Author Topic: Въпроси и отговори  (Read 127896 times)

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8822
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #1260 on: 17.01.2020, 21:14:29 »
Съжалявам , но не разбрах нищо от двата последни поста. Първият с правописни грешки, втория с технически грешки...

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4825
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #1261 on: 17.01.2020, 21:32:34 »
Две песи в един участък потеглят едновременно - напрежението пада под 450В, бързите прекъсвачи на песите изключват, следва рестарт на бързия прекъсвач. Случва се често.
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6534
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Въпроси и отговори
« Reply #1262 on: 16.02.2020, 22:57:18 »
Забелязах че в Прага има още доста бройки Т6А5, които са спрени от движение. Имам следния теоретичен въпрос, възможно ли е преобразуване на талигите им за междурелсие 1000 или нашето 1009 mm?  И ако е възможно, колко скъпо би било подобно нещо?

Online emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4875
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #1263 on: 16.02.2020, 23:27:47 »
Забелязах че в Прага има още доста бройки Т6А5, които са спрени от движение. Имам следния теоретичен въпрос, възможно ли е преобразуване на талигите им за междурелсие 1000 или нашето 1009 mm?  И ако е възможно, колко скъпо би било подобно нещо?
Не е възможно. Талигите имат големи конструктивни разлики.
Другото е, че кошовете са широки 2500 mm, а за тясно междурелсие максималния габарит е 2250 mm.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5576
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #1264 on: 17.02.2020, 10:39:50 »
В Братислава има T6A5 с тясно междурелсие, но не се очертава да ги продават в близко бъдеще. :rolleyes:

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7047
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #1265 on: 18.02.2020, 09:31:03 »
Да но там габаритът позволява да се движат, докато при нас не.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13360
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #1266 on: 18.02.2020, 10:55:40 »
Би трябвало талигите да са взаимнозаменяеми като на Българските трамваи. Да може да се монтират от едните на другите и обратно. За това в Братислава има нормални кошове с теснолинейни талиги. Обаче както е посочено трябва инфраструктурата да е направена така че да има габарит.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8822
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #1267 on: 19.02.2020, 14:19:12 »
Аз сън сигурен,че Емо е запознатжс това дали са взаимозаменяеми или не.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3296
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #1268 on: 19.02.2020, 17:36:02 »
Защо все още специално в Рига, а и при мен в Торонто, дори и новите трамваи са с щангов токоснемател - тояга? Бомбардиетата при нас си имат и пантограф, но също и тояга, която използват по старите маршрути в центъра.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4825
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #1269 on: 19.02.2020, 17:42:03 »
Защото прътовите токоснематели могат да достигат по-голяма височина на контактната мрежа, без да нарушават драстично качеството на токоснемането, а предполагам по старите трасета ККМ е разположена по-високо заради двуетажните трамваи от едно време. Също така прътовите токоснематели осигуряват относително по-добро токоснемане при лошо състояние на ККМ - при некомпенсирана ККМ, която има големи провеси в междустълбията.
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline atony

  • Писател
  • **
  • Posts: 46
  • Tram driver, subway lover.
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #1270 on: 30.03.2020, 12:03:28 »
Добър ден!
Има ли някой закон в България, който да регулира трамваите, освен няколкото параграфа в ЗДвП?
Ако има запознати с немската система, търся българския еквивалент на BOStrab.
Също така ако има стандартизирани и събрани на едно място вътрешните правила на Столичния Електротранспорт, би ми било интересно да се запозная.
Благодаря!

Online emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4875
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #1271 on: 30.03.2020, 13:30:14 »
Добър ден!
Има ли някой закон в България, който да регулира трамваите, освен няколкото параграфа в ЗДвП?
Ако има запознати с немската система, търся българския еквивалент на BOStrab.
Също така ако има стандартизирани и събрани на едно място вътрешните правила на Столичния Електротранспорт, би ми било интересно да се запозная.
Благодаря!
Тук има събрани няколко нормативни документи: http://www.elektrotransportsf.com/index.php?option=com_content&view=article&id=80&Itemid=63&lang=bg

В този момент у нас няма документ, наш еквивалент на BOStrab. Последният документ, който е обхващал изцяло трамвайната система е ПТЕТ - Правилник за техническа експлоатация на трамваите от 1974 година. Твърде общ, недостатъчно ясен, даващ възможност за широко тълкуване. След 2000 година са издадени правилници за различни части на трамвайната система, предимно за инфраструктурата, те отменят разделите в ПТЕТ, третиращи съответната материя.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1351
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #1272 on: 17.04.2020, 13:58:32 »
За какво е служело това чудо на техниката, което съм означил на прикачената снимка? До преди години го имаше на доста места до трамвайните стрелки. Предполагам е показвало в каква посока е отворена стрелката, но друго предназначение имало ли е?

Online emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4875
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #1273 on: 17.04.2020, 14:10:10 »
За какво е служело това чудо на техниката, което съм означил на прикачената снимка? До преди години го имаше на доста места до трамвайните стрелки. Предполагам е показвало в каква посока е отворена стрелката, но друго предназначение имало ли е?
Показва посоката на стрелката.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline pavel75

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 309
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #1274 on: 17.04.2020, 14:12:41 »
За какво е служело това чудо на техниката, което съм означил на прикачената снимка? До преди години го имаше на доста места до трамвайните стрелки. Предполагам е показвало в каква посока е отворена стрелката, но друго предназначение имало ли е?

Казвали са ми, че ако стрелката е залята с вода или е тъмно и водача не може да види на къде е обърната стрелката това дава нужната информация.

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4825
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #1275 on: 17.04.2020, 15:51:13 »
До сравнително скоро (2-3-4 години) все още можеше да се забележи да работят такива на стрелката на Никола Петков, както и тази на Красна поляна за колелото на 22. Те все още стоят, вече неработещи естествено, за друго такова място се сещам на стрелката на депо Банишора за идващите от подлез Надежда.
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline atony

  • Писател
  • **
  • Posts: 46
  • Tram driver, subway lover.
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #1276 on: 22.04.2020, 20:40:30 »
Наскоро бях до депо "Красна поляна" и забелязах, че над релсите на 11-ката в посока Илиянци, там където линия 22 завива към колелото си, виси червен "светофар". Каква му е целта и от кога светва?
Мисля, че и в обратната посока висеше един такъв...

Offline CNN

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1058
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #1277 on: 22.04.2020, 21:31:37 »
Наскоро бях до депо "Красна поляна" и забелязах, че над релсите на 11-ката в посока Илиянци, там където линия 22 завива към колелото си, виси червен "светофар". Каква му е целта и от кога светва?
Мисля, че и в обратната посока висеше един такъв...
Този светофар се включва за да спре движението на 11 линия, когато 22 линия прави маневра в депо Красна Поляна.