Author Topic: Изграждане на участък Военна Академия- Асен Йорданов  (Read 1237 times)

Offline iashu

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 437
    • View Profile
https://www.dnevnik.bg/bulgaria/2021/01/13/4163204_obiavena_e_poruchkata_za_metroto_ot_voenna_akademiia/?ref=home_layer2

Кръщавам темата с това име, защото все още вярвам, че можем да спрем вредното забиване/завиване на и този клон към затапена посока.

Хайде да се организираме и да направим нужното за да запазим възможността метролиния 3 (някога) да се развива в източна посока (например поне до Дружба или Искърско Шосе).

Планираният завой към Цариградско Шосе е вреден. По- добре е да построят друга линия, например отклонението по бул България, или разклонения на линия 1(из Люлин) или линия 2(към Студентски град или Илиянци) или нова кръгова линия, или дори нищо да не строят... просто да не скопяват цялата метросхема на края на мандата си
« Last Edit: 14.01.2021, 03:23:14 by iashu »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14721
    • View Profile
    • Email
Нищо не пречи Метролиния 3 да се развива след The Mall към Метро, Горублянско ханче, ако щеш Църна маца, Равно поле или Елин Пелин след 100 години. Метролиния 1 покрива само една точка от оста Цариградско шосе - около ИЕЦ, Метро и Кепитал форт и няма да продължи на изток, независимо дали след БПС ще тръгне към Панчарево или към лифт Симеоново. Врътката обхваща значими генератори на пътникопоток като зала Армеец, София тех парк, бизнес-района северно от Цариградско шосе като почнеш от Mr Bricolage минеш през The Mall и 7-ми километър и стигнеш до Jumbo оттатък Димитър Пешев. От другата страна на кантара поставяш панелките около Цветан Лазаров, евентуално в перспектива по Обиколна, комплекс Цариградски и нататък по Цариградско шосе.
« Last Edit: 14.01.2021, 11:00:52 by blagun »

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2749
    • View Profile
    • Email

Кръщавам темата с това име, защото все още вярвам, че можем да спрем вредното забиване/завиване на и този клон към затапена посока.

Хайде да се организираме и да направим нужното за да запазим възможността метролиния 3 (някога) да се развива в източна посока (например поне до Дружба или Искърско Шосе).

Планираният завой към Цариградско Шосе е вреден. По- добре е да построят друга линия, например отклонението по бул България, или разклонения на линия 1(из Люлин) или линия 2(към Студентски град или Илиянци) или нова кръгова линия, или дори нищо да не строят... просто да не скопяват цялата метросхема на края на мандата си

Защо да е затапена посоката? Просто трябва да се продължи на изток един ден и да се оформи пресечна трансферна метростанция в района на сегашната метростанция Дружба. Така ще се обслужи Дружба нормално с метро, а не периферно както в момента. Както е предвидено продължение в Люлин, така трябва да се предвиди и за този клон.

Offline iashu

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 437
    • View Profile
Аз не смятам, че управляващите имат намерение тази линия да стигне до Дружба... Взимат се решения без дългосрочна перспектива и такъв вариант, какъвто си представя fafan, ще е много по- заобиколен от директно преминаване по Димитър Списаревски

Минаване под самото Цариградско Шосе е неоправдано... Ще намали надземният транспорт, точно там където той и сега е скоростен и няма да допринесе там където липсва удобен транспорт

Quote
От другата страна на кантара поставяш панелките около Цветан Лазаров, евентуално в перспектива по Обиколна, комплекс Цариградски и нататък по Цариградско шосе.
Смятам, че тези блокове имат огромно население с неудобен и заобиколен транспорт, което има нужда от директна метролиния по Димитър Списаревски и в последствие към Дружба 2


Чудя се дали не може да се мине по- на юг и да се потърси някакъв компромисен вариант по средата между Цариградско Шосе и Цветан Лазаров, който да е на пешеходно разстояние до безценните Мол, Тех Парк, Арена, които и без това си имат толкова много транспорт

« Last Edit: 14.01.2021, 18:57:04 by iashu »

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 602
    • View Profile
    • Email
Между Цветан Лазаров и Цариградско шосе е баир (скат). Няма как да мине оттам, но и аз съм твърдо против забиване на метрото в мола. Това си мирише отвсякъде на корупция. Там има достатъчно транспорт, минават автобуси през 3 минути за Орлов мост. Предостатъчно е.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13806
    • View Profile
    • Email
Все си мисля че далеч по-евтино и ефективно решение би било да се преправи ТМ20 по максимално автономно отделено трасе по Шипченски проход, после подмемно под Иван Асен и там да прави връзка с МД3 и МД1. Ще е доста по-евтино и доста добри връзки се получават, при само няколко минути разлика в пътуването спрямо метро.

До Дъ мол и на мен ми е вижда малко тъпо. Ми то наистина по-бързата връзка ще с МД1 и 3 на Орлов мост ще е с многото автобуси и чакането ще е по-малко. Според мен доста преди тази линия трябва да се довърши в Люлин, Студентски град, Левски и чак тогава да се мисли за това.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2801
    • View Profile
В случая съм съгласен с Иво. Преди живеех в кв. "Хладилника" и съм изпатил от интервалите в разклоненията. Надали клонът към The Mall ще е по-редовен от сегашния МД2, особено предвид пандемията и вероятността пътниците да не се завърнат в градския транспорт през следващите 12-18 месеца. Не виждам смисъл да се дадат милиони само, за да не се изпусне финансирането и за да кажем, че ме построили още Х станции. Не знам дали има друга столица с толкова нередовно метро. Тук не смятам трасета като Metropolitan Line посока Watford / Amersham / Chesham в покрайнините на Лондон и извън границите на голямото околовръстно, където интервалите са 15/30 минути и обслужването прилича повече на междуградски влак отколкото на метро.

Най-смислено е да се построят станциите до Слатина, след което да се мисли какво да се прави. Към Цариградско и за мен няма смисъл, въпреки че има редица бизнес зони, пътуването с метрото няма да е по-бързо от използването на автобусите и ще стигне до ситуация, подобна на тази в Дружба, където с А204 е по-бързо да се стигне до Орлов мост отколкото с метрото. Същевременно кварталите около ул. "Гео Милев" имат крещяща нужда от по-добър транспорт от А9, но пък ако един автобус на 10 минути в час пик е достатъчен, защо се ще се строи метро?

Въпреки че живея в района, бих дал приоритет на отсечките в Люлин и Левски.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1251
  • 9060
    • View Profile
Аз не знам тази линия да се гласи за Дружба изобщо. Щом на Окръжна/Мола ще има и паркинг, нещата са ясни, че скоро няма да има продължение в тази посока. Всъщност според мен цялата идея е по-добро обслужване на Тех парка, което при едни други нива на заетост в него щеше да има смисъл. На този етап този завой е пълна глупост и малоумие и не съм видял един стойностен аргумент, който да обори това ми твърдение. Няма такава световна практика да се задънват линии в гъсто населени райони, навсякъде се мисли за радиално развитие.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13806
    • View Profile
    • Email
Според мен с навлизането на онлайн работата, такива огромни офиссгради, бизнеспаркове и подобни в средна перспектива ще стават все по-безсмислени. За какво да плаща фирмата толкова скъпи наеми, поддръжка като може просто служителите да си работят от вкъщи? Видя се че това работи и със сигурност има такива тенденции поетапно това да се случва. Ако се мисли в тая насока, може в бъдеще да имаме метро до големи празни офиссгради. По-добре да се мисли за гъстонаселените чисто жилищни зони, които имат потенциално голям пътникопоток и в бъдеще също би било така. Като Люлин и Левски. Големи панелни блокове, с доста обитатели които ще пътуват всеки ден. Иначе ако метрото свали още пътници от автомобилите подкрепям с 2 ръце където и да е да се строи. Обаче ако няма някаква политика за насочване на пътниците към ГТ, и хората са на принципа "и в мъзето да ми спира метрото, пак ще си ползвам колата" то тогава наистина няма смисъл.

Друго, ако дават пари за ж.п.транспорт, вместо метрото защо с тия пари не ремонтират някои ж.п.линии? Например да се направят бързи крайградски линии до Банкя, Дупница, Своге, да се купят още влакове. Така ще се обхване много по-голяма площ от страната, отколкото само 2 квартала в един град. Нямам идея на какъв принцип се раздават, но може с тия пари да помислят да построят Попово-Разград, което ще даде много по-бързи връзки на откъснатия Североизток със столицата.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 602
    • View Profile
    • Email
Могат да се ползват за железница, но не искат. Живеем в една свръх централизирана държава. Всичко решения се взимат в полза на столицата и за развитие на регионите само остатъците. После всички се чудят защо всичко живо се преселва в София... Няма как да стане, ако не се инвестира Адекватно в регионалното развитие.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14721
    • View Profile
    • Email
Аз не знам тази линия да се гласи за Дружба изобщо. Щом на Окръжна/Мола ще има и паркинг, нещата са ясни, че скоро няма да има продължение в тази посока. Всъщност според мен цялата идея е по-добро обслужване на Тех парка, което при едни други нива на заетост в него щеше да има смисъл. На този етап този завой е пълна глупост и малоумие и не съм видял един стойностен аргумент, който да обори това ми твърдение. Няма такава световна практика да се задънват линии в гъсто населени райони, навсякъде се мисли за радиално развитие.
Аз написах аргументи, ако не си ги прочел, думите "глупост и малоумие" не се отнасят за мен. Хайде да не разсъждаваме с пролетарски каскетски епитети. Някак си стана модно, ако с някакво решение не сме съгласни, то непременно да е корупционна практика.

Логично е критериите за избор да са чисто количествени, както бяха, когато избираха направление на Метролиния 1 след Младост 1 към Аерогарата.
Има различни възможни варианти:
Вариант 1. Под оста Асен Йорданов-Цветан Лазаров с възлова станция МС Дружба
Вариант 2. Под оста Цариградско-Цветан Лазаров с възлова станция МС Дружба. Разликата във височините не беше проблем за Линия 1, защо да е за Линия 3?
Вариант 3. Изцяло под оста Цариградско  с възлова станция МС ИЕЦ

Ясно е, че в далечна перспектива и трите варианта след Димитър Пешев трябва да се насочат под Цариградско. При всички случаи затапването не е решение. Даже при Вариант 3 няма нужда да се прави P&R паркинг. За пристигащите от АМ Тракия има такъв на ИЕЦ, в The Mall е на 4 етажа. Не е особено смислено по едно направление да има два P&R паркинга през 2 км. Още повече, че този на ИЕЦ е далеч от препълване, за да му трябва дубльор.

Според мен толкова лелеяният от вас Вариант 1 е най-далеч от оптимален. Ако се начертаят кръгове с радиус 700 м около метростанциите, по него ще се обхванат най-малко потенциални пътници. Дали пътниците са живеещи, работещи или посетители в околността - това няма значение, важна е бройката. Даже Вариант 2, който дава обслужване на източната част на Дружба-1 и на цялата Дружба-2, е съмнително, дали може да събере повече пътници от Вариант 3.
А къде метрото ще намали броя на автомобилите, е очевидно - погледнете всеки делничен ден в 18:00 тапите от The Mall до Винарово и ги сравнете с далеч по-рехаво натоварения Цветан Лазаров. Като са много автобусите от Седми километър до Винарово колело, може примерно А204, 304 да се насочат по Цветан Лазаров до Винарово или други варианти.
« Last Edit: 15.01.2021, 16:44:37 by blagun »

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 602
    • View Profile
    • Email
Ако на дружбенци спрат бързият 204 по бус лентата на Цариградско шосе, протестите са гарантирани. Цял живот живея в Дружба, никой не иска да хваща метро до Орлов мост, националния стадион или района около СУ. Дори много от пътуващите към Люлин предпочитат да отидат до Орлов мост с 204 и там да се прекачат на метрото.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13806
    • View Profile
    • Email

Според мен толкова лелеяният от вас Вариант 1 е най-далеч от оптимален. Ако се начертаят кръгове с радиус 700 м около метростанциите, по него ще се обхванат най-малко потенциални пътници. Дали пътниците са живеещи, работещи или посетители в околността - това няма значение, важна е бройката. Даже Вариант 2, който дава обслужване на източната част на Дружба-1 и на цялата Дружба-2, е съмнително, дали може да събере повече пътници от Вариант 3.
А къде метрото ще намали броя на автомобилите, е очевидно - погледнете всеки делничен ден в 18:00 тапите от The Mall до Винарово и ги сравнете с далеч по-рехаво натоварения Цветан Лазаров. Като са много автобусите от Седми километър до Винарово колело, може примерно А204, 304 да се насочат по Цветан Лазаров до Винарово или други варианти.

Има логика, обаче трябва да се хванат тенденциите и неясното бъдеще на подобни бизнессгради и бизнеспаркове с все повече навлизането на хоум офиса, просто в бъдеще все повече ще отпада нуждата хората физически да ходят на работа. Освен разбира се, тези които няма как да не ходят, работещи в туризма, транспорта, търговията, обсбужването, производството поддръжката. Какво правим, ако наистина отпадне нуждата от такива офис-мастодонти и хората си работят от вкъщи, от хижа на Витоша или от брега на морето? Впредвид тенденциите и неясното бъдеще на такъв тип бизнеспаркове ми се струва по-добре насочването на метрото към жилищни зони с гарантиран пътникопоток, както и индустриални зони, където трябва да се ходи физически на работа. Освен това има опасност и тук да стане като случая с Дружба. Понеже автобусите по Цариградско правят по-бързата връзка да си останат по-пълни от метрото, което ще дава по-бавната и заобиколна връзка. Ако се изпълни варианта с автономен ТМ20 под Иван Асен дори за Дружба 1 и зоната около Искърско шосе връзката с центъра и МД3 ще е по-бърза от сега.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1251
  • 9060
    • View Profile
...

Аз далеч не съм този дето пише с пролетарски епитети. Най-малко пък съм целял да обиждам когото и да е, а и не съм го направил.

Нито пък бленувам, че Дружба трябва да има собствен диаметър. Въпреки че е факт, че с пускането на тези участъци ще остане единственият голям квартал без нормално обслужване от метро. Посоката ми на разсъждение е свързана с това, че пак се получават глупави чупки в посоката на диаметъра, които неминуемо водят до ситуацията с МД1 след Младост. Не, че там няма пътници, а по-скоро, че по този начин се обслужиха много по-малко хора, отколкото беше възможно при друго развитие на метромрежата в София. Да не говорим за горецитираната ситуация с А204 и М4, от които 204 е почти двойно по-бърз, като включиш чакането на абсурдния интервал на метрото. Идеята за неговото преместване е по-скоро абсурдно хрумване.

Съвсем конкретно, както няколко човека вече обясниха, от бизнес зоната около The mall, нищожна част от пътуващите ще имат потребност да ползват метрото през Слатина за където и да е, вместо да хванат някоя от бързите линии отгоре, които даже имат и значително по-малко спирки. А останалата част от поста, с идеите за развитие посока Цариградско / Д. Пешев и отвъд, по-скоро са една добра мечта, която най-вероятно никога няма да се реализира, по простата причина, че след разклона за летището и Младост, прилежащите територии на Цариградско са абсолютно пусти - от едната страна е БАН, а от другата единичен ред нежилищни сгради с ниска етажност.

Страхотно е, че се развива метрото, но посоката на действие, според мен, е тотално грешна. Вместо тези две станции пред Арена Армеец и Мола, може да се пробият двете станции на Люлин, или пък двете станции след МС "Витоша" към околовръстния. И двете би следвало да имат неколкократно по-голяма ползваемост, а ефектът на втората върху трафика по бул. Черни връх ще е немислимо по-голям от ефекта на станция и половина под градска магистрала. Надявам се така аргументите ми да са станали по-ясни.
« Last Edit: 15.01.2021, 18:18:14 by wiNt »

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3182
    • View Profile
Обслужването на Арена Армеец при събития е трагично и най-добрия вариант е да се покрие от МД3.
Аз съм силно пристрастен тъй като сега предложения вариант ми осигурява бърз и удобен транспорт до работното място ! По-удобно би ми било само предложението на СС за 73/173.  :)

Offline iashu

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 437
    • View Profile

Има различни възможни варианти:
Вариант 1. Под оста Асен Йорданов-Цветан Лазаров с възлова станция МС Дружба
Вариант 2. Под оста Цариградско-Цветан Лазаров с възлова станция МС Дружба. Разликата във височините не беше проблем за Линия 1, защо да е за Линия 3?
Вариант 3. Изцяло под оста Цариградско  с възлова станция МС ИЕЦ

Ясно е, че в далечна перспектива и трите варианта след Димитър Пешев трябва да се насочат под Цариградско. При всички случаи затапването не е решение. Даже при Вариант 3 няма нужда да се прави P&R паркинг. За пристигащите от АМ Тракия има такъв на ИЕЦ, в The Mall е на 4 етажа. Не е особено смислено по едно направление да има два P&R паркинга през 2 км. Още повече, че този на ИЕЦ е далеч от препълване, за да му трябва дубльор.

още два недостатъка на странния завой от варинат 2 и 3:
-пречи/дублира се с очевидната бъдеща кръгова линия по г.м. димитров към каблешков (тя ще обслужи арена и тех парк)
-приближава се излишно до основната част на мд1
« Last Edit: 15.01.2021, 21:22:48 by iashu »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14721
    • View Profile
    • Email
Е какъв дублаж може да има между кръгова и радиална линия? Имат 2 общи станции - Армеец и Мизия и толкова. Пък е много съмнително да има една кръгова линия, както няма само една по другите два кръга, а и по СОП.
А засуканият маршрут е запазена марка на Линия 3. Ако става въпрос, ако се избере за ос Шипченски проход вместо Гео Милев, би се спестил поне километър и една метростанция. Но или кръговете със 700 м радиус са били на друго мнение, или чисто социално са позиционирали 2 метростанции в райони с недобър транспорт,  докато Шипченски си има трамвай.

Но според мен метростанциите са повечко. Баня Гео Милев, Коперник,  Слатина-център,  Армеец, The Mall са достатъчно.
« Last Edit: 15.01.2021, 22:29:11 by blagun »

Offline iashu

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 437
    • View Profile
Е какъв дублаж може да има между кръгова и радиална линия? Имат 2 общи станции - Армеец и Мизия и толкова. Пък е много съмнително да има една кръгова линия, както няма само една по другите два кръга, а и по СОП.
говорех за дублаж/ пречене в 2 поредни станции- 1. Армеец и 2.там където Шипченски Проход става Асен Йорданов (близо до басейн ЦСКА)


Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14721
    • View Profile
    • Email
Има безброй примери на наземен транспорт, минаващ през 2 съседни МС. Само в Младост примерите са дузина.

Колкото до приоритизиране на различни участъци:
- запад от Люлин: в момента този участък не е "узрял". Не е въпросът само за една метростанция около Царица Йоана/Дертлиев, а до бъдещата НПЗ оттатък HomeMax, май и гробища щяха на правят там
- изток от Хладилника: до Студентски град изглежда разумно, но не споделям забиването на квая на радиуса около Студентска поликлиника. Перспективният вариант е през Малинова долина към Симеоновски лифт (вместо поредната пресуканица Симеоновски лифт-БПС-Младостите-център)
- север от гарата: не считам, че илиенското направление изобщо има перспектива
- юг след площад Ручей: според мен перспективно направление, но не знам защо го зарязаха и май не са предвидили разклонение от Линия 3. А би трябвало.
- югозапад: БПС-Симеоновски лифт: считам по принцип метрото дотам за добро решение, но не като продължение на Линия 1. По-добре по-голямо удължение на Линия 2, отколкото по-късо на Линия 1, което ще я бетонира като перспектива за удължаване.

Така че, ако приемем направлението от Линия 3: Горна баня-Левски за даденост, като че ли слатинското отклонение изглежда най-готов кандидат за реализация.
« Last Edit: 16.01.2021, 10:02:40 by blagun »

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2749
    • View Profile
    • Email
Аз не смятам, че управляващите имат намерение тази линия да стигне до Дружба... Взимат се решения без дългосрочна перспектива и такъв вариант, какъвто си представя fafan, ще е много по- заобиколен от директно преминаване по Димитър Списаревски

Минаване под самото Цариградско Шосе е неоправдано... Ще намали надземният транспорт, точно там където той и сега е скоростен и няма да допринесе там където липсва удобен транспорт

Сега няма как да планират такива удължавания, но един ден, ако градът се разшири в тази посока, защо не? Има доста терени източно от Искър, които биха могли да се застроят, но няма инфраструктура, а МД1 вече окончателно е затапен към летището и няма друг вариант за бърз транспорт, освен този клон на МД3 да продължи в тази посока. Димитър Списаревски също си е периферно обслужване на Дружба, аз по-скоро си го представям от Св. Анна с 90-градусов завой да се върне трасето до Цветан Лазаров и след МС Дружба да навлезе в Дружба - например под Тирана. След депо Искър може и на естакада да прехвърля река Искър и да обслужва някакви нови жилищни райони в тази посока. Голямото предимство на третия диаметър е, че с горния пантограф теоритично може да продължи като регионален транспорт още доста нататък.