Author Topic: За обществения транспорт в София и не само  (Read 59638 times)

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2263
    • View Profile
В Европа много пъти съм се возил по линии, където не се спира навсякъде. Във всеки случай, ако стоиш на спирката и изглеждаш, че искаш да се качиш – спират. Като натиснеш бутон – спират. И това е. За да се въведе такава система в България, трябва тя да се използва при ВСИЧКИ превозни средства и да има достатъчно стоп-бутони навсякъде из превозното средство – да може човек да натисне бутона дори и седнал. Също така е силно желателно да се изписва следващата спирка в салона, за да може човек достатъчно рано да сигнализира. Често хората имат някакъв визуален ориентир къде да слязат и е късно да сигнализират, когато видят ориентира в момента, в който подминават спирката.
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
    • View Profile
Г-н Петров,в Гърция ако не махнеш на водача,ще те подмине като пътен знак!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
В Европа много пъти съм се возил по линии, където не се спира навсякъде. Във всеки случай, ако стоиш на спирката и изглеждаш, че искаш да се качиш – спират. Като натиснеш бутон – спират. И това е.

Мда, но и в Европа ако все пак те подмине автобуса общината ти плаща таксито до вкъщи.

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
Г-н Петров,в Гърция ако не махнеш на водача,ще те подмине като пътен знак!
Правилно - в Гърция, тук ситуацията е по-различна. По-горният коментар описва какво трябва да се случи като за начало, след това да се проведе кампания, която да научи чакащите пътници да дават сигнал на спирките, а когато идват 2 автобуса - спират и двата, няма как да стане ясно на кой махаш.

Offline Марин Петров

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 503
    • View Profile
Г-н Петров,в Гърция ако не махнеш на водача,ще те подмине като пътен знак!
Добре. А какво става, ако на спирката чака човек с влошено зрение, който не може да види номера отдалече? Маха на всички рейсове, които приближават, за да е сигурен, че няма да изпусне неговия? тука нали имаше един колега, който много защитаваше хората със слабо зрение?

А какво правим ако вали проливен дъжд и сме се скрили в спирката? Трябва да излезем да ни намокри хубаво, за да махаме на шофьора?

А при силен дъжд/снеговалеж, как ще е сигурно, че шофьора ще види, че има някой да му маха? особено ако става дума за тъмната част на денононщието на слабо или неосветена спирка.



Ама вие тука се хванахте само за пропускането на спирки. А това е само един малък елемент от тази идея за тайния пътник. Аз мисля, че идеята е много добра защото е крайно време да се стегнат малко водачите в градския транспорт. много са се разпуснали. тайните пътници трябва да следят още за много неща. те трябва да следят дали водача:
- спазва закона за движението по пътищата;
- не говори по мобилен телефон без слушалки. или да пише чатове, есемеси;
- не управлява по начин, който създава дискомфорт у пътниците. например - резки спирания и тръгвания или влизане в завой с несъобразена скорост;
- спира възможно най-плътно до бордюра;
- спира точно пред спиркознака, а не 3-5-10 метра преди или след него;
- не спира като второ или трето возило на единични/двойни спирки;
- има билети;
- не пуши в превозното средство;
- не слуша силна музика;
- поддържа чиста и спретната работната си кабина;
- ако на спирката има някакво препятствие (например - спряла кола или купчина сняг), дали спира така че препятствието да не се окаже срещу някоя врата и така да възпрепятства използването на тази врата;
- отваря всички врати, включително първата;
- винаги използва системата за отваряне на вратите от пътниците - където има такава;
- пуска парното/климатика;
- пуска осветлението в тунели;
- спира остветлението след излизане от тунелите;
- е любезен с пътниците;
- носи униформа;
- пази повереното му возило. например - избягва дупките по пътищата, минава достатъчно бавно през повдигнатите пътеки и т.н.;
- не вози хора при себе си в кабината, които да го разсейват. особено деца;
- не тръгва по-рано от първа спирка.

Сигурно има и още, ама сега не се сещам. И смятате, че няма смисъл да се плаща да има контрол върху всички тия неща?

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
На натоварени спирки е нормално да има второ возило - в противен случай се получават дълги изчаквания, докато приключи слизането и качването на пътниците от/във първото. :rolleyes:

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Е няма що, това дето го мислят ми звучи като професия "клюкар" Някой дето не иска да се хване на някаква полезна работа щото му е "тежко" цял ден да се вози в ГТ и да клюкари кой как работи. Що не подемат кампания да обучат тези хора, които искат да наемат за водачи, или за монтьори, ще са в пъти по-необходими и ще вършат много по-полезна работа, отколкото да вървят да клюкарят тоя или оня. Ама друго е вместо да караш, или да се вреш в каналите да поддържаш ПС цял ден само да клюкариш някой а?

Или пък с тези пари вместо да назначават клюкари, да вземат да ги раздават като бонуси на добрите водачи.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Нека тогава първо ги обучат, пък после ще ги следят дали прилагат наученото. Крайно време е да стане ясно, че има правила, които трябва да се спазват. Това, че професията ти е тежка, не означава, че автоматично ти се опрощават нарушенията.
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Е няма що, това дето го мислят ми звучи като професия "клюкар" Някой дето не иска да се хване на някаква полезна работа щото му е "тежко" цял ден да се вози в ГТ и да клюкари кой как работи. Що не подемат кампания да обучат тези хора, които искат да наемат за водачи, или за монтьори, ще са в пъти по-необходими и ще вършат много по-полезна работа, отколкото да вървят да клюкарят тоя или оня. Ама друго е вместо да караш, или да се вреш в каналите да поддържаш ПС цял ден само да клюкариш някой а?

Не знам откога да посочваш грешките се нарича клюкарене, но предвид множеството жалби от пътници е редно да се вземат мерки.
Иво, ти наистина ли вярваш че водачите не си знаят задълженията, та да трябва някой да ги обучава?
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Марин Петров

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 503
    • View Profile
На натоварени спирки е нормално да има второ возило - в противен случай се получават дълги изчаквания, докато приключи слизането и качването на пътниците от/във първото. :rolleyes:
Моето момче, има си правила. След като спирката е определена като единична, значи едно возило може да спре. Ако е двойна - значи две возила. Не може повече. А има друго возило назад - ще чака да му дойде реда.

Представи си, че чакаш в началото на една спирка. Рейса който чакаш спира като трето возило на спирката (а пред него има два други - съчленени) и отваря вратите. Докато минеш през тълпата на спирката, шофьорът е затворил вратите и тръгва. И ти трябва да чакаш следващия. Как ти звучи? Ще ти е приятно ли?

Е няма що, това дето го мислят ми звучи като професия "клюкар" Някой дето не иска да се хване на някаква полезна работа щото му е "тежко" цял ден да се вози в ГТ и да клюкари кой как работи. Що не подемат кампания да обучат тези хора, които искат да наемат за водачи, или за монтьори, ще са в пъти по-необходими и ще вършат много по-полезна работа, отколкото да вървят да клюкарят тоя или оня. Ама друго е вместо да караш, или да се вреш в каналите да поддържаш ПС цял ден само да клюкариш някой а?
Моето момче, ти работиш ли нещо? На твоята работа никой ли не контролира работниците?

Наясно ли си, че във всяка една професия е нужен контрол на изпълнението. Не може без контрол. И това не е клюкарене, а част от работния процес. Клюкарене е да разправяш с кой спи колегата.

Или пък с тези пари вместо да назначават клюкари, да вземат да ги раздават като бонуси на добрите водачи.
Не е лошо да има бонуси за добрите водачи. Може да се измисли система, при която да се санкционират водачите-нарушители и парите от тези санкции да отиват при добрите водачи.

Offline Emperor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3599
    • View Profile
На натоварени спирки е нормално да има второ возило - в противен случай се получават дълги изчаквания, докато приключи слизането и качването на пътниците от/във първото. :rolleyes:

Решението е разделение на спирките на 2-3 отделни и на спирка да не спират повече от 3-4 линии.

Offline Марин Петров

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 503
    • View Profile
На натоварени спирки е нормално да има второ возило - в противен случай се получават дълги изчаквания, докато приключи слизането и качването на пътниците от/във първото. :rolleyes:

Решението е разделение на спирките на 2-3 отделни и на спирка да не спират повече от 3-4 линии.
Не е лоша идея, но е приложима само за автобусния транспорт. При трамваите и тролеите по разбираеми технически причини това не може да стане.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Натоварените спирки в София са двойни и е нормално да спират две превозни средства едно зад друго в този случай. :rolleyes:

Offline vaz2106

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 952
    • View Profile
    • Email
Да ,ама по Сливница и по Цариградско спират по четири.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Иво, ти наистина ли вярваш че водачите не си знаят задълженията, та да трябва някой да ги обучава?

Имам впредвид, да обучат хора за водачи с тия пари, както и техници, които да могжат да поддържат новата техника, вместо за разни такива работи. Много по-полезни ще са за обществото и икономиката. Едно е цял ден да се возиш и да критикуваш другите, друго е ти да вършиш работата като да караш, или да ремонтираш подвижния състав нали?
 
Quote
Моето момче, ти работиш ли нещо? На твоята работа никой ли не контролира работниците?

Наясно ли си, че във всяка една професия е нужен контрол на изпълнението. Не може без контрол. И това не е клюкарене, а част от работния процес. Клюкарене е да разправяш с кой спи колегата.

Работя още откак съм завършил училище. Имаме разбира се проверяващи, но както навсякъде се хващат често за глупости, вместо за серизните проблеми. Защо мислиш че и тука ще е по-различно? Навсякъде да се хванеш на работа все е едно и също. Сериозните проблеми се отбягват, за сметка на всякакви дреболии и глупотевици, защото така е най-лесно.
« Last Edit: 23.01.2018, 20:56:56 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
Натоварените спирки в София са двойни и е нормално да спират две превозни средства едно зад друго в този случай. :rolleyes:
Логично е на тези спирки да има 2 спиркознака и да се разделят по равно спиращите линии.

Offline Марин Петров

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 503
    • View Profile
Quote
Моето момче, ти работиш ли нещо? На твоята работа никой ли не контролира работниците?

Наясно ли си, че във всяка една професия е нужен контрол на изпълнението. Не може без контрол. И това не е клюкарене, а част от работния процес. Клюкарене е да разправяш с кой спи колегата.

Работя още откак съм завършил училище. Имаме разбира се проверяващи, но както навсякъде се хващат често за глупости, вместо за серизните проблеми. Защо мислиш че и тука ще е по-различно? Навсякъде да се хванеш на работа все е едно и също. Сериозните проблеми се отбягват, за сметка на всякакви дреболии и глупотевици, защото така е най-лесно.
Опитвам се, но не мога да ти разбера логиката. ти казваш, че няма нужда да има контрол на работното място, така ли?

И още едно нещо да питам. Погледни малко по-нагоре, където съм писал какво трябва да се проверява при водачите в градския транспорт. Ще ми кажеш ли кои от тези неща са дреболии и глупотевици според тебе?

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Контролиращите обикновено са по-безхаберни от контролираните.

Offline Марин Петров

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 503
    • View Profile
Контролиращите обикновено са по-безхаберни от контролираните.
Това е друг въпрос, който не трябва да се използва като основание да се премахва контрола.

"Контролиращите са безхаберни и не си вършат работата правилно - значи трябва да се премахне контрола като цяло". Това е пълна глупост!!!!!

Правилното е: "Контролиращите са безхаберни и не си вършат работата правилно - дисциплинираме ги/сменяме ги/сменяме системата за контрол"

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Според мен споровете са по-скоро дребнави.
Аз съм на мнение, че като цяло услугата предлагана от Матрополитен и Столичен електротранспорт е на добро ниво, но крайградските линии на Столичен автотранспорт , а и не само те се държат на конец.
Преди около 1 седмица тръгвам да си прибирам от работа около 16:30 и бързам да взема детето от градина и следователно бързам от центъра към Симеоново. Вече свикнах, че има метровлак за МС Витоша обикновено в 16:33, макар веднъж да мина в 16:31 и се съобразявам с това. Гоня 98 от Прадайз в 16:49 и ако изпусна влака в 16:33 шансът със следващия е около 50:50 и често почвам да тичам от Сердика 2 към Сердика за да хвана 67 от ГМ Димитров ако изпусна този влак от 16:33 на Севрдика2. Във въпросния ден го хващам без проблеми и се успокоявам. Обаче проблемите тепърва започнаха:
- оказва се , че 98 който тръгва от Парадайз в 16:30 претърпява ПТП срещу Била на бул. Черни връх и си остава там като пътниците се връщат обратно на спирката. Гледам на таблото остават 1-2 минути до 98 в 1:49 и понеже имаше проблеми с един сървър си работя на спирката през телефона. Изведнъж осъзнавам, че е 17:00 и няма никакъв автобус и големите числа за минутите на таблото не са както обикновено фалшива информация, ами нещо съвсем реално. Разбирам и от пътниците за ПТП-то и, че дефакто вече 50 минути пътник не е превозен с 98 дори до околовръстното. Звъня за ЦГМ и явно жената на телефона научава запроблемите от мен. Моли ме да изчакам на телефона въпреки, че е номер 0700 и не ми е безплатно. По едно време спрях да и чувам гласа и затворих. Вече е около 17:10 и пробвам да си викна такси - обаче 7-8 минути от ОК не ми потвърждават за кола след което около 17:20 явно до известна степен след моето звънене идва 98, който е онези стари светло-жълти мерцедеси, които обикноивено пускат на 93. Смятам, че е в резултат на позвъняването ми, освен заради автобуса, но и заради табелата 98, която е печатана на мастилено-стреуен принтер в типичния незнайно от кой утвърден цвят на розов фон с бели букви или беше розово със зелени букви - не съм сигурен, защото от мокрото стъкло всичко се беше разтекло по табелата и не се четеше друго освен 9. Та всеки попита случайно това 93 или 98 и се прегърнахме заедно 100 човека и потеглихме. Така излиза, че в час пик от 16:20 до 17:20 не е имало нито един успешен курс на 98 в делничен ден.
За сметка на това фалшива информация на табелите с очакване на пристигането на нещо, което не се движи изобщо - имаше!
Толкова ли не може в необичайни случаи някое 64 да стане временно 98 за да поеме пътниците на проблемната линия?! Трябва ли да се пропускат по 3 курса в час пик поради някакви проблеми?!
Украйна, победа!