Мислил съм много върху проблема. Помоему имаме няколко проблемни плоскости:
- поколенията отпреди 89-та година, но родени преди 80-те и 70-те, особено тези, които не са излизали много-много навън, са свикнали да се съобразяват с дадеността. Приемат решенията, спуснати "отгоре" за даденост, възпитавани по манталитета, че каквото се каже отгоре, винаги е правилно.
- родените през 80-те имат донякъде досег с този манталитет, но техният съзнателен живот преминава през 90-те, така че едва ли много може да се спекулира с това. По-скоро те израстват във времена, в които автомобилите бяха по-масово достъпни, отделно и че това бяха годините, в които имиджа на автомобилите беше свързан със Свобода. Свобода, която техните родители не са имали в такава степен. И автомобилите се наложиха като такъв символ.
- По-младите поколения растат изцяло с идеята за социалния статус на автомобила. Страшно много е изписано по форума за това, няма нужда да повтарям.
- Отделно от това имаш огромен процент хора, които не са от София, а само работят в нея, уикендите си пътуват по родните места. Това са хора, които виждат София само като касичка, само като транзитна точка за изкарване на пари. Тях не ги интересува развитието на града. Тях ги интересува да се довозят от А до В, без значение дали ще е с метро или с кола. С първото - само ако им е достъпно, иначе избират второто. А това, че освен двете има тролеи, трамваи, автобуси - боли ги.
- Една немалка част от хората, които милеят за София, са извън нея - аз съм в Берлин, Мариан е във Виена, а със сигурност има и още такива потребители, които ни е много мъчно за развитието на София........които сме извън нея. И това важи в пълна сила и за другия форум.
- Прибави и манталитета на СО. Няма какво повече да се изписва, то е ясно.
- И накрая останаха хората, които им е много болно за случващото се, но точно поради гореспоменатата точка и най-вече тарифна политика + огромни интервали на чакане/придвижване, също са с лични автомобили.