Author Topic: Доставка на 8 нови влака за депо Земляне  (Read 3047 times)

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1259
    • View Profile
Ако не си разбрал, влакове от Митищи няма как да купуваме в момента. Има санкции. В Митище също така не се произвеждат полуавтоматични или автоматични влакове.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
И после всички искат да поръчваме от същите тези, които е силно вероятно да ни пържат по такъв начин. По - добре влаковете от Митищи, но да е по - евтино и да можем да си го направим тук, отколкото да се дават луди пари за софтуерни простотии.
Мотрисите по МД3 са повече софтуер, отколкото влакове, като това го казвам с мисълта за повече от 1 значение.
Като са толкова ОК руските каручки, що не им работят странични табели?!

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Всички пържат по такъв начин. Тия от Мытищи като тъпчат Хитачи оборудване да не мислите, че работят с релета и контактори като номерните?

Каквото си поръчаш, това ти доставят и ако решиш, че искаш нещо друго после, няма проблем - ще ти струва толкова и толкова. Ако не ти изнася, оправяй се.

Спомням си как НКЖИ си бяха поръчали софтуер за една гара без прелез, защото мислели, че докато стане гарата, прелезът ще е затворен, но не успяха да го затворят... и поискаха да им го добавят в софтуера. Изпълнителят, само за да ги откаже, им поиска близо милион евро. Отказаха се от прелеза много бързо и скоро след това го закриха.

А една фирма тук си купи едни локомотиви от Швейцария, но искаха да им се промени една настройка в устройство на 30-години... офертата от производителя беше по 50 000 CHF на локомотив. Представителя на продавача, който беше дошъл да проведе обучение откри как се прави настройката и ги направи всичките за 5 минути. Касаеше се за една 3-цифрена стойност, която се променя с един диагностичен софтуер, който беше предоставен заедно с локомотивите.

А една английска фирма искаше по 15 000 GBP на локомотив за закачане на един откачен проводник... нашите го откриха и сами си го закачиха естествено, но със софтуера не става така.

Така че не е нещо ново производителите да дерат кожи за елементарни неща. Просто сега нещата са така направени, че не можеш сам да си ги направиш.

Offline AR262BG

  • Писател
  • **
  • Posts: 33
  • В единението е силата
    • View Profile
Всички пържат по такъв начин. Тия от Мытищи като тъпчат Хитачи оборудване да не мислите, че работят с релета и контактори като номерните?

Каквото си поръчаш, това ти доставят и ако решиш, че искаш нещо друго после, няма проблем - ще ти струва толкова и толкова. Ако не ти изнася, оправяй се.

Спомням си как НКЖИ си бяха поръчали софтуер за една гара без прелез, защото мислели, че докато стане гарата, прелезът ще е затворен, но не успяха да го затворят... и поискаха да им го добавят в софтуера. Изпълнителят, само за да ги откаже, им поиска близо милион евро. Отказаха се от прелеза много бързо и скоро след това го закриха.

А една фирма тук си купи едни локомотиви от Швейцария, но искаха да им се промени една настройка в устройство на 30-години... офертата от производителя беше по 50 000 CHF на локомотив. Представителя на продавача, който беше дошъл да проведе обучение откри как се прави настройката и ги направи всичките за 5 минути. Касаеше се за една 3-цифрена стойност, която се променя с един диагностичен софтуер, който беше предоставен заедно с локомотивите.

А една английска фирма искаше по 15 000 GBP на локомотив за закачане на един откачен проводник... нашите го откриха и сами си го закачиха естествено, но със софтуера не става така.

Така че не е нещо ново производителите да дерат кожи за елементарни неща. Просто сега нещата са така направени, че не можеш сам да си ги направиш.


  Нормално е да - ако всеки един се постави на мястото на производителя на дадено изделие е нормално да се равнява по цените в средата/бранша. Да не забравяме, че зад продуктите на горепосочените производители/и не само/ стоят цели отдели от инженери - проектанти, конструктори и екипи от специалисти в дадени области. Една платка чисто конструктивно може да струва няколко стотин лева, но с проектирането и заложения софтуер в чиповете и става хиляди. Ако европейската електроника и софтуер са скъпи е нормално китайци и руснаци и др. да се равняват по цените с тях или около тях.


*то е за друга тема, но за "Хитачи" - това е по желание от българската страна(за мен доста добро). От разговор с руснаци и попаднала литература знам, че в Русия 81-740.1/741.1 са с руски тягов инвертор и двигатели по лиценз на Алстом.
 
« Last Edit: 01.03.2024, 00:25:20 by AR262BG »

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1625
  • 9060
    • View Profile
В поръчката за първите Сименси ясно си спомням, че беше упоменато нещо от рода "да се заложат всички необходими елементи, които да позволят добавяне на повече вагони". Разбира се не цитирам дословно, но нещо в тази насока имаше. Това не значи обаче, че Сименс не могат да ни одерат с цена на вагон. Затова и не трябваше да се прави тази цигания с евентуалното поръчване на още вагони, защото вече си вързан с един производител и нямаш мърдане.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
В поръчката за първите Сименси ясно си спомням, че беше упоменато нещо от рода "да се заложат всички необходими елементи, които да позволят добавяне на повече вагони". Разбира се не цитирам дословно, но нещо в тази насока имаше. Това не значи обаче, че Сименс не могат да ни одерат с цена на вагон. Затова и не трябваше да се прави тази цигания с евентуалното поръчване на още вагони, защото вече си вързан с един производител и нямаш мърдане.

"Да се заложат всички необходими елементи, които да позволят добавяне на повече вагони" може да означава технически да е заложена възможността да се добавят още вагони, но опцията да не е платена, а може да означава да е сключен дългосрочен договор с производителя и той да е задължен по силата на този договор да достави и конфигурира тези вагони на някаква предварително уговорена цена (при поръчки на подвижен състав това са тъй наречените опции). Можем само да гадаем точно какво е подписано със Сименс, трябва да се изискат договорите на основание Закона за достъп до обществена информация и да се прочетат, тогава ще разберем.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
И после всички искат да поръчваме от същите тези, които е силно вероятно да ни пържат по такъв начин. По - добре влаковете от Митищи, но да е по - евтино и да можем да си го направим тук, отколкото да се дават луди пари за софтуерни простотии.
Мотрисите по МД3 са повече софтуер, отколкото влакове, като това го казвам с мисълта за повече от 1 значение.

Следвайки този принцип да караме Лади и да се возим на Икаруси, че можем да ги поправим с чук, гаечен ключ и свински опашки. Не мерси. Искаме хем да ни е евтино, хем да ни е хубаво, хем да не мислим. Е, не става!
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Това не значи обаче, че Сименс не могат да ни одерат с цена на вагон. Затова и не трябваше да се прави тази цигания с евентуалното поръчване на още вагони, защото вече си вързан с един производител и нямаш мърдане.

Въпросът който си задавам е да се каже колко точно сме спестили като от самото начало поръчахме влакове само с три вагона, вместо с четири. Може би по-правилната стратегия беше да се поръчат четиривагонни състави, ако ще и няколко влака по-малко и линията да се пусне на 8-9 минути интервал, вместо 20+10 трисекционни за петминутен интервал. При първа поръчка винаги има отстъпки, договаряне на допълнителни доставки обикновено цената е по-солена.
« Last Edit: 04.03.2024, 14:10:09 by fafan »