Author Topic: Етап-Адресс и Груп Плюс  (Read 70957 times)

Offline Deian

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 306
    • View Profile
Етап-Адресс и Груп Плюс
« on: 11.12.2007, 20:49:10 »
М**** и*!!!
Как да не мрази човек тази ***** фирма! Те диктуват цените и правят каквото си искат. Притискат другите превозвачи, макар и по-малки, но в пъти по-добри като качество на услугата и грижа към клиента! От днес ПОРЕДНОТО им увеличение е факт! И както се досещате, за пореден път те са пионерите в новите цени! Дано останат без пукнат клиент.
Как ви се вижда София - Варна за 27 лв? Двупосочен 50 лв? Голяма отстъпка за двупосочния.
А София - Русе 21 лв? Прекрасно, нали? 40 лв двупосочен - отстъпка от левче. Дебили!
София - Бургас вече е 24 лв, вместо 20. И 44 лв двупосочен... красота.

Никой ли не контролира тези фирмички? От какво е породено увеличението, а? Да не би бензинът да е станал 4 лв?
Съжалявам за острият тон, но съм повече от възмутен!

ВЕСЕЛИ ПРАЗНИЦИ
04.12.2007


"ЕТАП-АДРЕСС" АД и "ГРУП ПЛЮС" ООД Ви честитят коледните и новогодишните празници!!!

НОВИ ЦЕНИ НА АВТОБУСНИТЕ БИЛЕТИ
10.12.2007


От 11.12.2007 г. "ЕТАП-АДРЕСС" АД и "ГРУП ПЛЮС" ООД имат нов ценоразпис на автобусните билети.

Да са ни весели празниците!
« Last Edit: 21.01.2013, 16:08:34 by difian »

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Етап&Груп!!!
« Reply #1 on: 11.12.2007, 21:32:27 »
Е то е нормално, София-Пловдив рейсът вече от месец е 12 кинта, така че какво искаш? И се возиш на стари Неоплани и Мерцедеси.

В крайна сметка, ако не ти харесват Груп Плюс и Етап, има Биомет, Калея, Карат С и други. Има БДЖ, има и самолети до Варна и Бургас.

Лично аз оплаквания от Етап и най-вече от Груп Плюс нямам  Имат нови хубави Темси,удобни са, карат бързо...

Offline Deian

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 306
    • View Profile
Re: Етап&Груп!!!
« Reply #2 on: 11.12.2007, 21:48:03 »
Не си прав, Етап и Ивкони карат най-бавно от всички автобусни фирми в БГ. Не знам по чие нареждане, но е факт. Но не говорим за това. А евтините им Темзи... не влагаш нищо, а после дереш кожата на потребителя. Нали се сещаш, че до Бургас аз с колата мога да ида за 24 кинта... А ако сме 5-ма?

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Етап&Груп!!!
« Reply #3 on: 11.12.2007, 21:52:35 »
Quote from: Deian
Не си прав, Етап и Ивкони карат най-бавно от всички автобусни фирми в БГ. Не знам по чие нареждане, но е факт. Но не говорим за това. А евтините им Темзи... не влагаш нищо, а после дереш кожата на потребителя. Нали се сещаш, че до Бургас аз с колата мога да ида за 24 кинта... А ако сме 5-ма?
Ако е на метан, може и да успееш за 24 кинта. Иначе не виждам как. Също така не разбирам какво не харесваш на Темзите.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Етап&Груп!!!
« Reply #4 on: 11.12.2007, 22:06:36 »
ако с бензинова кола стигнеш до морето за 24 кинта, имаш още 24 за навръщане от мене  
А това кой кара бавно са детски истории-всеки си кара както иска, возил съм се на Груп-1ия шофьор караше плашещо бързо, 2ия не повече от 60

Offline Deian

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 306
    • View Profile
Re: Етап&Груп!!!
« Reply #5 on: 11.12.2007, 22:34:01 »
А те на какво карат тия Темзи? (Некомфортни са ми - това към ozzy).
Да не би да зареждат нафтата на 2,10 лв/л? Все ми е на ума.
Колко според вас излиза курс с Темза София - Бургас?
Да сложим някакъв среден случай от 25 човека, като много рядко са толкова малко в автобуса.
25 * 23 лв (средна цена, че има и студенти) = 575 лв / курс.
А като е с 50 човека автобуса? 1150 лв / курс!
Лакомията човешка е безгранична...

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Етап&Груп!!!
« Reply #6 on: 11.12.2007, 22:46:30 »
Хубаво, но и фирмите си имат разходи - за заплати, за закупуване и поддръжка на автобуси, данъци, осигуровки, такси, винетки...

За сравнение, с БДЖ не излиза по-евтино (а би трябвало!) - с УБВ до Варна 2 класа билетът ти е 23.90, а първа класа - 29.80.
А с обикновен БВ, с който пътуваш цял ден, ти е 20.70лв. за втора класа и 25.90 за първа.
Естествено, ако си ученик или студент, ти е по-евтино, но не е кой знае колко бързо и удобно. А, освен това е желателно да си запазиш място, иначе ще пътуваш прав!

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Етап&Груп!!!
« Reply #7 on: 11.12.2007, 22:46:59 »
Имай впредвид, че може да не плащат нафтата по 2,10 но в цената на билета е калкулиран ДДС 20%. Не всичко е гориво. Със сигурност сам знаеш - амортизация, труд на шофьора, винетка, гражданска. Аз бих добавил застраховка злополука, издръжка на фирмата.

И за да не ти противореча напълно, ще ти кажа че и аз не съм привърженик на Груп. Наистина дават лошия тон като монополист. Цялата Централна автогара е тяхна и събират по една твърда сума от всеки рейс. Мисля че беше 25 лв, отделно такса за продажба на билетите им.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Deian

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 306
    • View Profile
Re: Етап&Груп!!!
« Reply #8 on: 11.12.2007, 22:53:18 »
Не стига, че доят другите фирми, ами накрая и по-високи цени слагат от тях. Значи печалбата им е много по-голяма от на другите. Вместо като получават приходи и от други места, да си позволят да държат малко по-поносими цени.
Факт е, че увеличенията винаги са заради тях! Било то, че вдигат таксите за престой, било то, че притискат фирмите да изравнят цените си с техните и т.н.
Е това на какво прилича?

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Етап&Груп!!!
« Reply #9 on: 12.12.2007, 01:07:54 »
Quote from: Deian
Не стига, че доят другите фирми, ами накрая и по-високи цени слагат от тях. Значи печалбата им е много по-голяма от на другите. Вместо като получават приходи и от други места, да си позволят да държат малко по-поносими цени.
Факт е, че увеличенията винаги са заради тях! Било то, че вдигат таксите за престой, било то, че притискат фирмите да изравнят цените си с техните и т.н.
Е това на какво прилича?

A тука не си прав - Причината ЕТАП да купи ГРУП беше именно това, че поддържаше ниски цени по доста дестинации. ПО едно време билетът София-Свиленград беше 7,20 а другите превозвачи возеха София-Пловдив на 5,50.
Пък и ако както казваш, че увеличенията са заради тях значи:
А) или ЕтапГруп държат ниски цени, и затова другите превозвачи ги чакат тях, за да си вдигнат и те цените
Б) или ЕтапГруп вдигат цените, но останалите също са лакоми и надуват цените

Ако е вярно А) - не виждам особено голям проблем в самата фирма
АКо е вярно Б) - какво ги прави тях по лоши от останалите?

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Етап&Груп!!!
« Reply #10 on: 12.12.2007, 10:56:08 »
Quote from: Deian
до Бургас аз с колата мога да ида за 24 кинта... А ако сме 5-ма?
Ти най-напред хвърли едно око на табелите на бензиностанциите и после се изцепвай, че ще стигнеш с 24 лв! А пък като сте много и ви е изгодно с кола - ами идете с кола! За семейство от трима с кола се вързва по-добре сметката. Никой не е казал, че цената на автобусния билет не трябва да надвишава 1/5 от цената на разходите за метан. Пътуванията с влак ги коментираме в друга тема, но те могат да се охарактеризират с две прилагателни: "гнусно" и "бавно".
В Германия е много по-изгодно даже и сам да пътуваш с кола, вместо да вземеш ICE (експресен влак), въпрос на избор.

Offline Deian

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 306
    • View Profile
Re: Етап&Груп!!!
« Reply #11 on: 12.12.2007, 15:48:19 »
Проблемът е, че междуградския транспорт започва да се превръща не в услуга, а в лукс! Колко пъти в месеца можеш да си ползволиш да отидеш до Варна и да се върнеш? 27+27=54 лв! Ако отида и се върна 4 пъти - ето ти над 200 лв, което е една минимална работна заплата!
Не ми е ясно защо автобусните превозвачи искат да пътуват празни на висока цена, отколкото на по-приемлива цена, но да имат повече от 15 човека на курс.
Проста математика:
15 човека по 27 лв = 405 лв.
30 човека по 20 лв = 600 лв.
Как ли е по-добре според вас? Защото според мен броят пътници е обратнопропорционален на цената. И съм свидетел на това, понеже много пътувам. Помня какво беше преди 1-2 години, виждам какво е и сега. Малко хора, но на много висока цена.
Аз не съм съгласен с тази политика и ако аз бях един превозвач, нямаше да си заробвам така фирмата (освен ако не съм монополист и хората щат не щат ще дойдат при мен, както горе-долу е въпросната фирма за някои направления).
Конкуренция е идеята, ама не конкуренция от типа "ние вдигнахме, вдигнете и вие".

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Етап&Груп!!!
« Reply #12 on: 12.12.2007, 16:30:48 »
Quote from: blagun
Ти най-напред хвърли едно око на табелите на бензиностанциите и после се изцепвай, че ще стигнеш с 24 лв! А пък като сте много и ви е изгодно с кола - ами идете с кола! За семейство от трима с кола се вързва по-добре сметката. Никой не е казал, че цената на автобусния билет не трябва да надвишава 1/5 от цената на разходите за метан. Пътуванията с влак ги коментираме в друга тема, но те могат да се охарактеризират с две прилагателни: "гнусно" и "бавно".
В Германия е много по-изгодно даже и сам да пътуваш с кола, вместо да вземеш ICE (експресен влак), въпрос на избор.

А Дойче Бан яко дерат. ICE бият и TGV по цени....Хамбург-Мюнхен което е на практика цяла Германия от север на юг около 800км струва 120 Евро! Аз лично щях да получа удар като чух цената. За сравнение - бензинът за същите километри е 60-70 Евро - наполовина. Е, съвсем друг е въпросът дали ще ти се кара 800 км (по перфектните магистрали) или ще предпочетеш да седнеш в перфектните им експреси. Апропо тези 800км железницата ги минава за по-малко от 6 часа. За същото време БДЖ най-много 300км (при късмет!) да измине. Но от друга страна за 800км БДЖ би ти взело 30 евро, не 120 и ще те клати 18 часа, а не 6.... Въпрос на приоритети, може би...
« Last Edit: 12.12.2007, 16:44:58 by etnies »

Online Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5869
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Етап&Груп!!!
« Reply #13 on: 12.12.2007, 16:39:30 »
Аз есента ходих до варна с Етап. Автобусите им вярно че са хубави, но са може би най-бавно каращите по тази дестинация. Успяха да направят пътвуането и в двете посоки по над 7 часа. Дори на връщане при Ябланица ни изпревари автобуса на Биомет, койот тръгва половин час по-късно. Няма толквоа изнервящо пътуване. За това вече само с влака - 1 час повече, но хем можеш да си се размърдаш, хем можеш да си се изпикаеш и хем ти е 2 пъти по-евтино.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline Deian

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 306
    • View Profile
Re: Етап&Груп!!!
« Reply #14 on: 12.12.2007, 17:59:10 »
Колко на 100 гори една Темза?
Dragon, и аз съм със същите наблюдения, не само до Варна. За кратки разстояния слагат едно 30 минути над другите фирми, а за дълги говорим за над 30 мин повече.

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Етап&Груп!!!
« Reply #15 on: 12.12.2007, 18:18:30 »
Quote from: Deian
Колко на 100 гори една Темза?
Dragon, и аз съм със същите наблюдения, не само до Варна. За кратки разстояния слагат едно 30 минути над другите фирми, а за дълги говорим за над 30 мин повече.

Прото спазват ограниченията на скоростта. След последната катастрофа с тяхно участие има вътрешна заповед аз внимателно каране.

Offline burtan

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 374
    • View Profile
Re: Етап&Груп!!!
« Reply #16 on: 12.12.2007, 18:44:31 »
В Германия има един много сполучлив метод: когато някой ще пътува с личния си автомобил, обявява в някой сайт (има доста такива) датата, часа, свободните места в колата си, началната и крайната точка на пътуването и цената. Така излиза по евтино пътуването отколкото при Deutsche Bahn, а освен това има и екологичен ефект - в колата не пътува само един човек. Бях чел някъде, че и при нас се опитват да направят нещо подобно, но повече така и нищо не съм срещал по темата.

Offline Deian

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 306
    • View Profile
Re: Етап&Груп!!!
« Reply #17 on: 12.12.2007, 19:56:22 »
Имаше един такъв сайт и в БГ, но хората слагаха цена = на тази на автобуса. То не бяха хора, ами нелегални фирмички с микробусчета... И така всичко се компрометира. А и тук не знаеш дали няма да ти влезе някой с автомат в колата.
И за съжаление за пореден път се оказах прав - следващите вдигнали цените са... Бодивали.
Как пък абсолютно еднакви цени дават всичките. И за еднопосочен, и за двупосочен, и за намалението - ама до стотинка е еднакво. Добра конкуренция имаме

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Етап&Груп!!!
« Reply #18 on: 12.12.2007, 20:21:22 »
Quote from: Deian
Имаше един такъв сайт и в БГ, но хората слагаха цена = на тази на автобуса.
Ами колко да слагат? От Созопол до Бургас като съм вземал познати, те ми дават сами цената на автобусния билет (тя е по-малка от половината ми разходи за бензин, но няма да одера живи хората, я!). Все пак рискът е за шофьора, а автомобилът не е само бензин, а амортизации, консумативи... Като искаш по-евтино, ходи на стоп - само че там времето за пътуване и рискът от нестигане са за твоя сметка.

Немската система се казва Mitfahrer, Български сайтове - kufar.eu (този май е мъртвец - може би x3m ще ни светне по въпроса), 3na100.com

Посрещам често пратки от Созопол на Централна автогара и не мисля, че твърдението ти за празни автобуси е вярно. Запълненост 50% е оптимална за пътниците, защото всеки си има двойна седалка, но повечето линии от Варна, Бургас, Русе, Благоевград значително я надвишават, даже извън сезона и празниците. Единствено почти празна пристигна сдухана Кента на СКГТ от Катунци и Благоевград, но едва ли цената е причината.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Етап&Груп!!!
« Reply #19 on: 12.12.2007, 21:09:13 »
А беше време, когато сдуханата Кента от Катунци просто не обслужваше тази линия. В същност това е една от първите алтернативни на ДАП-овете и на БДЖ автобусни линии. Пусната е през 1992-ра (два "чифта" дневно, както е и сега) по инициатива на тогавашния директор на гараж Република. Единствените автобуси по нея бяха вече бастисаните в Земляне междуградски Икаруси (1051, 1053 и 1055), които бяха купени от Република за по 5 хиляди марки почти нови от Берлин. Покрай подмяната на двигателите и те успяха да "намажат". До 2001-ва, когато закриха Република, обслужването беше безупречно - почистваха ги старателно, в това число и багажниците (лично съм наблюдавал тази дейност на крайната спирка в Катунци), духалките работеха, на пътеката имаше килим. Билетите почти винаги бяха по-евтини от тези за влака. Но в момента в който Земляне пое "обслужването", качеството падна тотално до сегашното дердже....
А се чудя защо Етап/Груп се бутат по турските градове (Шумен, Разград, Кърджали), а в посока Сандански нямат нищо...
« Last Edit: 12.12.2007, 21:13:00 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!