Author Topic: Трамваи - обща тема  (Read 247885 times)

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1259
    • View Profile
Re: Трамваи - обща тема
« Reply #1440 on: 04.10.2023, 15:35:10 »
Съгласен съм, разбира се че трябва да се обособяат бус ленти, ТМ трасета за сметка на автомобилите, все пак тук всички се надяваме на по-добър градски транспот. В предишното мнение имах предвид, че съм против мерки от сорта на "на всички булеварди само по една лента" или "винетки" за ЦГЧ. Подобни по-крути мерки според мен трябва да се налагат след като транспортът се подобри, тъй като подобряването на ГТ не е свързано с тях.
Просто е много по-ефективно големи маси хора са де возят с релсов транспорт, вместо с автомобил.
Не само релсов транспорт, дори и автобусите са по-ефективни: за превозване на 100 души трябват минимум 25 коли, и хората от тези 25 коли се събират в... един съчленен автобус.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Трамваи - обща тема
« Reply #1441 on: 04.10.2023, 16:37:16 »
Ако се остави само една лента за автомобили на натоварен булевард, то става практически невъзможно да се гарантира спазването на ограниченията и резултатът е нищожен.  :rolleyes:

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Re: Трамваи - обща тема
« Reply #1442 on: 04.10.2023, 18:21:51 »




Обясни ми как 4 големи торби с покупки от супермаркета ще ги мъкнеш пеша/по автобуса. Тоест може, но е много по-трудно и всъщност пречи на всички останали в автобуса. Винаги има житейски ситуации, в които автомобил е или необходим, или дава много повече комфорт, ако не си млад физически здрав човек без деца. Съгласен съм, че ако само в такива случаи се ползва автомобил, една лента на по-слабо натоварените и две на натоварените улици ще стигнат.
Ти всеки ден ли мъкнеш по 4 торби от супермаркета?

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1259
    • View Profile
Re: Трамваи - обща тема
« Reply #1443 on: 04.10.2023, 19:05:49 »
Веднъж седмично. Разбра ме какво имам предвид, че има ситуации, в които автомобилът е най-разуният избор. И те не са малко. Това, разбира се, не включва пътувания до работното място, до мола и други такива "до тоалетната с колата".

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Трамваи - обща тема
« Reply #1444 on: 04.10.2023, 22:10:02 »
Обясни ми как 4 големи торби с покупки от супермаркета ще ги мъкнеш пеша/по автобуса...

Можеш да отидеш 4 пъти с по една торба с автобуса  :P

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3557
    • View Profile
Re: Трамваи - обща тема
« Reply #1445 on: 04.10.2023, 22:21:42 »
Това го обяснете на пенсионерите , дето влачат 3-5-10 литрови туби по Княжево, Горна баня и  на халите . Пеш не може да ходи , обаче влачи тубите . И нахални, - в 7 сутринта хората за работа тръгват , те се бутат навред.
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: Трамваи - обща тема
« Reply #1446 on: 05.10.2023, 09:14:49 »
Не само релсов транспорт, дори и автобусите са по-ефективни: за превозване на 100 души трябват минимум 25 коли, и хората от тези 25 коли се събират в... един съчленен автобус.
Толкова са половината седалки в съчленен автобус . Събират се 4 пъти повече.
« Last Edit: 05.10.2023, 11:59:51 by difian »

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Трамваи - обща тема
« Reply #1447 on: 05.10.2023, 09:40:00 »
Доста пресилено. Седящите места в съчленен МАН са 45. Има място за около 100 правостоящи, или общо около 150 пътника.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Трамваи - обща тема
« Reply #1448 on: 05.10.2023, 10:55:46 »
Производителите дават за стандартните 18 m съчленени автобуси вместимост 150-160 пътници, за най-дългите двойносъчленени 24-25 m малко над 200.  :rolleyes:

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Трамваи - обща тема
« Reply #1449 on: 05.10.2023, 11:07:03 »
Въпреки всичко, трябва да кажем че в последно време поне започна да се прави нещо за развитието на трамвайния транспорт. Купиха се доста нови трамваи най-висок клас, с най-доброто оборудване, тапицирани седалки, климатик. Ремонтираха се част от линиите, трасето по ЦБ3 стана много добре. Пътува се много бързо, независимо от трафика и е напълно безшумно. Озеленената част преди пл.Македония стана много добре. Смениха се някои основни стрелки и кръстовки из града. Всравнено с преди 10 години например има много повече километри в добро състояние.

Разбира се има още много за ремонт и много за обособяване, но макар и много бавно се върви в правилната посока и поне отчассти ТМ транспорт заприличва на по-европейски. Не знам защо толкова дълги години го неглижираха, за мен за града това е може би най-удобния вид транспорт. Хем е бърз и автономен и релсов, хем не влизаш по десетки стълби под земята като в метрото и спирките са доста по-удобни. Много странно са ремонтирали обаче трасето към Рожен и Толстой. Ремонтирано 100-200 метра, после 100-200 метра накъсани заварки, все едно трамвая ще изхвърчи. Около гарата също има спешна нужда от ремонт, там може да се прекрои изцяло да се направи като транспортен хъб ако се осигури финансиране.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Трамваи - обща тема
« Reply #1450 on: 05.10.2023, 11:35:54 »
Купиха се доста нови трамваи най-висок клас, с най-доброто оборудване, тапицирани седалки, климатик. Ремонтираха се част от линиите....Пътува се много бързо, независимо от трафика и е напълно безшумно...сравнено с преди 10 години например има много повече километри в добро състояние.

Толкова е по-добре от преди че се чудим как да навържем тези нови трамваи по малкото останали през центъра трасета така че да не вървят в индийска нишка или да трябва да минават през места дето не са видели ремонт от времето на Юрий Андропов. За скоростите не смея да питам, имаше едно замерване преди години и излезе зашеметяващия резултат от 12 км/ч средна скорост, достойно за град в Бангладеш, и оттогава никой не смее да направи ново измерване и може да излезе че средната скорост в мрежата може и да е паднала още, само никой не е посмял да го обяви.



Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Re: Трамваи - обща тема
« Reply #1451 on: 05.10.2023, 13:30:59 »
Въпреки всичко, трябва да кажем че в последно време поне започна да се прави нещо за развитието на трамвайния транспорт. Купиха се доста нови трамваи най-висок клас, с най-доброто оборудване, тапицирани седалки, климатик. Ремонтираха се част от линиите, трасето по ЦБ3 стана много добре. Пътува се много бързо, независимо от трафика и е напълно безшумно. Озеленената част преди пл.Македония стана много добре. Смениха се някои основни стрелки и кръстовки из града. Всравнено с преди 10 години например има много повече километри в добро състояние.

Разбира се има още много за ремонт и много за обособяване, но макар и много бавно се върви в правилната посока и поне отчассти ТМ транспорт заприличва на по-европейски. Не знам защо толкова дълги години го неглижираха, за мен за града това е може би най-удобния вид транспорт. Хем е бърз и автономен и релсов, хем не влизаш по десетки стълби под земята като в метрото и спирките са доста по-удобни. Много странно са ремонтирали обаче трасето към Рожен и Толстой. Ремонтирано 100-200 метра, после 100-200 метра накъсани заварки, все едно трамвая ще изхвърчи. Около гарата също има спешна нужда от ремонт, там може да се прекрои изцяло да се направи като транспортен хъб ако се осигури финансиране.

Пак говориш наизуст. Песа е възможно най-бюджетното решение, което може да се купи в ЕС. Само за сравнение - Бомбардие Флексити за Берлин струваха по спомени около 8-9 милиона евро бройката, т.е. - на цената на няколко Песи.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: Трамваи - обща тема
« Reply #1452 on: 05.10.2023, 13:36:23 »
Купиха се доста нови трамваи най-висок клас, с най-доброто оборудване, тапицирани седалки, климатик. Ремонтираха се част от линиите....Пътува се много бързо, независимо от трафика и е напълно безшумно...сравнено с преди 10 години например има много повече километри в добро състояние.

Толкова е по-добре от преди че се чудим как да навържем тези нови трамваи по малкото останали през центъра трасета така че да не вървят в индийска нишка или да трябва да минават през места дето не са видели ремонт от времето на Юрий Андропов. За скоростите не смея да питам, имаше едно замерване преди години и излезе зашеметяващия резултат от 12 км/ч средна скорост, достойно за град в Бангладеш, и оттогава никой не смее да направи ново измерване и може да излезе че средната скорост в мрежата може и да е паднала още, само никой не е посмял да го обяви.
А какво ще кажеш - 30 секунди от светофар до светофар и две минути и половина чакане на светофар? Така , дори и с 50 да се движи трамвая , пак средната скорост ще е 12 километра.
- ето един видеоклип - през един спокоен листопаден ден. Разстоянието по разписание сега е две минути . Да се има предвид на клипа, че съм снимал от потеглянето на кръстовището с ул. Опълченска. Там се чака 100 секунди по новото време на светофара. Вчера за 5 секунди не го хванах...
Качи се на самолет , ела до София и ще ти дам да караш един курс бързо, да видим - може да има по-добър резултат. Но после ще трябва да ме вземеш с теб , че ще ме уволнят за преотстъпване.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Трамваи - обща тема
« Reply #1453 on: 05.10.2023, 15:18:23 »
Даже много добре си го взел разстоянието, ако правилно съм измерил това са 490 метра, за които са ти трябвали минута и 50 секунди или 16,4 км/ч средна скорост. Как изглеждат нещата ако не хванеш светофара - 490 метра за 4 минути и 10 секунди или вече сме при 7,2 км/ч. А ако светофарът можеше да си го превключиш сам, нямаше ги тарикатчетата спрели на аварийни, другите тарикатчета които ти се бутат пред трамвая заради тях и ти сечат пътя и неадекватните пешеходци които не са чували че на пешеходна пътека трамваите имат предимство и другия който даже не е чувал за пешеходна пътека и притичва през платното може и да се доближим до нормални за Европа скорости от порякъка на 18-19 км/ч средна скорост.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Трамваи - обща тема
« Reply #1454 on: 05.10.2023, 15:39:07 »
Въпреки всичко, трябва да кажем че в последно време поне започна да се прави нещо за развитието на трамвайния транспорт. Купиха се доста нови трамваи най-висок клас, с най-доброто оборудване, тапицирани седалки, климатик. Ремонтираха се част от линиите, трасето по ЦБ3 стана много добре. Пътува се много бързо, независимо от трафика и е напълно безшумно. Озеленената част преди пл.Македония стана много добре. Смениха се някои основни стрелки и кръстовки из града. Всравнено с преди 10 години например има много повече километри в добро състояние.

Разбира се има още много за ремонт и много за обособяване, но макар и много бавно се върви в правилната посока и поне отчассти ТМ транспорт заприличва на по-европейски. Не знам защо толкова дълги години го неглижираха, за мен за града това е може би най-удобния вид транспорт. Хем е бърз и автономен и релсов, хем не влизаш по десетки стълби под земята като в метрото и спирките са доста по-удобни. Много странно са ремонтирали обаче трасето към Рожен и Толстой. Ремонтирано 100-200 метра, после 100-200 метра накъсани заварки, все едно трамвая ще изхвърчи. Около гарата също има спешна нужда от ремонт, там може да се прекрои изцяло да се направи като транспортен хъб ако се осигури финансиране.

Пак говориш наизуст. Песа е възможно най-бюджетното решение, което може да се купи в ЕС. Само за сравнение - Бомбардие Флексити за Берлин струваха по спомени около 8-9 милиона евро бройката, т.е. - на цената на няколко Песи.

И ако не е тайна какво повече предлагат като комфорт и екстри? Освен че са с 5 врати, а нашите със 6, имат 7 секции като вагонетки, нашите имат и доста по-приятен интериор и ливрея според мен. За коя точно партида става въпрос?
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Трамваи - обща тема
« Reply #1455 on: 05.10.2023, 16:15:33 »
Не говорим за екстри а за качество на изработката и най-вече за сервизно обслужване, затова цената е в пъти отгоре на Песа. Това което прави Песа с нас да стоят с месеци трамваите за ремонт по депата Бомбардие просто не може да си го позволи

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Трамваи - обща тема
« Reply #1456 on: 05.10.2023, 22:41:38 »
Не говорим за екстри а за качество на изработката и най-вече за сервизно обслужване, затова цената е в пъти отгоре на Песа. Това което прави Песа с нас да стоят с месеци трамваите за ремонт по депата Бомбардие просто не може да си го позволи
А дали проблема е в самите трамваи или в цялостната ситуация-трасетата около гарата, липсата на персонал, липсата на достатъчно финансиране за качествени консумативи. В Берлин може да не са идеални всички трасета, ама такова чудо като по Мария Луиза едва ли има. Просто казвам, че тези трамваи в Берлин не ме впечатлиха кой знае колко, нито са по-тихи нито по-удобни според мен. Даже нашите Песа като дизайн и салон ми изглеждат далеч по-свежи, и оцветяването им е доста по-добро. Не съм инженер и за качеството не мога да кажа нищо, но Песа си изглежда на пръв поглед доста добра сглобка.

То и на Швейцарските трамваи компресорите им станаха мистерозно по-шумни известно време след като дойдоха, но тука писахте че е заради маслото което използват, а не защото е некачествено. Ако напишеш Песа Суинг в търсачките ще видиш че доста ги хвалят.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Re: Трамваи - обща тема
« Reply #1457 on: 06.10.2023, 05:53:01 »
Иво, коментирано е десетки пъти! Качествен производител няма да допусне трамваите му да чупят буксови лагери на по-малко от 10 000 км. Или ако допусне един такъв случай, ще си изтегли цялото производство, докато не си отстрани проблема, а през това време ще търпи загуби за милиони. Качествен производител няма да прибира гаранционно колооси за ремонт, след което да ги връща, и отново тия колооси да чупят буксови лагери. Качествен производител няма да допуска и постоянно превъртане на бандажи. Също така няма да допуска да си начертае грешно кошовете спрямо талигите, и след това в деповски условия да реже кошове и да ги преправя, защото кошовете къртят корпуси на двигатели по талигите. Впрочем няма да допусне и да се чупят цели колооси.
Няма да бъде допуснато и трамваи да аварират постоянно на линия, защото е оставил такива аванси по кабелните си снопове из трамвая и не ги е укрепил, че от тежестта на тия аванси да се чупят букси. Няма да допусне и климатиците в салоните да не работят при външна температура над 30⁰ (първите две доставки до ден днешен имат проблем с климатиците, и по-точно управлението на компресорите им).
От друга страна качествен потребител няма да позволи на такъв некачествен производител да оцелее и ден повече, и ще го разсипе за загубени ползи, а не накрая да види колко е зле положението, и накрая да си купи още 47 трамвая на няколко поредни доставки.
А, впрочем, всяка следваща доставка е по-трагична от предишната...

Offline mitko08888

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 385
    • View Profile
Re: Трамваи - обща тема
« Reply #1458 on: 06.10.2023, 07:45:19 »
... от тежестта на тия аванси да се чупят букси...

Това въобще не го вярвам. По правило, покрай него, трузно ще повярвам и на другите неща.
Ако имаш реални факти и статистика - може.
Производителят да е виновен за превъртане на бандажи ... у нас, или на всичките 300 трамвая.
А за въпросните букси, в друга тема колко дълго и широко обяснявахте как 9 мм били виновни на 1 метър междурелсие - всеки нормално инженерно грамотен човек ще знае че това просто няма как да стане - конструктивният запас е в пъти, а не е по-малко от 1 процент.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Трамваи - обща тема
« Reply #1459 on: 06.10.2023, 10:54:06 »
София е вторият най-голям клиент за трамваи Песа. Първа е Варшава, която се отказа от трамваите родно производство за сметка на мотриси от Хюндай… И не ги произвеждат в Полша, не успях да разбера откъде им ги карат. Хюндай имат база в Италия, след като купиха АнсалдоБреда…
« Last Edit: 06.10.2023, 11:05:25 by difian »