Г-н Петров,в Гърция ако не махнеш на водача,ще те подмине като пътен знак!
Добре. А какво става, ако на спирката чака човек с влошено зрение, който не може да види номера отдалече? Маха на всички рейсове, които приближават, за да е сигурен, че няма да изпусне неговия? тука нали имаше един колега, който много защитаваше хората със слабо зрение?
А какво правим ако вали проливен дъжд и сме се скрили в спирката? Трябва да излезем да ни намокри хубаво, за да махаме на шофьора?
А при силен дъжд/снеговалеж, как ще е сигурно, че шофьора ще види, че има някой да му маха? особено ако става дума за тъмната част на денононщието на слабо или неосветена спирка.
Ама вие тука се хванахте само за пропускането на спирки. А това е само един малък елемент от тази идея за тайния пътник. Аз мисля, че идеята е много добра защото е крайно време да се стегнат малко водачите в градския транспорт. много са се разпуснали. тайните пътници трябва да следят още за много неща. те трябва да следят дали водача:
- спазва закона за движението по пътищата;
- не говори по мобилен телефон без слушалки. или да пише чатове, есемеси;
- не управлява по начин, който създава дискомфорт у пътниците. например - резки спирания и тръгвания или влизане в завой с несъобразена скорост;
- спира възможно най-плътно до бордюра;
- спира точно пред спиркознака, а не 3-5-10 метра преди или след него;
- не спира като второ или трето возило на единични/двойни спирки;
- има билети;
- не пуши в превозното средство;
- не слуша силна музика;
- поддържа чиста и спретната работната си кабина;
- ако на спирката има някакво препятствие (например - спряла кола или купчина сняг), дали спира така че препятствието да не се окаже срещу някоя врата и така да възпрепятства използването на тази врата;
- отваря всички врати, включително първата;
- винаги използва системата за отваряне на вратите от пътниците - където има такава;
- пуска парното/климатика;
- пуска осветлението в тунели;
- спира остветлението след излизане от тунелите;
- е любезен с пътниците;
- носи униформа;
- пази повереното му возило. например - избягва дупките по пътищата, минава достатъчно бавно през повдигнатите пътеки и т.н.;
- не вози хора при себе си в кабината, които да го разсейват. особено деца;
- не тръгва по-рано от първа спирка.
Сигурно има и още, ама сега не се сещам. И смятате, че няма смисъл да се плаща да има контрол върху всички тия неща?