Author Topic: Изграждане на участък Хаджи Димитър - Левски - Г  (Read 7614 times)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15957
    • View Profile
    • Email
Quote from: gradat.bg
Започна строителството на 3 км ново метро през "Подуяне" до "Левски Г"

Зaпoчнa cтpoитeлcтвoтo нa нoв yчacтъĸ oт мeтpoтo – 3 ĸм пpeз paйoн „Πoдyянe“ дo ĸв. „Лeвcĸи Г“. C нeгo cлeд 3 гoдини oщe 40 xил. дyши днeвнo щe имaт дocтъп дo нaй-бъpзия и yдoбeн тpaнcпopт. Зa yчacтъцитe пpeз „Πoдyянe“ и „Cлaтинa“ бeшe зaлoжeнo cъфинaнcиpaнe oт Πлaнa зa възcтaнoвявaнe, нo пpaвитeлcтвoтo peши дa изĸлючи oт Πлaнa мeтpoтo пpeз „Cлaтинa“. Ceгa зaпoчвa cтpoитeлcтвoтo ĸъм „Лeвcĸи Г“ cъc cpeдcтвa oт бюджeтa нa oбщинaтa. Учacтъĸът пpeз „Cлaтинa“ щe бъдe финaнcиpaн cъc coбcтвeни cpeдcтвa oт бюджeтa нa Cтoличнa oбщинa и инвecтициoнeн зaeм oт EИБ и cъфинaнcиpaнe oт дъpжaвaтa.

Πpaвитeлcтвoтo cпaзи aнгaжимeнтa cи и ocигypи пъpвитe 40 млн. лв. в бюджeтa зa тaзи гoдинa. Oчaĸвaм дa гapaнтиpa oбeщaнитe cpeдcтвa и зa cлeдвaщитe 3 гoдини, зaщoтo нe мoжeм дa cи пoзвoлим дa зaпoчнeм cтpoитeлcтвoтo, ĸoeтo дa нe зaвъpши. Toвa cъoбщи пpи cтapтa нa изпълнeниe нa пopeднaтa oтceчĸa oт тpeтия мeтpoдиaмeтъp cтoличният ĸмeт Йopдaнĸa Фaндъĸoвa.

Изпълнeниeтo нa тoзи eтaп вĸлючвa тpи мeтpocтaнции – „Cтaдиoн Гeopги Acпapyxoв“, „Tpaĸия“ и „бyл. Гeн. Bлaдимиp Baзoв“. „Джи Πи Гpyп“ AД e изпълнитeл нa мeтpocтaнция „Cтaдиoн Гeopги Acпapyxoв“.

Ha пъpвaтa ĸoпĸa пpиcъcтвaxa ĸмeтът нa Coфия Йopдaнĸa Фaндъĸoвa, изпълнитeлният диpeĸтop нa "Meтpoпoлитeн" Cтoян Бpaтoeв, пpeдceдaтeлят нa COC Гeopги Гeopгиeв и пpeдcтaвитeли нa изпълнитeлитe нa тpитe yчacтъĸa

https://gradat.bg/infrastruktura/zapochna-stroitelstvoto-na-3-km-novo-metro-prez-poduyane-do-levski-g
« Last Edit: 22.03.2022, 20:39:19 by blagun »

Offline xr1st0

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 613
    • View Profile
Метрото като транспорт си има свои плюсове, макар че цялостно не съм му голям почитател. Но за мен този вариант на прокарване на М3 през Сухата река, Хаджи Димитър и Левски ми се струва пълна загуба на време и пари. Реално повечето метродиаметри - М1 и М2 вървят главно през райони които нямат особено добра друга транспортна свързаност и осигурява някакви реално неповторими наземно транспортни връзки. Тук под най-изпълнения с транспорт за тези квартали булевард се мушна и едно метро, което с нищо не подобрява транспорта. Реално по Вл Вазов върви тролей, автобуси които са доста бързи и цялостно преди строежа на метрото беше прекрасен и бърз булевард. Аз не виждам кой здравомислещ човек от Левски живеещ до обръщалото на 1-цата ще се хване да върви до метрото и да го хване до Софийския като има тролей пред вратата и спиращ пред Софийски. Защото аз не се сещам колко много хора от Сухата река и Левски ще хукнат към Овча купел. Социалистическия проект под Ботевградско е бил много по-смислен защото е хващал част от Сухата река и Левски дето са по-встрани от тролея и а 120

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8021
    • View Profile
Точно край Владимир Вазов има най-висока плътност на застрояване и най-големи пътникопотоци. ТБ 1 стига от Левски Г до СУ за около 20 минути, но се случва да се забави на Кракра и Оборище, 78 е сравнително рядък и само в едната посока навлиза по-навътре в центъра. Край Ботевградско шосе застрояването е предимно с къщи и пътникопотоците са много по-малки, също е трудно да се организира довозване на Хаджи Димитър и Сухата река. По Ботевградско има ТМ 22, който поне между Подуяне и автостанция Изток се приближава до скоростен трамвай с почти напълно обособено трасе и прилична скорост и той се справя напълно с пътникопотока, метро не е нужно. :rolleyes:

Offline xr1st0

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 613
    • View Profile
Ами то за мен и по сегашния маршрут няма да генерира кой знае какъв пътникопоток. По-смислено беше да свърши на Подуяне гарата, който пътува надолу да има трамвай+примерно да се пусне автобус Подуяне Левски Г по Вл Вазов и щеше е предостатъчно. Защото метрото да се убият да бързат няма да бият по удобство тролея. Отделно по участъка след Левски Г към KFC е неперспективен. Враждебна не я виждам да генерира пътникопоток. Младото население е на 120 към МОЛ-а на Ситняково. Така че...

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4994
    • View Profile
    • Email
Метрото като транспорт си има свои плюсове,...вървят главно през райони които нямат особено добра друга транспортна свързаност и осигурява някакви реално неповторими наземно транспортни връзки....

Как от Левски-Г с наличните наземни транспортни връзки ще стигнеш до Горна Баня? Не можеш. Като стане готово метрото тази неповторима уникална транспортна връзка ще е факт с М3. Значи по твоите критерии е оправдано метрото да мине точно там където го строят, друг въпрос е, че такъв критерий изобщо не се взима под внимание. Гледа се застрояване, пътникопотоци, вида на почвите, нивото на подземните води. "Уникалност и неповторимост" - такова нещо при проектиране на метродиаметри няма!

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10666
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Quote from: fafan link=topic=9835.msg100292066#msg100292066

Как от Левски-Г с наличните наземни транспортни връзки ще стигнеш до Горна Баня? ...

Както винаги е ставало тб 1 + а 260 и малко суха храна.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline xr1st0

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 613
    • View Profile
Как от Левски-Г с наличните наземни транспортни връзки ще стигнеш до Горна Баня? Не можеш. Като стане готово метрото тази неповторима уникална транспортна връзка ще е факт с М3. Значи по твоите критерии е оправдано метрото да мине точно там където го строят, друг въпрос е, че такъв критерий изобщо не се взима под внимание. Гледа се застрояване, пътникопотоци, вида на почвите, нивото на подземните води. "Уникалност и неповторимост" - такова нещо при проектиране на метродиаметри няма!

Повярвай ми сещам се, че такова нещо като "уникалност" не се предвижда, но само в този си вид метрото може да заеме някакво значимо място в транспортната схема на града, или респективно предлагайки по-бърз транспорт. Към момента участъка "Хаджи Димитър - СУ" не предлага това - с тролея е по-бързо и по-удобно.
Айде от Левски Г до Горна баня може да няма пряка линия освен - тролей 1+260, което е не малко път. Ама така на пръв поглед не вярвам да има повече от 10 ентусиаста на ден да си го причинят. А и причината за такова пътуване май ще бъде Ортопедичната болница в Горна баня, а не съзерцание на жп гарата. Тааа май не е особено оправдание. Наслушал съм се на обясненията за хилядната, милионна маса перничани които ще захвърлят голфовете за да си хванат влакчето, да слязат на Горна баня и да се хвърлят в ужаса на Метрополитен София - особено па с абсурдните въжени преградки.
И да метрото поне за Люлин - Младост 4(Бизнес парк) и Надежда - Бизнес парк - предлага неповторима връзка, която доста хора намират за удобна - това, че мен не ме вълнува понеже не работя там, нито пък живея в тези квартали е съвсем друг въпрос

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3816
    • View Profile
А защо трябва да се съзерцава ж.п. гарата , а да не се използва много добрата връзка, която дава метростанцията за пътуващите в това направление?

Много от въпросите и предложенията, които отправяш вече сме обсъждали многократно във форумЪт и просто трябва да се поразровиш и откриеш дискусиите!

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10666
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
За какво е борбата всъщност? Много мрънкане, а не виждам предложения, които да кореспондират с реалността.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline xr1st0

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 613
    • View Profile
За какво е борбата всъщност? Много мрънкане, а не виждам предложения, които да кореспондират с реалността.
Лично моята борба е някой по-властимащ или поне по-представителен от хората дето пишем тук да подаде в нужните места някаква идея за попрекрояване на части от текущото трасе. Просто като живеещ в квартала го виждам, че ще се превърне в поредната мислена, недомислена идея на общината. Защото дори да е нужно това продължение в посока Левски Г - аз си мисля, че едно изместване по ос малко по встрани през квартала със финал някъде около църквата в Левски Г би било много по-смислено за живеещите в района, защото така метростанцията ще попадне точно сред жилищния район. За Овчакупелския край борбата е изгубена и каквото и да се говори вече е направено. И честно казано не мисля че Враждебна има капацитета да захрани човекопоток за метро. Не знам може би след Левски продължение към Летището където да се съберат М4 и М3 би било по-смислено

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3816
    • View Profile
Във Враждебна трябваше да има депо, защото това на Красно село няма да може да събере всички влакчета необходими за обслужване на линията след построяване на отклоненията! Метрото се изгражда веднъж и с далечна перспектива за развитие.

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8021
    • View Profile
Дори в момента от Левски Г до Горна баня с 78, ТБ 1, ТБ 3 дори обиколния 120 и МД 3 се стига за около 50 минути по всяко време срещу 65-70 минути с ТБ 1 и 260 делник при липса на тежки задръствания и 75-80 празник. :rolleyes:

Offline xr1st0

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 613
    • View Profile
Именно - получаваш само 15 до 20 минути разлика. А и имай предвид че 260 те сваля в централната част на Горна баня, или ако имаш работа до болницата. А М3 те сваля на гарата. Ако имаш работа и връзка с жп транспорта посока Перник - прекрасно, но ако целта ти е именно Горна баня - ще ти трябва повече от тия 15 минути за да стигнеш където и да е в квартала. Специално аз не бих избрал да се набутам под земята и да пътувам все същия 1 час за да стигна и то далече от нужната ми локация - просто аз лично в Горна баня никога не съм ходил за да ползвам връзка с влак
Но не отричам удобството за някой пътуващ с влака, който може да се качи на метрото и да стигне до централната част на София доста бързо.
« Last Edit: 30.03.2023, 12:01:17 by xr1st0 »

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8021
    • View Profile
Това е в момента при МД3 само до Хаджи Димитър. След пускането на МД 3 до Левски разликата ще нарастне - няма да е нужно да се чака тролей или автобус до метрото и вместо 12-13 минути, дори 15-16 със 120 довозване до МС Хаджи Димитър ще има примерно 7-8 минути с метро. Празник ТБ 1 и 260 са по-разредени и на практика може да се спечели половин час.  :rolleyes:

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14948
    • View Profile
    • Email
Идеята е не толкова бързината, колкото това че метрото като релсов транспорт и като всеки друг влак е най-сигурния тип превоз. Независим от задръствания идиоти по пътищата, също и че можеш да превозваш много по-големи маси хора отколкото с автобус. Иначе ясно че ако пътуваш от Левски до центъра или дори с 3-ката до Младост времето е почти едно и също като с метрото, но с метрото можеш много по-добре да си планираш времето, а не да се чудиш дали ще попаденш в задръстване и ще си отвисиш там 20 минути.

Същото си мислех и аз като пуснаха навремето метрото до Младост-реално ако пътувам до центъра наистина спестявам 2-3 минути по разписание спрямо автобус по Цариградско( 13 срещу 16 минути по разписание) но понякога се случва Малинов да се задръсти, да има ПТП напътя и времето се увеличава, редовността се нарушава.
« Last Edit: 30.03.2023, 13:38:46 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline xr1st0

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 613
    • View Profile
Не бях се замислял над това като разсъждение. Но да по принцип е така. ЖП транспорта си е сигурен като разписание. И поне според мен метрото е оправдано при по-дълги пътувания

Offline New_Passenger

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1723
  • Експресивен експрес
    • View Profile
Как М3 до Летището? Под пистите ли да минава? Ако имаше планове за нов терминал който да е от страната на М3, тогава да.

Ботевградско не е толкова населено. Очевидно през 80те са имали планове за разрастване на жк.Левски и Ботевградско щеше да е по-гъстонаселено. Може и Илиянци да са го гласили за жк. Тогавашният М3 е мислен с цел обслужване на Кремиковци. Между другото, първоначалната идея на жк.Левски е там да живеят работещите в Кремиковци. Но Ботевградско не се застроява и до ден днешен, трамвайното трасе му стига. Да не говорим, че трасето по Ботевградско е кажи-речи скоростно.
По какво се различава М3 от първите два? По това, че не дублира нито една линия ГТ. Нито трамвай, нито автобус. Само тролея в Левски, но съвсем малко. М1 ликвидира Дървенишкия трамвай, М2 ликвидира трасетата в Надежда и Лозенец. Сегашният М3 е замислен да кореспондира с възловите транспортни точки, а старият вариант предвиждаше ликвидиране на ТМ5 и ТМ22, едни от най-добрите трамвайни трасета в София.
Софийско метро, стари карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Софийско метро, хартиени карти - https://drive.google.com/drive/folders/1C7va0Idce58r2Mv2VTFwl2z5hi5PDlB6?usp=sharing

Offline Dimitar155

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 746
    • View Profile
    • Email
Пропадна част от булевард в София, затвориха го

Временно се затваря за движение част от бул. „Владимир Вазов“, в посока изход от София, между ул. „Тодорини Кукли” и ул. „Левски Вековен”. В участък от няколко метра има пропадане на пътното платно и са започнали обследвания, съобщават от Столичната община.

Тролеи от линии №1 и №3, както и автобусите по линии №78 и №100 са отклонени по ул. „Тодорини кукли” и по ул. „Левски Вековен”, а автобусите от линия №90 в посока „Малашевци” продължава по ул. „Острово”, ул. „Макгахан”, ул. „Резбарска”. В посока центъра маршрутите на градския транспорт не се променят.


Offline xr1st0

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 613
    • View Profile
Скоро пропадналото платно ще се отвори за движение