Author Topic: Етап-Адресс и Груп Плюс  (Read 35615 times)

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2972
    • View Profile
Re: Етап-Адресс и Груп Плюс
« Reply #120 on: 17.07.2016, 00:06:32 »
"Автобусна спирка за междуградски автобуси"
Днес минах пак оттам и всъщност надписът е "Спирка по желание за междуградски автобуси". Извинявам се за неточната информация от предишния ми пост!

Знакът се намира някъде тук. От другата страна на булеварда има същия знак - тук.

Има и указващи табели за автобусите, сложени точно на изходите от главните платна към локалните.

Един знак нищо не значи.
Не е точно така. Означава, че е свършена някаква работа. Не е само знакът. Там вече има официална спирка за междуградски автобуси. Предполагам, че това изисква доста бюрократична работа и съгласуване от различни институции. :)

терминал
Според мен, това е пресилено.

Да, наистина само знак може би е недостатъчно. Но си мисля, че един навес с няколко пейки ще е предостатъчен. :)

възможност автобусите да обръщат посоката
Това би било доста сложно съоръжение, което също така би било изключително скъпо! Освен това, е напълно излишно - все пак, пътен възел "Младост" е на около километър и е идеално място за обръщане на посоката.

вело-паркинги
Такива има в подлеза на метростанцията.

паркинг P+R
Както всички знаем, има такъв паркинг.

По-удачно е такъв терминал да се изгради до МС Искърско шосе, така ще има директна връзка с жп мрежата, летището също е наблизо.
Защо трябва междуградските автобуси толкова да се отклоняват от маршрута си?

Освен това, кому е нужен цял "терминал"? Все пак това е място, където междуградските автобуси ще спират да оставят пътници, на които им е по-удобно да слязат в този район, вместо да пътуват чак до Централна автогара. И евентуално да качват пътници, ако си измислят някаква система с възможност да си купиш билет и да заявиш, че искаш да се качиш от тази спирка. :)
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4538
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Етап-Адресс и Груп Плюс
« Reply #121 on: 17.07.2016, 10:28:39 »
Понеже има много обидчиви участници във форума, ще се опитам да обясня значението на терминала на разбираем език (т.нар. народен, прост език), но отново - предварително моля, не се засягайте, а вземете и помислете (всеки според възможностите си, все пак ще обяснявам на прост, народен език)...

Всеки ходи редовно до тоалетна. Можете ли да сравните удобствата на външната тоалетна или клекалото с удобната тоалетна чиния, на която се сяда (да, сяда се, не се качва, не се прескача и т.н.). Хоп, за миг всички си го представихте, надявам се никой няма да се опитва да ме убеждава да си слагам външна тоалетна в апартамента или клекало.

Сега за терминала. Сегашната организация на МС Цариградско шосе е като няколко външни тоалетни - бързо вършиш работа и дим да те няма; зимата е студено, лятото е пек, инвалидите не могат да я ползват - въобще - ако беше външна тоалетна - представете си я смърдяща. Каква е целта на терминала? Ами да даде удобства на пътника и на обслужващия персонал (напр. шофьори). Как?
1. Основен акцент е най-бързото и безпрепятствено (безбариерно) придвижване на пътника между всички видове транспорт. Това се оценява по времето и начина (удобството) на придвижване на възможно най-трудноподвижния човек (например сляп инвалид в количка, когото някой го придружава). Трябва да има възможност за достъп до асансьори, те да са най-близко разположени до отделните сектори, стоянки на автобуси, трамваи и т.н. Трябва да е осигурен достъп и до паркинга (какъвто за инвалиди няма на МС ЦШ). Трябва да има удобни места за продажба на превозни документи, тоалетни, покрити спирки, липса на пресичане на пътища с автомобили, липса на бордюри и т.н.
2. Възможност шофьорите да има къде да спрат, да ползват заведения, тоалетна, медицински пункт и т.н.

Мога да продължа още дълго с описанието на всяка една част от терминала. Примери, за любознателните, има много.

Храдец Кралове, Чехия


Либерец, Чехия



Черни мост, Прага, Чехия
« Last Edit: 17.07.2016, 10:39:10 by maniak »
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2972
    • View Profile
Re: Етап-Адресс и Груп Плюс
« Reply #122 on: 17.07.2016, 11:55:12 »
1. Основен акцент е най-бързото и безпрепятствено (безбариерно) придвижване на пътника между всички видове транспорт. Това се оценява по времето и начина (удобството) на придвижване на възможно най-трудноподвижния човек (например сляп инвалид в количка, когото някой го придружава). Трябва да има възможност за достъп до асансьори, те да са най-близко разположени до отделните сектори, стоянки на автобуси, трамваи и т.н. Трябва да е осигурен достъп и до паркинга (какъвто за инвалиди няма на МС ЦШ). Трябва да има удобни места за продажба на превозни документи, тоалетни, покрити спирки, липса на пресичане на пътища с автомобили, липса на бордюри и т.н.
2. Възможност шофьорите да има къде да спрат, да ползват заведения, тоалетна, медицински пункт и т.н.
Всичко това е много хубаво. :) Но тези неща не са ли подходящи в случаите, когато става дума за пълноценна автогара, която е крайна/начална точка на междуградски автобуси? Аз това разбирам под думата "терминал".

А в случая си говорим за транзитна спирка за междуградски автобуси, където автобусите спират за малко да свалят/качат някой друг пътник.
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2111
    • View Profile
Re: Етап-Адресс и Груп Плюс
« Reply #123 on: 17.07.2016, 14:25:22 »
vasko, ти не беше ли категорично против спирането на междуградски автобуси по спирките в градовете? Просто не откривам линк към темата в момента, но помня че на някой много му пречеше това спиране.

Offline vikiconectoto

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 368
  • RIP 9070 :(
    • View Profile
Re: Етап-Адресс и Груп Плюс
« Reply #124 on: 18.07.2016, 00:02:16 »
Айде да се върнем на темата?Който каза,че скоро ще почнат да ги разпродават -> Пророк си!
По-новата Темса Сафари:
http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=3&act=4&adv=31467704013286586&slink=ep50rn
Сафирите със по-нелуксозния интериор:
http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=3&act=4&adv=31467699739341548&slink=ep50rn
http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=3&act=4&adv=31467701787235980&slink=ep50rn
Но щом са "модернизирали" Даймъндите,явно ще си ги пазят.

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2972
    • View Profile
Re: Етап-Адресс и Груп Плюс
« Reply #125 on: 18.07.2016, 21:45:13 »
vasko, ти не беше ли категорично против спирането на междуградски автобуси по спирките в градовете?
Да, така е. :)

Аз съм против това междуградските автобуси да спират по спирките на градския транспорт :qdosan: или на каквито и да е нерегламентирани места извън автогарите и специално обособените автоспирки по смисъла на Закона за автомобилните превози. ;)

Иначе напълно подкрепям откриването на въпросните автоспирки, които да улесняват гражданите.  :)

Аз смятам, че трябва да има единна концепция за междуградските автобуси и тя да е следната:
Абсолютно всички автобуси трябва да тръгват от една и съща централна автогара, която е в пешеходна достъпност от основната ж.п. гара на града. Оттам нататък може да минават и спират през други квартални автогари и регламентирани автоспирки (например, в близост до метростанции) до напускането на града.

Аз съм противник на това автобусите по различните направления да тръгват от различни автогари в града. Например, ако някой пристигне с влак на Централна ж.п. гара и иска да продължи да пътува за Етрополе или Самоков, например, какво трябва да направи? Доста неудобно! За това, според мен въпросните малки автогари трябва да останат само транзитни, а всичко да тръгва от Централна автогара. Същото нещо трябва да се приложи и в другите големи градове.

Също така съм против недоразумения от сорта на Централна автогара и автогара Сердика до нея. В други градове има подобни недоразумения (разделения на "частна" и "държавна" автогари в непосредствена близост една до друга), което според мен е недопустимо!
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2111
    • View Profile
Re: Етап-Адресс и Груп Плюс
« Reply #126 on: 23.07.2016, 23:23:27 »
Но щом са "модернизирали" Даймъндите,явно ще си ги пазят.

Явно не всички: http://www.mobile.bg/31467703299392312

Даже е с новото лого на Етап.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15674
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Етап-Адресс и Груп Плюс
« Reply #127 on: 31.07.2016, 19:00:12 »
Малко ретро... На брошурите няма година, но съдейки по останалите ми рисунки и вещи, сред които ги намерих, може да са от 1994! ;) Бях ги забравил тези автобуси в зелено...

П.С. Утре ще подменя телефонните снимки със сканирани изображения.
« Last Edit: 01.08.2016, 14:31:50 by difian »

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2818
    • View Profile
Re: Етап-Адресс и Груп Плюс
« Reply #128 on: 29.08.2016, 14:06:59 »
Етап адрес са закупили автобуси "TEMSA".
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1181053008582376&set=pcb.1181053495248994&type=3&theater
П.П Повечето са вече в гаража в Малашевци.
« Last Edit: 29.08.2016, 14:12:30 by abs111 »

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1890
    • View Profile
Re: Етап-Адресс и Груп Плюс
« Reply #129 on: 29.08.2016, 20:10:38 »
Доста автобуси купуват, явно подменят целия автопарк  :fan: Но старото им лого беше по-хубаво за мен.

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2111
    • View Profile
Re: Етап-Адресс и Груп Плюс
« Reply #130 on: 29.08.2016, 21:49:27 »
Браво на тях! Вероятно ще обновят целия си автопарк. От снимките се вижда само един Маратон, останалите са HD12. Салоните и на двата модела са стокови - същите като от представителните брошури. Интересно е с какви двигатели са - според сайта на Темса на HD12 слагат DAF MX 11 320, 430 к.с., за Маратон няма информация (в турските сайтове го дават с двигател 435 к.с., докато в сайта на Borex е 440 к.с., но няма информация за производител). Интересно решение е да ги поръчат с ръчни скорости (дори и Маратона е с такива).


Offline ivan3275

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1080
    • View Profile
    • Email
Re: Етап-Адресс и Груп Плюс
« Reply #132 on: 01.11.2018, 00:04:27 »
Малко да раздвижим тази тема и да питам някой знае ли нещо по въпроса,а именно забелязах,че ДК.номерата на новите автобуси за почти две години вече са подменяни два пъти,например на Темсите са подменяни само по един път,но на Отокарите са им подменяни два пъти,въпреки това,че са още нови от 2016г.и то с новата номерация са ги пререгистрирали два пъти.Каква е била идеята не ми е ясно?По-късно за нагледно ще напиша номерата на всички нови.
Ето обещаните данни за новите автобуси на Етап-Адресс доставени 08.2016г.и 09.2016г.
20- СВ 1320 ВС; TEMSA MARATON; доставен 08.2016г.; все още не е с променен ДК.номер.
21- СВ 1321 ВС; TEMSA HD12; доставен 08.2016г.; от 09.2017г.- СВ 5494 КТ.
22- СВ 1322 ВС; TEMSA HD12; доставен 08.2016г.; от 09.2017г.- СВ 5484 КТ.
23- СВ 1323 ВС; TEMSA HD12; доставен 08.2016г.; от 09.2017г.- СВ 5636 КТ.
24- СВ 1324 ВС; TEMSA HD12; доставен 08.2016г.; от 09.2017г.- СВ 7172 КТ.
25- СВ 1325 ВС; TEMSA HD12; доставен 08.2016г.; от 09.2017г.- СВ 5606 КТ.
26- СВ 1326 ВС; TEMSA HD12; доставен 08.2016г.; все още не е с променен ДК.номер.
27- СВ 1327 ВС; TEMSA HD12; доставен 08.2016г.; от 09.2017г.- СВ 7174 КТ.
61- СВ 8701 ВС; OTOKAR VECTIO T; доставен 09.2016г.; от 2017г.- СВ ????
62- СВ 8702 ВС; OTOKAR VECTIO T; доставен 09.2016г.; от 2017г.- СВ 6874 КТ.
63- СВ 8703 ВС; OTOKAR VECTIO T; доставен 09.2016г.; от 2017г.- СВ 6403 КТ.
64- СВ 8704 ВС; OTOKAR VECTIO T; доставен 09.2016г.; от 2017г.- СВ ????
65- СВ 8705 ВС; OTOKAR VECTIO T; доставен 09.2016г.; от 2017г.- СВ 6399 КТ.
66- СВ 8706 ВС; OTOKAR VECTIO T; доставен 09.2016г.; от 2017г.- СВ 6402 КТ.
67- СВ 8707 ВС; OTOKAR VECTIO T; доставен 09.2016г.; от 2017г.- СВ ????
68- СВ 8708 ВС; OTOKAR VECTIO T; доставен 09.2016г.; от 2017г.- СВ 6072 КТ.
69- СВ 8709 ВС; OTOKAR VECTIO T; доставен 09.2016г.; от 2017г.- СВ 6081 КТ.; от 2018г.- СВ 5024 МН.
Има и едни,на които не знам инв.номера,може би са на някои от горе споменатите:
СВ 8960 ВС; СВ 6405 КТ; СВ 6628 КТ; СВ 6077 КТ.
« Last Edit: 05.11.2018, 22:19:39 by ivan3275 »