Author Topic: Доставка на 8 нови влака за депо Обеля  (Read 17401 times)

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
...приличат на кочини, вият като ранени кашалоти...погърметини
Сега остава да се впишат тези думи в документацията за обществените поръчки. Влаковете да не приличат на кочини, да не вият като ранени кашалоти и да не са погърметини. Благодаря ти за доставения смях.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline snaker

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1099
    • View Profile
    • DIEL TOURS
В интерес на истината - лично аз досега никога не съм свалян от влак или оставал в тунел или присъствал на каквато и да е авария с тези метросъстави. Имам предвид, че може би имат някакви недостатъци, но не влияят пряко на услугата към пътника. Просто за статистиката  ;)

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
На мен преди вече над 10 години ми падна в “раклата/сандъка” под седалките на номерен състав писалката с единия инсулин… Ето още малко “консюмър експириънс” и несъобразени неща… Имаше на времето един виц за автомобилостроенето, експеримент с котка и кой какви луфтове оставя…

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
В интерес на истината - лично аз досега никога не съм свалян от влак или оставал в тунел или присъствал на каквато и да е авария с тези метросъстави. Имам предвид, че може би имат някакви недостатъци, но не влияят пряко на услугата към пътника. Просто за статистиката  ;)

Еми статистиката е това, което феновете на руските консерви всячески крият за да пробутват мантрата че руското е безаналогово. Трябва да се отиде на руски източници за да се прочете, че самите руснаци са наясно с факта че тяхната техника изисква по-чести интервали на ремонти и съответно евтиното накрая излиза скъпо. Като прочетеш историята на влаковете НеВа в които Шкода участва ще ти станат веднага ясно хроничните проблеми на руските изделия - липсата на финансиране, фалитите, бавенето, опитите да заместват агрегати с отечествени и проблемите възникнали от това. Това, че не спират още по тунелите и не предизвикват задържания с часове е единственото положително за сега. Но и това ще дойде като поостареят и почнат да оглозгват състави за резервни части.
« Last Edit: 23.04.2023, 11:49:37 by fafan »

Offline Mammoth

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3529
  • ČKD
    • View Profile
...приличат на кочини, вият като ранени кашалоти...погърметини
Сега остава да се впишат тези думи в документацията за обществените поръчки. Влаковете да не приличат на кочини, да не вият като ранени кашалоти и да не са погърметини. Благодаря ти за доставения смях.
Обясняваш на другите че никой не ти дочита мненията, но очеизвадно и ти четеш по диагонал и избирателно каквото на теб ти изнася…

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Нямаше да ти отговарям ако си беше спестил второто изречение, от което цитирах, но какво да се очаква да се каже в град, в който от десетилетия подвижния състав не се избира на базата на обективни критерии.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
но какво да се очаква да се каже в град, в който от десетилетия подвижния състав не се избира на базата на обективни критерии.

И пак крилати фрази без реално покритие. Има си обявена процедура, в нея са били записани критериите. Какви по-обективни критерии от тези очакваш?

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
С цитирането на точно тази част от мнението ми твърдиш, че руските влакове, които сме купили до момента са избрани на базата на обективни критерии, на теб не ти харесват, но мнението ти няма никакво значение, защото критериите са били обективни, респективно сме се сдобили с най-доброто възможно и отричаш всякакви твърдения за манипулиран избор.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Еми статистиката е това, което феновете на руските консерви всячески крият за да пробутват мантрата че руското е безаналогово.
Без да минавам за "фен на руското" ама не можем хем да искаме влакове за без пари, хем да са супер-хипер-мега яките, хем да са западняшки и прогресивни, хем ... и хем... - първо да си видим бюджета, да видим какво можем да си позволим. Руските може да не са върха, може да искат ремонти на някакви интервали, ама спрямо парите ни явно това можем да караме. Щото нещо целия спор ми мирише на това - искам G-класа, ама имам пари за Лада - ма що Ладата ми не върви и не изглежда като G-класата.
Отделно това дето цитираш не е точно читава статистика - евтиното излиза скъпо, ама на разсрочено плащане. Като не можем да си позволим да съберем на куп за луксозното - да си караме туй де можем.
Отделно както Агент006 пише - може да са дървени ама вървят и не оставят съставите и пътниците по спирките и тунелите - а основната цел на задачата е хората да са извозени качествено (думата извозени да се разбира и в двата смисъла)

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1259
    • View Profile
Там е работата, че в момента пари имаме.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Еми статистиката е това, което феновете на руските консерви всячески крият за да пробутват мантрата че руското е безаналогово.
Без да минавам за "фен на руското" ама не можем хем да искаме влакове за без пари, хем да са супер-хипер-мега яките, хем да са западняшки и прогресивни, хем ... и хем... - първо да си видим бюджета, да видим какво можем да си позволим. Руските може да не са върха, може да искат ремонти на някакви интервали, ама спрямо парите ни явно това можем да караме. Щото нещо целия спор ми мирише на това - искам G-класа, ама имам пари за Лада - ма що Ладата ми не върви и не изглежда като G-класата.
Отделно това дето цитираш не е точно читава статистика - евтиното излиза скъпо, ама на разсрочено плащане. Като не можем да си позволим да съберем на куп за луксозното - да си караме туй де можем.
Отделно както Агент006 пише - може да са дървени ама вървят и не оставят съставите и пътниците по спирките и тунелите - а основната цел на задачата е хората да са извозени качествено (думата извозени да се разбира и в двата смисъла)

...
Първо трябва при такъв разбор да се вземе предвид изобщо какво се е предлагало на пазара когато сме строили метрото. Първите ни влакове са поръчвани по линия на СИВ още преди 1989 година, платени в рубли и докарани 1990 година.

После трябва да се разгледа през годините как са се променяли законите за обществени поръчки. Когато се поръчваха първите Русич даже не се изискваше открита процедура, поръчваха ги с директно договаряне. Разбирай - някой вдига телефона, звъни в Москва, казва "братушки купуваме" и парите потичат по неведоми канали. Ти плащаш за нов влак с модерен и "прогресивен" дизайн и от ферибота ти разтоварват със закъснение сделано от стомана с криви заварки някакво нещо, което на запад вече от 40 години никой не го произвежда така. После се почва отбранителната тактика - еми то евтино, то не е чак толкова лошо, верно трака и вие като ранен кашалот, ама то се понася, ама ние нали сами не го правим, нямаме право да се оплакваме и т.н. Това че климатиците текат, че изчезват цели писалки с инсулин между седалките - това го смитаме под килима.

Постепенно условията се затегнаха, европейската прокуратура гледа, диша им във врата, правилата и законите се промениха. С мъка и триста зора руските влакове успяха да се вмъкнат в следващите търгове. Обаче ето сега имаме поръчка и руски представител изобщо не се е явил! И какво виждаме? Обичайните заподозрени се хвърлят на амбразурата и почват да ни заливат със спам че това било много лошо! Еми като са толкова добри тия влакове да ни ги предложат, да правят оферта. Да ама не! Оферта няма. Няма и да има при това ниво на продукцията което идва от там. Ти сам го казваш - Лада с G-класа не се сравнява.
« Last Edit: 25.04.2023, 12:51:19 by RADOCVET »

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Момчета, в такива глупави спорове обикновено по-умният отстъпва. Айде да видим кой иска да се докаже като такъв и да сложи точка на тази безпредметна дискусия  :rolleyes:

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Да, наистина спрете споровете. Нека се съсредоточим върху настоящия търг.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Да, наистина спрете споровете. Нека се съсредоточим върху настоящия търг.
Просто ми стана интересен дебата. Но благодарение на последния коментар на fafan ми се изясни картинката.
Е дано текущия търг протече честно, а не като ред други търгове. А тези Шкоди дано са добри - локомотивите и колите им са добри. Знам че локомотив и мотриса на метро са различно нещо, ама поне са сериозна компания дето знае какво прави.
И един (може и офтопик да излезе) въпрос  - Шкода в крайна сметка чешка ли си е, че колите им знам са по емблема Шкоди, по сърце VW.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Škoda Transportation е чешки производител на железопътен подвижен състав. Няма нищо общо с автомобилите Škoda, които се произвеждат от VAG.

Интересно е че въпреки проваленият търг за София, на страницата им стои софийският модел:



« Last Edit: 23.04.2023, 18:04:09 by RADOCVET »
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Да, наистина спрете споровете. Нека се съсредоточим върху настоящия търг.
тези Шкоди дано са добри - локомотивите и колите им са добри. Знам че локомотив и мотриса на метро са различно нещо, ама поне са сериозна компания дето знае какво прави.


С метровлакове имат малко опит. Но влаковете вече се движат във Варшава и можеш да видиш в ютуб - например тук и тук - какво представляват. Определено правят добро впечатление - сравнително тихи, тръгват и спират без присецквания. Салонът също изглежда доста добре направен, с мисъл към детайлите.

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
С метровлакове имат малко опит. Но влаковете вече се движат във Варшава и можеш да видиш в ютуб - например
Наистина красиви влакове. Мен от клиповете ми направи че като обстановка варшавското метро е сходно с нашето. Добре направени и като гледам мисля че и добре ще се впишат чисто визуално. Но си се вижда европейския маниер - изпипано е.
Интересно - тая снимка на трамвая Шкода - доста сходни с Песи-те

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
С метровлакове имат малко опит.
Само с модернизацията на тези в Прага, които са много повече от нашите.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
От 2029 г. “пилзенската” Шкода ще е с ново име и няма да има повече объркване кой какво произвежда…

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Естествено че изглеждат добре,друг е въпроса дали за нас така ще изглеждат.Може би поръчката е малка,ама кой бяга и от малка поръчка...осем влака не са малко пари.

Поръчката е малка засега. Това е поръчка за стъпване на пазар. Който спечели има голяма вероятност да глътне още много поръчки за същите метро линии в София при перспективна замяна на стария подвижен състав или разширяване.
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт