Още веднъж се показва маниакалната параноя, свързана с това как да не застрашим движението на бричките по пътя, като търсим начин да ги защитим и инвестираме време и средства в абсурдна посока. С вдигнатия медиен шум дори в Разград, Марикостиново и Кула разбраха, че трамваите са с предимство в участък от 700 м, представляващи надали и 0.5% от цялата трамвайна мрежа в града. Дори някой да не го е разбрал, то поне СДВР ще натрупа практика и ще знае какво да прави с нарушителите, което също е страхотно.
За сметка на това трамваите се движат със скорост, близка на тази, с която оперират влаковете на метрото по линия 3, с тази разлика, че тяхното движение не се управлява от система, няма прегради по спирките и има множество пресичания на едно ниво. Видяхте какво стана с изхвръкналия мерцедес при удар с 33 км/ч, я си представете, че на ватман му прилошее, разсее се (вкл. нещо ако става в салона и той отвърне поглед от движението) и се удари в друг трамвай или просто не успее да спре на пешеходен светофар (все пак имаме смесено движение на различни трамваи по възраст и модел, съответно прехвърляни от едно депо в друго и карани от хора със съмнителни способности). Изобщо не говорим за това дали някой е предвиждал стрелки и съоръжения да позволяват движение с 50+ км/ч. Помним преди 4 години какво стана на бул. Искърско шосе, а поука и взети мерки няма. При интервал по-малко от 3 мин между трамваите и 21 трамвая/час в посока в натоварените часове това е огромен риск.
Може нищо да не се случи, но при подобен интензитет на движение (който няма аналог в нито една релсова система в цялата страна), е прекалено дилетантско да се разчита на чистия късмет.