Author Topic: Предложения за промени в маршрутите на няколко автобусни линии  (Read 2669 times)

Offline Unicode

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 590
  • Фен на Софийското метро
    • View Profile
Автобус 1 / 3 / 5: Предлагам да се удължат до Хотел Плиска. За целта автобуси 1 / 3 и 5 да бъдат по маршрута си по бул. Цариградско Шосе през Окръжна Болница и Спортна Зала Армеец до кръстовището на бул. Шипченски Проход / ул. Иван Димитров - Куклата, там да продължават направо по бул. Шипченски Проход, наляво по ул. Николай Коперник до обръщалото на автобус 72 на Хотел Плиска. Автобусите да спират на спирки "Национално Училище за Танцово Изкуство", на кръстовището на бул. Шипченски Проход / ул. Николай Коперник и на крайната / началната спирка на Хотел Плиска до ЦКБ. Водачите могат да ходят до тоалетна в сградата на ЦКБ или в пощенски клон 1113 на Български пощи (не ми се вярва на тези места да няма такива), отделно има и доста закусвални там.
Така: 1. Кв. Панчарево (автобус 1) / с. Долни Пасарел (автобус 3) / с. Горни / Долни Лозен (автобус 5) освен съществуващите връзки с трамвай 20 и автобус 11, ще имат връзка на Хотел Плиска с още две автобусни линии - 72 и 280; 2. Също така горепосочените квартали ще могат да ходят на пазар в SkyCity на ул. Коста Лулчев където има и голям филиал на Фантастико и е само на около 200 метра на север от спирка "Национално Училище за Танцово Изкуство".
Автобус 11: Предлагам да се удължи до метростанция Искърско Шосе. За целта от Автостанция Гео Милев 11 да завива наляво по бул. Шипченски Проход и по бул. Асен Йорданов / ул. Искърско шосе до Метростанция Искърско Шосе. Предлагам в удължената част от маршрута автобус 11 да е с бърз статут: да прескача спирките "СК ЦСКА", "Ул. Кап. Димитър Списаревски" и "Разклона за летището", а да спира само на спирки: "Бул. Проф. Цветан Лазаров" при Кауфланд Слатина, на "ЖК. Дружба-1" при бул. Искърско Шосе / ул. Туше Делииванов и "Бул. Кръстьо Пастухов", която да е крайна / начална за автобус 11. В супермаркета LIDL там има закуски и тоалетна, така че има условия за почивки за водачите там.
Така: 1. Ще има директен транспорт до Кауфланд Слатина и метростанция "Искърско Шосе" от района на ул. Иван Димитров - Куклата; 2. ЖК. Дружба-1 ще получи директен транспорт до бул. Константин Величков / кв. Красна Поляна / жк. Овча Купел.
Автобус 90 / 91: Предлагам да се раздели на две за по-добрo довозване. За целта се разкрива нова линия носеща номер 91 която да се движи САМО от Автостанция Изток, по маршрута на 90 до кръстовище ул. Тодорини Кукли / ул. Александър Екзарх, там да продължава направо по стария директен маршрут на 90 пред бл. 18 и по ул. Васил Кънчев до АП Малашевци. На автобус 90 да се промени маршрута: да е със сегашния маршрут от гр. Бухово през Горни / Долни Богров, бул. Ботевградско Шосе / ул. Александър Екзарх по стария директен маршрут без да обикаля през 143 СОУ (като новата линия) до кръстовището на ул. Васил Кънчев / ул. Резбарска. Там 90 обаче да завива наляво по ул. Резбарска, наляво по ул. Макгахан през пазара Хаджи Димитър, по ул. Острово, надясно по бул. Владимир Вазов и крайна спирка: "Метростанция Хаджи Димитър" за тролей 1 в посока Моста Чавдар където да почива на бизнес сградата до бл. 57. После 90 да върти на кръстовището на бул. Владимир Вазов / ул. Черковна и спирката "Метростанция Хаджи Димитър" на автобус 120 / тролей 1 в посока Стадион Герена да бъде начална за линия 90 в посока гр. Бухово.
Така: Ползващите 90 запазват връзката с метростанция Хаджи Димитър, но получават нова връзка с автобуси 85 / 285 + тролейбусни линии 2 и 4! В момента, автобус 90 за малко няма връзка с двата тролея, като разстоянието от ул. Васил Кънчев и Кауфланд до тяхната начална спиркa (на тролеи 2 и 4) е буквално само една-единствена спирка по ул. Резбарска!
Автобус 85 / 285: Предлагам на 85 да се промени маршрута: от жк. Хаджи Димитър до Централна Гара, там надясно по новия пробив на бул. Христо Ботев до бул. История Славянобългарска където се строи доста мащабен жилищен комплекс в близост до ТЕЦ София (които също ще изградят връзка от другата страна на Централна Гара), там наляво покрай Котлостроене и строителният хипермаркет Bauhaus, през Надлез Надежда по бул. Ломско Шосе, там завива надясно по ул. Република където ще има 1-2 спирки обслужващи жк. Толстой, наляво по ул. Ген. Никола Жеков и оттам по маршрута си през жк. Надежда. Също така предлагам 85 да не спира на спирка "ул. Козлодуй" в посока Централна Гара и на спирки "Ул. Клокотница" и "Бул. Христо Ботев" в посока Сточна Гара, като на тези спирки пък да спира линия 285 която остава със сегашния си маршрут.
Така: 1. 85 ще обслужва строителния хипермаркет Баухаус и новостроящите се жилищни блокове намиращи се в района на ТЕЦ София на бул. История Славянобългарска; 2. Ще има по-добро обслужване по ул. Република и жк. Толстой.
Електробус 309 / 308: Предлагам да се промени маршрута и да се раздели на 2 линии. 309 да се сгъсти и да минава по стария си маршрут: от обръщалото на Люлин 3,4 през бул. Александър Станишев (където беше по-натоварен), наляво по бул. Панчо Владигеров през метростанция Сливница и надясно по бул. Сливница САМО до Сточна Гара както беше предишния му маршрут. Пуска се нова автобусна линия синхронизирана в общия участък с 309. Маршрутът на новата линия която предлагам да е с номер 308 да е: предложения стар маршрут на 309 през бул. Александър Станишев вместо през ПП Успех, по бул. Сливница до Сточна Гара, там да завива наляво по сегашния маршрут на автобус 79 през Централни Гробища, бул. История Славянобългарска и бул. Илиянци до кръстовището с ул. Локомотив, там да продължава направо по бул. Илиянци до жк. Фондови Жилища по маршрута на автобус 101. Предлагам също така в посока жк. Люлин 3,4 308 да спира на спирката на ул. Константин Стоилов преди кръговото на Сточна Гара, както е 309 в момента.
Така: 1. ЖК. Фондови Жилища, бул. Илиянци и бул. История Славянобългарска получават нова връзка с бул. Сливница, отделно връзка с трамваите на Лъвов Мост + Billa-та там / трамваите на бул. Христо Ботев и с транспорта на Сточна Гара + супермаркета Lidl там; 2. Отделно, с тази линия 308 се решава и проблемът за района на бул. Илиянци + бул. История Славянобългарска (включително и бъдещият жилищен комплекс там) + Централни Гробища с невъзможността от другия автобус - 79, да се слезе на ул. Константин Стоилов преди кръстовището на Сточна гара, а трябва вместо това да се слиза чак на спирката на бул. Данаил Николаев след светофара при LiDL, което е добре ако се ходи на пазар там, но не и когато трябва да се връща обратно през цялото кръгово кръстовище ако се търси връзка със спирката на тролей 9 преди светофара!
« Last Edit: 21.09.2022, 13:34:39 by Unicode »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Обръщането на съчленени автобуси до МС Искърско шосе е проблемно - трудно ще се провират през паркинга.  :rolleyes: Линия 91 е аналог на 90-А на Задушница и няма особен смисъл през останалото време - пътниците към АП Малашевци са минимален брой. Обиколката на 90 отнема по-малко от 5 минути в посока и не е сериозен проблем още повече, че в близко бъдеще ще има метростанция до стадиона на Левски, 90 ще може да прави връзка с нея и обиколката ще отпадне.  :rolleyes: Връзките на 90 с 85/285 и ТБ 2 и 4 не са чак толкова ценни, с тролеите има такава на Острово с пресичане на кръстовището.  Почивка до МС Хаджи Димитър е проблемна - ще пречи на тролеите. 85 и 285 трябва да са синхронизирани за да не се влошава обслужването на Хаджи Димитър и при предложения нов маршрут на 85 това е трудно осъществимо. ПП Успех не може да се остави почти без транспорт, също 309 по стария маршрут в Люлин ще се дублира силно с ТБ 6. Към Фондови жилища и околните предприятия няма нужда от по-редовен автобус от сегашния 101, евентуално в бъдеще може да се изгради естакада над ЖП линията и 101 да довозва до гара Илиянци, ТМ 11 и 12 като почива на Илиянци. :rolleyes:

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3557
    • View Profile
1. Обръщането на толкова много линии на Плиска , където върти 72 е абсолютно невъзможно. Селските линии имат почивки , а пък 72 изчаква време там. И повече от два автобуса не могат да се съберат.

2. В Лидъл НЯМА тоалетни , а оставането на автобуса за повече от 2-3 минути извън поглед е тегаво, дори нежелателно. За това се спира по маршрута на и между спирките.

4. Завоят Ломско - Република е труден , изисква се ползването на двете ленти , а в час пик е невъзможно. За завирането на автобус по тясната Република , която в посока Жеков има няколко тънки и високи легнали полицаи които са баш за нископодови автобуси. А за завиването в посока център - от Жеков по република е непосилно за единичен, камо ли за съчленен автобус.
Мислете преди да пишете ,или идете вижте какво как и от къде може да мине.
А за спирането на 79 на спирката на Константин Стоилов - случва се да спре и отвори, при молба към водача и ако е в дясната лента.
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1989
    • View Profile
Не е по темата, но в Лидл има тоалетни за клиенти.

Предложението за 1,3 и 5 не е удачно. Колелото на Плиска е мижитурно и много тясно. Няма как толкова автобуси да обръщат там.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Е за какво е цялата галимация с 1, 3 и 5? С 280 се свързват на Винарово колело, със 72 - на Плиска.

Offline Unicode

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 590
  • Фен на Софийското метро
    • View Profile
Е за какво е цялата галимация с 1, 3 и 5? С 280 се свързват на Винарово колело, със 72 - на Плиска.
Основната причина да предлагам 1, 3 и 5 да въртят на (бившия) хотел Плиска е, че в момента 1, 3 и 5 нямат обща спирка със 72 никъде. На Хотел Плиска връзката с 280 е възможна и за двете посоки, докато на площада на Авиацията 280 НЕ спира (няма спирка никъде на кръговото) в посока Студентски Град, доколкото виждам.
« Last Edit: 21.09.2022, 22:54:11 by Unicode »

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Посочи ми на коя спирка на 280 не спира нищо, което отива до Окръжна болница. Ползващите спирка Изток от комплекса на БАН или факултетите на СУ си отиват директно на обръщалото,  ако пътуват към селата. Ако толкова държат на спирката на Цариградско,  си хващат тролей.

Offline cyberdude

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 704
    • View Profile
    • Email
Аз лично се впечатлих от това:

"...там надясно по новия пробив на бул. Христо Ботев до бул. История Славянобългарска където се строи доста мащабен жилищен комплекс в близост до ТЕЦ София (които също ще изградят връзка от другата страна на Централна Гара)..."

Да не са направили тайно нов пробив под Централна гара и аз да не съм разбрал? :crazy:

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Ако изобщо си струва да се обсъжда удължаване на А11 - една от най-дългите градски линии, то надали ще е по направление на бившия ѝ маршрут до 1987, когато беше пуснат ТМ20. В допълнение към това сега има и А404, така че удължаване на А11 не е добра идея.

При сдвояване на една линия на две в разделените участъци остава по 50% от обслужването - ясно е, че се гони приблизително запазване на общия пробег. Това означава, че в момента 100% от колите по А90 правят връзка с метрото, а ще останат 50% за сметка на някакви ирационални маршрутни варианти.
А309 беше отцепен от Станишев заради пълния си дублаж с ТБ6. Ако 50% от колите отидат от Сливница на Станишев, това означава 50% влошено обслужване на северните блокове от Люлин 1 и предприятията по Сливница. Т.е. за компенсация трябва да се разцепи и А82, а е доста съмнително, че обслужването на 4 линии ще е по-добро от обслужването на 2 линии.
Другото свойство на сдвоените линии е, че трябва да са със същата дължина на маршрута, за да се получи синхрон.
« Last Edit: 22.09.2022, 15:28:49 by blagun »

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
309 го пратиха директно по Сливница заради закриването на 53 и "безценната" връзка на Нестле със Сточна гара.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Редкият 53 не беше особено смислен, а 309 се дублираше прекалено много с ТБ 6. :rolleyes:

Offline Unicode

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 590
  • Фен на Софийското метро
    • View Profile
Ако изобщо си струва да се обсъжда удължаване на А11 - една от най-дългите градски линии, то надали ще е по направление на бившия ѝ маршрут до 1987, когато беше пуснат ТМ20. В допълнение към това сега има и А404, така че удължаване на А11 не е добра идея.
При сдвояване на една линия на две в разделените участъци остава по 50% от обслужването - ясно е, че се гони приблизително запазване на общия пробег. Това означава, че в момента 100% от колите по А90 правят връзка с метрото, а ще останат 50% за сметка на някакви ирационални маршрутни варианти.
А309 беше отцепен от Станишев заради пълния си дублаж с ТБ6. Ако 50% от колите отидат от Сливница на Станишев, това означава 50% влошено обслужване на северните блокове от Люлин 1 и предприятията по Сливница. Т.е. за компенсация трябва да се разцепи и А82, а е доста съмнително, че обслужването на 4 линии ще е по-добро от обслужването на 2 линии.
Другото свойство на сдвоените линии е, че трябва да са със същата дължина на маршрута, за да се получи синхрон.

Благуне:

Предлагам това удължение за автобус 11, точно защото в момента няма връзка до метрото и с Кауфланд Слатина за основната част на жк. Слатина живееща около ул. Иван Димитров - Куклата. В момента само 404 прави връзка и спира на Кауфланд, но той минава през през другата част от квартала по ул. Слатинска Река / жк. Христо Смирненски / ВТУ Тодор Каблешков. Идеята ми за връзка с Кауфланд Слатина дойде от факта че съм минавал през спирката на Кауфланд с 404 и винаги има поне 3-4 човека които слизат от него там за пазар от жк. Христо Смирненски, а на спирката в посока ВТУ Тодор Каблешков редовно има поне 6-7 човека с торби от Кауфланд чакащи 404, същото е на спирката на трамвай 20 в посока жк. Гео Милев / Румънско Посолство. Отиди някой път с 404 на спирката до Кауфланд към 9-10 часа сутринта и се убеди сам. Отделно затова с оглед дължината на линията предлагам 11 да е бърз между Гео Милев и Метростанция Искърско Шосе, като от междинните спирки да спира само на две от тях - на Кауфланда на сп. "Проф. Цветан Лазаров" и на Искърско Шосе / ул. Туше Делииванов на спирка "ЖК. Дружба-1" за обслужване на квартала. Същевременно може да върти на паркинга на метростанция Искърско Шосе където шофьорите на 11 да почиват, а и там ще могат да си купуват закуски от LiDL-а, в магазина има също и тоалетна за клиенти веднага след касите, така че за водачите по линия 11 пак ще има санитарни помещения.

Когато 309 беше по бул. Александър Станишев връзката с центъра и с метрото за тази част от Люлин беше осезаемо по-добра преди тази рокада с автобус 82. Сега 309 е разреден и минава по Сливница през Мосю Бриколаж и ПП Успех където никога не е имало голям пътникопоток - големият такъв винаги е бил от Метростанция Сливница в посока изток към Сточна Гара. Сега бул. Александър Станишев който е с по-голям пътникопоток има само 82 който е с ПО-ГОЛЕМИ интервали от предишния 309, и с тролей 6 НЯМАЩ никаква допирна точка с линия 1 на метрото (по-точно има, но чак на Лъвов Мост с линия 2). Затова аз предложих две синхронизирани линии 308 и 309, и двете с общ интервал на стария 309 и по стария му маршрут до Сточна Гара, като 309 да върти там, а САМО 308 да продължава нататък през Централни Гробища, бул. История Славянобългарска и по бул. Илиянци по маршрута на 101 за адекватна връзка на Фондови Жилища със Сточна Гара, Лъвов Мост и с другия транспорт по бул. Сливница.
« Last Edit: 23.09.2022, 00:14:00 by Unicode »

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3557
    • View Profile
Аз пак ще кажа , че е нежелателно автобуса да бъде оставен където и да е и водачът му да ходи да си пазарува в Лидъл.

А тези "нови промени" - изискват повече водачи , които НЯМА. Освен роботи да седнат да ви возят, че да мирясате. И автобуси няма .
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline Kukicha

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1306
  • 3306/1119 ✝(2003-2022)✝
    • View Profile
    • Email
Такива дълги линии като 11 не е добра идея да се удължават още, в момента линията и без това е силно орязана, с това удължение съставен ще стане съвсем зле.
За селските линии има поне 3 спирки на които може да се прекачиш на всичките линии по Цариградско, няма никакъв смисъл да ходят на Плиска.

Offline Jimi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 601
    • View Profile
    • Email
Здравейте,

Дали има необходимост от експресна линия в Западна София?


Отдавна се търси връзката К.Величков - Център по Хигиена или К.Величков - Цар Борис III (Районен съд).
Докато 83 минаваше по въпросния маршрут беше доста използван.

Направил съм една импровизирана схема, ще се радвам на корекции, ако са необходими.
07 септември 2009 г. - Съединението на Западна и Източна София

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
По принцип има нужда от линия, която да свързва МС Константин Величков с района на ВМА и бул. България, 72 е крайно недостатъчен. Сега, чак до Люлин, не знам дали има смисъл да ходи.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
По-добрият вариант е две по-къси линии, една от които да е вътрешноквартална довозваща в Люлин - има риск от пакетно придвижване по Вуцов. Докато не приключи ремонтът на тунела няма никакъв смисъл да се дублира 8-ТМ. :rolleyes:

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Идеята на експресните линии, доколкото разбирам, е да се ползват бързи артерии за телепорт между различни точки: примерно Люлин-ССТ-Източна тангента (когато изпълнят отсечката ССТ-Владимир Вазов) - Левски или Надежда - История славяноболгарская - Резбарска - Левски.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Все едно експресна линия през тунела към Люлин няма особен смисъл докато не приключи ремонтът - няма да е бърза и ще дублира безмислено 8-ТМ. Също кръстовището на Гешов и Цар Борис III може да се премине бързо делник само през тунелите отдолу.  Въобще за Люлин е по-смислена редовна вътрешноквартална довозваща линия, за такава може да се използват примерно пробегът и колите на въздуховоз 108. :rolleyes:
« Last Edit: 17.11.2022, 17:24:34 by V.Peichev »