Author Topic: За обществения транспорт в София и не само  (Read 59620 times)

Мони

  • Guest
Аз предлагам да се направят мводификации на двигателите на превозните средства в граския транспорт, да се движат с биодизел, който може да се внася или произвежда у нас, за сега знам, че има в Силистра такъв завод (Биодизелът ще е по-ефтин, ако се купува като олио, но не от търговската мрежа - заради ДДС, може да се внася от Гърция, където е по-евтино). С това ще се увеличат приходите, защото ще намалеят разходите, до колкото знам бензиновия двигател изразходва 2Х повече гориво от дизеловия за едно и също разстояние, а и двигателите по бързо се форсират!!! Скоро четох за дизелов двигат вече 49% коефициент на полезно действие - КПД!!! Това означава, че дори да се сменят с обикновен дизелов двигател ще се пести до 75% минимум гориво!!! Това ще позволи закупуването или произвеждането на превозни средства за градски транспорт в България, но модерни превозни средства с голям капацитет!!! Може дори да се увеличат заплатите , да се направи денонощно градския транспорт, да се направят нови спирки (старите да се подновят с нови, до тях за да влезаш в спорковата зона да си заплатиш цената на билетмчет, това ще увеличи събираемостта и ако тези монитои в автобусите, не да въртят едно и също да дават телевизионен канал, от тове ще печелят поне 1млн. седмично). Когато това се направи няма да има задръстваня в София!!! Също да се ремонтират участъците на трамвайте и да напрвят сприрките като на метрото на едно място и да не се навлиза в релсов път освена на кръстовища!!!

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
поправи ме ако греша ама си на не повече от 13 години, доста наивни разсъждения

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Quote from: Мони
1. да се направят мводификации на двигателите на превозните средства в граския транспорт, да се движат с биодизел
2. да се направи денонощно градския транспорт
3. да се направят нови спирки (старите да се подновят с нови, до тях за да влезаш в спорковата зона да си заплатиш цената на билетмчет
4. тези монитои в автобусите, не да въртят едно и също да дават телевизионен канал, от тове ще печелят поне 1млн. седмично).
5. Да не се навлиза в релсов път освена на кръстовища!!!
1. Почти всички автобуси на МГТ работят на дизел, с изключение на няколко - на метан. Спорът "биодизел срещу дизел" тепърва ще се води и не всичко е в полза на биодизела - доста големи обработваеми площи трябва да се засаждат с маслодайни растения, докато в същото време милиарди гладуват...
2. Това е обсъждано многократно - виж в търсачката
3. Как си представяш примерно спирките на трамвая по Дондуков заградени? Къде ще минават пешеходците, които не ползват трамвая?
4. Мониторите въртят реклами, от които печелят превозвачите, от пускането на клипове или филми никой няма да печели
5. Там, където трамвайните трасета са неавтономни, те умишлено са разчетени другите МПС-та да вървят по тях, БЕЗ ДА ПРЕЧАТ НА ТРАМВАЯ.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Quote from: blagun
5. Там, където трамвайните трасета са неавтономни, те умишлено са разчетени другите МПС-та да вървят по тях, БЕЗ ДА ПРЕЧАТ НА ТРАМВАЯ.
Това дали е така?

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Трябва да се поставят от ограничителите които бяха наслагали по бул. Витоша и оп върху траето оп глоба, като това стане заедно с промяна на ЗДП.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Quote from: NiGhtPiSH
Трябва да се поставят от ограничителите които бяха наслагали по бул. Витоша и оп върху траето оп глоба, като това стане заедно с промяна на ЗДП.

На Витошка не могат да се нарекат точно ограничители, защото колите си минаваха

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Quote from: NiGhtPiSH
като това стане заедно с промяна на ЗДП.
ЗДвП си е добре, там е регламентирано задължението да не се пречи на трамвая. Въпросът на спазване на законите не е проблем на самите закони, а на органите, които ги контролират.

Вече споменах многократно - не е възможно да се забрани безусловно минаване по трамвайна линия - в този случай просто се проектира автономно трасе.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email

Ето колко лесно се решава въпроса с карането по линиите. Почти навсякъде в Будапеща по неавтономните трасета има такива "кубета". А и без тях смей да си "пердашиш" по коловозите - трамваите се движат доста бързо и някой ще те отнесе без на ватмана да му мигне окото. Знам за действителен такъв случай и то с българин...
По рейс и по жена не се тича!

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Тези кубета много много не помагат - нищо не ти пречи да минеш през тях. Още повече, че при натовареният трафик скоростта е ниска и не епроблем да минеш през тях и да си караш пак по трамвайната линия.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Quote from: etnies
Тези кубета много много не помагат - нищо не ти пречи да минеш през тях. Още повече, че при натовареният трафик скоростта е ниска и не епроблем да минеш през тях и да си караш пак по трамвайната линия.

Така и аз си мислех преди, докато не се уплаших возейки се на трамвай като този на снимката. Така си е мислил и един нашенец с Ауди А8, който отишъл нашия там по Коледа и за да избегне задръстванията, хайде по "трамвая". Мислел си, че като се появи трамвай ватманът ще вземе да му дрънка или да му тегли някоя дълга благословия. Да, ама не..От удара със скорост около 70 километра половината му предница заминала невъзстановимо, а след малко и той заминал за полицията. На всичкото отгоре нещо го съдели веднъж Общината за задържане на трамвайното движение, и втори път собственик на друга кола, върху която се е разхвърчала перушината. Но акълът не е влак, та да дойде - този в последствие потрошил още две скъпи коли....
« Last Edit: 14.12.2007, 16:41:35 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline conecto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Да, но тук ако трамвай нацепи нарочно някоя мутра, ватманът безусловно ще бъде пребит, а дебеловратият няма да бъде осъден.
« Last Edit: 15.12.2007, 22:37:59 by conecto »

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Затова бой и е*ане! Ако ги няма стотиците хилдяди селяндури (и София си е пак 700 000) няма да има ни задръствания ни нищо    А за дебеловратите както казвам : "Елате ми повече!"
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Quote from: NiGhtPiSH
Ако ги няма стотиците хилдяди селяндури (и София си е пак 700 000) няма да има ни задръствания ни нищо
А ако ги няма другите 675000 селяндури, населили София от 1878 до 1989, София щеше да си е 25000...
А ако ги нямаше милионите селяндури, Ню Йорк нямаше да е 15 милиона, а 20-30 вигвама...

По тази логика Столична община може да оправдае инфантилизма си в (не)справянето с инфраструктурата, МГТ и градоустройството. Но феодални мерки като жителство изобщо не решават проблемите. Просто милионите трябва да отиват в трамваи, подлези, метро и т.н., а не в христосковци и тем подобни  

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Quote from: blagun
Просто милионите трябва да отиват в трамваи, подлези, метро и т.н., а не в христосковци и тем подобни  

Благуне, сигурен ли си, че си го писал ти това? И да майче средствата трябва да отиват точно в този ред за сега... Капитален Ремонт/Нови трасета + подлези, Метрополитен.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Невярвам че неможеш да го разбереш. Човека го е казал много точно!
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Quote from: NiGhtPiSH
И да майче средствата трябва да отиват точно в този ред за сега... Капитален Ремонт/Нови трасета + подлези, Метрополитен.
Ние сме толкова изостанали по всички тези параграфи, че е трудно да се изведе приоритет между тях.

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Ще кажа, че има по-належащи неща от хибридни автобуси, а именно реконструкция на трамвайните трасета, нови такива и нови тролейбусни трасета покриващи най-натоварените автобусни линии...
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Това трябва да е приоритет номер 2 - след метрото.
ЕЛЕКТРИФИКАЦИЯ НА НАЗЕМНИЯ ТРАНСПОРТ.

Offline difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Quote from: Plamen409
Може би скоро тролеите и трмваите ще са повече от автобусите, понеже е тролеите и трмваите се движат с електричество, а то не замърсява, докато бензина... Уф! ...много повече. Направо... Ако има друго говиво - по-мръстно от това ми кажи.  
А... Гаста може би.
Не гаС, а гаЗ  Автобус на бензин не знам къде си виждал- всички са или на дизел, или на някакво алтернативно- природен газ, метан, добавки или хибридни- определено има технологии за редуциране на замърсяванията при двигателите с вътрешно горене и има градове в Европа- откзали се от тролейбусния си транспорт за сметка на дизели, като Иннсбрук, например...(за което им благодарим)

Offline GAULOISES

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1171
  • КАРАТ-С
    • ICQ Messenger - 496092550
    • View Profile
Quote from: NiGhtPiSH
Ще кажа, че има по-належащи неща от хибридни автобуси, а именно реконструкция на трамвайните трасета, нови такива и нови тролейбусни трасета покриващи най-натоварените автобусни линии...
За новите трамвайни и тролейбусни трасета трябват и нови [не е задължително да са чисто нови] превозни средства,
 като гледам СКГТ не може да поднови съществуващия подвижен състав, а да купуват допълнително трамваи и
тролейбуси за нови линий могат само да продължават да обещават.Да се надяваме поне в следващите 5 години
да се обновят поне 50% от съществуващите тролейбуси,трамвай и автобуси разбира се.