Author Topic: Трамвайното трасе по Цар Борис III и Македония  (Read 141943 times)

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
..., ако стесниш двете които идват от Владая в една ще стане тапа преди стеснението просто.

Започвам да се съмнявам, че въобще си минавал от там ! Двете ленти от Владая се редуцират в една още преди Черния кос. Така трябва да бъде до Райска градина. Транзитния трафик през това дефиле трябва да бъде силно ограничен след разширяването на СОП между Бъкстон и АМ Струма.

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
То каква беше причината трамвая от автономно трасе от лявата страна на платното да продължи да е в средата на платното за движение и да споделя пътя с автомобилите, а сега гледам официално ще почват да преграждат

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Защото ремонтът е по съществуващо положение, единствено изместиха някои спирки и разшириха някои острови. Иначе можеше да се направи много повече, но не би.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Разширяването на СОП между Бъкстон и АМ Струма надали ще стане в близките години. Също живущите наоколо биха искали да се радват на гостуващи камиони.  :)

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
След Райска градина има една лента и трамвайно трасе. Много смело е да се твърди, че трамвайният коловоз е втора лента. Първо е твърде тясно, второ под 5% от трафикът минава по тази "лента".
Обособяването на трамвайното трасе изобщо няма да се усети от автомобилното движение.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
То каква беше причината трамвая от автономно трасе от лявата страна на платното да продължи да е в средата на платното за движение и да споделя пътя с автомобилите, а сега гледам официално ще почват да преграждат

Какъв друг вариант имаше? Има четири преки улици и бая частни имоти в участъка, вариант като по Бели Дунав просто няма как да се реализира. Единствената алтернатива беше тунел, за такова нещо естествено пари няма.

След Райска градина има една лента и трамвайно трасе. Много смело е да се твърди, че трамвайният коловоз е втора лента. Първо е твърде тясно, второ под 5% от трафикът минава по тази "лента".
Обособяването на трамвайното трасе изобщо няма да се усети от автомобилното движение.

Габаритът на Цар Борис III е еднакъв в участъка с трамвайното трасе и след него.
« Last Edit: 08.01.2024, 18:50:40 by fafan »

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Габаритът на Цар Борис III е еднакъв в участъка с трамвайното трасе и след него.
Така е, но и след него е по-тясно от нормалното за 4 ленти, а трамвайните релси вероятно имат накакъв психологически ефект и колите по тях са многократно по-малко от тези в дясното платно. Освен това много хора минават по Панорамния път, така че не всичкият трафик от 4-лентовата част отива при трамваите.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Още веднъж се показва маниакалната параноя, свързана с това как да не застрашим движението на бричките по пътя, като търсим начин да ги защитим и инвестираме време и средства в абсурдна посока. С вдигнатия медиен шум дори в Разград, Марикостиново и Кула разбраха, че трамваите са с предимство в участък от 700 м, представляващи надали и 0.5% от цялата трамвайна мрежа в града. Дори някой да не го е разбрал, то поне СДВР ще натрупа практика и ще знае какво да прави с нарушителите, което също е страхотно.

За сметка на това трамваите се движат със скорост, близка на тази, с която оперират влаковете на метрото по линия 3, с тази разлика, че тяхното движение не се управлява от система, няма прегради по спирките и има множество пресичания на едно ниво. Видяхте какво стана с изхвръкналия мерцедес при удар с 33 км/ч, я си представете, че на ватман му прилошее, разсее се (вкл. нещо ако става в салона и той отвърне поглед от движението) и се удари в друг трамвай или просто не успее да спре на пешеходен светофар (все пак имаме смесено движение на различни трамваи по възраст и модел, съответно прехвърляни от едно депо в друго и карани от хора със съмнителни способности). Изобщо не говорим за това дали някой е предвиждал стрелки и съоръжения да позволяват движение с 50+ км/ч. Помним преди 4 години какво стана на бул. Искърско шосе, а поука и взети мерки няма. При интервал по-малко от 3 мин между трамваите и 21 трамвая/час в посока в натоварените часове това е огромен риск.

Може нищо да не се случи, но при подобен интензитет на движение (който няма аналог в нито една релсова система в цялата страна), е прекалено дилетантско да се разчита на чистия късмет.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Крайно време е да се направи така дългочаканото разширение на СОП от „братя Бъкстон“ на запад до разклона за магистралата. Бих се обзаложил, че ще има много шофьори идващи от източните квартали, които биха предпочели да стигнат до магистралата с тази обиколка до другия край на София, но по хубав транзитен път, отколкото да се набутват по стария път през „Княжево“ и покрай трамваите и през населени райони, които в момента се задушават от изгорели газове, а пресичането на булеварда е въпрос с повишена трудност. В крайна сметка ние от западна София, какво правим, когато искаме да излезем на магистрала „Тракия“, прекосяваме целия град. Е какъв толкова ще е проблема жителите на „Младост“ и „Дружба“ да правят същото, когато пътуват за Перник и Кулата? Винаги, когато в събота съм пътувал за Кюстендил на пътен възел „Даскалово“ има неспирна колона, идваща от Владая, това е абсурдно. Без завършването на СОП тази магистрала е осакатена за нуждите на по-голямата част от София и това насочва трафика през прохода Владая, който не е и никога не е бил предназначен да понася толкова голяма интензивност на трафика, не и в частта през „Княжево“. Що се отнася до ограничителите мисля, че няма спор относно необходимостта им.
« Last Edit: 09.01.2024, 13:38:28 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Обособяването на трамвайното трасе изобщо няма да се усети от автомобилното движение.
Освен за левия завой към Лидл и Средсело. Там има два варианта - да няма ограничители или да има и светофарът да стане на 3 фази, което очевидно ще спъне автомобилното движение. Но и да го спъне, тясното място с голямо чакане е светофарът с Горнобански път.

Цар Борис III от Горнобански път до трилентовия участък реално е с по една лента в посока, като втора се ползва само при завиване. На широкото 90% карат в асфалтираните ленти, нататък трамвайното трасе беше в състояние, проходимо само за малки танкове, по-нататък десните ленти са стеснени от наклонени равнини за излизане/влизане в дворовете. Има два варианта - целият участък, започвайки 300 метра след изхода от Панорамен път, да се преустрои на трилентов и най-сетне да се изпълнят светофари за реверсивно движение в средната лента (това с конусите е срам за всяка европейска държава) или да се рехабилитира пак в 4-лентов, но с адекватни бордюри и джобове за спирките на А58/59.

В крайна сметка ние от западна София, какво правим, когато искаме да излезем на магистрала „Тракия“, прекосяваме целия град. Е какъв толкова ще е проблема жителите на „Младост“ и „Дружба“ да правят същото, когато пътуват за Перник и Кулата?
Ами минавате по ССТ. На мен ми се е случвало в събота от Дианабад в посока Калотина да ме прати по ССТ, и то по Ботевградско и с 270+270+45 градуса врътка на детелината със СОП и после към ССТ.
Естествено, че повечето хора от Южна София на път към югозапада ще предпочетат СОП в магистрален формат + АМ Струма. И сега ми се е случвало Waze да ме прати натам, идвайки от Гърция към Стрелбище.
« Last Edit: 09.01.2024, 13:51:09 by blagun »

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Има известно раздвижване и за изграждането на автомагистрала “Рила”, но всичко това няма да се случи в близките няколко години….

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
..или да се рехабилитира пак в 4-лентов, но с адекватни бордюри и джобове за спирките на А58/59.

От джобове няма смисъл, автобусите и сега не се събират в лентата като са 2+2, от джобовете при излизане автобусите ще блокират и двете ленти, съответно бързо ще се откажат да влизат в тях.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
В крайна сметка ние от западна София, какво правим, когато искаме да излезем на магистрала „Тракия“, прекосяваме целия град. Е какъв толкова ще е проблема жителите на „Младост“ и „Дружба“ да правят същото, когато пътуват за Перник и Кулата?
Ами минавате по ССТ. На мен ми се е случвало в събота от Дианабад в посока Калотина да ме прати по ССТ, и то по Ботевградско и с 270+270+45 градуса врътка на детелината със СОП и после към ССТ.
Естествено, че повечето хора от Южна София на път към югозапада ще предпочетат СОП в магистрален формат + АМ Струма. И сега ми се е случвало Waze да ме прати натам, идвайки от Гърция към Стрелбище.
А де ама ако следваш навигация, която те води към магистралата се навираш в адското задръстване по „Бойчо Бойчев“ и ако веднъж идваш от „Младост“ и се опариш там, след това втори път надали ще опиташ втори път.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Днешните навигации рядко те навират в задръстване.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
И това пренасочва трафика през „Цар Борис III“ и нещата се връщат в изходна ситуация, тъй като там трафикът по време на задръстване се движи значително по-бързо от трафика през „Бойчо Бойчев“, но пък създава опасност на трамваите.
« Last Edit: 10.01.2024, 22:07:09 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Междувременно пресни впечатления от самото трасе - всички криви са изпълнени с ръбове. Ръбове. Остри, биещи ръбове. Най-зле са кривата от Павлово към Никола Петков, и от Райска градина към Княжево двете поредни. В посока център е маааааалко по-добре, но само малко. На Н. Петков пък, идвайки от Княжево, кръстовката на входа за колелото е поставена няколко сантиметра надясно спрямо правата иначе линия и... бие. Има и други проблеми, ама да не му търсим кукури... :crazy:

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3559
    • View Profile
Райска градина нагоре към кръга , 17 ч. днес.
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
И какво точно са спечелили движещите се върху релсите, набили са се между трамваите. Просто гениално.
« Last Edit: 02.02.2024, 23:25:23 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Номерата не са софийски, явно пришълци които не са виждали трамвайни релси по техните села в Кюстендилско...

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
То не е казано, че не могат, линията не е непрекъсната. Проблемът е че не им е място на колите сред трамваите и ако имаше нормален път всички тези да се качат на бившата магистрала „Люлин“ вместо да се навират сред трамваите, с удоволствие щяха да го направят, но такъв просто няма. Във вечерен пиков час от „Овча купел“ II до „Люлин“ за 3-4 километра се пътува един час, в „Княжево“ задръстването е за 15-20 минути най-много.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!