Author Topic: Трамвайното трасе по Цар Борис III и Македония  (Read 141916 times)

Offline danny.drandarov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 235
    • View Profile
    • Email
На мен ми направи впечатление, че мостчето, което е за стрелката, която ще разделя 1, 27 и 4, 5 също е назад, и при преминаване на трамвай (да кажем 10 посока Възраждане), крайната част на пантографа го допира.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Загледах се как са направили мостчетата за стрелките на пл. Македония за левия завой от Ботев към Алабин и десния към Руски паметник. ...Ако застане по-къс трамвай да чака на светофара, задният трамвай може да обърне стрелката, преди предният да е стигнал до нея. ...

Все някога тази допотопна система за обръщане на стрелките в София трябва да отиде в историята и да се премине изцяло на дистанционно управление. Да видим колко още дерейлирали трамваи ще имаме докато стигнем до този извод, в Западна Европа тези стрелки с мостчета са забранени отдавна.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Quote
До края на ще бъде възстановено движението на трамвай №5
До 10 дни ще бъде готов първият етап от ремонта



До 10 дни ще бъде готов първият етап от ремонта на трамвайната линия по булевард "Цар Борис трети" в София. Очаква се до края на юли да бъде възстановено движението на трамвай №5, информира зам.-кметът по строителството инж. Ангел Джоргов.

Все още не е ясно кога ще започне вторият етап от ремонта от трамвайното колело в квартал "Бъкстон" до квартал "Княжево".

"Основните материали за този обект са тук. Говорим за релси, съоръжение и т.н., но както за този проект, така и за всички останали проекти, не само на територията на Столична община, всички общини са на същия хал - държавата, Агенция "Пътна инфраструктура", договорите, които са сключвани преди година и повече към момента са на цени, които не са адекватни към това, което се случва през последните шест месеца, така че ние така с надежда продължаваме да чакаме тази възможност за индексация", зам.- кметът Ангел Джоргов, цитиран от БНР.

Прочети още на: https://www.dnes.bg/sofia/2022/06/19/do-kraia-na-shte-byde-vyzstanoveno-dvijenieto-na-tramvai-5.533988


Offline snaker

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1099
    • View Profile
    • DIEL TOURS
Сериозен инцидент е станал с работник от ремонта на линията на ТМ 5. Бил е прегазен от багер. Споменава се за много сериозни травми.
Ето и видео от БТВ Новините:
https://btvnovinite.bg/bulgaria/rabotnik-e-pregazen-ot-bager-v-sofija-s-tezhki-travmi-e.html

Offline 2828

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2374
  • 506
    • View Profile
    • Email
Само на мен ли трасето ми се струва сериозно хлътнало на това място? https://www.google.com/maps/@42.6862967,23.2987413,3a,37.5y,102.18h,87.51t/data=!3m6!1e1!3m4!1sZWUpcEphAUxN-3zYyvljKw!2e0!7i16384!8i8192
Кадърът е от много лош ъгъл, но на живо изглежда още по-зле.

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3557
    • View Profile
там има една чупка , като S - ка е .
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1491
    • View Profile
Днес по обед правиха изпитания на трасето в района на пл. "Македония".
« Last Edit: 30.06.2022, 20:37:44 by UMSofia »


Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
То май е доста далеч от завършване. Партакешите на строителите си стоят, няма го живият плет, евентуално и мантинела. Май преди есента няма да тръгне петицата до Бъкстон.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Гледам кадърът на 1:25 и нещо ми се струва, че тези перони са по-ниски от тези на булевард „България“, макар че там трасето е в баластова призма, но все пак мисля, че не е заблуда. Иначе на обръщалото нещата изглеждат в порядък и най-вероятно ще са готови до есента. Що се отнася до живия плет стои много зле без него и силно се надявам да го възстановят.
« Last Edit: 03.07.2022, 09:54:27 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Що се отнася до живия плет стои много зле без него и силно се надявам да го възстановят.
Откъде ще го възстановят? Колкото по България има жив плет, толкова и тук. Най-много да нацвъкат някакви стръкове, на които ще им трябват 40 години за да станат нещо (ако се поддържат и не изсъхнат дотогава). А през това време хората ще пресичат откъдето им падне, ще изкоренят и малкото останала растителност и ще има постоянни предпоставки някой да изскочи на линията в обособеното трасе.

И малко страничен въпрос - пренареждан ли е паважът по Цар Борис ІІІ срещу входа на Трамкар? Струва ми се, че преди релсите бяха много по-издигнати отсега.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
По булевард „България“ не са изравяли стария жив плет и не са засаждали нищо ново, това ясно си го спомням. Що се отнася до втория въпрос самите криви са подменени, не просто да е пренареден паважът около тях.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline Tatra

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4463
    • ICQ Messenger - 229817817
    • View Profile
    • Email
По бул. България всички насаждения са нови след ремонта. Всичко старо беше премахнато.
ТРАМВАЙНО ДЕПО "БАНИШОРА"
Трамвайна мотриса инв. ном.: 936
линия номер: 6

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Със сигурност не е било със строежа на трасето, това го помня, иначе разликите спрямо преди и сега там не са особено големи, живият плет е малко по-нисък и на места липсва на место цветя, но ако се види Street View от 2012 г. преди ремонта се вижда колко беше рехав, затова не съм обърнал особено внимание как и кога растителността е била подменена. По „Цар Борис III“ имаше много гъст и красив жив плет, но кое беше по-важното, да запазим плета или да подменим трасето, беше ясно, че ще им се наложи да го извадят още в началото, може би част от него е запазена някъде и е жив, но надали е всичко и със сигурност няма да е лесно да се прихване отново, но както се вижда с булевард „България“ не е и невъзможно да се засади нов. Да се монтират шумоизолиращи високи и плътни огради откъм локалното платно, но не прекалено високи, просто достатъчни, за да не се пресича и да поемат част от шума от трамваите с идеята да се засади нов жив плет, който да ги надрасне в един момент и да се скрият. Те да са от вътрешната страна току до трасето, а откъм локалното платно да се засади нов жив плет, докато откъм главното платно се поставят мантинели, там никога не би се прихванало нищо ново, защото наклонът и релефът е такъв, че по края е пълно с неравности събиращи вода, която колите и автобусите изпръскват в разделителната ивица.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Живият плет по България беше насаден малко след ремонта, когато направиха няколко сондажа по протежението на булеварда, за да осигурят напояване на ивицата. Преди ремонта беше много неугледен, сега е с прекъсвания от рози. Но му отне близо 10 години да заприлича на нещо, и то не навсякъде.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
В другия форум май бяха публикували новина, че ще се засадят нови храсти, 80+ К бройки...

Инсче много обичят дя унищожат съществуващо и дя заменят с ново, не рядко с нещо менте... По същия нсчин пред нас, писах чрез районната администрация (защото от Зелени системи отказаха да входират писмото), че кестените при нас имат нужда от поддръжка. Отговорът беше, че едва ли не ще ги подменят с нови, а товаса невероятни дървета на 50+ години, под тях е красив зелен тунел, а отгоре е каъо зелено море. Искат малко оформяне и други дендрологични дейности... Те искат да направят поголовна сеч и да сложат нови фиданки по 50+ лв. бройката, които я заприличат на настоящите за правнуците ми, я не...

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1491
    • View Profile
Ако не ме лъже паметта, още в заданието на обществената поръчка, беше зададено трасето да се огражда с тръбно-решетъчни парапети, а не с ограда мрежа. Май тогава писах в някоя от темите по този въпрос. Тоест, някой пак не е мислил, както е писал поръчката. Тръбно-решетъчните парапети могат съвсем спокойно да се прескочат от по-висок човек. Дано не съм лош пророк, но като станат няколко инцидента, ще се сетят, че трябва висока ограда. Ще се дадат още едни пари за демонтаж и монтаж и така...

В тази статия се потвърждава, че ще монтират тръбно-решетъчни прегради. Много лошо решение. Със сигурност ще има дупки живия плет, парапетите ще се прескачат и ще се пресича на нерегламентирани места. Дано поне го вдигнат по-високо.
« Last Edit: 03.07.2022, 15:53:59 by UMSofia »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Статията дава отговор на въпроса, кога ще се случи живият плет - след завършването на цялото трасе- (най-рано) в края на 2023 г. Дотогава ще си играят на прескочи  релса.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Тръбо-решетъчните огради са два вида, едните са по-високи и са по-трудни за прескачане, но в калта ще е трудно колчетата да се побият прави и равни по височина, с мрежата досега се виждаше точно това:
2414-5 18.3.2014 by Sofiatransport transport gallery, on Flickr

Естествено обектът не е приключен, има възможност да излеят една тясна ивица бетон покрай външните спрямо трамвайното трасе бордюри на разделителната ивица, за да могат в тях да се монтират огради на нивелирана основа, така че да могат колчетата да се побият като хората, а не всяко на различна височина и изкривено наляво или надясно, но познатите ни тръбо-решетъчни огради са ужасно паянтови и грозни, измислени, за да се купуват евтино и да се монтират лесно, но далеч от качествено и не отива при такъв ключов обект за милиони да се пльосват подобни грозни творения, да не говорим, че не могат да възпрат навлизането на коли върху трасето. Още им се чудя защо няма монтирани мантинели на разделителните ивици на булевард „България“, след като монтираха подсилени мантинели против навлизане в разделителните ивици по „Ген. Данаил Николаев“ и „Г. М. Димитров“, също и на надлез „Надежда“ и на „Сливница“ и „Кукуш“, където 2015 г. сложиха тръбо-решетъчни огради, но преди няколко години ги замениха с мантинели. Да не забравяме и тунела на „Люлин“ от люлинска страна, където също се случва навлизане в трамвайното трасе, а там освен разделителните ивици няма нищо друго.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!