФС към Народното събрание. По големите булеварди приоритетно се пускат няколко минутни зелени вълни и всичко това е за сметка на преките. На Надлез Надежда вече от почти месец целодневно има тапи, сутрин са особено зверски. Няма никаква автоматика в управлението на потоците, някое олигофренче седи на пулта и си играе с копчетата, не виждам нищо "умно" в това, белите капи го правят по цял ден без да се водят умни.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8535
    • View Profile
Re: За светофарите с любов!
« Reply #1598 on: 19.06.2019, 19:18:29 »
Е ти не знаеш ли, кое е олигофренчето? Едно харахуляво , на около 25-27. Най-редовно пропускат цикли, сменят фази и т.н.
Във вайбъра за наряд има съобщение, че вече светфарите с компютър ги управлявали...

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2494
    • View Profile
Re: За светофарите с любов!
« Reply #1599 on: 19.06.2019, 20:35:06 »
Е ти не знаеш ли, кое е олигофренчето? Едно харахуляво , на около 25-27. Най-редовно пропускат цикли, сменят фази и т.н.
Във вайбъра за наряд има съобщение, че вече светфарите с компютър ги управлявали...
Въпросното олигофренче се сещам кое е, но то се води началник на някакъв отдел и към него има подчинени други щракачи на копчета. Ако са пуснали движението на автоматичен режим, явно градския транспорт изобщо не е включен в приоритетното движение (не, че не го знаем), защото редовно се пропускат фази на трамваите в пиков час при Света Неделя и по Ботев. Вчера на Лъвов мост имаше към 2 минути зелен светофар по Сливница, даже по едно време нямаше кой да мине и още стоеше зелено, а няколко трамвая чинно стояха и чакаха. Обаче явно линейките могат да си командват зелената вълна или някой им сменя сигналите ръчно.


Някой дали има идея защо са 4 секциите и какви са сигналите?
Открих си отговора на въпроса - през 1960 влиза нов правилник за движението по улиците и пътищата. Освен съществуващите дотогава трисекционни светофари се въвеждат и четирисекционни с две зелени секции. При едновременното им светене се разрешава на превозните средства да завиват наляво, надясно и да правят обратен завой. Друго интересно е, че още при първите светофари сигналите са сменяни ръчно от стоящия в близката будка регулировчик. Нямало е никаква автоматика.