Author Topic: Ремонт на трамвайното трасе по Цар Борис III и Македония  (Read 3025 times)

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12612
    • View Profile
Със сигурност няма да го приключат през 2021г. Още Евгени като беше зам. кмет, казваше, че едната година ще е от Княжево до Бъкстон и следващата - от Бъкстон до Съдебна палата.
Жалко, че нямат намерение да реализират някакво по-смислено обръщало от сегашното на Съдебна палата.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14792
    • View Profile
    • Email
Жалко, че нямат намерение да реализират някакво по-смислено обръщало от сегашното на Съдебна палата.
Най-смислено е то да престане да съществува - или за сметка на обръщало на Св.Неделя, или с маршрути за ТМ 4/5 по Мария Луиза/Граф Игнатиев, а за ТМ8 - до пл.Възраждане или Иван Вазов.

Това обръщало има няколко недостатъка:
- неудобно като прекачване към възловата метростанция
- неудобно за достъп до пешеходните зони
- пречи на служебния достъп до Съдебната палата
- конфликт с автомобилните пътища, обхождащи пешеходната зона от Св.Неделя до НДК.
« Last Edit: 23.02.2021, 11:46:39 by blagun »

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3767
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Може да не е най-удобното, но от практическа гледна точка, липсата на обръщателни колела в центъра си е сериозен проблем. Така всички маршрути се налага да бъдат от краен до краен квартал.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2818
    • View Profile
    • Email
Да се закрива е лоша идея, но да се остави като служебно без редовни линии и да се направят стрелки и в посока бул. Витоша ще е полезно при аварии или временни промени.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14792
    • View Profile
    • Email
Може да не е най-удобното, но от практическа гледна точка, липсата на обръщателни колела в центъра си е сериозен проблем. Така всички маршрути се налага да бъдат от краен до краен квартал.
Ако трябва да има, мястото му е на пл. Св. Неделя. А и не е като да няма наоколо - пл. Възраждане има потенциал за обръщало, въпрос е на няколко стрелки. Журналист не е в краен квартал, там си е широк център, както и около гарата - Струга и надлез Надежда.
В центъра на Прага няма кьораво обръщало, там трамваите са квартал-център-квартал. Във Виена пък няма и трасета вътрешно от ринга, там логично има обръщала около ринга.

Очевидно обръщалото на всички линии на Св.Неделя е било проблемно и реакцията е била радикална - докато преди там са въртели повечето линии, след това не е останала нито една. Но оттогава има сериозни промени в градската инфраструктура. Транспортната ос Витоша-Мария Луиза не съществува, половината от нея е пешеходна зона. Възловата метростанция е на Ларгото, там е и възловата точка на основните пешеходни зони в центъра.
« Last Edit: 23.02.2021, 13:51:27 by blagun »

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2818
    • View Profile
    • Email
Ако трябва да има, мястото му е на пл. Св. Неделя. А и не е като да няма наоколо - пл. Възраждане има потенциал за обръщало, въпрос е на няколко стрелки.

В проектите за площада няма обръщало, явно няма и да има. Поповете сигурно са се наложили и са осуетили идеите за такова.


Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14792
    • View Profile
    • Email
В проектите за площада няма обръщало, явно няма и да има. Поповете сигурно са се наложили и са осуетили идеите за такова.
Тези проекти все още са в суров вид въпреки проведения конкурс. Още не е късно за промяна.

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3767
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
На мен ми допада идеята за двустранен достъп до обръщалото. Така могат почти всички ремонти по релсите в центъра да бъдат подсигурени.

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5087
    • View Profile
Със сигурност няма да го приключат през 2021г. Още Евгени като беше зам. кмет, казваше, че едната година ще е от Княжево до Бъкстон и следващата - от Бъкстон до Съдебна палата.
Жалко, че нямат намерение да реализират някакво по-смислено обръщало от сегашното на Съдебна палата.
Проектно 700 дни ...
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3767
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Проектно 700 дни ...
Т.е. поне 3 години, ако се позоваваме на досегашната практика. Добре, че има МД3 вече.

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5087
    • View Profile
Защо непрекъснато се свързва 5. трамвайна линия и МД 3 ...?! Те не се дублират, пресичат се.
Ако искаш да отидеш от пл. "Македония" до Княжево не ти върши работа никой от метродиаметрите.
Някаква мода ли е за най-новото да се говори непрекъснато? Пропаганда някаква? Просто участие в дискусията ...?
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3767
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Защо непрекъснато се свързва 5. трамвайна линия и МД 3 ...?! Те не се дублират, пресичат се.
Ако искаш да отидеш от пл. "Македония" до Княжево не ти върши работа никой от метродиаметрите.
Някаква мода ли е за най-новото да се говори непрекъснато? Пропаганда някаква? Просто участие в дискусията ...?
Сприка Красно Село е пресечна точка, където се извършват много прекачвания. От една страна, идващите от Княжево и Павлово към 83 и 102, а от друга страна тези от 73, 83 и 102 към центъра. Метрото не е панацея, но е съвсем естествено част от потоците от 83 и 102 да се прехвърлят на метрото, вместо на трамвая. Съответно, и от трамвая се правят връзки с метрото. Т.е. частта от Кр.Село до Македония е нормално да е разтоварена вече.

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2883
    • View Profile
Възможен ли е вариант без обръщало, а с изграждане на единичен коловоз по Стамболийски? Т.е. трамвая да прави едно голямо кръгче по Алабин, М. Луиза, Стамболийски и Ботев (може и в обратната посока). Така връзката с метрото ще е по-удобна отколкото сега.
Като недостатък виждам премахването на синята зона от едната страна на Стамболийски. Другия вариант е коловозът да е по средата на булеварда, но така смятам че ще отиде повече място за перон, а и ще е по-неудобно за пътниците.

Online tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1677
    • View Profile
Нашите предци преди 100 години са го измислили, трамвай по Стамболийски. Ние може да добавим като го направим пешеходна зона с трамвай.Натоварването на булеварда не е голямо.
The Grand Tour

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12612
    • View Profile
Не сме дорасли за пешеходна зона по Стамболийски. Виждаш какво стана със Съборна и общината отстъпи, а за Стамболийски сигурно ще е страшен рев. Авто лобито е твърде силно и съм сигурен, че и тук във форума повечето шофьори са против нови пешеходни зони. Иначе не е лошо да има трасе там и петицата да спира по-близо до МС Сердика, може да има и резервен коловоз, където да почиват трамваите.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9071
    • View Profile
Вероятно и от 9-ти Април няма да е .А Васко ще е много доволен,като почне ремонта.Има специална изненада за него.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2818
    • View Profile
    • Email
Възможен ли е вариант без обръщало, а с изграждане на единичен коловоз по Стамболийски? Т.е. трамвая да прави едно голямо кръгче по Алабин, М. Луиза, Стамболийски и Ботев (може и в обратната посока). Така връзката с метрото ще е по-удобна отколкото сега.
Като недостатък виждам премахването на синята зона от едната страна на Стамболийски. Другия вариант е коловозът да е по средата на булеварда, но така смятам че ще отиде повече място за перон, а и ще е по-неудобно за пътниците.

Така обиколката е твърде голяма и това са доста релси за изграждане. Проблематично е и оформяне на място за почивки. Класическо колело е по-добро решение.

След реорганизацията на кръстовището на Т. Александров и Мария Луиза и преместването на автомобилното движение към Президентството остана един неизползван триъгълник около статуята на София. Ако светофарите на Т. Александров в посока изток и Мария Луиза на юг се изместят с 25 метра назад се оформя едно добро пространство там за колело около статуята, може би ще се съберат даже 2 коловоза.
« Last Edit: 24.02.2021, 17:17:05 by fafan »

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5087
    • View Profile
Защо непрекъснато се свързва 5. трамвайна линия и МД 3 ...?! Те не се дублират, пресичат се.
Ако искаш да отидеш от пл. "Македония" до Княжево не ти върши работа никой от метродиаметрите.
Някаква мода ли е за най-новото да се говори непрекъснато? Пропаганда някаква? Просто участие в дискусията ...?
Сприка Красно Село е пресечна точка, където се извършват много прекачвания. От една страна, идващите от Княжево и Павлово към 83 и 102, а от друга страна тези от 73, 83 и 102 към центъра. Метрото не е панацея, но е съвсем естествено част от потоците от 83 и 102 да се прехвърлят на метрото, вместо на трамвая. Съответно, и от трамвая се правят връзки с метрото. Т.е. частта от Кр.Село до Македония е нормално да е разтоварена вече.
Е, хубаво де ... Нали вместо трамваи ще се движат автобуси. Всичко описано от теб се случва без промяна. Аз попитах защо ремонтът на една линия се поставя в замисимост от друга, която я пресича. Твоето ала-бала не отговаря на въпроса.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14792
    • View Profile
    • Email
Да отбележим все пак изпълнителя и цената на обществената поръчка:

Quote from: Капитал
Наследникът на "Водстрой 98" ще ремонтира трасето на трамвай №5 в София
Цена на проекта е 40.5 млн. лв., които са осигурени по европейската програма "Региони в растеж"
Анина Сантова   
15 декември 2020 14:27  5038 прочитания

Столичната община е избрала строителната фирма ВДХ (преди "Водстрой 98") за извършването на ремонта на релсите по маршрута на трамвай №5, който върви по бул. "Цар Борис III" от кв. "Княжево" до Съдебната палата. Ценовата оферта на компанията от 40.5 млн. лв без ДДС не е най-ниската, но според оценителната комисия техническо ѝ предложение е най-добро.
 
Офертата на ВДХ е оценена с 86.35 точки. На второ място се нарежда консорциум с българското крило на строителната Strabag с 81.80 т., а на трето - обединение между "Трейс груп холд" и "Парсек груп" със 78.57 т., което предложи и най-ниската цена - 39.9 млн. лв.
 Срокът за изпълнение на ремонта е две години, което значи, че трасето ще е готово в началото на 2023 г., и то ако няма обжалвания.
 
Нови релси, нови трамваи и парк
ВХД ще трябва да ремонтира 16 км от трамвайното трасе, което сега причинява много аварии и шум. Освен това е предвидено да се правят и "зелени релси" в частта между Руски паметник и пл. "Македония". Около площада се предвижда да има и линеен парк с множество пешеходни пространства и велоалея.
Това всъщност е един дълго чакан ремонт за София - трамвайното трасе по бул. "Цар Борис ІІІ" е построено през 1988 г. и оттогава са правени само няколко поддържащи ремонта. Общината се опитва да го реконструира от близо четири години, като обяви две обществени поръчки. Те обаче не завършиха с успех. Сега предстои развръзката по третия й опит - подписването на договор ВДХ.
Това всъщност е и последният шанс на кметството да изпълни обещаното. В противен случай рискува да загуби средствата за проекта, осигурени по европейската програма "Региони в растеж". Те са част от т.нар. втора фаза на проекта за интегриран градски транспорт в София на стойност 125 млн. лв., 107 млн. от които са безвъзмездна финансова помощ. В тях освен ремонта на трасето на трамвай №5 е включено закупуването на 13 нови трамвайни мотриси за 44.8 млн. лв. и надграждане на интелигентната система за управление на трафика.
Източник

Понеже не ми се рови из темите, нека припомня, че преди 3-4 години предната обществена поръчка за трасето беше спечелена от Джи Пи Груп, но те се отказаха по разпореждане на бащицата.
« Last Edit: 24.02.2021, 12:41:06 by blagun »

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3767
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email

Е, хубаво де ... Нали вместо трамваи ще се движат автобуси. Всичко описано от теб се случва без промяна. Аз попитах защо ремонтът на една линия се поставя в замисимост от друга, която я пресича. Твоето ала-бала не отговаря на въпроса.
Всеки знае, че заместващите автобусни линии не се ползват много, още повече когато са с частичен маршрут и довозване.