Имах предвид, че зелената вълна в такъв час на празен път би ти дала стимул да искаш да караш над ограничението и затова е настроена червена вълна, за да ти се налага да спираш непрекъснато с идеята да не си помислиш да натиснеш.
Това е супер тъпа идея... нали като натисна, ще изпреваря зелената вълна и пак ще спра.
Нормалната логика е да не спирам, когато карам с 50, но да ми се наложи, ако реша да карам с повече.
Не е толкова сложно да се настрои зелена вълна за скорост около евентуално малко под ограничението.
Всичко е изкушаващо за по-висока скорост - масовият водач ще си мисли, че зеленото ще е още малко и нарочно ще ускорява, за да хване зеленото, улиците са празни и това е предпоставка да ускорява постоянно на всеки светофар, за да хване и него, но също и между кръстовищата със светофари…
Когато съм спрял на първия светофар и тръгна, следващите ще светват зелено малко преди да стигна до тях, ако карам с 50. Така приближавайки ги, те ще са все още червени и няма причина да се изкушавам да настъпвам.
В обратния случай, когато светофарите отдалече са зелени, но стават червени пред мен (както де факто се получава сега) е много по-вероятно да настъпвам, за да ги хвана. Резултатът е газ-спирачка, повече нерви, по-голям разход на гориво, по-бавно пътуване, повече замърсяване и по-високи скорости.
Нека погледнем картината в перспектива. От 20 години Столична община се храни от бизнеса с презастрояване, без никакви кавички на бизнеса, защото и малките деца вече са разбрали, че това си е напълно реален бизнес, в който се въртят милиони и от който Столична община като институция и една огромна част от водещите персони в нея, си осигуряват съществуване базирано върху смученето на благотворен нектар, който никога не свършва и пълна деградация във всички останали сфери на отговорност, което е очевидно по всичко от качеството на пътните ремонти, до безкрайното просрочване, с което се извършват, качеството на маркировката, която се полага е безобразно, както и не малка част от улиците и булевардите в централната градска част като „Пенчо Славейков“, „Евлоги и Христо Георгиеви“, „Патриарх Евтимий“, „Опълченска“ между „Сливница“ и „Тодор Александров“, „Свети Георги Софийски“, тунела при НДК и други. Как точно да се очаква предвид това пълно разложение да се мисли за правилно настройване на зелени вълни на светофарните уредби? Нужна е пълна преоценка на автомобилния трафик, пълна преоценка на режимите на светофарите, на нуждата от ограждения на определени места, на нуждата от изкуствени неравности и разделителни острови, на нуждата от камери, каквито са дефицитни и т.н. В настоящата ситуация обикновено големите промени се случват само след тежки инциденти и то големи не в правилната посока и се лекуват само симптомите, а не първоизточниците на проблемите, с което покрай удобството на потенциалните нарушители се наруши и комфорта на шофиране и като цяло всички решения, които се вземат са с вид на кръпки, а не на цялостни програми за разрешаване на наличните проблеми или с други думи дай тука да пльоснем грозните бетонни джърсита и всичко ще е наред, пък че правят градския пейзаж да прилича на пейзаж от военно поделение, това не се коментира, а в същото време трамвайните спирки по „Ботевградско шосе“ не са обезопасени и винаги всяка една от тях може да бъде пометена от шофьори изгубили управление, заедно с чакащите пътници.