Кефи ме (в отрицателния смисъл, де) мнението на
Alexcho - чак сега разбирам, че тролейбусният (абе изобщо общественият) транспорт в провинцията съществува, само за да го има него самия и може би за да ни кефи нас, форумната общност. В провинцията се движи за украса, иначе само софиянци го използват - нищо, че и в София всеки има по 2-3 коли, нищо че тези няколко коли са в пъти по-скъпи от онези в провинцията... все тая е. София си е София. Аз лично не виждам проблем да останат Икаруси за резерв. Всеки, който се е занимавал поне малко с планиране е наясно, че на 5 единици подвижен състав трябва да бъде осигурена най-малко една единица за резерва (ОР), поне в автомобилния транспорт. Така се залага и в почти всички условия за сключване на договор по обществена поръчка. Така че, ако написаното от
Chezare е вярно, то 6 броя (30+6) е напълно нормално да бъдат оставени, а при възможност - колкото повече, толкова по-добре. Само сега да не каже някой, че новите тролеи не се чупели - може и да е така, но това е въпрос на време - пак казвам - по-добре стар тролейбус на линия, отколкото никакъв тролейбус на линия при извънредни ситуации.
Според мен с изключение на последната. Вземете времената за почивка на шофьорите категория С. Доколкото съм чувал, дневно имат право на 9 часа общо зад волана. Длъжни са да ги разделят минимум на 2 порции с обща пауза от 45 минути. За пример, линия ТМ11 е с курс около час. Тоест, ако днес ватманът направи 9 курса по нея, то 45 делено на 9 прави точно 5 минути. Или да не почиват в кв. Княжево, а да имат по 10 минути в кв. Илиянци. Смятам, че е напълно нормално като за професия, при която няма моментно натоварване на никой орган от човешкото тяло. А комуто не му се работи тази работа е свободен да я замени с друга... И въпросът е решен. Това в духа на твърдението, че по всички линии следва почивките да бъдат намалени.
Едно е да си чувал, друго е да знаеш! Времената за управление и почивка на водачите са регламентирани с регламент №561/2006, те са валидни за всички професионални шофьори, които превозват товари или пътници независимо от типа на извършвания превоз или категорията превозно средство. Отделно, при превози на разстояния до 50 км. не е задължително наличието на устройство за записване времето на управление. В този дух, така както си го написал (45-9-5) си е в нарушение отвсякъде, понеже почивките могат да бъдат или една от 45 мин., или 1x15 мин.+1x30 мин.. По тази тема може да се коментира много, но засега ще дам единствено
този линк като информацията е от Великобритания, но абсолютно точна и актуална, обяснена съгласно регламента.