Author Topic: За обществения транспорт в София и не само  (Read 59629 times)

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Тук говорим за извънредни маршрутни промени, които се случват по оперативен път поради инциденти, аварии, протести и други подобни. Няма как да очакваме от хората да се интересуват от нещо, за което дори не знаят, че ще се случи. Не говорим за планирани маршрутни промени!

Нека си представим, че хора си пътуват в автобус, който се движи по редовния си маршрут. В някакъв момент диспечер нарежда на шофьора, че трябва да се отклони от маршрута поради някакво извънредно обстоятелство. Кое е правилното:

- шофьорът да уведоми пътниците за предстоящото отклонение от маршрута и всеки да прецени докъде и как ще продължи пътуването си с този автобус;

- шофьорът да не уведомява никого и в един момент настъпва неприятна изнедада за пътниците, когато автобусът завие по улица, по която въпросната линия не минава по принцип;

А ако шофьорът ще уведомява пътниците, не е ли правилно да ги информира подробно откъде ще мине и на кои спирки ще спре, за да може всеки човек да вземе информирано решение докъде ще пътува с този автобус и как ще достигне до крайната си дестинация?

И ако шофьорът ще уведомява пътниците, не е ли редно да го прави след всяка спирка, за да може и току-що качилите се и нищо незнаещи пътници да бъдат информирани?
vasko - оригиналът! :)

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1259
    • View Profile
Да, но това да се случва САМО на последната спирка по нормалния маршрут, а НЕ на всяка спирка.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Все пак не може да изхождаме от презумпцията, че във возилата на МГТ се возят чували с картофи, които се качват, само за да бъдат заляти с информация. При това надали аудиоинформацията е най-доброто решение, с което напълно подкрепям SixKiller. От години на определени метростанции излиза тотално безполезно и дразнещо съобщение при изчезване на багаж да се обадиш на някакъв осемцифрен номер. А и да дудне непрекъснато някакъв глас безсмислено ще натовари уважаемите пътници.
Най-доброто решение е информацията да излиза на дисплеи. Там може да има графики, номерата на линиите да стоят на дисплея, а не да бъдат изброявани от глас. Разбира се, да излизат и съобщения за промени.

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Да, но това да се случва САМО на последната спирка по нормалния маршрут, а НЕ на всяка спирка.
Ами ако някоя по-предна спирка от нормалния маршрут е възлова, т.е. спирка на която пътниците могат да се прекачат на друга линия/вид транспорт? Не е ли редно хората да бъдат предупредени за извънредната промяна достатъчно предварително, за да може всеки пътник да направи преценка какво да прави?

Най-доброто решение е информацията да излиза на дисплеи. Там може да има графики, номерата на линиите да стоят на дисплея, а не да бъдат изброявани от глас. Разбира се, да излизат и съобщения за промени.
Това би било добра идея, но тук говорим за ИЗВЪНРЕДНИ промени, които се случват по оперативен път. Кога ще има време някой да подготви графичната информация? А пък и това предполага връзка в реално време на дисплеите с диспечерския пункт.

От години на определени метростанции излиза тотално безполезно и дразнещо съобщение при изчезване на багаж да се обадиш на някакъв осемцифрен номер.
Всъщност съобщението не е безполезно. От многократното повтаряне редовните пътници са запомнили номера без да искат. И аз го помня: 02 9 21 21 00. Полезно е пътниците да запомнят номера и при нужда да го използват.
vasko - оригиналът! :)

Offline Transporter

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 124
    • View Profile
Депо Надежда с колко Икаруса обслужваха линиите преди да дойдат новите 30 Шкоди?

Offline Stoi4o

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 932
    • View Profile
    • Email
Депо Надежда с колко Икаруса обслужваха линиите преди да дойдат новите 30 Шкоди?
С 36 Икаруса

Offline Transporter

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 124
    • View Profile
Това означава че депо Надежда спокойно може да обслужва линиите си със старите и новите Шкоди. ТБ3 да се прехвърли в Искър и Икарусите да отидат за брак. Все пак не си плащаме градския транспорт за да возим в сто годишни разпадащи се каруци, които са неудобни за детски и инвалидни колички, както и за възрастни трудноподвижни хора

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Все едно няма да има достатъчен оперативен резерв при зимни разписания.  :rolleyes:

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1259
    • View Profile
А ти, Transporter,  кога ще спреш да пишеш едно и също през ден? :help: :help: :help:
Освен че се пише във този форум, той би трябвало да се и чете!!! :help:
И 30<36; тоест ако преди са се движели 36 Икаруса, а сега са доставени 30 нови Шкоди, то елементарната сметка показва, че трябва да останат 6 Икаруса в движение!!!
« Last Edit: 21.07.2021, 10:09:39 by Chezare »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Шкодите са достатъчни за титулярните коли по зимно разписание, но не стигат за осигуряване на оперативен резерв при зимни разписания и са нужни Икаруси резерви поне до евентуална следваща доставка на нови тролейбуси. :rolleyes:

Offline Alexcho

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 89
  • Любими марки: Skoda Solaris 27TR, MAN, BMC.
    • View Profile
    • Email
Моята гледна точка е следната: не ме интересува кой е Васко или там transporter или някой друг.
Това според мен и не би трябвало да интересува никой все пак всеки е свободен да изразява собствено мнение и не можем да се бъркаме и да нареждаме на някой какво да прави, като не ни харесва подминаваме и толкоз така е по-лесно.
Иначе аз също съм съгласен с там този Transporter човека за мен си е прав. Извинявайте много ама през 2021 година да се движат вси още икаруси и то в столицата е меко казано смехотворно и подигравателно. Айде разбирам да е някъде по провинцията дето са по 1-2 линии на кръст по 5 тролея и хората не разчитат на този транспорт хубаво каквито и да са тролеите ще е все тая. Но при положение, че София си е България и е натоварена до неузнаваемост, а тролейбусния транспорт е основен и важен за града да се движат все още икаруси при достатъчно на брой коли дори и при зимни разписания е недопустимо. Хайде сега няма какво да се лъжем, нова доставка на нови тролеи в близките 3-4 даже 5 години нека не се заблуждаваме - няма да има. Еми това какво значи че трябва да търпим тези тотално отживели тролеи още 5 години ли защото се са поръчали 6 повече за резерв?
Има толкова много варианти за резервни 6 броя тролейбуси нископодови че ако тръгна да ги изреждам ще стане досадно.
-може да се върнат в движение нископодовите кобри; може да се купят от стара Загора нископодовите лазове, може да се купят втора употреба нископодови тролеи от чужбина. В провинцията като Стара Загора и Бургас предстои доставка на електробуси с което може тролеите намалят капацитета си и да има излишни които да продадат на София и въобще такива крайни безумни идеи много. А най-смислената да се резни по Една кола от всички линии на надежда и да се намали времето между спирките за да се копмпенсира това и така ще се приключи най-смилено и това.
Фен на играта OMSI

Offline davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1355
  • 2914 (1987-2021) ♥
    • View Profile
Както сам каза, тези идеи са наистина безумни. ;)
Никога няма да се измисли по - добро превозно средство от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Според мен с изключение на последната. Вземете времената за почивка на шофьорите категория С. Доколкото съм чувал, дневно имат право на 9 часа общо зад волана. Длъжни са да ги разделят минимум на 2 порции с обща пауза от 45 минути. За пример, линия ТМ11 е с курс около час. Тоест, ако днес ватманът направи 9 курса по нея, то 45 делено на 9 прави точно 5 минути. Или да не почиват в кв. Княжево, а да имат по 10 минути в кв. Илиянци. Смятам, че е напълно нормално като за професия, при която няма моментно натоварване на никой орган от човешкото тяло. А комуто не му се работи тази работа е свободен да я замени с друга... И въпросът е решен. Това в духа на твърдението, че по всички линии следва почивките да бъдат намалени.
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline Stoi4o

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 932
    • View Profile
    • Email
Ти наистина ли си сериозен за почивките?Хората не могат да почиват нормално,къде заради задръствания,къде заради смотани разписания и т.н.Като имаш проблем с управниците и старите возила просто се оплачи на правилното място или пък току да видиш са взели нови 10 тролея.По-добре редовни и да ги има отколкото да има някоя кола дупка заради това че някой иска да бракуват старите возила и т.н.Ама всеки път си обясняваме едно и също. :help:Научете се да мрънкате на правилните места Нищо лично ама всеки път едно и също. :neznam:

Offline Mammoth

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3529
  • ČKD
    • View Profile
Направо да им махнем на тия шофьори и ватмани каквито и да било почивки, щото няма моментно натоварване на орган от тялото. Цял ден стоят на тая седалка и нищо не правят, а-ма-ха! Не съм вярвал, че ще прочета подобна хумореска.  :bag:
« Last Edit: 22.07.2021, 00:52:13 by Mammoth »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Смятам, че е напълно нормално като за професия, при която няма моментно натоварване на никой орган от човешкото тяло. А комуто не му се работи тази работа е свободен да я замени с друга... И въпросът е решен. Това в духа на твърдението, че по всички линии следва почивките да бъдат намалени.

Като осигуриш на всички крайни спирки нормални помещения мебелирани и климатизирани и с тоалетна с течаща вода може да предлагаш намаления на почивките. В момента повечето почивки са висене с баничка и боза до трамвая или тролея и клечане в химическа тоалетна бидон или тичане по околните храсталаци за облекчаване на естесвени нужди. Та може би е по-добре първо това да се направи, пък тогава да сменяме Икарусите с нови тролеи.

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Кефи ме (в отрицателния смисъл, де) мнението на Alexcho - чак сега разбирам, че тролейбусният (абе изобщо общественият) транспорт в провинцията съществува, само за да го има него самия и може би за да ни кефи нас, форумната общност. В провинцията се движи за украса, иначе само софиянци го използват - нищо, че и в София всеки има по 2-3 коли, нищо че тези няколко коли са в пъти по-скъпи от онези в провинцията... все тая е. София си е София. Аз лично не виждам проблем да останат Икаруси за резерв. Всеки, който се е занимавал поне малко с планиране е наясно, че на 5 единици подвижен състав трябва да бъде осигурена най-малко една единица за резерва (ОР), поне в автомобилния транспорт. Така се залага и в почти всички условия за сключване на договор по обществена поръчка. Така че, ако написаното от Chezare е вярно, то 6 броя (30+6) е напълно нормално да бъдат оставени, а при възможност - колкото повече, толкова по-добре. Само сега да не каже някой, че новите тролеи не се чупели - може и да е така, но това е въпрос на време - пак казвам - по-добре стар тролейбус на линия, отколкото никакъв тролейбус на линия при извънредни ситуации.

Според мен с изключение на последната. Вземете времената за почивка на шофьорите категория С. Доколкото съм чувал, дневно имат право на 9 часа общо зад волана. Длъжни са да ги разделят минимум на 2 порции с обща пауза от 45 минути. За пример, линия ТМ11 е с курс около час. Тоест, ако днес ватманът направи 9 курса по нея, то 45 делено на 9 прави точно 5 минути. Или да не почиват в кв. Княжево, а да имат по 10 минути в кв. Илиянци. Смятам, че е напълно нормално като за професия, при която няма моментно натоварване на никой орган от човешкото тяло. А комуто не му се работи тази работа е свободен да я замени с друга... И въпросът е решен. Това в духа на твърдението, че по всички линии следва почивките да бъдат намалени.

Едно е да си чувал, друго е да знаеш! Времената за управление и почивка на водачите са регламентирани с регламент №561/2006, те са валидни за всички професионални шофьори, които превозват товари или пътници независимо от типа на извършвания превоз или категорията превозно средство. Отделно, при превози на разстояния до 50 км. не е задължително наличието на устройство за записване времето на управление. В този дух, така както си го написал (45-9-5) си е в нарушение отвсякъде, понеже почивките могат да бъдат или една от 45 мин., или 1x15 мин.+1x30 мин.. По тази тема може да се коментира много, но засега ще дам единствено този линк като информацията е от Великобритания, но абсолютно точна и актуална, обяснена съгласно регламента.
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Offline Alexcho

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 89
  • Любими марки: Skoda Solaris 27TR, MAN, BMC.
    • View Profile
    • Email
Кефи ме (в отрицателния смисъл, де) мнението на Alexcho - чак сега разбирам, че тролейбусният (абе изобщо общественият) транспорт в провинцията съществува, само за да го има него самия и може би за да ни кефи нас, форумната общност. В провинцията се движи за украса, иначе само софиянци го използват - нищо, че и в София всеки има по 2-3 коли, нищо че тези няколко коли са в пъти по-скъпи от онези в провинцията... все тая е. София си е София. Аз лично не виждам проблем да останат Икаруси за резерв. Всеки, който се е занимавал поне малко с планиране е наясно, че на 5 единици подвижен състав трябва да бъде осигурена най-малко една единица за резерва (ОР), поне в автомобилния транспорт. Така се залага и в почти всички условия за сключване на договор по обществена поръчка. Така че, ако написаното от Chezare е вярно, то 6 броя (30+6) е напълно нормално да бъдат оставени, а при възможност - колкото повече, толкова по-добре. Само сега да не каже някой, че новите тролеи не се чупели - може и да е така, но това е въпрос на време - пак казвам - по-добре стар тролейбус на линия, отколкото никакъв тролейбус на линия при извънредни ситуации.

Според мен с изключение на последната. Вземете времената за почивка на шофьорите категория С. Доколкото съм чувал, дневно имат право на 9 часа общо зад волана. Длъжни са да ги разделят минимум на 2 порции с обща пауза от 45 минути. За пример, линия ТМ11 е с курс около час. Тоест, ако днес ватманът направи 9 курса по нея, то 45 делено на 9 прави точно 5 минути. Или да не почиват в кв. Княжево, а да имат по 10 минути в кв. Илиянци. Смятам, че е напълно нормално като за професия, при която няма моментно натоварване на никой орган от човешкото тяло. А комуто не му се работи тази работа е свободен да я замени с друга... И въпросът е решен. Това в духа на твърдението, че по всички линии следва почивките да бъдат намалени.

Едно е да си чувал, друго е да знаеш! Времената за управление и почивка на водачите са регламентирани с регламент №561/2006, те са валидни за всички професионални шофьори, които превозват товари или пътници независимо от типа на извършвания превоз или категорията превозно средство. Отделно, при превози на разстояния до 50 км. не е задължително наличието на устройство за записване времето на управление. В този дух, така както си го написал (45-9-5) си е в нарушение отвсякъде, понеже почивките могат да бъдат или една от 45 мин., или 1x15 мин.+1x30 мин.. По тази тема може да се коментира много, но засега ще дам единствено този линк като информацията е от Великобритания, но абсолютно точна и актуална, обяснена съгласно регламента.
Нещо не мога да ти схвана какво искаш да кажеш с думите ще в провинцията тролеите са за украса или т.н. и в това число защо причисляваш като цяло целия транспорт?!
Виж сега нямам представа от кой град си, но съдейки по изказването ти си вадя мнение, че изобщо не си от София и нямаш представа за случващото се там, а по скоро си от някой град в провинцията, където каквото и да било като тролейбусен и автобусен транспорт няма база за сравнение спрямо София с много малко изключение могат единствено да бъдат Плевен Варна и евентуално Бургас.
Като пример ще ти дам: изобщо не можеш да сравняваш например една Стара Загора със София. Първо София на първо място е най-голяма и следователно транспортната и задача е огромна сравнение с който и да било град в провинцията в това число тук влизат автобуси, тролеи, трамваи и метро. Явно изобщо не си ме разбрал какво искам да кажа с вметнатото. Но няма да се хабя на ново да обяснявам и да разсяснавам дето се вика кой разбрал разбрал от там нататък да си го тълкува както иска.
Ще ти кажа само, че ти може да нямаш претенции да има оставени икаруси за резерв, попринцип и аз нямам, но какво ще рече ЗА РЕЗЕРВ?! Резерв значи превозното средство да седи на съхранение в депото като се поддържа в нормален вид и да бъде на разположение АКО се наложи и стане така, че няма какъв друг тролейбус да излезне да покрие дадена кола тогава то да излезе на линия. В нашия случай обаче изобщо не е така. Първо пускаме по медиите още миналата година репортажи как края на икарусите идва, който искал да се повози сега било момента защото през приключвали експлоатацията си това лято. Фандъкова не спря да се хвали пред какви ли не източници и медии как сега вече тролейбусният ни транспорт е на 100% обновен как са подменени всички тролейбуси с нови и не знам си още какво, но всъщност това изобщо не е истина. Реално продължават да си се движат икаруси всеки ден поне по 4-5 броя говорим всеки ден по натоварени линии като 1 и 9 и по 6. В момента ако не знаеш са въведени съкратени летни разписания на колите и има много излишни нови тролеи. Тук вече не говорим за резерва, тук говорим вече за нагло поведение и поредната лъжа към гражданите от страна на СО. Това е цялата работа, сигурен съм че ако се движеше по 1 икарус наистина при счупена шкода и невъзможност да излезе друга шкода никой нямаше да недоволства, но да ми обясняваш как ти е обновен транспорта на 100% и в същото време да СШ на летни разписания с всеки ден движещи се по 4 икаруса и повече на линия айде не мерси!
Фен на играта OMSI

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Направо да им махнем на тия шофьори и ватмани каквито и да било почивки, щото няма моментно натоварване на орган от тялото. Цял ден стоят на тая седалка и нищо не правят, а-ма-ха! Не съм вярвал, че ще прочета подобна хумореска.  :bag:

Работа, която напряга психически може да е много по-опасна за здравето от физическа работа. Дори на пръв поглед хора работещи в лъскаво офисче на бюро страдат повече от съвременните болести високо кръвно, сърце, високи нива на стрес, затлъстяване от хора работещи физическа работа. Какво остава за шофьор на автобус, отговарящ за стотици животи всеки ден, така че пълноценната добра почивка е много важна. Историята познава все пак няколко случая през последните 10-20 години на шофьори които им прилоша на работното място от претоварване и само чист късмет и висок професионализъм предотврати голяма беля.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Кой къде се намира и на какво се вози изобщо не е тема на разговор в случая, за мен е важна логиката на това да има резерви, защото такива има навсякъде по света, това не е нещо извънредно. Не следя чак толкова детайлно нарядите, но и никога не съм си поставил за цел да го правя, особено при наличие на ежедневна актуална информация тук. И колкото и да ти е чудно, София не е всьо и вся - транспортната задача може и да е по-голяма (факт), но на ниво организация и експлоатация има провинциални градове, където нещата се случват най-малкото по една идея по-добър начин (Бургас, Стара Загора, Плевен).

Ще ти кажа само, че ти може да нямаш претенции да има оставени икаруси за резерв, попринцип и аз нямам, но какво ще рече ЗА РЕЗЕРВ?!

Тогава не разбирам защо изписа горния ферман, при положение, че говорим за принципно едно и също нещо? Останалото, което си написал си е чисто медиен & пиар проблем на Фандъкова, който не мисля че учудва някого.
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.