Еми статистиката е това, което феновете на руските консерви всячески крият за да пробутват мантрата че руското е безаналогово.
Без да минавам за "фен на руското" ама не можем хем да искаме влакове за без пари, хем да са супер-хипер-мега яките, хем да са западняшки и прогресивни, хем ... и хем... - първо да си видим бюджета, да видим какво можем да си позволим. Руските може да не са върха, може да искат ремонти на някакви интервали, ама спрямо парите ни явно това можем да караме. Щото нещо целия спор ми мирише на това - искам G-класа, ама имам пари за Лада - ма що Ладата ми не върви и не изглежда като G-класата.
Отделно това дето цитираш не е точно читава статистика - евтиното излиза скъпо, ама на разсрочено плащане. Като не можем да си позволим да съберем на куп за луксозното - да си караме туй де можем.
Отделно както Агент006 пише - може да са дървени ама вървят и не оставят съставите и пътниците по спирките и тунелите - а основната цел на задачата е хората да са извозени качествено (думата извозени да се разбира и в двата смисъла)
...
Първо трябва при такъв разбор да се вземе предвид изобщо какво се е предлагало на пазара когато сме строили метрото. Първите ни влакове са поръчвани по линия на СИВ още преди 1989 година, платени в рубли и докарани 1990 година.
После трябва да се разгледа през годините как са се променяли законите за обществени поръчки. Когато се поръчваха първите Русич даже не се изискваше открита процедура, поръчваха ги с директно договаряне. Разбирай - някой вдига телефона, звъни в Москва, казва "братушки купуваме" и парите потичат по неведоми канали. Ти плащаш за нов влак с модерен и "прогресивен" дизайн и от ферибота ти разтоварват със закъснение сделано от стомана с криви заварки някакво нещо, което на запад вече от 40 години никой не го произвежда така. После се почва отбранителната тактика - еми то евтино, то не е чак толкова лошо, верно трака и вие като ранен кашалот, ама то се понася, ама ние нали сами не го правим, нямаме право да се оплакваме и т.н. Това че климатиците текат, че изчезват цели писалки с инсулин между седалките - това го смитаме под килима.
Постепенно условията се затегнаха, европейската прокуратура гледа, диша им във врата, правилата и законите се промениха. С мъка и триста зора руските влакове успяха да се вмъкнат в следващите търгове. Обаче ето сега имаме поръчка и руски представител изобщо не се е явил! И какво виждаме? Обичайните заподозрени се хвърлят на амбразурата и почват да ни заливат със спам че това било много лошо! Еми като са толкова добри тия влакове да ни ги предложат, да правят оферта. Да ама не! Оферта няма. Няма и да има при това ниво на продукцията което идва от там. Ти сам го казваш - Лада с G-класа не се сравнява.