Author Topic: Електроминибусни довозващи линии  (Read 42604 times)

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Понеже "автобуси на повикване" ми звучи страно (да не кажа нещо друго) ще разясни ли някой точната идея на това нещо.
Благодаря предварително.

От общината ползват израза "автобуси при поискване", не знам кое е по-правилно.

Идеята в общи линии е обяснена в официалното им съобщение:

Quote
В Европейската седмица на мобилността Столична община представи най-новите електробуси за градския транспорт


"Два от общо пет микробуса са доставени в София по проект InnoAir. Те са първите електрически микробуси, които ще започнат да се движат в кварталите в началото на 2023 г. Новите електрически превозни средства бяха представени в рамките на Европейската седмица на мобилността на 22 септември, когато по традиция се отбелязва Ден без автомобили.

Целта е да бъде развита възможността за организиране на транспорт в кварталите. Новите електробуси са част от мерките за по-удобен и екологичен градски транспорт. През следващите няколко месеца ще се провеждат тестове и ще бъдат запознати гражданите" – каза Георги Георгиев, председател на Столичния общински съвет.

Предвижда се електробусите да се движат от следващата година в кварталите „Манастирски ливади“ – изток и запад. До края на тази година те ще бъдат оборудвани, тествани и ще се проведат разговори с гражданите в кварталите, където ще се движат. Заедно с електробусите бе представено и мобилното приложение BUSINN, с което може да поръчва услугата „градски транспорт при поискване“.

Зам.-кметът Кристиян Кръстев посочи, че хората започват да се връщат отново към градския транспорт. 80 процента е възстановен пътникопотокът спрямо 2019 г. По думите му "колкото по-добър е градският транспорт на София, толкова повече хората ще се обърнат към тази услуга, за да се намали автомобилният трафик".

Зам.-кметът на Столичната община в направление  „Транспорт и градска мобилност“ Кристиан Кръстев,  г-жа Биргит Сара Кондруп-Палмквист – заместник-ръководител на дипломатическата мисия на Дания, и председателят на Столичния общински съвет Георги Георгиев участваха в инициативата на 22 септември –Ден без автомобили. Събитието започна на ул. „Ген. Й. Гурко“ в участъка между бул. „Евлоги и Христо Георгиеви“ и бул. „Васил Левски“.

Столичната община в патрньорство с Датското посолство и Центъра за градска мобилност организира велошествие под наслов: “Happy Biking – Healthy Living”, което тръгна от ул. „Ген. Й. Гурко“ и премина по маршрут до Южния парк и обратно.

Като част от инициативите по повод Деня без автомобили на улица „Ген. Й. Гурко“, която е затворена за автомобилно движение в участъка между бул. „Васил Левски“ до бул. „Евлоги и Христо Георгиеви“, се проведе изложение на алтернативни на автомобила средства за придвижване в града – е-скутери, велосипеди под наем, електрически градски и планински велосипеди и други.

На 22 септември ще заработят и първите две камери за преброяване на велосипедистите в София, изработени от Техническите университети в Габрово и София също по проект INNOAIR.

В Деня без автомобили от 9:30 часа до 19:00 часа е затворено за автомобилно движение карето между ул.„Ген. Й. Гурко“, ул. „Алабин“, бул. „Витоша“, бул. „Кн. Александър Дондуков“ , бул. „Цар Освободител“ и ул.„Г. С. Раковски“, без да се затварят самите гранични улици и булеварди. Ще се допускат преминавания на живущи, както и автомобили, обслужващи мероприятия и церемонии, които се провеждат в зоната.

Европейската седмица на мобилността е годишна кампания за устойчива градска мобилност, организирана от Европейския организационен секретариат с подкрепата на Европейската комисия, в която София ежегодно се включва. Целта ѝ е намаляване на задръстванията, въглеродния отпечатък и отрицателния кумулативен ефект в града. Мотото на тазгодишната кампания е: „Комбинирай и се движи” и насърчава пешеходното и велосипедното придвижване.

Източник




« Last Edit: 17.02.2023, 14:35:14 by fafan »

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
В Лос Анджелис има подобна услуга Metro Micro, но там билетът за автобуса на повикване е дори по-евтин от стандартния билет - 1 долар срещу 1.75. Според мен никой няма да ползва тези автобуси на повикване, ако са по-скъпи от 1.60.

Offline Kukicha

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1306
  • 3306/1119 ✝(2003-2022)✝
    • View Profile
    • Email
Никой няма да ги ползва като цяло. В Манастирски Ливади са много разглезени, никога няма да слязат от личните си автомобили, за да се возят на "автобус на повикване".

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Да дам и аз моите 5 стотинки по темата, та според мен много скоро след "успешния" експеримент, тези 5 жълто-сини Карсана ще почнем да ги виждаме на редовни линии с другите бели, за да не събират прах по гаражите. Да вземат да пуснат нощния транспорт, а не да ми се чудат само каква тъпотия да измислят и за какво да изцоцат пари. Или поне да ги пуснат по квартали като Обеля, Илиянци и Бенковски. В последните два и без това транспортното обезпечение е почти никакво. Сутрин в 9 часа на лудницата в Борово и Ливадите само те липсват...

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile
Не ми стана ясно как ще си "повикам автобус" и дали цял автобус ще дойде само за мен. Но не съм зорлия, като стане - ще видя.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Това и аз се чудя от самото начало. Как аджеба ще си повикам и цял автобус ще дойде само за мен.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Не ми стана ясно как ще си "повикам автобус" и дали цял автобус ще дойде само за мен. Но не съм зорлия, като стане - ще видя.

Идеята е следната - заявка правиш през телефона си, като отбелязваш къде искаш да се качиш и къде искаш да слезеш. От другата страна софтуер събира заявките, пуснати в някакъв диапазон от време, смята как бусчето може да събере всички по маршрута с най-малък разход на време и гориво и пуска на таблет при шофьора маршрута с местата където трябва да спре. Ако за дадения диапазон си пуснал само ти заявка - да, ще дойде само за теб и ще те превози все едно си в такси. Ако са пуснали 10 човека и ти си най-първия по маршрута ще трябва да изтърпиш още 9 за които ще се спре и ще ги чакат да се качат. Това е в общи линии идеята на тъй наречения shared ride.

Offline Dimitar155

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 783
    • View Profile
    • Email
Джеф Маршал има много добро видео за този вид транспорт.


Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile
Не ми стана ясно как ще си "повикам автобус" и дали цял автобус ще дойде само за мен. Но не съм зорлия, като стане - ще видя.

Идеята е следната - заявка правиш през телефона си, като отбелязваш къде искаш да се качиш и къде искаш да слезеш. От другата страна софтуер събира заявките, пуснати в някакъв диапазон от време, смята как бусчето може да събере всички по маршрута с най-малък разход на време и гориво и пуска на таблет при шофьора маршрута с местата където трябва да спре. Ако за дадения диапазон си пуснал само ти заявка - да, ще дойде само за теб и ще те превози все едно си в такси. Ако са пуснали 10 човека и ти си най-първия по маршрута ще трябва да изтърпиш още 9 за които ще се спре и ще ги чакат да се качат. Това е в общи линии идеята на тъй наречения shared ride.
Благодаря за човешкото обяснение.
Това ще е точно толкова неефективно, колкото и нощния транспорт. Според мен.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Всеки вид транспорт може да бъде ефективен на правилното място и абсолютно неефективен ако е сложен на грешното място. Едно метро през пустинята ще е напълно неефективно, там най-добре е керван с камили. Та така и с бусчетата на повикване - да ги пуснат в гъстозаселен квартал с високо строителство и интензивен трафик като довозващ до метро, което е доста далече ще е сигурно много неефективно, софтуерът бая ще се озори да обслужи в час пик всички заявки и хората ще видят на третия ден че системата не работи като чакат с часове. В нискозаселени разпръснати селца в Швейцария като транспорт, който събира малко хора до най-близката гара, на която влакът се знае със сигурност че ще дойде на секундата по разписание система като тази сигурно ще е ефективна.

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1259
    • View Profile

Благодаря за човешкото обяснение.
Това ще е точно толкова неефективно, колкото и нощния транспорт. Според мен.
Защо нощният транспорт да е неефективен?

Иначе според мен тези автобусчета на повикване биха имали най- много смисъл във Витошките квартали- Бояна, Симеоново и т.н. Не съм сигурен дали в Ман. Ливади ще бъдат ефективни.  :rolleyes:
« Last Edit: 25.09.2022, 18:41:44 by Chezare »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
най- много смисъл във Витошките квартали- Бояна, Симеоново и т.н. Н

Бояна и Симеоново нямат ли достатъчно транспорт?

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile

Благодаря за човешкото обяснение.
Това ще е точно толкова неефективно, колкото и нощния транспорт. Според мен.
Защо нощният транспорт да е неефективен?
...
В темата за нощния транспорт съм написал защо. Виж отговор 1488 от 23.07.2022 г.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5869
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
В Манастирски ливади, където редовният транспрот ти е на макс. 10 мин. пеша, няма да прокопса. Във витошките квартали има смисъл, но като падне сняг нямат шанс да издрапат по баирите. Нкрая наистина ще почнат да се движат по слабо натоварените линии.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Не ми хрумна по-добро име за темата.

Новите електрически минибуси вече пристигат, а още липсва каквато и да е информация за стратегията относно къде ще се движат, какви нови линии ще бъдат разкрити и т.н. Все пак истината винаги е някъде там. Има ли някой тук, който да е по-обстойно запознат какво точно се планира?

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Има пускана информация във Форумът за планираните от СО маршрути в Овча купел и Люлин! Предполагам можеш да си я намериш и сам без чужда помощ.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Има пускана информация във Форумът за планираните от СО маршрути в Овча купел и Люлин! Предполагам можеш да си я намериш и сам без чужда помощ.
Това май е доста старо и няма да се реализира. Навреме се усетиха, че за големи панелни комплекси това не е добра идея.
Сега говорят за МанЛи-запад като начало и за някакво (?) обществено обсъждане на линиите. После за други южни квартали.
https://stolica.bg/stolichna-obshtina/predstaviha-novite-elektrobusi-za-dovezhdasht-transport-v-yuzhnite-kvartali-na-sofiya

Мисля, че Горна баня, Карпузица и Княжево - сред село са също добри варианти.
« Last Edit: 06.10.2022, 12:32:51 by blagun »

Offline Kukicha

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1306
  • 3306/1119 ✝(2003-2022)✝
    • View Profile
    • Email
За Манастирски Ливади ще са тези, които ще са на повикване (жълто сините). Този месец ще почнат да правят тестове с тях. Според статията, която намерих електробусите на повикване ще возят хората от тях до най-близките транспорти връзки. Като пример са дадени метрото, ТМ 5 и 7 и обръщалото в Гоце Делчев.
За повече информация ето тук:
https://www.24chasa.bg/bulgaria/article/12603594#amp_tf=%D0%9E%D1%82%20%251%24s&aoh=16650506589619&referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com&ampshare=https%3A%2F%2Fwww.24chasa.bg%2Fbulgaria%2Farticle%2F12603594

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
За Карпузица е достатъчно 107 да бъде удължен до МС Горна баня, 59 прави връзка с МС Мизия и двете линии покриват доста добре квартала на практика няма място на повече от 300-400 m от спирка. Крайният югозапад на квартала е близо и до ТМ 5. Ефективността на подобни минибусни линии е под въпрос.  За вилните зони и къщите около Княжево изглежда по-смислен вариант. В Горна баня има по-отдалечени къщи от спирките на 260 и вероятно ще има повече желаещи за минибус. :rolleyes:

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Много лошо заглавие на темата, трябва да се редактира.