Автобус 1 / 3 / 5: Предлагам да се удължат до Хотел Плиска. За целта автобуси 1 / 3 и 5 да бъдат по маршрута си по бул. Цариградско Шосе през Окръжна Болница и Спортна Зала Армеец до кръстовището на бул. Шипченски Проход / ул. Иван Димитров - Куклата, там да продължават направо по бул. Шипченски Проход, наляво по ул. Николай Коперник до обръщалото на автобус 72 на Хотел Плиска. Автобусите да спират на спирки "Национално Училище за Танцово Изкуство", на кръстовището на бул. Шипченски Проход / ул. Николай Коперник и на крайната / началната спирка на Хотел Плиска до ЦКБ. Водачите могат да ходят до тоалетна в сградата на ЦКБ или в пощенски клон 1113 на Български пощи (не ми се вярва на тези места да няма такива), отделно има и доста закусвални там.
Така: 1. Кв. Панчарево (автобус 1) / с. Долни Пасарел (автобус 3) / с. Горни / Долни Лозен (автобус 5) освен съществуващите връзки с трамвай 20 и автобус 11, ще имат връзка на Хотел Плиска с още две автобусни линии - 72 и 280; 2. Също така горепосочените квартали ще могат да ходят на пазар в SkyCity на ул. Коста Лулчев където има и голям филиал на Фантастико и е само на около 200 метра на север от спирка "Национално Училище за Танцово Изкуство".
Автобус 11: Предлагам да се удължи до метростанция Искърско Шосе. За целта от Автостанция Гео Милев 11 да завива наляво по бул. Шипченски Проход и по бул. Асен Йорданов / ул. Искърско шосе до Метростанция Искърско Шосе. Предлагам в удължената част от маршрута автобус 11 да е с бърз статут: да прескача спирките "СК ЦСКА", "Ул. Кап. Димитър Списаревски" и "Разклона за летището", а да спира само на спирки: "Бул. Проф. Цветан Лазаров" при Кауфланд Слатина, на "ЖК. Дружба-1" при бул. Искърско Шосе / ул. Туше Делииванов и "Бул. Кръстьо Пастухов", която да е крайна / начална за автобус 11. В супермаркета LIDL там има закуски и тоалетна, така че има условия за почивки за водачите там.
Така: 1. Ще има директен транспорт до Кауфланд Слатина и метростанция "Искърско Шосе" от района на ул. Иван Димитров - Куклата; 2. ЖК. Дружба-1 ще получи директен транспорт до бул. Константин Величков / кв. Красна Поляна / жк. Овча Купел.
Автобус 90 / 91: Предлагам да се раздели на две за по-добрo довозване. За целта се разкрива нова линия носеща номер 91 която да се движи САМО от Автостанция Изток, по маршрута на 90 до кръстовище ул. Тодорини Кукли / ул. Александър Екзарх, там да продължава направо по стария директен маршрут на 90 пред бл. 18 и по ул. Васил Кънчев до АП Малашевци. На автобус 90 да се промени маршрута: да е със сегашния маршрут от гр. Бухово през Горни / Долни Богров, бул. Ботевградско Шосе / ул. Александър Екзарх по стария директен маршрут без да обикаля през 143 СОУ (като новата линия) до кръстовището на ул. Васил Кънчев / ул. Резбарска. Там 90 обаче да завива наляво по ул. Резбарска, наляво по ул. Макгахан през пазара Хаджи Димитър, по ул. Острово, надясно по бул. Владимир Вазов и крайна спирка: "Метростанция Хаджи Димитър" за тролей 1 в посока Моста Чавдар където да почива на бизнес сградата до бл. 57. После 90 да върти на кръстовището на бул. Владимир Вазов / ул. Черковна и спирката "Метростанция Хаджи Димитър" на автобус 120 / тролей 1 в посока Стадион Герена да бъде начална за линия 90 в посока гр. Бухово.
Така: Ползващите 90 запазват връзката с метростанция Хаджи Димитър, но получават нова връзка с автобуси 85 / 285 + тролейбусни линии 2 и 4! В момента, автобус 90 за малко няма връзка с двата тролея, като разстоянието от ул. Васил Кънчев и Кауфланд до тяхната начална спиркa (на тролеи 2 и 4) е буквално само една-единствена спирка по ул. Резбарска!
Автобус 85 / 285: Предлагам на 85 да се промени маршрута: от жк. Хаджи Димитър до Централна Гара, там надясно по новия пробив на бул. Христо Ботев до бул. История Славянобългарска където се строи доста мащабен жилищен комплекс в близост до ТЕЦ София (които също ще изградят връзка от другата страна на Централна Гара), там наляво покрай Котлостроене и строителният хипермаркет Bauhaus, през Надлез Надежда по бул. Ломско Шосе, там завива надясно по ул. Република където ще има 1-2 спирки обслужващи жк. Толстой, наляво по ул. Ген. Никола Жеков и оттам по маршрута си през жк. Надежда. Също така предлагам 85 да не спира на спирка "ул. Козлодуй" в посока Централна Гара и на спирки "Ул. Клокотница" и "Бул. Христо Ботев" в посока Сточна Гара, като на тези спирки пък да спира линия 285 която остава със сегашния си маршрут.
Така: 1. 85 ще обслужва строителния хипермаркет Баухаус и новостроящите се жилищни блокове намиращи се в района на ТЕЦ София на бул. История Славянобългарска; 2. Ще има по-добро обслужване по ул. Република и жк. Толстой.
Електробус 309 / 308: Предлагам да се промени маршрута и да се раздели на 2 линии. 309 да се сгъсти и да минава по стария си маршрут: от обръщалото на Люлин 3,4 през бул. Александър Станишев (където беше по-натоварен), наляво по бул. Панчо Владигеров през метростанция Сливница и надясно по бул. Сливница САМО до Сточна Гара както беше предишния му маршрут. Пуска се нова автобусна линия синхронизирана в общия участък с 309. Маршрутът на новата линия която предлагам да е с номер 308 да е: предложения стар маршрут на 309 през бул. Александър Станишев вместо през ПП Успех, по бул. Сливница до Сточна Гара, там да завива наляво по сегашния маршрут на автобус 79 през Централни Гробища, бул. История Славянобългарска и бул. Илиянци до кръстовището с ул. Локомотив, там да продължава направо по бул. Илиянци до жк. Фондови Жилища по маршрута на автобус 101. Предлагам също така в посока жк. Люлин 3,4 308 да спира на спирката на ул. Константин Стоилов преди кръговото на Сточна Гара, както е 309 в момента.
Така: 1. ЖК. Фондови Жилища, бул. Илиянци и бул. История Славянобългарска получават нова връзка с бул. Сливница, отделно връзка с трамваите на Лъвов Мост + Billa-та там / трамваите на бул. Христо Ботев и с транспорта на Сточна Гара + супермаркета Lidl там; 2. Отделно, с тази линия 308 се решава и проблемът за района на бул. Илиянци + бул. История Славянобългарска (включително и бъдещият жилищен комплекс там) + Централни Гробища с невъзможността от другия автобус - 79, да се слезе на ул. Константин Стоилов преди кръстовището на Сточна гара, а трябва вместо това да се слиза чак на спирката на бул. Данаил Николаев след светофара при LiDL, което е добре ако се ходи на пазар там, но не и когато трябва да се връща обратно през цялото кръгово кръстовище ако се търси връзка със спирката на тролей 9 преди светофара!