Author Topic: За обществения транспорт в София и не само  (Read 59628 times)

Offline eco_power

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 361
  • URBAN ECOLOGY
    • View Profile
    • Email
Не знам доколко е за тази тема, но ми се видя най-подходяща ...

Снощи към 19:30 - 20:00 се качих на ТБ7 от Люлин посока центъра и уцелих блокадата на Сливница и К. Величков. Та покрай това ми направиха впечатление няколко неща:
-   таблата навсякъде изписваха, че има промяна в маршрута, но само толкова;
-   същевременно това, което се зареждаше на ел.таблата не беше адекватно  (визирам ТБ6 и 7);
-   явно нямаше точни указания кой откъде да минава и важеше правилото „всеки си преценя сам“;
-   нашият шофьор например отби веднага след надлеза на Захарна Фабрика, разкачи „жартиерите“ и подкара по Хайдут Сидер, оттам по Цар Симеон и се включи чак на Опълченска (голяма атракция си беше за жителите на квартала);
-   ТБ6, който от Люлин беше няколко минути преди нас, пъплеше по Чавдарица и се шмугна точно пред 7-цата, а 310 (който ни изпревари още на Орион) се включи по Цар Симеон някъде към Парк Св. Троица – дори не мога да се сетя откъде е минал, но не му е било лесно;
-   След кръстовището на Сливница с Величков мернах задницата и на някакъв икарус, който беше стигнал докъдето е успял;
-   Минавайки покрай колелото на ТМ3 забелязах пендел и 2 ЧКД-та – вероятно пенделът е бил по 11 и са го отклонили натам, макар ТМ11 да си се движеше нормално;
-   На Симеон и Величков беше панаир -  ТБ6, който беше точно пред нас обърса леко светофара с дясното огледало, защото островът на спирката там доста ограничава левия завой, особено за такива габарити;
-   Още като се разкачваше на моста на Захарна фабрика, шофьорът каза че маршрута е променен и всички да слизат и ги изсипа в нищото. Аз попиха коя ще му е следващата спирка и като разбрах, че е Опълченска го попитах дали може да остана вътре – той се замисли и каза „ами добре“, та така останах само аз в салона и успях да чуя, че човекът говори със свои колеги и обсъждаха кой откъде минава.

Разказвам всичко това просто като поредното доказателство, че ЦГМ нямат никакви предварителни схеми, разиграни варианти и каквато и да било организация за алтернативно придвижване, в случай на необходимост от отклоняване на линиите. Народът по спирките стои и чете, че има нещо, но не се знае какво е и как трябва да действа, системата въобще не отчита ситуацията и изписва някакви безумни интервали от рода на 47 мин., а водачите се оправят кой както може.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Със сигурност ЦГМ не са цвете за мирисане, но в ситуацията с продължаващия ремонт на ул. „Кукуш“ нямат никакъв избор освен подобна хаотична организация, тъй като на юг от „Сливница“ няма подходящ път, през който да се пренасочат линиите. „Кукуш“ е абсолютно единствената подходяща алтернатива и то по трасе, по което минават действащи линии на градския транспорт, със съответната ширина и всичко необходимо. С ремонта на „Кукуш“ вариантът е да се минава през тунела, след което да се завива по „Вардар“, тъй като от „Тодор Александров“ вече няма леви завои по „Константин Величков“, след което да се завива наляво по „Стамболийски“, след което наляво по „Константин Величков“ и до „Сливница“. Това е меко казано ужасно и ще предизвика гигантски задръствания по „Вардар“. Другият вариант е 180-градусовия завой преди улица „Оряхово“, който слиза пред „Хенри Форд“, но ми е трудно да си представя как съчленен автобус или тролей би се справил там, освен това „Цар Симеон“ е напълно неподходяща за движение на градски транспорт, пак трябва да се търси варианта „Вардар“ и „Стамболийски“. Другият вариант е да се завие надясно по „Оряхово“ и пак да се излезе на „Цар Симеон“, но там уличката е напълно неподходяща за двупосочно движение с участие на возила от градския транспорт и трябва да се затвори. Нарисувах двете подходящи възможности с отворена улица „Кукуш“ и без, като изключвам минаване през напълно неподходящата за целта „Цар Симеон“. Отдалеч се вижда, че вариантът с „Кукуш“ е незаменим.
« Last Edit: 13.05.2023, 10:12:31 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline vaz2106

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 952
    • View Profile
    • Email
Кукуш е отворена вече от три дни , 82 си минава по маршрута , но и това никъде не споменато.

Offline HST

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 386
    • View Profile
...
-   На Симеон и Величков беше панаир -  ТБ6, който беше точно пред нас обърса леко светофара с дясното огледало, защото островът на спирката там доста ограничава левия завой, особено за такива габарити;
...

Защо не е влезнал в обособеното трасе да го питаш... ама така е преценил ситуацията...

Снощи по същия начин ни отклониха и единственият проблем беше паркирана кола в кръстовището на Цар Симеон и Чавдарица - на мен, идвайки от Чавдарица - ми беше отляво и не можех да взема завоя наляво към Симеон... отдясно, по Чавдарица, на 5-6 м. преди кръстовището имаше паркирана кола и не можех да се изнеса...

Шофьора на колата се появи бързо и опита да ми се кара с думите "Кой ви пусна оттук да минавате?"

Аз бях по ТБ7, а пред мен е минал колега по ТБ6, 10-ина минути по-рано и каза, че този, същият, пак е бил паркирал там, преместил си е колата, минал е тролеят и явно пак там е спрял... Нагличко...


Offline petur1111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 484
    • View Profile
Вчера - 04 септември няколко минути след 7 часа вечерта става тежко ПТП на бул. Рожен точно срещу гара Север. Таксиметров автомобил взима пътник от района на автобусна спирка 0542 и след това прави опит за забранен обратен завой. В посока център се движи луксозен автомобил Мерцедес. Движи се с жестоко превишена скорост - по предположение на очевидци е между 120 и 150 км/ч. Не знам дали таксиметровият шофьор не е видял мерцедеса или пък е предположил, че ще успее да мине преди него (предполагайки, че мерцедеса се движи с по-нормално скорост). и настъпва тежък удар. Тътенът е бил толкова силен, че се е чул из целия квартал.

При катастрофата и двете коли се забиват в оградата на трамвайното трасе. Таксиметровият автомобил не е навлязъл в габарита на трамваите. За мерцедеса според мен беше спорно. Аз смятам, че с много внимателно и бавно движение може би трамваите щяха да успяват да преминат. Но това е друг въпрос.

Аз се озовах на мястото на произшествието някъде 15-20 минути след настъпването. Вече имаше полиция, пожарна и линейки. Откараха таксиметровия шофьор и пътника му към болница. Били са сравнително тежко ранени. На костюмираното богаташче от мерцедеса му нямаше нищо. Ядосваше се за това, че колата му е тотал щета, въпреки че има половината вина за катастрофата.

Отнема над час и половина (спрямо момента на ПТП-то) да бъде дръпнат леко назад мерцедеса. Няма да коментирам в детайли организацията на различните институции, включително аварийния екип на градския транспорт, защото ще вземе някой да се обиди (беше много некадърно).

По-важното нещо в ситуацията беше друго - организацията на движението на трамваите. От северна посока се бяха насъбрали десетина трамвая (по линии 6, 11 и 12). Имаше и два трамвая, които идваха откъм гара София Север (един по линия 27 и един по линия 3). Всички тези трамваи бяха оставени от диспечерите просто да стоят и да чакат.

Очевидно диспечерската некадърност е толкова голяма, че няма кой да се сети да завърти тези трамваи на гара Север (не случайно това обръщателно колело има връзка и към центъра и към Илиянци/Връбница/Обеля). Въпросните линии се използват като вътрешноквартален транспорт и тази функция можеше да бъде съхранена. Но кой да мисли?

Имаше един представител на Контрол по транспорта. Въпреки че беше паркирал служебния си автомобил точно до съоръжението, което можеше да се използва - по празния му поглед разбрах, че дори такава мисъл (да въртят трамваите на гара Север) не е минавала през главата му. Не можа да ми даде разумно обяснение защо не е направено това нещо.

Един от трамваите, който беше попаднал в блокадата беше пенделна мотриса по линия 11. Вече би било висш пилотаж на диспечерската мисъл да се използва този трамвай да се движи напред назад по свободния източен коловоз между спирките на Агресия и тази на триъгълника. Така на практика нямаше да бъде прекъснато трамвайното движение. От едната страна трамваите въртят на Хан Кубрат, а от другата страна на гара Север. А между тях пенделна мотриса, която прави връзката.

Както написах в темата за спирките - електронните табла бяха забили. и дори някой да е имал доброто желание да пусне съобщение за извънредната ситуация, то е нямало как да стигне до хората по спирките.

Направих си експеримент. Потърсих в раздела за разписания кодовете на 7-8 спирки по линиите на трамваи 6, 11 и 12. И после проверявах каква информация се дава за тези спирки във виртуалните табла на сайта на ЦГМ. Сайтът даваше информация, че трамваите идват след 2, 3, 5, 8, 10 минути. А в същото време аз виждах как всички трамваи са замръзнали на едно място и няма шанс да мръднат скоро.

Значи хората са чакали по спирките, таблата са забили на 15:36 часа. А ако някой провери сайта на ЦГМ на телефона си - е бил грозно излъган.

И последната част от цялата организация от страна на ЦГМ/Столичен Електротранспорт/диспечери и т.н.: когато мръднаха колите и пуснаха трамвайното движение - всички трамваи (беше малко преди 9 часа вечерта), които бяха задържани - обърнаха табелите и всички тръгнаха за депо. В следващите 10-15-20 минути се появиха още 6-7 трамвая, които също бяха с табели за депо. Според времето си на появяване можеше да се предположи, че тези трамваи са изчаквали на обръщателните колела за съответната линия (Обеля, Връбница, СТЗ) - още едно малоумно диспечерско решение. Но по-важното беше, е че и тези трамваи бяха с табели за депо и изгасени светлини в салона (което предполага, че дори не са взимали пътници по пътя си до депо, както би трябвало). Попитах този от Контрол по транспорт защо нито един от тези трамваи не е пуснат да се движи по маршрута си. Той ми обяснява, че ватманите трябвало да се прибират в депото. Аз го питам - а кога ще има редовен трамвай по маршрутите на линии 6, 11 и 12 от кварталите в посока център/Княжево. Той ми обясни, че ще дойдат трамваи откъм центъра, ще си завъртят на съответните обращателни колела и ще тръгнат наобратно по маршрута.

Демек се е случило следното: Малко след 7 вечерта спира движението на трамваите. Аз си тръгнах към 9 и 20 някъде. Към този момент беше минал само един трамвай по линия 11 към СТЗ. Още не бяха минавали трамваи по линии 6 и 12. Може да си представите от момента на ПТП (малко след 7 часа) кога е била първата кола по тези две линии от кварталите към центъра. Сигурно чак към 10 часа.

Ей така работи системата като цяло...

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3557
    • View Profile
Изтеглянето на колите от линиите може да изисква кран , а съответно и спиране на напрежението по ККМ. Доста тежък удар беше . А и още нещо което едва ли знаеш - щом има ПТП с пострадали , недай си боже и жертви., превозните средства не се местят докато не дойдат следователи да измерят и т.н . Това че няма движение 3 часа не е важно.
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Изтеглянето на колите от линиите може да изисква кран , а съответно и спиране на напрежението по ККМ. Доста тежък удар беше . А и още нещо което едва ли знаеш - щом има ПТП с пострадали , недай си боже и жертви., превозните средства не се местят докато не дойдат следователи да измерят и т.н . Това че няма движение 3 часа не е важно.

Това не оправдава обаче да няма адекватни съобщения по таблата на всички спирки по маршрутите на засегнатите линии и съобщение във виртуалните табла. Освен това след определен срок на прекъсване - да кажем два часа - би трябвало да е стандарт да се организира заместваща автобусна линия. За целта ЦГМ би трябвало да бъде упълномощена и да разполага с няколко автобуса и дежурни водачи.

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3557
    • View Profile
Изтеглянето на колите от линиите може да изисква кран , а съответно и спиране на напрежението по ККМ. Доста тежък удар беше . А и още нещо което едва ли знаеш - щом има ПТП с пострадали , недай си боже и жертви., превозните средства не се местят докато не дойдат следователи да измерят и т.н . Това че няма движение 3 часа не е важно.

 да разполага с няколко автобуса и дежурни водачи.
То автобуси и водачи за редовните линии няма ,вие искате при аварии да има заместваща линия. При нужда се изтеглят коли от други линии. В Земляне е практика да се тегли от 111
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile
...
Отнема над час и половина (спрямо момента на ПТП-то) да бъде дръпнат леко назад мерцедеса. Няма да коментирам в детайли организацията на различните институции, включително аварийния екип на градския транспорт, защото ще вземе някой да се обиди (беше много некадърно).
...
Ще се опитам да съм максимално учтив за да не се обидиш ти.
Когато има ПТП с пострадали задължително се чака следствената група по тежки ПТП. Те идват със специален сигнал но не бързат, нито с придвижването към мястото, нито с оперативно-следствените дейности на място. До приключване на тяхната работа никой не пипа нищо, с изключение на спасителни действия по отношение на пострадалите. След тяхното разрешение може да се разместват участвалите в ПТП-то ППС-та.
Конкретно за този случай ... В това време имаше спряно трамвайно движение на 3 места в София. Въпросното ПТП, дерайлирането на 3007/08 в Княжево и авария на ТМ някъде към Гео Милев. С аварията около Гео Милев са се справили колегите от депо "Искър". Дежурният авариен екип на СЕ е бил изпратен към ПТП-то на Рожен, но преди да пристигне е пренасочен към 3007/08 на Княжево.

Когато се пишат очерчи и разкази е хубаво да се познава материята. Така правят писателите, журналистите ... Тук се пишат лични впечатления без разбиране и знания, но пък за сметка на това се дават тежки квалификации и дори обвинения.
Като се погледне отдалече се виждат полицаи. Обаче първите пристигнали полицаи са от близкото РПУ, те само отцепват периметъра. После пристига екип на КАТ и се заемат да организират движението около ПТП-то. Истинските оперативно-следствени дейности започват след пристигане на т.нар. "тежки" ... Иначе полицаи бол.
Същото важи и за аварийните екипи. Това, че има на мястото хора с работни дрехи и жълти елеци не значи, че те са компетентни за съответните аварийно-възстановителни работи. Обикновено диспечера, гледайки картата на монитора, изпраща най-близкия екип към аварията. Това може да е екипа по РП. Те нито са обучени, нито са оборудвани, нито са инструктирани за аварийно-възстановителни работи по подвижния състав. Мисля, че това е близко до ума на всеки интелигентен човек. Т.е. на мястото може да е имало някакви хора, приличащи на "аварийци", но не са били от Аварийната служба на СЕ.

Без лоши мисли ще кажа, че във форума винаги има по един Пепи, който да ни развлича ...
« Last Edit: 07.09.2024, 10:53:10 by emm_1968 »
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline petur1111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 484
    • View Profile
Изтеглянето на колите от линиите може да изисква кран , а съответно и спиране на напрежението по ККМ.
Спиране на напрежението нямаше - по едно време един трамвай мина по източния коловоз покрай мястото на инцидента.

Но това, което трябва да се отбележи - мястото на ПТП беше на юг от изолаторите на ККМ. Това означава, че дори и да беше се появила нужда от спиране на напрежението - енергодиспечерът можеше го спре само в сектора, в който се намират катастрофиралите коли - без това да засяга движението към гара Север и съответното трите маршрута, които съм описал по-долу!

А и още нещо което едва ли знаеш - щом има ПТП с пострадали , недай си боже и жертви., превозните средства не се местят докато не дойдат следователи да измерят и т.н .
Наясно съм с тези правила.

Важният въпрос е - при условие, че нямаше никакви пречки, защо диспечерите не бяха организирали движение на трамваите по маршрути:
СТЗ - гара Север
Връбница - гара Север
Обеля - гара Север

В тези вечерни часове такова движение щеше да е полезно на много хора в тези квартали.

(за пускането на пенделна мотриса /каквато беше налична на място/ да се движи напред-назад по свободния коловоз между Агресия и триъгълника - предполагам, че всички диспечери взети заедно нямат такъв умствен капацитет)

Това че няма движение 3 часа не е важно.
Хората, които тогава са се прибирали от работа; пазарували са; вършели са си някаква друга работа - те не са важни, нали?

Тогава защо направо не го закрием този градски транспорт, след като толкова лесно казваме, че не е важно това, че не е имало движение на три от основните трамвайни линии в София за 3 часа в вечерното пиково време!

Това не оправдава обаче да няма адекватни съобщения по таблата на всички спирки по маршрутите на засегнатите линии и съобщение във виртуалните табла.
В случая това не беше възможно, защото таблата в целия град бяха забили и дори да е имало пуснато съобщение - то не се е показвало.

В интернет нямаше информация - нито в сайта на ЦГМ, нито в техния фейсбук. Още по-лошото беше, че виртуалните табла на сайта на ЦГМ даваха подвеждаща информация за това, че остават някакви минути до пристигане на трамвай по спирките, където не е имало движение 3 часа.

Освен това след определен срок на прекъсване - да кажем два часа - би трябвало да е стандарт да се организира заместваща автобусна линия. За целта ЦГМ би трябвало да бъде упълномощена и да разполага с няколко автобуса и дежурни водачи.
В случая това не беше необходимо, защото можеше да се организира движение с наличните трамваи от кварталите до гара Север. И евентуално една пенделна мотриса (каквато имаше на място) между Агресия и триъгълника.


Значи не съм бил далече от истината като критикувам работата на служителите, които се занимават с извънредни събития. Сега разбирам, че причината е била, че са били изпратени такива, които не са подходящи и подготвени за такива дейности. Може би съм прекалил с използването на думата некадърно (Прощавай, ако съм те засегнал! Надявам се, че ти и твоя екип щяхте да се справите по-добре), но това включва и меко казано малоумното организиране на движението от страна на полицаите - няколко пъти се размина друго ПТП.

Значи това повдига друг въпрос - защо няма достатъчно аварийни екипи, които да могат да се отзоват на инциденти/аварии, които се случват едновременно?

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1259
    • View Profile
Ако имаше повече аварийни екипи пък щеше да пишеш, защо се плащат заплати на втори екип, който в 70% от времето нищо не прави…угодия няма.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Значи това повдига друг въпрос - защо няма достатъчно аварийни екипи, които да могат да се отзоват на инциденти/аварии, които се случват едновременно?
Защото някой трябва да ги наеме, обучи и да им плаща заплати. Емо ти каза, че са се случили почти едновременно три инцидента. Приоритетно е трябвало да отидат в Княжево, оттам бул. Рожен е на другия край на града. Дали е оправдано да се поддържат 3 аварийни екипа, защото веднъж в месеца може да се случат 3 инцидента с трамваи едновременно?
Пък и, в крайна сметка, в района минават и автобусни линии. Ако някой е на зор, ще си хване автобус.

Offline radk0_99

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 205
    • View Profile
при условие, че нямаше никакви пречки, защо диспечерите не бяха организирали движение на трамваите по маршрути:
СТЗ - гара Север
Връбница - гара Север
Обеля - гара Север

В тези вечерни часове такова движение щеше да е полезно на много хора в тези квартали.

(за пускането на пенделна мотриса /каквато беше налична на място/ да се движи напред-назад по свободния коловоз между Агресия и триъгълника - предполагам, че всички диспечери взети заедно нямат такъв умствен капацитет)
Между другото ти наясно ли си дали има работещи всички нужни стрелки от към двупътния участък посока Обеля към обръщалото за да се случат тези преустройства.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Между другото ти наясно ли си дали има работещи всички нужни стрелки от към двупътния участък посока Обеля към обръщалото за да се случат тези преустройства.

Всички стрелки, нужни или не, е редно да са изправни по всяко време, независимо дали има редовни линии по тях или не.

Offline radk0_99

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 205
    • View Profile
Всички стрелки, нужни или не, е редно да са изправни по всяко време, независимо дали има редовни линии по тях или не.
Е този въпрос могат да го кажат от Електротранспорт дали се прави и дали изобщо ги има налични за да може трамвай да извърши нужната маневра по тях.

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3557
    • View Profile
Стрелките ги има , ръчни са. Но в делничен ден паркират върху тях в кривата от София север към Обеля. Стрелките преди се чистеха (лелките с метли и пръчката) всеки ден, сега по рядко защото лелките са кът. ,както.и аварийните екипи. Ниски заплати и лоши условия на труд до това водят.
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile
...
Значи не съм бил далече от истината като критикувам работата на служителите, които се занимават с извънредни събития. Сега разбирам, че причината е била, че са били изпратени такива, които не са подходящи и подготвени за такива дейности. Може би съм прекалил с използването на думата некадърно (Прощавай, ако съм те засегнал! Надявам се, че ти и твоя екип щяхте да се справите по-добре), но това включва и меко казано малоумното организиране на движението от страна на полицаите - няколко пъти се размина друго ПТП.

Значи това повдига друг въпрос - защо няма достатъчно аварийни екипи, които да могат да се отзоват на инциденти/аварии, които се случват едновременно?
А бе, ти ...!?!?! Кое не разбра? Или се правиш на луд? Или си ...!?!?
100 човека да е дежурния авариен екип, 10 екипа да има, докато следователите не разрешат никой не пипа нищо. И моите хора да бяха там, и те щяха да чакат разрешение. Още повече, че това не е авария, а ПТП.
Дежурният авариен екип правилно е насочен към аварията на 3007/08. Там са били необходими.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline petur1111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 484
    • View Profile
А бе, ти ...!?!?! Кое не разбра? Или се правиш на луд? Или си ...!?!?
100 човека да е дежурния авариен екип, 10 екипа да има, докато следователите не разрешат никой не пипа нищо. И моите хора да бяха там, и те щяха да чакат разрешение. Още повече, че това не е авария, а ПТП.
Дежурният авариен екип правилно е насочен към аварията на 3007/08. Там са били необходими.
Може би ти не ме разбираш.

Самият ти си написал, че единственият квалифициран авариен екип е изпратен към аварията в Княжево - за което и аз съм съгласен, че е било правилно като гледам снимките от там. Също така ти си написал, че хората, които аз съм видял с жълти жилетки при ПТП на бул. Рожен, не са били квалифицирани за работа по такива произшествия.
Това, че има на мястото хора с работни дрехи и жълти елеци не значи, че те са компетентни за съответните аварийно-възстановителни работи.
И задавам прост въпрос - защо няма повече квалифицирани екипи? София е голям град, сравнително амортизирана инфраструктура, част от подвижния състав също е амортизиран, културата на движение по пътищата е под всякаква критика и т.н.

Моят коментар няма нищо общо със следствените дейности и разрешението то страна на следователите.

Ако имаше повече аварийни екипи пък щеше да пишеш, защо се плащат заплати на втори екип, който в 70% от времето нищо не прави…угодия няма.
Никога не бих казал такова нещо! Аз имам проблем само когато частници прибират много пари. А когато се създават работни места (особено от държавни и общински дружества), се радвам много.

По принцип смятам, че България има нужда от в пъти повече служители, които се занимават най-общо казано с извънредни ситуации:
- аварийно-възстановителни екипи по всички видове инфраструктури;
- поне 3-5 пъти повече полицаи (и колкото се може повече в КАТ);
- поне 2-3 пъти повече пожарникари;
- поне 3-4 пъти повече спешни медици;
- възстановяване на гражданска защита и т.н.

Стрелките ги има , ръчни са. Но в делничен ден паркират върху тях в кривата от София север към Обеля. Стрелките преди се чистеха (лелките с метли и пръчката) всеки ден, сега по рядко защото лелките са кът. ,както.и аварийните екипи. Ниски заплати и лоши условия на труд до това водят.
Това, че са ръчни няма никакво значение за въпросния казус. Ако беше организирано временно движение до гара Север, всяка стрелка трябваше да бъде завъртяна точно два пъти - веднъж, когато се пренасочат трамваите към гара Север и веднъж, когато се възстанови редовното движение.

Това, че може и да не са били почистени същия ден или дори наскоро - също не може да е оправдание. Човекът, който ще завърти стрелката, ще се увери дали вътре има някакви замърсявания и дали езиците са прилепнали плътно.

Няма никаква причина/оправдание за това, че диспечерите не организираха временни маршрути до гара Север! За мен това е неприемливо!

Ако някой е на зор, ще си хване автобус.
Или пък ще се качи на личния автомобил и повече никога няма да ползва градски транспорт. И след години този форум ще се използва като исторически източник за това какво е представлявал закрития градски транспорт на София...

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile
А бе, ти ...!?!?! Кое не разбра? Или се правиш на луд? Или си ...!?!?
100 човека да е дежурния авариен екип, 10 екипа да има, докато следователите не разрешат никой не пипа нищо. И моите хора да бяха там, и те щяха да чакат разрешение. Още повече, че това не е авария, а ПТП.
Дежурният авариен екип правилно е насочен към аварията на 3007/08. Там са били необходими.
Може би ти не ме разбираш.

Самият ти си написал, че единственият квалифициран авариен екип е изпратен към аварията в Княжево - за което и аз съм съгласен, че е било правилно като гледам снимките от там. Също така ти си написал, че хората, които аз съм видял с жълти жилетки при ПТП на бул. Рожен, не са били квалифицирани за работа по такива произшествия.
Това, че има на мястото хора с работни дрехи и жълти елеци не значи, че те са компетентни за съответните аварийно-възстановителни работи.
И задавам прост въпрос - защо няма повече квалифицирани екипи? София е голям град, сравнително амортизирана инфраструктура, част от подвижния състав също е амортизиран, културата на движение по пътищата е под всякаква критика и т.н.

Моят коментар няма нищо общо със следствените дейности и разрешението то страна на следователите.
Започвам да се чудя защо изобщо ти обръщам внимание.
Аз не съм бил па ПТП-то и не знам кой е бил там. Камо ли дали е квалифициран. Като си бил там и си следял за действията им защо не ги попита кои са, какви са, от коя структура са, каква квалификация имат и всичко друго, което би ти било интересно?
В СО има една дирекция "Сигурност" (или нещо такова), дежурните им екипи ходят по произшествия. Дали са квалифицирани и колко са квалифицирани - не знам. Колко екипа по извънредни ситуации има в София също не знам. Има начин да искаш информация от СО - ползвай го.
Мога да твърдя, че едиствените квалифицирани да извършват аварийно-възстановителни работи по трамвайния подвижен състав са монтьорите от Аварийната служба на СЕ. Четири екипа по 4 човека на денонощно дежурство. Мисля, че това е отдавна известно на участниците във форума.
« Last Edit: 08.09.2024, 17:02:20 by emm_1968 »
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline radk0_99

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 205
    • View Profile
Моят коментар няма нищо общо със следствените дейности и разрешението то страна на следователите.
Опитват да обяснят, че и 10 аварийни екипа да дойдат на мястото на инцидента не могат да свършат нищо без разрешение на следствените органи. Казано най-простичко първо МВР си свършват работа по ПТП-то и чак след това може да се мисли за възстановяване на движението.
И не диспечерите от ГТ не могат да наредят на следствените служби да претупат разследването щото искат да възстановяват движението