Author Topic: Изграждане на участък Военна Академия- Асен Йорданов  (Read 3121 times)

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12614
    • View Profile
Аз не виждам много смисъл този клон на МД-3 да завива на юг по Асен Йорданов и под Цариградско. Да го построят до автостанция Гео Милев като за начало. Не виждам кой би се возил от дъ мол до центъра с този клон на МД-3, единствено разни хора, които пътуват до Овча купел или Красно село, но те не са толкова много.

За облекчаване на достъпността до кв. Полигона, Тех парка и Дъ мол, по-скоро трябва да се помисли за построяването на улица към бул. Цветан Лазаров, за да не се налага всички да влизат/излизат откъм Цариградско. Също така може да се помисли за преработка на подходите и локалното откъм дъ мол, както и за автобусна линия, която да обслужва директно района. Едва след като се изчерпат тези варианти, може да се мисли за релсов транспорт до този район. Даже аз си мисля, че ще е далеч по-ефективно в бъдеще време да се построи скоростен трамвай на второ ниво над Цариградско, и да продължава към бул. България. Ще е доста по-бързо, отколкото този клон на МД-3 да се суче през Слатина и Гео Милев.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2821
    • View Profile
    • Email
Аз не виждам много смисъл този клон на МД-3 да завива на юг по Асен Йорданов и под Цариградско. Да го построят до автостанция Гео Милев като за начало. Не виждам кой би се возил от дъ мол до центъра с този клон на МД-3, единствено разни хора, които пътуват до Овча купел или Красно село, но те не са толкова много.


Напротив, така ще се създаде връзка между МД3 и наземния транспорт по Цариградско и Окръжна болница ще се превърне в основна трансферна спирка в тази част на София. За това си струва чупката. Въпросът е с колко ще се забави пътуването от тази чупка. Ако е под 5 минути е ок.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9402
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Връзката на Цариградско с МД 3 е на Орлов мост. Метрото от Окръжна болница до Орлов мост дори да не спира на спирките, пак няма да е по-бързо от автобусите. Селските автобуси вече имат връзка с МД 1 на Експо центъра. А и да не забравяме че планираното удължение е разклонение, респективно интервалите ще са около 10 мин.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2821
    • View Profile
    • Email
Връзката на Цариградско с МД 3 е на Орлов мост. Метрото от Окръжна болница до Орлов мост дори да не спира на спирките, пак няма да е по-бързо от автобусите. Селските автобуси вече имат връзка с МД 1 на Експо центъра. А и да не забравяме че планираното удължение е разклонение, респективно интервалите ще са около 10 мин.

Връзка винаги може се прави в две посоки, не само в една. Интересно ми е как в София хората все още имат закостенялото мислене, че трябва да се прекачват само в посока на движение към целта и никога не съобразяват, че понякога се налага да се върнат 1 или две станции за да се прекачат там и въпреки това времепътуването им се получава по-кратко. Причината за това е може би, че в София няма смислено приложение за машрутизиране на пътуванията за мобилни телефони, които да ги изваждат на бял свят тези нестандартни маршрути. Та няма такова нещо - връзката с МДХ е спирка XYZ, има няколко връзки, и колкото по-добре са разпределени по дължината на метродиматъра, толкова по-добре.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9402
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Да, колкото повече - толкова повече. Само че когато за това трябва да изхарчи половин милиард, е редно да се подходи с много внимание и здрав разум дали точно сега и точно там трябва да се заровят. Доколкото имам наблюдения 1, 3, 5 и 6 не са особено натоварени в участъка между Цариградско шосе и Гео Милев, за да може да се обоснове необходимостта от метро точно в този участък. Нови две станции в Люлин биха имали далеч по-голям смисъл от това.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 686
    • View Profile
    • Email
Да, колкото повече - толкова повече. Само че когато за това трябва да изхарчи половин милиард, е редно да се подходи с много внимание и здрав разум дали точно сега и точно там трябва да се заровят. Доколкото имам наблюдения 1, 3, 5 и 6 не са особено натоварени в участъка между Цариградско шосе и Гео Милев, за да може да се обоснове необходимостта от метро точно в този участък. Нови две станции в Люлин биха имали далеч по-голям смисъл от това.

Въпрос: защо удължаването в Люлин е по-приоритетно от разклонението към Арената?
Повод за размисъл: както от Арената и мола на Цариградско може да се стига също толкова безпроблемно до Орлов мост, както и с едно потенциално (и на този етап ненужно) отклонение на МД3, така и в Люлин проблемът може да бъде решен с довозващ транспорт и нова тарифа за таксуване.  Защо е необходимо да се удължават тези радиуси с 1-2 станции, при положение че няма нито да ускорят съществено транспорта, нито да привлекат нови пътници?
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2821
    • View Profile
    • Email
Да, колкото повече - толкова повече. Само че когато за това трябва да изхарчи половин милиард, е редно да се подходи с много внимание и здрав разум дали точно сега и точно там трябва да се заровят. Доколкото имам наблюдения 1, 3, 5 и 6 не са особено натоварени в участъка между Цариградско шосе и Гео Милев, за да може да се обоснове необходимостта от метро точно в този участък. Нови две станции в Люлин биха имали далеч по-голям смисъл от това.

Именно защото не са метро, което излиза на Окръжна болница и после завива към Дружба ще има по-голям смисъл от такова, което продължава направо под Асен Йорданов. Иначе знаем какво се получава - метрото се прокарва по възможно най-евтиния начин, а после почват да се придърпват към него разни извънградски линии до невъзможни места и пътуването с тях се разтегля до предел. Така линии като 21 или 27 вече имат големи части от маршрутите си вътре в града - със светофари, задръствания и всички допълнителни екстри. Ако имаме една комуникативна станция на Окръжна болница, това ще е само от полза за пътуващите в това направление, защото ще скъси времето за пътуване с крайградските линии и те няма нужда да ходят чак до Гео Милев. А двете разширения - това в Люлин и това на МД3 вървят по различни проекти и не се конкурират. Пари за всичко няма, но проектирането може да върви паралелно и за двата клона.
« Last Edit: 18.01.2021, 12:37:48 by fafan »

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12614
    • View Profile
Ами то и сега със станцията на Интер експо център селските линии не е наложително да ходят до автостанция Гео Милев, тъй като повечето хора се прекачват или там, или на автобус на Окръжна. Преди време 3 и 5 вървяха до Младост-1, това още преди да има линия до Летището. Но много хора ревнаха, че е важно тези линии да си останат до Гео Милев и затова са така. Но не се мисли стратегически, едно време тези автостанции на селските автобуси бяха на крайните станции на трамвайните линии. Сега нито на Бизнеспарка, нито на МС Витоша, МС Искърско шосе, нито на Хаджи Димитър, Горна баня или Красно село има автостанция или автогара. Примерно на автогара Юг мястото й е до Бизнеспарка, оттам може да тръгват и някои автобуси за Бистрица, Железница, Пасарел, Герман и т.н. Около МС Искърско шосе също си плаче за интермодален терминал, с нова автогара Изток, а не просто една жп спирка, която доскоро нямаше и билетна каса.
За Люлин и аз мисля, че по-скоро трябва да се помисли първо за по-добър довозващ транспорт, а не да се бърза със строителството на още метростанции. Реално нямаме нито една вътрешноквартална линия, чиято основна функция да е довозваща до метрото.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9402
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Въпрос: защо удължаването в Люлин е по-приоритетно от разклонението към Арената?
Повод за размисъл: както от Арената и мола на Цариградско може да се стига също толкова безпроблемно до Орлов мост, както и с едно потенциално (и на този етап ненужно) отклонение на МД3, така и в Люлин проблемът може да бъде решен с довозващ транспорт и нова тарифа за таксуване.  Защо е необходимо да се удължават тези радиуси с 1-2 станции, при положение че няма нито да ускорят съществено транспорта, нито да привлекат нови пътници?

Едното няма общо с другото.
1. Разклонението в Люлин е заложено още със строителството на метрото.
2. Така или иначе има М1, който се движи до Сливница именно поради липсващото разклонение.
3. Да сравняваш гъстонаселените Люлин 2 и 3 (че дори 1 и 4) с терените покрай Армеец и Тех парка е нелепо - в първото живеят колкото в един малък град, а във второто дори няма постоянни жители.
4. Как няма да ускорят придвижването? Едно и също ли е да чакаш автобус, а след това и метро, вместо само едното?

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2821
    • View Profile
    • Email
3. Да сравняваш гъстонаселените Люлин 2 и 3 (че дори 1 и 4) с терените покрай Армеец и Тех парка е нелепо - в първото живеят колкото в един малък град, а във второто дори няма постоянни жители.

Да, но има голям брой работещи.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9402
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Работещи казваш, а уикендите и празнични дни какво ще се вози, въздуха?
В момента наземния транспорт обслужва направлението Окръжна болница - Орлов мост с капацитет над 5000 пътника на час, отделно Окръжна болница - Гео Милев с 1000 пътника на час. Не е ли достатъчно това?

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14792
    • View Profile
    • Email
Работещи казваш, а уикендите и празнични дни какво ще се вози, въздуха?
Клиентите на The Mall.
Автобусният транспорт по Цариградско го спасява БУС-лентата от тотална тапа. Но автомобилните тапи в пиковите часове са индикация, че петте хиляди на час не стигат. Не мисля, че по Царица Йоанна в участъка между Люлин-2 и 3 има подобно струпване.
Не знам, защо всичко се сравнява с времето на достигане до Орлов мост. Линия 3 ще дава връзка на Окръжна болница със Слатина, Патриарха, Медицинска академия, Красно село и нататък, ако щеш - и най-бързата възможна връзка с Перник през новата жп спирка на Горна баня.
На Армеец няма мероприятия всеки ден, но не е без значение метрото да поеме пиковите натоварвания при мероприятия. Иначе неслучайно се прекарва метро до големите стадиони, примерно в Мюнхен, Виена. Зала Армеец е с капацитет на неголям стадион.
« Last Edit: 18.01.2021, 16:02:17 by blagun »

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9402
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
А, браво! Дойдохме си на думата. Таман нагласихме клиентите на Ринг мола с метро, сега и тези на Дъ мол. Да се готви Сердика център. Супер устойчиво решение е това...

Благо, колоните от автомобили по Цариградско не се генерират от Хермес парк. Те идват от места, където има метро (Младост, Дружба, Експо център) и въпреки това ги има. Нова метростанция доколко ще промени това? Иначе аз не съм против това метрото да достигне до Слатина, но смятам че на този етап това е достатъчно. Нека се остави възможност за продължение и след време да вземе по-добро и рационално решение.
« Last Edit: 18.01.2021, 16:07:33 by RADOCVET »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14792
    • View Profile
    • Email
Ах, да! Забравих за пролетарското течение - горкичките бедни жители на панелките срещу ултразлите ояли се гадини, пазаруващи в моловете, ИКЕА и мръсните империалистически вериги Кауфланд, Билла и Лидл.
Венсеремос, БеКаПе и КаПеЕсЕс !

Направо се чудя как на времето имаше гигантски транспорт до Кремиковци, след като там няма панелки за 100000 души. Както беше оправдан мощният транспорт дотам, ще е оправдан такъв за работещите в бизнесцентровете по Цариградско. Не виждам разлика между едните и другите.

Пътниците са пътници, независимо дали живеят, работят, учат, пазаруват или ходят на мач.
« Last Edit: 18.01.2021, 16:13:53 by blagun »

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12614
    • View Profile
По принцип има фирми, които работят 7 дни в седмицата, аз работех за една такава в Дъ мол. А сега голяма част от служителите работят от вкъщи. Но със сигурност това не е основен мотив за изграждането на метрото в тази посока. А и има хора, които винаги ще са си колата, независимо какъв градски транспорт има дотам. Минусът на това разклонение е интервалът на движение - 10-12 минути. С автобусите се постига интервал наполовина по-малък, и ще продължи да е по-бързо придвижването с тях.
За Арена Армеец аз бих предпочел довозващ автобус до МС Г.М. Димитров, когато има събитие. Там има един много голям проблем с достъпа и той е в адски тесните тротоари в посока колелото на 4ти километър - налага се да се върви по платното за движение. А някой ден ще има и трамвай по Г.М. Димитров, който ще минава пред залата.

Какво ви е наблюдението върху останалите бизнес центрове? Бизнес парка, сградите около ИЕЦ? Отрази ли се построяването на метрото върху автомобилния трафик в района? За Бизнеспарка слушах коментари, че в пиковите часове метрото не смогва заради големия интервал на движение, и напливът от коли в района си е същият, но нямам преки впечатления.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14792
    • View Profile
    • Email
Благо, колоните от автомобили по Цариградско не се генерират от Хермес парк.
През последните години (без настоящата, разбира се) правихме доста семинари в Новотел София. семинарите завършват към 17:45 - 18:00. Безумие е, докато се включиш в Цариградско. Няколко пъти не ми издържаха нервите, влязох в гаража на мола и се въртях 3 етажа надолу, за да изляза откъм Йерусалим. Ужасно много коли има в обсъжданото каре. От Младост и Дружба имаш алтернативни варианти за изнасяне, но не и от карето, ако ще и в Младост да живееш. Да не говорим, че захождането от центъра през тунелчето пред Бриколаж е тегаво. Разбира се, пробив до Цветан Лазаров може малко да подобри нещата. Но средностатистическата психология на работещия в бизнеспарк е да пътува с кола или метро в града. Ако е млад, може с велосипед или тротинетка. Така че ако 10% зарежат колите си и отидат на метрото, ще е стъпка в правилна посока.

Отделно, че така или иначе в перспектива трябва да се мисли за експанзия на метромрежата на изток. Метролиния 1 никога няма да тръгне на изток. Метролиния 2 теоретически може да тръгне към Студентски град и нататък - под Младост 2, 4 и 3, но това са безброй километри- Като че ли Метролиния 3 е най-добрият кандидат, ако и да не е по най-правото трасе (Цариградско). Май само Гео Милев, Редута и Слатина не могат да вържат необходимия минимален пътникопоток, така че трябва да се действа по един от описаните по-горе варианти или изобщо да не действа - нито метър от Военна академия. Виж, ако го прекарат през молчето Сердика, може и да излезе сметката  :devil:

10-12 минути не е приятен интервал. Но линия 3 няма проблема с две съседни станции на голямо разстояние, така че в общата част влакчетата може да са през 2 минути, а през разклоненията - на 4 минути.
« Last Edit: 18.01.2021, 17:22:28 by blagun »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13876
    • View Profile
    • Email
Ако гледаме за момента може и да е така, обаче като се дават толкова пари трябва да се мисли за далечна перспектива, вместо да се издумкат пари колкото 1/4 от годишния бюджет на София за линия която може да се окаже с пътникопоток за автобус, вместо за влак. Това не е като да се пусне автобус и ако се окаже нерентабилен да се спре.

А именно като се мисли в далечна перспектива трябва да се вземе впредвид неясното бъдеше на бизнессградите и бизснеспарковете. Дали наистина в бъдеще ще станат излизши защото хората ще си работят от къщи, каквито тенденции има, и няма да има нужда физически да ходят всеки ден на работа. Остават работещите в мола и клиентите им, ама дали биха били достатъчни да напълнят цял влак през 10-15 минути интервал, и то при наличие на множество по-бързи и редовни автобуси?

Още повече в района има релсов транспорт. Не виждам защо не се инвестира в подобрението му, да стане автономен и да прави връзка с МД3. Според мен така дори се получават още по-добри връзки.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 613
    • View Profile
    • Email
Работещи казваш, а уикендите и празнични дни какво ще се вози, въздуха?
Клиентите на The Mall.
Автобусният транспорт по Цариградско го спасява БУС-лентата от тотална тапа. Но автомобилните тапи в пиковите часове са индикация, че петте хиляди на час не стигат. Не мисля, че по Царица Йоанна в участъка между Люлин-2 и 3 има подобно струпване.
Не знам, защо всичко се сравнява с времето на достигане до Орлов мост. Линия 3 ще дава връзка на Окръжна болница със Слатина, Патриарха, Медицинска академия, Красно село и нататък, ако щеш - и най-бързата възможна връзка с Перник през новата жп спирка на Горна баня.
На Армеец няма мероприятия всеки ден, но не е без значение метрото да поеме пиковите натоварвания при мероприятия. Иначе неслучайно се прекарва метро до големите стадиони, примерно в Мюнхен, Виена. Зала Армеец е с капацитет на неголям стадион.
Сравняваме време за стигане до Орлов мост, защото когато заработи нормална система за таксуване, прекачването няма да е оскъпяващо, дори с еднократен билет. Поне така би трябвало да е. И в този момент, ако искам да стигна от The Mall до Красно село, по-бързо ще е да се кача на 204/76/604/304 до Орлов мост за 2 спирки и там да се прекача на М3. Със сигурност ще се чака по-малко от 10 минути, при сегашните интервали на движение.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2821
    • View Profile
    • Email
А, браво! Дойдохме си на думата. Таман нагласихме клиентите на Ринг мола с метро, сега и тези на Дъ мол. Да се готви Сердика център. Супер устойчиво решение е това...

вземе по-добро и рационално решение.

Ами не знам, сигурно в тези молове работят хора. И освен магазини имат и офиси на горните етажи. И отсреща в Уолтопия ходят хора от време на време. И в офисите отзад и там от време на време ходи по някой на работа. И в Окръжна болница понякога настаняват болни, и на прегледи ходят. И лекари и медицински персонал ходи на работа в Св. Анна. Не е като да е района отбелязан като пустиня на картата. Един основен проблем на МД1 с успоредното си на Цариградско шосе трасе е, че или трябва от Орлов мост да се качиш на него, или на наземния транспорт. Между метрото и Цариградско шосе се ходи пеш, няма връзки. С тази логика, че всичко и всички трябва да слизат до центъра, за да се прекачат се получава така. Или логиката, че моловете са много лошо нещо и не се нуждаят от градски транспорт - всички с кола ли ходят до там? Или всички пътуваме от работа до вкъщи и обратно, а пазара го правим в кварталното магазинче?

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9402
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Добре си ме цитирал, но защо не вмъкна и другото - описаният район вече има наземен транспорт с капацитет по-голям от евентуално метро до там. Някои от тях спират пред входа на същия МД 3 на Орлов мост, а тези които търсят МД 1 така или иначе ще трябва да ходят разстоянието до него, независимо дали идват от автобуса или от МД 3.