Author Topic: Лентите и забраната за ползване на първа врата, досадните съобщения за маски  (Read 5745 times)

Offline 111

  • Писател
  • **
  • Posts: 42
    • View Profile
    • Email
Здравейте!
Не видях подходяща тема за това, та затова реших да направя. Предполагам на повечето от вас също ви е писнало от лентите с които са преградени предните части на автобусите и тролеите (в трамваите се отървахме от тях). Те са напълно ненужни. Уж да пазят водачите, а пък да струпат пътниците отзад. Това си е нарушение на ,,противоепидемичните” мерки, пречи на пътниците да спазват дистанция. Да не отваряме първата врата, пък нека се гъчкат на другите. Шофьорите отдавна имат право да се ваксинират, даже са ,, приоритетна група”, който го страх да не се зарази да се ваксинира. В голяма част от автобусите и във всички тролеи водачите имат стъкло, което напълно обезмисля преграждането на предната част. В Интуротата пък е някакъв кошмар, при тях винаги е трудно качването и слизането, а пък да не говорим като не се използва 1ва врата, а ако се качи детска количка, преминаването става невъзможно.
Как пък никъде другаде в Бг го няма това нещо?!?Скоро бях в Бургас - и първата врата се отваря и седалките всички се ползват, а където няма кондуктор шофьорите си продават билети.
Трябва да направим нещо, защото иначе няма изгледи да ги премахнат скоро. Кокошките от ЦГМ само пелтечат че нищо не можели да направят и това им било препоръчано от РЗИ-то.
Другият проблем е досадното съобщение за маските, което даже няма нужда да коментирам. Вместо да пуснат приятна музика на пътниците, те ни надуват главите със досадни съобщения. На шофьорите също им е писнало, но казват че ако го спрат или пуснат нещо друго ще ги глобят.

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3557
    • View Profile
Ако толкова те е страх да се "буташ със много хора отзад" ползвай личния си автомобил, или ходи пеш. А ти не се замисляш, че ако водачите се заразят няма да има кой да кара и ще има открити коли. А и още нещо - от известно време има голям спад на пътникопотока.
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline nivanov

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 97
    • View Profile
Мен лично не ми е писнало въобще от лентите и не ми пречат по никакъв начин. По никакъв начин "струпването" на пътниците отзад не е в резултат от преграждането на първата врата - имайки впредвид общия капацитет на превозните средства липсата на 3 седящи + 1/2 правостоящи, общо 4-5, места въобще не може да доведе до "струпване". А за "приятната музика" не мисля че има смисъл да се коментират множеството причини поради които това е лоша идея. Също така темата по възможност да се преименува на нещо по-безпристрастно, например: "Мерките за борба с КОВИД-19 в превозните средства на МГТ" или нещо подобно ако не се изтрие като цяло.

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1259
    • View Profile
Мисля, че темата "За обществения транспорт и не само" е подходяща за обсъждане на това.

Offline 111

  • Писател
  • **
  • Posts: 42
    • View Profile
    • Email
Ако толкова те е страх да се "буташ със много хора отзад" ползвай личния си автомобил, или ходи пеш. А ти не се замисляш, че ако водачите се заразят няма да има кой да кара и ще има открити коли. А и още нещо - от известно време има голям спад на пътникопотока.
Не, не ме е страх изобщо, 90% от мерките в Бг са пълна пародия, а тази която конкретно коментираме е може би най безумната. Проста тази ,,мярка” противоречи на другите, които нареждат да няма струпване на хора, а дори и да няма много хора във превозното средство, на вратите пак става струпване. Водачите отдавна имат възможност да се ваксинират. Който не иска да се ваксинира вече си е негов проблем. Голяма част от тях са го и преболедували.
А за "приятната музика" не мисля че има смисъл да се коментират множеството причини поради които това е лоша идея. Също така темата по възможност да се преименува на нещо по-безпристрастно, например: "Мерките за борба с КОВИД-19 в превозните средства на МГТ" или нещо подобно ако не се изтрие като цяло.
Ако има точен регламент каква музика е забранено да се пуска, няма да има кой знае какви проблеми. В Бургас има наредба да не се пуска чалга, гръцко и тем подобни. И се спазва, рядко има нарушители, но когато ги докладва някой веднага спират.
А темата мисля че е на точното място - според мен това нарушава точно ,,Качество на услугата” както се казва раздела.

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3557
    • View Profile
Струпване има , защото пътниците са говеда и не влагат грам мисъл в действията си. 10 човека на една врата се точат , при 3 отворени. В превозното средство - в предната част тъпканица , в задната - 5 човека.  :help:
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline 111

  • Писател
  • **
  • Posts: 42
    • View Profile
    • Email
Струпване има , защото пътниците са говеда и не влагат грам мисъл в действията си. 10 човека на една врата се точат , при 3 отворени. В превозното средство - в предната част тъпканица , в задната - 5 човека.  :help:
И аз предпочитам да се возя отпред. Просто отзад е шумно, а и в доста от линиите отзад се качват не особено приятни пътници, в съчленените автобуси отзад се влачиш като чувал с картофи. Аз направо бях забравил колко хубаво е най отпред, поне в Бургас се повозих няколко дни на хубави места. А иначе проблема е най вече при късите автобуси, в съчленените попринцип първата врата не се ползва особено много, най зле е в Интуротата.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
На мен въобще не ми пречат тези ленти, даже така чувствам повече сигурност. Защото водача има много по-добра видимост, няма пътници на главата, които да го разсейват, при лошо време не духа постоянно от 1-ва врата. Достатъчно място има в съчленените автобуси особено, заради пандемията пътуванията са намалели със 60-70% и нямат нищо общо с преди.

Да не говорим, че в обсега на 1-ва врата и без друго не трябва да има пътници, и със и без прегради там не трябва да има хора все тая, така че се губят единствено 2 седящи места, което не е чак такава беда.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline 111

  • Писател
  • **
  • Posts: 42
    • View Profile
    • Email
Добре, ама по твоята логика на автобусите нямаше да им слагат врата отпред, както и седалки. Отпред има 4 седалки, не 2, а в някои автобуси са преградени даже 8 места. Тези седалки са сложени за да се използват, не за да седят празни. Първата врата може да не се използва в съчленените автобуси, но в късите създава трудност на пътниците.

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3557
    • View Profile
Първа врата е за хора с увреждания, възрастни и деца . Друг е въпроса , че като пораснат им остава навик.
Бонбони има на първа врата сигурно.... :help:
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
На съвременните автобуси всички врати са пригодени за такива хора, ако не сте забелязали при МАН подът е еднакво никък и при 4-те врати, хората са го измислили да е удобно навсякъде. Дори детска количка се качва само на 2-ра и 3-та врата по технически причини.

Това че има врата отпред, не означава че пътници имат работа там и че трябва някой да седи там. Ако щете дори там е опасно, защото това място поема удар при катастрофи и се смачква там каросерията. Спомнете си катастрофата в Горубляне, как всички места предвидени за пътници останаха непокътнати, а при 1-ва врата всичко се смачка. Така че пътници нямат работа въобще там, в това отношение преградите са супер.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
 Нямат работа по време на движение, което за спирка не е вярно.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline 111

  • Писател
  • **
  • Posts: 42
    • View Profile
    • Email
Нямат работа по време на движение, което за спирка не е вярно.
И аз това се опитвам да обясня. Никой не е казал че пътниците трябва да стоят на първа врата докато превозното средство се движи, но на спирките тя е за да се ИЗПОЛЗВА. А това че е за майки с деца, баби и тем подобни, изобщо не е вярно. Това пък е в другата крайност, но в Бургас като въвеждаха ,,Интегриран градски транспорт” имаше наредба пътниците да се качват само от първа врата, по изключение от втора за съчленените автобуси, другите две само за слизане, в началото даже кондукторите правиха забележки, но пътниците така и не се научиха и сега всички врати се ползват за всичко, което може би е най добрия вариант.

Online Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
И освен това никой никаква видимост не нарушава. Дори и с пътници на вратата, шофьорът вижда цялото предно стъкло плюс дясното огледало. Местата, на които е необходима видимост 90 градуса надясно през стъклата на вратите, се броят на пръсти и са на места, на които автобусите не се пълнят.

Според мен също вече следва да бъде преосмислена употребата на първата врата, особено там, където има преградени кабини - в т.ч и тролеите Икарус, при които по необясними за мен причини хем се кара с отворена врата на кабината, хем има ленти. Е нали реваха, че новите автобуси и тролеи нямат кабини? Като старите имат, защо не ги ползват?
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Offline 111

  • Писател
  • **
  • Posts: 42
    • View Profile
    • Email
Така е, на повечето шофьори им е все тая дали има ленти или не, малко са тези които още са ,,притеснени” за здравето си. На икарусите има цяла кабина, шкодите и някои от автобусите си имат плексиглас. По логиката на някои хора, дайте да преградим половината автобус или тролей, че на шофьора да му е удобно и да има хубава видимост.
Дайте някаква идеи към кого може да се обърнем за да отпадне тази ,,мярка”. От ЦГМ нямат интерес да направят нещо по въпроса. Развиват локуми как тази мярка им била препоръчана от РЗИто. Звънях няколко пъти днес в РЗИ за да питам дали наистина е така, но телефона им дава заето. Ще се опитам да се свържа със заместник кмета по транспорт и градска мобилност.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Поне 2-3 пъти в седмицата ползвам ГТ, както натоварени линии в пиков час, така и селски линии и нито веднъж не съм видял да има проблем или драма с тези ленти. Дори напротив, пътникопотока е намалял в пъти спрямо 2019-та например, дори в пиков час няма толкова хора. Единствените тъпканици, които наблюдавам са събота и неделя при хубаво време в 111. Но там проблема не е в лентите , а въпрос на организация че не пускат съчленени автобуси. Още повече че лято идва, повече хора ходят пеш, с велосипеди, много хора са по морето, по вили села и планини още по-малко ще има хора тогава.

Ще мине поне година при добро стечение на обстоятелствата докато почне да се връща пътникопотока от 2019-та, хората се отпуснат и почнат пак да щъкат насам-натам, да пътуват, да дойдат пак хилядите чужди туристи. Така че аз поне до следващото лято 2022/дори есен 2022-ра не обаквам никакви драми с тези ленти и пътникопотоците, и залагам че поне до тогава ще останат заедно с маските на обществени места.
« Last Edit: 17.04.2021, 11:34:18 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline madbatt

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 454
  • antiMASKer
    • View Profile
    • Email
Цялата работа е шитня. В магазин 100+ квадрата, до 2-3 клиента, а в автобус 9-12 м. 30-40 пасажера, рамо до рамо   :neznam:
Dream on @Радоц%ет, ама не си в час

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
С изключение на МАН 2014 едва ли има нужда подобни прегради.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Забелязах, че в най-новите тролейбуси няма ограждения. Първата врата и всички седалки се използват от пътниците. Каква е разликата между новите тролеи и малко по-старите им събратя при условие, че имат еднакви кабини?.. :neznam:
vasko - оригиналът! :)

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Понеже Васето питаше - защо се слагат ленти - ето тук два коментара , любезно разтребени .
Положението в трамвайния транспорт не е по-розово.