Изтеглянето на колите от линиите може да изисква кран , а съответно и спиране на напрежението по ККМ.
Спиране на напрежението нямаше - по едно време един трамвай мина по източния коловоз покрай мястото на инцидента.
Но това, което трябва да се отбележи - мястото на ПТП беше на юг от изолаторите на ККМ. Това означава, че дори и да беше се появила нужда от спиране на напрежението - енергодиспечерът можеше го спре само в сектора, в който се намират катастрофиралите коли - без това да засяга движението към гара Север и съответното трите маршрута, които съм описал по-долу!
А и още нещо което едва ли знаеш - щом има ПТП с пострадали , недай си боже и жертви., превозните средства не се местят докато не дойдат следователи да измерят и т.н .
Наясно съм с тези правила.
Важният въпрос е - при условие, че нямаше никакви пречки, защо диспечерите не бяха организирали движение на трамваите по маршрути:
СТЗ - гара Север
Връбница - гара Север
Обеля - гара Север
В тези вечерни часове такова движение щеше да е полезно на много хора в тези квартали.
(за пускането на пенделна мотриса /каквато беше налична на място/ да се движи напред-назад по свободния коловоз между Агресия и триъгълника - предполагам, че всички диспечери взети заедно нямат такъв умствен капацитет)
Това че няма движение 3 часа не е важно.
Хората, които тогава са се прибирали от работа; пазарували са; вършели са си някаква друга работа - те не са важни, нали?
Тогава защо направо не го закрием този градски транспорт, след като толкова лесно казваме, че не е важно това, че не е имало движение на три от основните трамвайни линии в София за 3 часа в вечерното пиково време!
Това не оправдава обаче да няма адекватни съобщения по таблата на всички спирки по маршрутите на засегнатите линии и съобщение във виртуалните табла.
В случая това не беше възможно, защото таблата в целия град бяха забили и дори да е имало пуснато съобщение - то не се е показвало.
В интернет нямаше информация - нито в сайта на ЦГМ, нито в техния фейсбук.
Още по-лошото беше, че виртуалните табла на сайта на ЦГМ даваха подвеждаща информация за това, че остават някакви минути до пристигане на трамвай по спирките, където не е имало движение 3 часа.
Освен това след определен срок на прекъсване - да кажем два часа - би трябвало да е стандарт да се организира заместваща автобусна линия. За целта ЦГМ би трябвало да бъде упълномощена и да разполага с няколко автобуса и дежурни водачи.
В случая това не беше необходимо, защото можеше да се организира движение с наличните трамваи от кварталите до гара Север. И евентуално една пенделна мотриса (каквато имаше на място) между Агресия и триъгълника.
Значи не съм бил далече от истината като критикувам работата на служителите, които се занимават с извънредни събития. Сега разбирам, че причината е била, че са били изпратени такива, които не са подходящи и подготвени за такива дейности. Може би съм прекалил с използването на думата некадърно (Прощавай, ако съм те засегнал! Надявам се, че ти и твоя екип щяхте да се справите по-добре), но това включва и меко казано малоумното организиране на движението от страна на полицаите - няколко пъти се размина друго ПТП.
Значи това повдига друг въпрос - защо няма достатъчно аварийни екипи, които да могат да се отзоват на инциденти/аварии, които се случват едновременно?