Author Topic: За обществения транспорт в София и не само  (Read 59625 times)

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Защо паркингите в Центъра ще привличат хора от кварталите? Нали там също ще си имат паркинги, нещо омешахме нещата...
През деня (особено в работните дни) има огромен поток от хора от крайните квартали към центъра.

Ако има паркинги в центъра те ще привличат хората от кварталите да отиват до центъра с личния автомобил и да го паркират там, докато си вършат работата. А иначе може да го правят това с градския транспорт. ;)

Интервалите няма как да бъдат намалени, докато продължава замяната на три стари превозни средства с две нови (за бройката не съм сигурен, важна е идеята).
Никой не говори тези неща, които предлагам да се правят в сегашната реалност. Точно това имам и предвид - че нещата не трябва да се правят на парче, ами да се създаде цялостна концепция.

Това коментираме и в настоящата тема - нова хипотетична концепция за градската мобилност в София. А най, най-обобщено моята идея би звучала така - много високи данъци (и такси за паркиране) за частните автомобили и много качествен (редовен, чист, комфортен) градски транспорт. ;)

Но такива изцепки имаш, че вече става смешно, особено за данъците на автомобилите, в зависимост от това къде живееш. Ако се въведе такова нещо, просто ще обремениш данъчната ситема и накрая ефектът ще е като задължителното гласуване в Турция- нулев, защото събирането ще създаде повече разходи от постъпленията.
Не съм съгласен с това. И в момента СО разполага със сериозна данъчна администрация. И в момента местните данъци са различни и зависят от различни фактори.

Следователно няма как да се затрудни данъчната система, тъй като само ще се променят едни цифри. Не се въвеждат нови данъци и т.н. ;)
« Last Edit: 05.12.2015, 21:10:21 by vasko »
vasko - оригиналът! :)

Offline wolf_rusi

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
Само аз ли не разбрах аргументите, поради които всички маршрутки ще се закрият?  :laugh: ;D

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Само аз ли не разбрах аргументите, поради които всички маршрутки ще се закрият?  :laugh: ;D
Надявам се да е ясно, че предложението ми за закриване на маршрутките върви с цялостната ми концепция, а не като отделно стърчаща идея.

В тази светлина, когато има много редовно метро, изключително гъста мрежа от довозващи линии и много други редовни трансградскии линии, а и освен това много изгодни варианти за закупуване на превозни документи, то маршрутките няма да са необходими.

А вече казах (и други колеги добавиха), че те имат доста негативи - редовно нарушават Закона за Движение по Пътищата и създават потенциални опасности; застрашават сигурността на пътниците като возят правостоящи; изключително амортизирани и следователно опасни са; нарушават данъчните разпореди като неиздават билети.

Като добавим тези негативи към идеята за много качествен градски транспорт, то е логично да се премахнат.
vasko - оригиналът! :)

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Достатъчно бози и глупости! Поради липса на смислено съдържание и явна липса на дискусия темата се заключва!

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Случайно попаднах на един изумителен доклад, показващ разбирането на хората към тяхното придвижване (мобилност) не само в София, но на практика в цялата страна. Докладът може да намерите тук.
Правен е на база на анкетиране, което е най-точният "барометър" за изследване на общественото мнение. Хубаво е всеки да разгледа доклада, а после да направим заедно анализ на изнесената информация.

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
Случайно попаднах на един изумителен доклад, показващ разбирането на хората към тяхното придвижване (мобилност) не само в София, но на практика в цялата страна. Докладът може да намерите тук.
Правен е на база на анкетиране, което е най-точният "барометър" за изследване на общественото мнение. Хубаво е всеки да разгледа доклада, а после да направим заедно анализ на изнесената информация.
Ще отнеме време, че е доста дълъг :)

Sent from mTalk for Windows 10

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Правен е на база на анкетиране, което е най-точният "барометър" за изследване на общественото мнение.
Анкетата е най-точният барометър за изследване на общественото мнение, но само когато е проведена по правилата на представителността. ;)
vasko - оригиналът! :)

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Публикувам в тази тема, тъй като заглавието ми се струва най-подходящо за публикацията.

Ето една статия, написана от Андре Екеш, който е изпълнителен директор на Мобилисимус - Унгария. Това е институт за транспортно планиране - http://mobilissimus.hu/en/staff
http://iho.hu/hir/szofia-kozlekedese-van-mit-irigyelni-toluk-170210

Ползвайте гугъл-преводач или опцията на chrome - превеждане на страницата.
Можете ясно да забележите впечатлението на изцяло външен човек за София и Бълграия, но експерт, способен критично да обсъди състоянието на градския транспорт в столицата. Има изключително интересни наблюдения и умозаключения. Заслужава си четенето. :)
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Направо не ми се мисли какво би станало при по-сериозна авария на трамвай там.
Е, какво да стане? Половината трамвайно движение ще спре. Това няма да трогне никого от общината.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Решението за спиране на трамваите беше изцяло политическо - поради споменатите от Пейчев абсолютно сесъстоятелни, да не кажа по-груба дума, доводи за дублаж на метрото, изчезна едно от резервните тм трасета в София, обричайки тратетата по Ботев и Алабин като почти безалтернативни. Направо не ми се мисли какво би станало при по-сериозна авария на трамвай там. Но както и да е.....

Несъстоятелно не бих казал, решение което си следва разумната посока според мен трамвайните трасета от успоредни на метродиаметрите да се преустроят в перпедикулярни. В Обеля имаше пари и се направи веднага алтернативно трасе, защо в центъра не го направиха не знам, но не е късно. След пускането на МД3 ще се изменят потоците още веднъж, тогава може да се помисли за резервно трасе на Ботев, което да не е успоредно с МД2.

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
И понеже иначе "чудесното" ни метро така хубаво е строено, че закъса ли влак някъде, половината метростанции остават необслужени, понеже сме пестили от средства за тупици и бретели, дай да оставим хората съвсем без алтернатива. При това положение и най-вече начин на мислене е нормално всеки уважаващ времето си да си закупи автомобил.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Това, че метрото евентуално може да спре не е причина да се остави и поддържа трамвайно трасе буквално над метротунела за дублаж. Маршрутите на трамвая могат да се разчупят малко, да се отклонят от старите трасета и така да обслужат съседни зони и въпреки това при авария на метрото да играят ролята на резерва. Според мен новото трасе на тм6 в това отношение е много добре реализирано, при спиране на МД2 към Обеля, въпреки че се пътува малко по-дълго от основни метростанции може да се вземе трамвая и пак да се стигне до крайната дестинация. Подобни вариации могат да се реализират и на други места, основната идея трябва да е вече не трансфер от крайните точки на метродиаметрите, а връзка между отделни метростанции. При спиране на един метродиаметър трамвая може да играе ролята на резерва, за да трансферира пътници към работещия. Всичко това е дълъг процес, първо ще трябва да се проучи как ще се изменят навиците и пътникопотоците след завършване на окончателната метромрежа, чак тогава може да се инвестира. За сега ще трябва да се примирим с временното ограничаване на услугата и трамвайната мрежа като цяло, но този процес на орязване ще спре в един момент и мрежата ще започне да нараства отново, в това съм сигурен.
« Last Edit: 08.03.2017, 22:38:54 by fafan »

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
    • View Profile
Дори не ми се иска да го помисля,но в единственият град в държавата,трамваен транспорт не се развива а се редуцира.По аналогичен начин с тролейбусния в другите ни градове......

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2700
    • View Profile
    • Email
Дори не ми се иска да го помисля,но в единственият град в държавата,трамваен транспорт не се развива а се редуцира.По аналогичен начин с тролейбусния в другите ни градове......
Имаме метро......
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 711
    • View Profile
    • Email
Дори не ми се иска да го помисля,но в единственият град в държавата,трамваен транспорт не се развива а се редуцира.По аналогичен начин с тролейбусния в другите ни градове......
Имаме метро......
Мале ще стана алергичен с това метро вече. Всяко влошаване на наземния транспорт се оправдава с него. В Дружба заради метростанцията,  която хич не е в Дружба целия квартал пострада, сега ни замазват очите с 304, предизборно.  А от 5та част, който пътува за центъра няма абсолютно никаква полза да слиза на Мс Дружба и никой не го и прави. Всички слизат на Орлов мост, защото там поне се чака двойно по-малко. Сутрин между 6 и 7 влаковете са на 12-13 минути, това ако е скоростен транспорт,  особено с още по-ниските скорости след инцидента на Жолио Кюри

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Да не мислиш, че след пуска на М3, нещо различно ще сполети Тб2 или 85/285/86 в Хаджията. И ако последните поне имат само една допирна точка, то Тб2 "дублира" почти изцяло М3, според логиката на СО.

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2700
    • View Profile
    • Email
Да не мислиш, че след пуска на М3, нещо различно ще сполети Тб2 или 85/285/86 в Хаджията. И ако последните поне имат само една допирна точка, то Тб2 "дублира" почти изцяло М3, според логиката на СО.
Какво от това, народа се радва на красивите безсмислени неща като кръстовището на Лъвов мост, което дава шанс да си направиш селфи с приближаващия трамвай, нрави им се да имат метро, но да чакат транспорта до него по 20 минути, ако казаното не е така, то тогава не мога да си отговоря как се допусна да се сложи отново този градоначалник. Защо за 25 години никой не схвана, че най-лесния и добър начин да се управлява един град е подобряването на транспорта, защото при ремонтен участък, какъвто е Владимир Вазов в момента, едно е да чакат два тролейбуса, а съвсем друго е да чакат два тролейбуса и сто коли.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Мислил съм много върху проблема. Помоему имаме няколко проблемни плоскости:

- поколенията отпреди 89-та година, но родени преди 80-те и 70-те, особено тези, които не са излизали много-много навън, са свикнали да се съобразяват с дадеността. Приемат решенията, спуснати "отгоре" за даденост, възпитавани по манталитета, че каквото се каже отгоре, винаги е правилно.

- родените през 80-те имат донякъде досег с този манталитет, но техният съзнателен живот преминава през 90-те, така че едва ли много може да се спекулира с това. По-скоро те израстват във времена, в които автомобилите бяха по-масово достъпни, отделно и че това бяха годините, в които имиджа на автомобилите беше свързан със Свобода. Свобода, която техните родители не са имали в такава степен. И автомобилите се наложиха като такъв символ.

- По-младите поколения растат изцяло с идеята за социалния статус на автомобила. Страшно много е изписано по форума за това, няма нужда да повтарям.

- Отделно от това имаш огромен процент хора, които не са от София, а само работят в нея, уикендите си пътуват по родните места. Това са хора, които виждат София само като касичка, само като транзитна точка за изкарване на пари. Тях не ги интересува развитието на града. Тях ги интересува да се довозят от А до В, без значение дали ще е с метро или с кола. С първото - само ако им е достъпно, иначе избират второто. А това, че освен двете има тролеи, трамваи, автобуси - боли ги.

- Една немалка част от хората, които милеят за София, са извън нея - аз съм в Берлин, Мариан е във Виена, а със сигурност има и още такива потребители, които ни е много мъчно за развитието на София........които сме извън нея. И това важи в пълна сила и за другия форум.

- Прибави и манталитета на СО. Няма какво повече да се изписва, то е ясно.

- И накрая останаха хората, които им е много болно за случващото се, но точно поради гореспоменатата точка и най-вече тарифна политика + огромни интервали на чакане/придвижване, също са с лични автомобили.

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
По твоята статистика май хем попадам в повечето графи, хем не съм от нито една.
Хем съм роден преди 80-те години, хем не мога да понасям спуснати решения смукани от пръстите в някоя чиновническа стаичка. Не съм от София, обаче откъде ли съм ?! Хем съм роден в Димитровград и съм живял там до края на 8-ми клас, хем почти дете ходих да уча 4 години в Стара Загора. После се наложи да отида да уча във Варна и там изкарах 20 год. Сега ето на - съм в София! Обаче не ми е касичка, щото детето ми посещава детска градина към Столична община, живея в София и нейните проблеми вече са и мои. В същото време не са ми безразлични и другите градове, особено Варна и Димитровград.
Мога да  кажа, че кметовете и на тях са тупани от ГЕРБ, като може би варненския е най-голям сред тях!
Сто пъти сме му писали с учасници от форума за проблеми - отговарят по-зле отколкото се обяснява в детската градина. За Димитровград и Хасково - направих всичко възможно с бившата шефка на "Региони в растеж" европари в рамките на двата бюджета въпреки, че не бяха изобщо го заложили в плановете си за интегрирано градско възстановяване да могатг евентуално при свястно предварително проучване да получат еврофинансиране за тролейбусна връзка с м/у Хасково и Дград по дефактго магистрален път собственост на АПИ - е никой не си мръдна пръста да го използва. Вместо това чета, че ще си купували няколко електроавтомобила! Направих им анализ, че ще се спести от стълбове, тъй като ВКМ може да се изгради с общи стълбове за двете посоки - и няколко други работи - ама нищо!
То какво ти нищо - оказа се, че не могат да намерят проекта за тролейбуси в Димитровград, който е едва от края на 80-те и никой не го знае къде е! Какво очакваме повече?!
Украйна, победа!

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1491
    • View Profile
Развитието на една държава до голяма степен се определя от интелектуалния потенциал на хората, които я населяват. След като една голяма част от образованите и интелигентни хора са зад граница, то тогава не се сърдете, че нещата в България не вървят.