Author Topic: Трамвайното трасе по Цар Борис III и Македония  (Read 141884 times)

Offline davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1355
  • 2914 (1987-2021) ♥
    • View Profile
Чак пък полупразни... 2ката все още се пълни стабилно, а е засегната най - много от "МД" 3, пък да коментираме, че 5цата (ТМ) се била изпразнила. Трасетата им нямат нищо общо освен Красно село.
Никога няма да се измисли по - добро превозно средство от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!

Offline Neronov

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3052
  • R.I.P 1210
    • View Profile
МС Красно Село може да поеме част от пътникопотока към идеалния център за да не се претовари допълнително заместващият ТМ5 автобус, той и без това ще е претоварен. Вероятно ще се претовари и 260. :rolleyes:

МС Красно Село е в експлоатация от вече близо половин година... С удължаването до Гора Баня единствено може да очакваме пътниците по 260 да намалеят. Също и с удължаването на 59 до МС Мизия да отпадне нуждата да ползват тм 5 за връзка с метрото.

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
МС Красно Село може да поеме част от пътникопотока към идеалния център за да не се претовари допълнително заместващият ТМ5 автобус, той и без това ще е претоварен. Вероятно ще се претовари и 260. :rolleyes:

МС Красно Село е в експлоатация от вече близо половин година... С удължаването до Гора Баня единствено може да очакваме пътниците по 260 да намалеят. Също и с удължаването на 59 до МС Мизия да отпадне нуждата да ползват тм 5 за връзка с метрото.
Както и преходът 102 > Красно Село > тм.4 и 5.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Ако графикът отпреди 8 месеца е непроменен, на първия етап ще се работи по обръщалото и Алабин, т.е. обслужването по ЦБ3 ще е практически непроменено.
« Last Edit: 23.02.2021, 10:02:07 by blagun »

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Интересно е, как картите на маршрутните промени са с одобрение още от 2015г. и дори тм.19 се мотае на картата, въпреки че е закрит.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Със сигурност няма да го приключат през 2021г. Още Евгени като беше зам. кмет, казваше, че едната година ще е от Княжево до Бъкстон и следващата - от Бъкстон до Съдебна палата.
Жалко, че нямат намерение да реализират някакво по-смислено обръщало от сегашното на Съдебна палата.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Жалко, че нямат намерение да реализират някакво по-смислено обръщало от сегашното на Съдебна палата.
Най-смислено е то да престане да съществува - или за сметка на обръщало на Св.Неделя, или с маршрути за ТМ 4/5 по Мария Луиза/Граф Игнатиев, а за ТМ8 - до пл.Възраждане или Иван Вазов.

Това обръщало има няколко недостатъка:
- неудобно като прекачване към възловата метростанция
- неудобно за достъп до пешеходните зони
- пречи на служебния достъп до Съдебната палата
- конфликт с автомобилните пътища, обхождащи пешеходната зона от Св.Неделя до НДК.
« Last Edit: 23.02.2021, 11:46:39 by blagun »

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Може да не е най-удобното, но от практическа гледна точка, липсата на обръщателни колела в центъра си е сериозен проблем. Така всички маршрути се налага да бъдат от краен до краен квартал.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Да се закрива е лоша идея, но да се остави като служебно без редовни линии и да се направят стрелки и в посока бул. Витоша ще е полезно при аварии или временни промени.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Може да не е най-удобното, но от практическа гледна точка, липсата на обръщателни колела в центъра си е сериозен проблем. Така всички маршрути се налага да бъдат от краен до краен квартал.
Ако трябва да има, мястото му е на пл. Св. Неделя. А и не е като да няма наоколо - пл. Възраждане има потенциал за обръщало, въпрос е на няколко стрелки. Журналист не е в краен квартал, там си е широк център, както и около гарата - Струга и надлез Надежда.
В центъра на Прага няма кьораво обръщало, там трамваите са квартал-център-квартал. Във Виена пък няма и трасета вътрешно от ринга, там логично има обръщала около ринга.

Очевидно обръщалото на всички линии на Св.Неделя е било проблемно и реакцията е била радикална - докато преди там са въртели повечето линии, след това не е останала нито една. Но оттогава има сериозни промени в градската инфраструктура. Транспортната ос Витоша-Мария Луиза не съществува, половината от нея е пешеходна зона. Възловата метростанция е на Ларгото, там е и възловата точка на основните пешеходни зони в центъра.
« Last Edit: 23.02.2021, 13:51:27 by blagun »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Ако трябва да има, мястото му е на пл. Св. Неделя. А и не е като да няма наоколо - пл. Възраждане има потенциал за обръщало, въпрос е на няколко стрелки.

В проектите за площада няма обръщало, явно няма и да има. Поповете сигурно са се наложили и са осуетили идеите за такова.


Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
В проектите за площада няма обръщало, явно няма и да има. Поповете сигурно са се наложили и са осуетили идеите за такова.
Тези проекти все още са в суров вид въпреки проведения конкурс. Още не е късно за промяна.

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
На мен ми допада идеята за двустранен достъп до обръщалото. Така могат почти всички ремонти по релсите в центъра да бъдат подсигурени.

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile
Със сигурност няма да го приключат през 2021г. Още Евгени като беше зам. кмет, казваше, че едната година ще е от Княжево до Бъкстон и следващата - от Бъкстон до Съдебна палата.
Жалко, че нямат намерение да реализират някакво по-смислено обръщало от сегашното на Съдебна палата.
Проектно 700 дни ...
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Проектно 700 дни ...
Т.е. поне 3 години, ако се позоваваме на досегашната практика. Добре, че има МД3 вече.

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile
Защо непрекъснато се свързва 5. трамвайна линия и МД 3 ...?! Те не се дублират, пресичат се.
Ако искаш да отидеш от пл. "Македония" до Княжево не ти върши работа никой от метродиаметрите.
Някаква мода ли е за най-новото да се говори непрекъснато? Пропаганда някаква? Просто участие в дискусията ...?
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Защо непрекъснато се свързва 5. трамвайна линия и МД 3 ...?! Те не се дублират, пресичат се.
Ако искаш да отидеш от пл. "Македония" до Княжево не ти върши работа никой от метродиаметрите.
Някаква мода ли е за най-новото да се говори непрекъснато? Пропаганда някаква? Просто участие в дискусията ...?
Сприка Красно Село е пресечна точка, където се извършват много прекачвания. От една страна, идващите от Княжево и Павлово към 83 и 102, а от друга страна тези от 73, 83 и 102 към центъра. Метрото не е панацея, но е съвсем естествено част от потоците от 83 и 102 да се прехвърлят на метрото, вместо на трамвая. Съответно, и от трамвая се правят връзки с метрото. Т.е. частта от Кр.Село до Македония е нормално да е разтоварена вече.

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2893
    • View Profile
Възможен ли е вариант без обръщало, а с изграждане на единичен коловоз по Стамболийски? Т.е. трамвая да прави едно голямо кръгче по Алабин, М. Луиза, Стамболийски и Ботев (може и в обратната посока). Така връзката с метрото ще е по-удобна отколкото сега.
Като недостатък виждам премахването на синята зона от едната страна на Стамболийски. Другия вариант е коловозът да е по средата на булеварда, но така смятам че ще отиде повече място за перон, а и ще е по-неудобно за пътниците.

Online tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Нашите предци преди 100 години са го измислили, трамвай по Стамболийски. Ние може да добавим като го направим пешеходна зона с трамвай.Натоварването на булеварда не е голямо.
The Grand Tour

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Не сме дорасли за пешеходна зона по Стамболийски. Виждаш какво стана със Съборна и общината отстъпи, а за Стамболийски сигурно ще е страшен рев. Авто лобито е твърде силно и съм сигурен, че и тук във форума повечето шофьори са против нови пешеходни зони. Иначе не е лошо да има трасе там и петицата да спира по-близо до МС Сердика, може да има и резервен коловоз, където да почиват трамваите.