Понеже има много обидчиви участници във форума, ще се опитам да обясня значението на терминала на разбираем език (т.нар. народен, прост език), но отново - предварително моля, не се засягайте, а вземете и помислете (всеки според възможностите си, все пак ще обяснявам на прост, народен език)...
Всеки ходи редовно до тоалетна. Можете ли да сравните удобствата на външната тоалетна или клекалото с удобната тоалетна чиния, на която се сяда (да, сяда се, не се качва, не се прескача и т.н.). Хоп, за миг всички си го представихте, надявам се никой няма да се опитва да ме убеждава да си слагам външна тоалетна в апартамента или клекало.
Сега за терминала. Сегашната организация на МС Цариградско шосе е като няколко външни тоалетни - бързо вършиш работа и дим да те няма; зимата е студено, лятото е пек, инвалидите не могат да я ползват - въобще - ако беше външна тоалетна - представете си я смърдяща. Каква е целта на терминала? Ами да даде удобства на пътника и на обслужващия персонал (напр. шофьори). Как?
1. Основен акцент е най-бързото и безпрепятствено (безбариерно) придвижване на пътника между всички видове транспорт. Това се оценява по времето и начина (удобството) на придвижване на възможно най-трудноподвижния човек (например сляп инвалид в количка, когото някой го придружава). Трябва да има възможност за достъп до асансьори, те да са най-близко разположени до отделните сектори, стоянки на автобуси, трамваи и т.н. Трябва да е осигурен достъп и до паркинга (какъвто за инвалиди няма на МС ЦШ). Трябва да има удобни места за продажба на превозни документи, тоалетни, покрити спирки, липса на пресичане на пътища с автомобили, липса на бордюри и т.н.
2. Възможност шофьорите да има къде да спрат, да ползват заведения, тоалетна, медицински пункт и т.н.
Мога да продължа още дълго с описанието на всяка една част от терминала. Примери, за любознателните, има много.
Храдец Кралове, Чехия
Либерец, Чехия
Черни мост, Прага, Чехия