Author Topic: За обществения транспорт в София и не само  (Read 59619 times)

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
И аз не виждам със сегашното развитие на нещата скоро да има промяна в положението на електротранспорта! Возилата на ток са скъпи а ББ и администрацията му несамо че неправят нищо за подобрението му но и попречиха на изгодната сделка с МАН.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Quote from: Plamen409
Гешка. Благодаря за забелешката, че не е гаС, ами гаЗ. Искам да кажа, че елетро енергията е по-чиста от (добре не с бензина) дизела и газта. А пък чрез БЕЦ се и полочава още по-екологично чисто от ТЕЦ и др.
Не искам да издребнявам , но и в този пост има невероятно много грешки .

Quote from: difian
Не гаС, а гаЗ  Автобус на бензин не знам къде си виждал- всички са или на дизел, или на някакво алтернативно- природен газ, метан, добавки или хибридни- определено има технологии за редуциране на замърсяванията при двигателите с вътрешно горене и има градове в Европа- откзали се от тролейбусния си транспорт за сметка на дизели, като Иннсбрук, например...(за което им благодарим)
Недей така -ПАЗ-овете бяха на бензин.

Радо

  • Guest
Здравейте съфорумци и надявам се съмишленици!

Темата е повече от интересна и затова мисля, че е време да помечтаем заедно... Защо ли да мечтаем?! Защото мисля че това е идея, която е революционна сама по себе си, не неосъществима но поне за сега неприложима у нас. Поради липса на редица ресурси, но най-вече държавни чиновници с мащабно мислене и достъп до иновативни европейски фондове. Да не говорим, че точно тези не са най-благодатни за "тука има - тука нема" (т.е. корупционни схеми ала инж. Ганев сиреч новото поколение Бай Ганьо).

Та така, от години насам следя с интерес и нетърпение разпространението и разширяването на приложението на водородната горивна клетка (Hydrogen Fuel Cell) в сферата на транспорта. От началото на 2006 години се изпробват общо 47 автобуси в 10 градове на 3 континента, като резултатите са повече от задоволителни. За повече информация погледнете HyFLEET: CUTE - Global Hydrogen Bus Platform

В момента общината в Хамбург, която от 2003 година изпробва Н2-двигатели и е с най-голямата флота в Европа, разширява автобусния си парк с ново поколение водородни двигатели. Въпреки първоначалната цел новите двигатели да се изпробват 12 години, т.е. до 2015 общината разбира ефективността и решава да ускори внедряването им, което се осъществява в два етапа:
  • до 2009 година да преоборудва дизеловите агрегати в дизеловохибридни и спести по този начин 25% процента гориво
  • в следващия етап е да ги подмени изцяло с новото поколение водородни двигатели със специални осови мотори на колесната част (на немски Radnabenmotoren или на английски In-wheel motor Electric Vehicle (MIEV), които се използват в днешно време отчасти при новите поколения трамваи и тролеи).
При тази следваща промяна се очаква да отпадне и сегашната хидравличната система, която се захранва от няколко мини-електромотора и поддържа сравнително висок разход на гориво - приблизително около 20 кг на 100 км. Новото поколение двигатели ще имат разход от 10 до 12 кг на 100 км, същия този двигател ще се внедри в стандартните 12 метрови градски автобуси.

Който се интересува може да прочете във Wikipedia повече за горивната клетка и нейния принцип на действие, а засега от мен кратък графична примерна схема на електролиза в горивна клетка.

Надявам се да ви запаля и вас и да успеем да установим трайна секция във форума за приложението на водордната горивна клетка в сферата на транспорта... например в момента обмислям дизелово-хибриден двигател за локомотив, също така и евентуално метаново-хибриден двигател. Ще се радвам на мненията от ваша страна и нови идеи.

До скоро и успех на всички!

Offline conecto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Quote from: Plamen409
Гешка. Благодаря за забелешката, че не е гаС, ами гаЗ. Искам да кажа, че елетро енергията е по-чиста от (добре не с бензина) дизела и газта. А пък чрез БЕЦ се и полочава още по-екологично чисто от ТЕЦ и др.
[/size]
Ахахаха, да не си на 5, че пишеш така?

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Замислих се, че в отделни теми коментираме отделни аспекти на градската мобилност и някои мнения могат да изглеждат странно извадени от контекста на цялостна концепция (или на фона на сегашната реалност). За това си мисля, че е добра идея тук да коментираме цялостната концепция за градска мобилност в София. :)



Частни автомобили:

Достъпност:
:arrow: Автомобили, които не отговарят на някакви минимални еко изисквания няма да бъдат допускани в София - след Околовръстен път.
:arrow: Автомобили, които не отговарят на следващо ниво еко изисквания (например, произведени преди 2000 година) няма да бъдат допускани във вътрешността на града - след т.нар. втори градски ринг (вътрешен).

Данък МПС:
Първоначалната ставка ще е базова, според обема на двигателя. Например: 1.0 - 15 лева; 1.2 - 35 лева; 1.4 - 60 лева; 1.6 - 100 лева; 1.8 - 180 лева; 2.0 - 300 лева, 4.0 - 800 лева и т.н. Оттам нататък ще се умножава по коефициенти, които ще зависят от:
  • Районът, в който живее собственикът. Колкото по към центъра се пада това, толкова по-скъпо. Например - в идеалния център коефициентът ще е 8, докато в ж.к. Младост, например, ще е 2.
  • Екологичността на автомобила. Колкото по-ниско ниво на екологичност, толкова по-висок коефициент. Например, автомобил със стандарт Евро 0 - коефициент 10; Евро 6 - без коефициент.
  • Броят автомобили, регистрирани на един адрес. Първи автомобил - без коефициент; втори - 2; трети - 4; четвърти - 7; пети - 9 и т.н. Всеки автомобил автоматично се води регистриран на постоянния адрес на собственика му (физическо лице) или адресът на който е регистрирана фирмата (юридическо лице).
Коефициентите по различните точки се събират и след това се умножават по базовата ставка и такава се получава годишния данък МПС. От него са освободени всички МПС на градския транспорт.

Данъчни облекчения:
Хората, които притежават електрически автомобили няма да плащат данъци за тях, а също така ще са напълно освободени от данък сгради и такса смет за имота, на който адрес е регистран автомобила. Освен това, всички адиминистративни услуги, които се предоставят от СО ще са напълно безплатни за собственика на такъв автомобил и ще се изпълняват в по-кратки срокове.

Зони за платено маркиране:
:arrow: Синя зона - обхваща територията на сегашните синя и зелена зони. Но, ще има по-малко места, за да има повече пространство за активно движение и обособени трасета на градския транспорт. ;)
  • Работно време: Понеделник-Неделя - 07:00-01:00 (за да обхваща и вечерните излизания на заведения, културни събития и т.н.).
  • Цена за 1 час - 3 лева.

:arrow: Зелена зона - обхваща територията, което се огражда от т.нар. трети градски ринг.
  • Работно време: Понеделник-Петък - 08:00-20:00.
  • Цена за 1 час - 2 лева.

:arrow: Жълта зона - обхваща териториите, които са в райони на пазари, търговски центрове, молове, и всякакви други обществени места с висока посещаемост и т.н., които не попадат на територията на горните две зони.
  • Работно време: Понеделник-Неделя - 08:00-20:00.
  • Цена за 1 час - 1 лев.

За хората, които обитават съответните зони ще има винетки за паркиране в съответния подрайон на зоната. Винетка за Синя зона за 1 година - 200 лева за първи автомобил. За всеки следващ автомобил, регистриран на адреса, цената се умножава по поредния номер на автомобила - например за трети автомобил на адреса: 600 лева (200 х 3).

Винетката за Зелена и Жълта зона за първи автомобил на адреса ще е безплатна. За втори автомобил - 100 лева и после се спазва горното правило.

За хората, които притежават електрически автомобили, винетките ще са напълно безплатни и ще важат и за трите зони без ограничения (а не само за подрайон като при МПС с двигател с вътрешно горене).

:! Спирането за престой в зоните също ще се брои и трябва да се заплати. Единственото изключение е за слизане и качване на хора в рамките на 60 секунди. Товаро-разтоварни дейности, куриерски доставки и т.н. трябва да се плащат по съответната тарифа за конктретната зона.

Буферни паркинги:
Към всички метростанции в крайните квартали се изграждат големи буферни паркинги, които ще са безплатни при ползване на метрото. А и паркирането там ще води до по-ниски цени за ползването на метрото (и градския транспорт като цяло).

Обществен транспорт:

Метро:
Интервал на движение: в делник, час-пик - минималният технически допустим интервал за дадения участък; делник, извън пик -  удвоен същия интервал; празник, целодневно - утроен същия интервал.

Довозващи линии
Изгражда се гъста система от довозващи линии във всички райони на София, които имат следните характеристики:
  • Всяка линия ще е с 10-12 спирки.
  • Спирката, която се пада в средата на маршрута ще е до метростанция.
  • Интервал на движение: в делник, час-пик - 4-5 минути; в делник, извън пик - 8-10 минути; в празник, целодневно - 10-12 минути.
Квартали като ж.к. Младост и ж.к. Люлин ще имат по 5-6 такива линии, а по-малките по 1-2 линии. Някои и линиите ще обслужват и съседни малки квартали.

Целта е почти да не остане спирка на градския транспорт, която да няма директна и бърза връзка до най-близката метростанция.

Разбира се, използването на тези линии ще е предвидено в тарифната политика да става изгодно в комбинация с метрото.

Градски транспорт:
Запазват се всички съществуващи трамвайни и тролейбусни линии с приоритет да се отркиват и нови. Стремежът е повечето от автобусните трансградски линии да се превърнат в трамвайни или тролейбусни.

На всички запазени трансградски линии се връщат интервалите от началото на 90-те години. :)

Обособяват се много запазени трасета и бус-ленти, така че да няма отклонения от графика.

Крайградски линии:
Всички крайградски линии се довеждат до най-близката метростанция. Стремежът е повечето, ако не всички, линии да се обслужват от електробуси.

Оптимизират се разписанията, така че да са много по-удобни и привлекателни за хората от близките населени места.

Картите на ЦГМ ще важат и във влаковете на БДЖ на територията на Столична община.

Нощен транспорт:
Създава се редовен и удобен нощен транспорт, като в идеята на "Спаси София" (но с някои подобрения, а може и с повече линии).

Маршрутни таксита:
Закриват се. ;)

Тарифна политика:
Създава се гъвкава, подробна и много изгодна тарифна политика, в която всеки да намери изгодно за него предложение.

Например - еднократен билет - 2 лева; карта за всички линии, един месец: 40 лева; карта за всички линии, една година: 300 лева. ;) И много, много други комбинации. Като например, карта с която може да се посещават музеи и други забележителности в София или карта, с която могат да се вземат велосипеди от велостанциите.

Подвижен състав:
Основно нови и съвременни превозни средства, а също така и качествено реновиране на част от сегашните, така че да отговорят на най-съвременни стандарти за комфорт и безопасност.

Парите за всичко това? - ще дойдат от мерките за частните автомобили по-горе. ;)

Велотранспорт:
Създава се гъста мрежа от истински, качествени и обособени велоалеи в целия град.

Създава се система от велостанции, от които можеш да вземеш велосипед и да го върнеш на друга такава срещу много скромна сума (а с някои карти за градсия транспорт и безплатно).


Целта на цялостната концепция, която предлагам е да се намали драстично употребата на частни МПС с двигатели с вътрешно горене; да се подобри значително качеството на атмосферния въздух в София; сериозно да се облекчи трафика в града (с което да намалеят и произшествията); да се стимулират хората да ползват обществен транпрост, както и велосипеди за придвижване в София.  :)
vasko - оригиналът! :)

Offline wolf_rusi

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
Quote
Зони за платено маркиране:

:! Спирането за престой в зоните също ще се брои и трябва да се заплати. Единственото изключение е за слизане и качване на хора в рамките на 60 секунди. Товаро-разтоварни дейности, куриерски доставки и т.н. трябва да се плащат по съответната тарифа за конктретната зона.
;D :jump: Това ме разби. И ако не изпратил СМС до 60 секунди ще ти репатрират колата  :laugh:



Quote
Обществен транспорт:

Метро:
Интервал на движение: в делник, час-пик - минималният технически допустим интервал за дадения участък; делник, извън пик -  удвоен същия интервал; празник, целодневно - утроен същия интервал.
Нещо не ми е ясно как се правят тези разсъждения. Минималният интервал за движение е 90 сек. Не мисля, че би било много безопасно особено с наличието на влакове, който се включват/изключват от междинна станция - Сливница.



Quote
Довозващи линии
Изгражда се гъста система от довозващи линии във всички райони на София, които имат следните характеристики:
  • Всяка линия ще е с 10-12 спирки.
- Защото???  :neznam:
Quote
  • Спирката, която се пада в средата на маршрута ще е до метростанция.
Защо?  :neznam:
Quote
  • Интервал на движение: в делник, час-пик - 4-5 минути; в делник, извън пик - 8-10 минути; в празник, целодневно - 10-12 минути.
- То като гледам ще изхабим всички автобуси, че и повече само за довозващите...  :laugh:



Quote
Маршрутни таксита:
Закриват се. ;)
  :blink: :annoyed:
Защо? Категорично НЕ! На какво основание ще се закриват. Имат си достатъчен пътникопоток пък се обслужват от ЧАСТНИ ФИРМИ
« Last Edit: 29.11.2015, 19:00:20 by wolf_rusi »

Online RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Защо?  :neznam:

Защото vasko не си е пил хапчетата и ни замеря с глупостите си.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Neronov

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3052
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Напоследък беше някак спокойно, но през последните 2-3 дни вече не е. На какво се дължи това ?  :crazy:

Offline viktor_bdz

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1332
    • View Profile
Някой изобщо направи ли си труда да чете това?

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1911
    • View Profile
    • Email
LOL !!!

Между другото маршрутните таксита са типични за градовете с лошо организиран градски транспорт.
Васко, по-добре да се отнемат книжките на всички, които не могат да карат и движението в града ще се успокои.

Offline wolf_rusi

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
Някой изобщо направи ли си труда да чете това?
Ми аз си направих  :P :D И всъщност има много правилни неща, но същевременно има и такива, които са нерентабилни, непостижими и т.н.

Между другото маршрутните таксита са типични за градовете с лошо организиран градски транспорт.
Мхм, така е. За жалост стратегията на машрутките е да отриват "бъговете" в системата на ГТ.
Примери: 5 - Студентски град - ЦГС (точно както аз предложих за удължаването на 280 ;) )
16 - ж.к. Дружба 2 - ж.к. Люлин 5 - една от най-натоварените
и т.н.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
280 достатъчно се забива в задръствания на Г.М.Димитров, Площад на Авиацията и Орлов Мост, няма смисъл да се забива на Паметника Левски или по Евлоги Георгиев както и на Сточна Гара. 413 е достатъчна връзка на Студентски Град с Централна Гара. Между Дружба 2 и Люлин 5 няма читава възможност за директна линия - ТБ4 е нужен в Хаджи Димитър, 310 е достатъчно дълъг. Трябва да се въведе нормално таксуване по време или на разстояние стимулиращо прекачванията вместо висенето в по-няколко задръствания с една дълга линия. :rolleyes:
« Last Edit: 29.11.2015, 22:17:23 by V.Peichev »

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4182
  • 9060
    • View Profile
    • Email
Някой изобщо направи ли си труда да чете това?
Аз не - признавам си.
Ама така като чета коментарите, май не съм изпуснал много...

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
И аз не си направих труда , както и останалите му мнетия .
Само се питам - защо , аджеба , тази следобедна полюция все още е на страницата на този форум?

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Някой изобщо направи ли си труда да чете това?
И аз не си направих труда , както и останалите му мнетия .
Знам, че е дълго, но все пак става дума за цялостна концепция, а това трудно се изразява в кратка форма.

По-долу ще предложа изключително съкратена версия, за хората, които нямат време да четат подробната.  :)

Защото vasko не си е пил хапчетата и ни замеря с глупостите си.
Тогава, Вие предложете нещо. Темата е за това.  :)

Със сигурност има нужда от някаква промяна. В момента системата е много болна - атмосферният въздух в София е силно замърсен (може автомобилите да не са единственият виновник за това, но със сигурност са огромен фактор); трафикът е изключително натоварен, което води до негативни последствия; масово хората преминават от обществен транспорт към лични автомобили, което влошава предишните две точки...  :/

Само се питам - защо , аджеба , тази следобедна полюция все още е на страницата на този форум?
Може би, защото това би било цензура. :rolleyes:

Темата не нарушава правилата на форума и ако бъде изтрита, а основанието за това да е фактът, че не се харесва на някой(и) потребител(и), си е чиста форма на цензура. :rolleyes:
vasko - оригиналът! :)

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Съкратена версия на концепцията

Относно частните автомобили:

:arrow: На територията на София не се допускат изобщо автомобили, които не отговарят на някакви базови еко изисквания.

:arrow: Данък МПС се повишава значително и зависи от няколко фактора:
  • Обем на двигателя (колкото по-голям обем - толкова по-скъп данък);
  • Адрес на регистрация (колкото по към центъра - толкова по-скъп данък);
  • Екологичност (колкото по-ниска е покритата еко норма - толкова по-скъп данък);
  • Брой автомобили, регистрирани на един адрес (колкото повече - толкова по-скъп данък);

Пример: Данък МПС за автомобил с обем на двигателя 2.0, средно ниво на еко нормите, регистриран на ул. "Любен Каравелов", четвърти за домакинството (адреса): 5 000 - 6 000 лева за година.

:arrow: Собствениците на електричеси автомобили не само, че няма да плащат данък за тях, но ще имат и още куп данъчни и административни облекчения.

:arrow: Увеличаване на зоните за платено паркиране, работното им време (например, Синя зона: понеделник-неделя, 7:00-01:00) и цената за час паркиране.

:arrow: Изграждане на много буферни паркинги до метростанциите в крайните квартали.

Относно градския транспорт:

:arrow: Много по-редовно метро от сега.

:arrow: Гъста мрежа от довозващи линии във всички райони на града като целта е почти да няма спирка на градския транспорт, която да няма директна и бърза (макс. 8-10 мин.) връзка с метрото.

:arrow: На останалите линии им се връщат разписанията от началото на 90-те години.

:arrow: Удобен и редовен нощен транспорт.

:arrow: Маршрутните таксита се закриват.

:arrow: Много подробна и гъвкава тарифна политика с огромен избор от билети и карти.

Относно велотранспорта:

:arrow: Гъста мрежа от истински, качествени и обособени велоалеи в целия град.

:arrow: Система от велостанции, от които можеш да вземеш велосипед и да го върнеш на друга такава срещу много скромна сума (а с някои карти за градсия транспорт и безплатно).
« Last Edit: 30.11.2015, 22:51:51 by vasko »
vasko - оригиналът! :)

Offline velinio

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 993
  • |MCMXLVIII|
    • ICQ Messenger - 194251613
    • View Profile
    • Музикалната ми плейлиста
Имам няколко въпроса - замислял ли си се доколко биха били наистина нужни и ефективни в сегашни условия разписанията от 90-те? Замислял ли си се кой точно ще се вози на този "редовен нощен транспорт"? Понеже за мен през нощта линии на по-малко от 15-20-минутен интервал ми се виждат повече от безсмислени... И също така не мислиш ли, че обособяването на бус ленти е по-важно от това да бъдат закрити маршрутките, които реално са конкурентен транспорт на автобусите, тролейбусите и трамваите? Още нещо - не мислиш ли, че като цяло би трябвало да има концепция за изграждане на паркинги без те да са локализирани само в крайните квартали? Нима хората в Центъра са по-малко принудени да паркират автомобилите си по улиците? Даже напротив. Нека има синя зона, но да има паркинги, на които човек, който има абонамент за синя зона да може да паркира свободно автомобила си. Гарантирам ти, че тесните улички ще станат по-свободни и паркингите ще се напълнят. Нещата са прости, няма какво да откриваме топлата вода и да се мислим за иновативни. :)

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
замислял ли си се доколко биха били наистина нужни и ефективни в сегашни условия разписанията от 90-те?
Ще бъдат нужни, тъй като от тези мерки би трябвало доста хора да се откажат от личните си автомобили и да се ориентират към градския транспорт. ;)

Понеже за мен през нощта линии на по-малко от 15-20-минутен интервал ми се виждат повече от безсмислени...
Всъщност предложението на "Спаси София" е нощните линии да са на интервал от 30 минути, с което съм съгласен и аз намирам за редовно.  :)

И също така не мислиш ли, че обособяването на бус ленти е по-важно от това да бъдат закрити маршрутките, които реално са конкурентен транспорт на автобусите, тролейбусите и трамваите?
Написал съм, че трябва да се обособят много нови бус ленти и автономни трасета за градския транспорт (в подробния вариант на концепцията).

А маршрутките са вредни за трафика и опасни за живота и здравето на всички участници в движението. Те нямат място при качествено организиран градски транспорт.  ;)

Още нещо - не мислиш ли, че като цяло би трябвало да има концепция за изграждане на паркинги без те да са локализирани само в крайните квартали? Нима хората в Центъра са по-малко принудени да паркират автомобилите си по улиците?
Буферните паркинги в крайните квартали са насочени към хората от близки и по-далечни населени места, които идват до София с автомобил. Целта е да оставят автомобила си там и да продължат с метро. После да се върнат, да си го вземат и да се прибарат.

А също така, тези паркинги ще се ползват и от автомобилите, които не отговарят на еко изискванията да навлизат навътре в града.

В центъра няма нужда от паркинги. Това би привлякло хората да отиват с автомобилите си чак до там, а целта е центърът да се освободи максимално от автомобили.

А за хората, които живеят в центъра - идеята е те трудно да си позволяват да притежават автомобили. Най-много един автомобил на домакинство. Който иска повече? - няма проблем, но ще струва солено! ;)

*Може да има опция, според която хората, които живеят в центъра да могат да притежават автомобил, за който да плащат ниски данъци, но само ако декларират, че няма да го вкарват в центъра на София (т.е. ще го ползват само в покрайнините на града и/или за междуградски пътувания). А до него ще стигат с метрото. Може за тях да има безплатен абонамент в буферните паркинги. Дори карта за градския транспорт с допълнително намаление.  :)
« Last Edit: 30.11.2015, 23:35:43 by vasko »
vasko - оригиналът! :)

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1911
    • View Profile
    • Email
Васко, не може данъкът на колите на най-бедните хора да бъде най-висок. Но съм съгласен данъкът да е на мощност двигател (както е сега), или на тегло на колата (както е в Швеция), защото теглото реално разрушава пътя.
Също не е редно един дизелов бус до 3,5 тона да плаща 13 лв данък (на започнат тон товароносимост), като всъщност замърсява повече от една лека кола, макар и по-мощна.

Offline kristian40t097

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 988
    • View Profile
    • Email
Хората да нямат право да отидат до дома си в центъра с личния си автомобил??????!!!!!!!!!! Ти за пореден път доказваш, че не мислиш!!! Синя зона до 1:00-проверяващо до толкова, надали биха били ефективни, най-много да ги пребият сирийците на халите да ги оберат.
На София не и трябват разписанията от 90те, а  и трябва цялостна нова концепция и организация, както се прави в Бургас например.
За трамвайния транспорт!!!!!