Author Topic: Високоскоростните влакове  (Read 17863 times)

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13527
    • View Profile
    • Email
Re: Високоскоростните влакове
« Reply #80 on: 27.12.2012, 13:30:13 »
Даже за мащабите на Китай изглежда впечатляващо:

http://www.mediapool.bg/%D0%BA%D0%B8%D1%82%D0%B0%D0%B9-%D0%BE%D1%82%D0%BA%D1%80%D0%B8-%D0%BD%D0%B0%D0%B9-%D0%B4%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%B2%D0%B8%D1%81%D0%BE%D0%BA%D0%BE%D1%81%D0%BA%D0%BE%D1%80%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%BD%D0%B0-%D0%B6%D0%BF-%D0%BB%D0%B8%D0%BD%D0%B8%D1%8F-%D0%B2-%D1%81%D0%B2%D0%B5%D1%82%D0%B0-news201091.html
Quote
------------------------------------------------------------------------------------------
Китай откри най-дългата високоскоростна жп линия в света
14:15 | 26.12.2012 |
 
В Китай в сряда беше пусната в експлоатация най-дългата високоскоростна жп магистрала в света. Рано сутринта първият влак с пътници потегли по новата линия, която свързва Пекин с град Гуанчжоу (административен център на южната провинция Гуандун), известен повече като град кантон, предадоха световните агенции, като цитираха агенция Синхуа.

Общата дължина на железопътната магистрала е 2200 км. Скоростта на влаковете по новата линия ще достига 300 км/ч. Въвеждането й в експлоатация ще съкрати времето за пътуване от Пекин до Гуанчжоу от сегашните 22 до 8 часа. Гуанчжоу е смятан за голям икономически център в южната част на Китай, посочва Франс прес. Новата високоскоростна линия, която води до него, ще спира на 35 гари в най-големите градове. Досега по линията имаше само няколко високоскоростни участъка. Потеглянето на първия влак по линията Пекин-Кантон беше предавано директно по телевизията.

Първите високоскоростни линии в Китай датират от 2007 г. Властите на страната през последните години обаче влагат огромни средства в разширяването на железопътната мрежа и по-специално в строителството на високоскоростни магистрали. До 2015 г., съгласно утвърдения от Държавния съвет на Китайската народна република план, трябва да завърши строителството на четирите основни магистрали, които ще залегнат в основата на мрежата на високоскоростния жп транспорт. Две от тях ще пресичат страната от изток на запад, и две - от север на юг. Към този момент общата дължина на високоскоростните железопътни линии в Китай трябва да достигне 18 хиляди километра.

С откриването на новата линия Пекин - Гуанчжоу общата дължина на действащите в страната високоскоростни жп линии достигна 9300 км. По този показател Китай заема първо място в света.

Развитието на високоскоростната железопътна мрежа в Китай обаче беше белязано от корупционни скандали и скандали, свързани с недостатъчната безопасност. На 23 юли 2011 г. два високоскоростни влака се сблъскаха, при което загинаха 40 души, а 200 души бяха ранени. Трагедията се разигра в Източен Китай и породи вълна от възмущение. Разследването тогава показа, че катастрофата се държи на дефект в проекта на влака и в сигналната система. Петдесет и четирима ръководни кадри бяха наказани за катастрофата, сред които и министърът на железопътния транспорт. Сега властите уверяват, че по новата линия ще бъдат спазени всички мерки за безопасност и ще има редовни инспекции.

 Линията ще действа по време на китайската Нова година, която се пада в средата на февруари 2013 г. и заради която стотици милиони китайци прекосяват страната, за да празнуват с близките си. Смята се, че тогава настъпва най-голямата миграция на хора в света.

Online difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15659
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Високоскоростните влакове
« Reply #81 on: 18.02.2013, 22:08:14 »
Quote
Корейските железници тестват безжично подаване на енергия, 18.02.2013

Учени от корейския институт за перспективни научни изследвания и технологии (KAIST) с участието на специалисти от Корейския железопътен изследователски институт (KRRI) успешно завършиха изпитанията на безжична система за подаване на електроенергия.

Технологията е предназначена за използване в няколко вида транспорт, а не само в железниците, съобщава PixelMedia.bg. В сегашната версия безжичната система има номинална мощност 180 kW и според авторите на проекта работи стабилно.

Поначало технологията On-line Electric Vehicle (OLEV) е разработена за градския транспорт и е демонстрирана от KAIST през 2011 г. Първите прототипи бяха автобус и трамвай. Линията на предавателя се разполага под пътното покритие, а приемникът в превозното средство се движи на 20 см над пътя.

Сега тази технология е адаптирана за по-мощен транспорт. Към момента разработчиците са увеличили мощността и са намалили теглото на приемника, както и себестойността на компонентите на системата. През тази година технологията ще бъде комерсиализирана – през май ще бъде пуснат трамвай от ново поколение, а през септември ще се появят скоростни влакове с безжично захранване.
Източник