Author Topic: Североизточни крайградски линии  (Read 3270 times)

Offline Dani_98

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 292
    • View Profile
Как ви се струва идеята маршрута на 117 да се удължи до метростанция Хаджи Димитър? Това ще бъде една връзка с метрото и центъра на София на жителите от Бухово Сеславци и Кремиковци и интервалът в делнични дни целодневно да бъде 20 минути
« Last Edit: 15.12.2022, 11:10:11 by mitakis »

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Re: Маршрутни промени
« Reply #1 on: 15.12.2022, 09:10:56 »
117 е обект на концесионен договор. Едва ли някой ще се занимава да го преправя. От друга страна метрото скоро ще достигне кв. Левски.
В крайна сметка трамвай 22 е достатъчно редовен и прави връзка с метрото.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Dani_98

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 292
    • View Profile
Re: Re: Маршрутни промени
« Reply #2 on: 15.12.2022, 09:33:00 »
117 е обект на концесионен договор. Едва ли някой ще се занимава да го преправя. От друга страна метрото скоро ще достигне кв. Левски.
В крайна сметка трамвай 22 е достатъчно редовен и прави връзка с метрото.
Автобус трамвай метро и последният да затвори вратата

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Re: Маршрутни промени
« Reply #3 on: 15.12.2022, 09:37:53 »
Вратата скоро ще се затвори пред теб и твоето непрестанно мрънкане.
Когато някой е решил да живее извън града ще пътува колкото е небходимо и с каквото има.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Re: Re: Маршрутни промени
« Reply #4 on: 15.12.2022, 11:24:54 »
Вратата скоро ще се затвори пред теб и твоето непрестанно мрънкане.
Когато някой е решил да живее извън града ще пътува колкото е небходимо и с каквото има.
Много грубиянски коментар, че даже има 5 лайка. Аз съм съгласен с Дани98 че 117 трябва прави връзка с метгрото. Автобус 90 който обслужва селата на район Кремиковци има връзка с метрото а 117 който обслужва кварталите които би ттрябвало да са по част от София да нямат. Общо взето в последно време и на Нови Искър и други села в районите около София им удължиха маршрутите , да не ги изброявам че не са малко за да нямат връзка само с трамваи, а и с метрото. И най ощетени са именно кварталите в Кремиковски район, те явно са втора ръка в сравнение със селата и градчетата около София.
 А и метрото до кв. Левски ще стигне най рано след 4 години , но и тогава ще се налага пак удължаване за 117, защото 117 не минава през кв. Левски

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Когато тръгне метрото 117 и 118 ще се пренасочат през Владимир Вазов, както е 119 в момента и ще правят връзка с метрото. Според мен е правилно и 12 и 14 да се изкарат от Враждебна, така ще се съкрати пътуването с 6 минути.

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
117 и без това е дълга линия и удължаване до МС Хаджи Димитър ще добави поне 20 минути двупосочно съответно за запазване на интервалите ще са нужни две допълнителни коли. Също линията остава без подходящо място за почивка в единия край - при повече от 120 в момента респективно 140 минути след удължението двупосочен курс са задължителни почивки и на двете крайни спирки. 117 прави връзка с ТМ 22 на автостанция Изток, който е редовен и стига до идеалния център за 20-25 минути. Бухово има прекия 90 до метрото и надали има много желаещи да ползват обиколния 117. След завършването на метростанциите в Левски 119 ще прави връзка на Челопечене и Ботунец с метрото, 117 и 118 също могат да имат връзка с много по-малко удължаване и без проблем с почивките. 12 може спокойно да не минава през Враждебна, но 14 може би все пак има смисъл да се остави като връзка с Ботевградско и промишлените зони около Кривина и Казичене. :rolleyes:

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Аз определено не разбирам поради что 12 и 14 продължават да минават през Враждебна, при положение че там от години имат сравнително редовния за крайградско село 78. Иначе като тръгне метрото много е вероятно станция Изток да я преместят на последната метростанция в Левски-Г. Още повече, че имотът на сегашната при бившия сервиз Сговнич е частен. Навремето, когато трета метролиния беше за светлото бъдеще, даже първоначалния вариант беше да се "ъпгрейдне" трамвая по Ботевградско в "леко метро", направиха подземното колело с площадка за градска и междуградска автогара отгоре, която започнаха да строят, но и досега си стърчат само бетонните колци.
По рейс и по жена не се тича!

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Re: Маршрутни промени
« Reply #8 on: 15.12.2022, 12:05:19 »
Много грубиянски коментар, че даже има 5 лайка. Аз съм съгласен с Дани98 че 117 трябва прави връзка с метгрото. Автобус 90 който обслужва селата на район Кремиковци има връзка с метрото а 117 който обслужва кварталите които би ттрябвало да са по част от София да нямат. Общо взето в последно време и на Нови Искър и други села в районите около София им удължиха маршрутите , да не ги изброявам че не са малко за да нямат връзка само с трамваи, а и с метрото. И най ощетени са именно кварталите в Кремиковски район, те явно са втора ръка в сравнение със селата и градчетата около София.
 ...

Tрамвай 22 стига за 20 минути от станция Изток до Ларгото. По маршрута си до там прави връзка с метрото и куп наземни линии.
Интервалите на движение също са близки до тези на метрото.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
12 може спокойно да не минава през Враждебна, но 14 може би все пак има смисъл да се остави като връзка с Ботевградско и промишлените зони около Кривина и Казичене. :rolleyes:
От друга страна, ако се намали обиколката с 12 минути, 14 може да има интервал 60 минути в празник и 30 минути в делник, вместо сегашните нерегулярни интервали. Също и 12 ще може да има интервал точно 60 минути с 1 кола или 30 минути с 2, вместо както сега 70 и 35. Има резон за връзката на Враждебна с  промишлените зони, 12 пък прави връзка с търговския център, но не знам до колко са ценни тези връзки в сравнение с по-редовен и бърз транспорт за Богров, Кривина и Казичене. Също за нередовните линии е голям плюс да минават в една и съща минута на часа през целия ден, така няма нужда да гадаеш кога ще мине и колко ще чакаш.
В този ред на мисли, 118 и сега може да е точно на 60 минути, не ми го побира защо е на 55-60 минути.
« Last Edit: 15.12.2022, 12:25:08 by Sofia »

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Североизточни крайградски линии
« Reply #10 on: 15.12.2022, 12:39:50 »
118 на постоянен интервал 60 минути означава доста дълги почивки на някои курсове - времепътуването е общо 98 минути двупосочно, няма задръствания по маршрута.  :rolleyes:

Offline Kukicha

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1306
  • 3306/1119 ✝(2003-2022)✝
    • View Profile
    • Email
Re: Re: Маршрутни промени
« Reply #11 on: 15.12.2022, 12:54:55 »
117 е обект на концесионен договор. Едва ли някой ще се занимава да го преправя.
Това не е причина да не се променя маршрута ако има нужда, не малко линии точно на МТК бяха удължени да правят връзка с метрото, 27 и тези от Орландовци, 90 също претърпя промяна за връзка с МД3.

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Североизточни крайградски линии
« Reply #12 on: 15.12.2022, 19:12:31 »
При 117 има два сериозни проблема -  удължава се и без това една от най-дългите линии и около МС Хаджи Димитър няма подходящо място за почивка. При такава дълга линия са нужни почивки и на двете крайни спирки - с удължаването ще се доближи по продължителност на курса до 26 и 111.  :rolleyes:

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Re: Re: Маршрутни промени
« Reply #13 on: 19.12.2022, 11:09:37 »
Много грубиянски коментар, че даже има 5 лайка. Аз съм съгласен с Дани98 че 117 трябва прави връзка с метгрото. Автобус 90 който обслужва селата на район Кремиковци има връзка с метрото а 117 който обслужва кварталите които би ттрябвало да са по част от София да нямат. Общо взето в последно време и на Нови Искър и други села в районите около София им удължиха маршрутите , да не ги изброявам че не са малко за да нямат връзка само с трамваи, а и с метрото. И най ощетени са именно кварталите в Кремиковски район, те явно са втора ръка в сравнение със селата и градчетата около София.
 ...

Tрамвай 22 стига за 20 минути от станция Изток до Ларгото. По маршрута си до там прави връзка с метрото и куп наземни линии.
Интервалите на движение също са близки до тези на метрото.
Трамвай 18 стига от Орландовци до Лъвов мост за 9 минути, това не порпречи  21 и  22 да бъдат удължени до Лъвов мост и Централна гара за връзка с метрото. Тм 12 стига от Илиенци до пета градска болница за 16 минути това не попречи 27 да бъде удължен до метростанция Маария Луиза. Удължен ли беше автобус 314 до Бистрица за да имат връзка с метрото на бизнеспарка, както и автобусите до Железница и Плана до Онкологията. Автобус 90 направиха ли да заобикаля през МС Хаджи Димитър. Когато има масова политика да се свържат крайградските линии с метрото, трябва да е или за всички или за никой. Защо кварталите Кремиковци,Сеславци,Ботунец и Челопечене да имат връзка само с трамвая , а не и с метрото като селата Яна, Горни и Долни Богоров, както град Бухово. Определено имаме двоен стандарт.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Североизточни крайградски линии
« Reply #14 on: 19.12.2022, 11:24:46 »
Най-вероятно заради по-голямата си дължина 117 и 118 ще изчакат удължаването на Метролиния 3, за да се свържат с метрото. От Биримирското направление 23 и 24 (къса!) останаха неудължени, така че и там има неравностойно положение спрямо 21 и 22. От Чепинското направление пък по-късата 18 остана неудължена.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Североизточни крайградски линии
« Reply #15 on: 19.12.2022, 11:52:36 »
Точно относно Биримирското направление е простотия удължаването на 20,21 и 22, а оставянето до Орландовци на 18,23 и 24. За 24 не е голяма загуба, понеже тя е допълнителна, но специално 23 е най-редовният от всички в това направление и той също следва да е до гарата. Също защо 20 е до Лъвов Мост, а 21 и 22 до гарата? Някак си става тюрлю-гювеч. Или всички да са удължени, или никой. Сега, че се тръгна по логиката повече крайградски линии да имат връзка директно с метрото, въпреки наличието на редовни дублиращи трамваи, е отделен въпрос. После се чудим защо 11-ката е единствената маршрутка, която все още съществува.
По рейс и по жена не се тича!

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Североизточни крайградски линии
« Reply #16 on: 19.12.2022, 12:09:13 »
23 по-добре да е свързан с Метролиния 3. Тъкмо ще прави компания на 100 и двете заедно ще дават смислена връзка на Бенковски с Метролиния 3.

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Североизточни крайградски линии
« Reply #17 on: 19.12.2022, 17:09:40 »
117 в момента е с приблизително 120 минути двупосочен курс, 118 - 98 минути. При добавяне на още приблизително 20 минути двупосочно до МС Хаджи Димитър и за двете линии ще са абсолютно необходими почивки и на двете крайни спирки, но до МС Хаджи Димитър няма подходящо място.  :rolleyes: За 23 наистина е оптимално довозване до МД 3 с  удължаване по Първа Българска Армия, Макгахан, Владимир Вазов и обръщане на кръстовището на Владимир Вазов и Васил Кънчев. Линията не става много дълга и може спокойно да се организира почивка на гара Курило. За 18 оптималното решение е закриване и прехвърляне на колата по 20 с няколко допълнителни курсове до мелницата. :rolleyes:
« Last Edit: 19.12.2022, 17:32:54 by V.Peichev »

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Re: Североизточни крайградски линии
« Reply #18 on: 20.12.2022, 09:02:21 »
117 в момента е с приблизително 120 минути двупосочен курс, 118 - 98 минути. При добавяне на още приблизително 20 минути двупосочно до МС Хаджи Димитър и за двете линии ще са абсолютно необходими почивки и на двете крайни спирки, но до МС Хаджи Димитър няма подходящо място.  :rolleyes: За 23 наистина е оптимално довозване до МД 3 с  удължаване по Първа Българска Армия, Макгахан, Владимир Вазов и обръщане на кръстовището на Владимир Вазов и Васил Кънчев. Линията не става много дълга и може спокойно да се организира почивка на гара Курило. За 18 оптималното решение е закриване и прехвърляне на колата по 20 с няколко допълнителни курсове до мелницата. :rolleyes:
Автобус 90 има над 120 минити двупосочен курс. А на МС Хджи Димитър може да се ползва за обръщало бившата временна връзка между двете платна на Владимир Вазов, когато се строеше МС Хаджи Димитър. Намира се педесетина метра преди светофара с улицa Черковна срещу Шел
« Last Edit: 20.12.2022, 09:17:49 by elbi »

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: Североизточни крайградски линии
« Reply #19 on: 26.12.2022, 13:07:14 »
Ще трябва и един Шатъл то новата МС Левски Г до спирка Летоструй на тм 22.