И другото - трябва да вземем схемата за билетите от Прага - 1/2 час без прекачване и 90 минутен с произволен брой прекачвания
Приложимо ли е в София? Мислех си, че е хубаво да се въведе този почасов билет с неограничен брой прекачвания, ама как да стане докато нямаме изградена тикет система? Опита от предходни години е бил неуспешен, защото хората са си маркирали началния час на пътуването, едва когато видят, че се качва контрольор. Така че на съвестността на хората не може да се разчита. А и колко да струва този билет. Ако е 1.80 или 1.90 и ти трябват два билета за отиване и връщане, себестойността става приблизителна до тази на картата за всички линии за един ден, където може цял ден да се возиш, колкото пъти искаш. Не е ли добре да се върне картата за две линии на наземния транспорт. С нейното премахване принудиха хората да ползват карта за всички линии и им оскъпиха пътуването. Не всички ползват метро и не навсякъде го има. Като някаква временна мярка, докато се въведе тикет системата, която ще позволи много по-гъвкаво и справедливо тарифиране.
Ако имаш семейство и трябва да осигуриш карти за всички, дали няма да ти излезе много по-изгодно с кола, отколкото с обществен транспорт? Включи в крайната цена и друг много скъп и ценен ресурс - факторът време.
Има семейни пакети, в които ако родителя има карта за всички линии по редовна тарифа, картата за детето (ученическа) е 10 лв. За най-ценния ресурс време съм абсолютно съгласен, губи се много време с ГТ поради недомислици, не че е толкова бавно придвижването. Но от финансова гледна точка, няма как да се съглася. Всеки, който има кола знае, че тя излиза по-скъпо и от любовница.
Проблемът не е само с метрото и 98. На Илиенци има много примери как трамваите и селските рейсове се разминават за 1-2 минути и заради това после се чака по 30 и повече минути. И не е само там.
Тук съм абсолютно съгласен. Миналия месец се проведе една среща в районна администрация "Нови Искър" по повод транспортното обслужване, по инициатива на г-жа Райчева. Ще подмина факта, че пускането на автобусите на МТК се използва за политически ПР пред хората, повечето незапознати с подводните камъни при концесията, но като цяло се казаха важни неща на тази среща. Едно от тях беше за синхронизиране на разписанията на автобусните линии, така че да не минават една след друга и другото беше да има синхрон между трамвайния и автобусния транспорт. На Илиянци наистина за една или две минути се изпуска връзка. Пуснаха нови автобуси по 25 и 29, хората ги предпочитат, сега и с базелските трамваи по 12 е още по-комфортно пътуването, но тези разписания отблъскват пътниците. Обещанието беше, че ще се изготвят нови и по-стегнати разписания, за да не се влачат превозните средства.