Всички пържат по такъв начин. Тия от Мытищи като тъпчат Хитачи оборудване да не мислите, че работят с релета и контактори като номерните?
Каквото си поръчаш, това ти доставят и ако решиш, че искаш нещо друго после, няма проблем - ще ти струва толкова и толкова. Ако не ти изнася, оправяй се.
Спомням си как НКЖИ си бяха поръчали софтуер за една гара без прелез, защото мислели, че докато стане гарата, прелезът ще е затворен, но не успяха да го затворят... и поискаха да им го добавят в софтуера. Изпълнителят, само за да ги откаже, им поиска близо милион евро. Отказаха се от прелеза много бързо и скоро след това го закриха.
А една фирма тук си купи едни локомотиви от Швейцария, но искаха да им се промени една настройка в устройство на 30-години... офертата от производителя беше по 50 000 CHF на локомотив. Представителя на продавача, който беше дошъл да проведе обучение откри как се прави настройката и ги направи всичките за 5 минути. Касаеше се за една 3-цифрена стойност, която се променя с един диагностичен софтуер, който беше предоставен заедно с локомотивите.
А една английска фирма искаше по 15 000 GBP на локомотив за закачане на един откачен проводник... нашите го откриха и сами си го закачиха естествено, но със софтуера не става така.
Така че не е нещо ново производителите да дерат кожи за елементарни неща. Просто сега нещата са така направени, че не можеш сам да си ги направиш.