Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Северен мраз

Pages: [1] 2 3 ... 20
1
... свикнали че с малко плач пред Дондуков лайняната им управленска политика ще бъде замазана с поредния транш от г-н Главния.

Ти къде видя такова в тяхната дейност - 5 структури, с 5 директора, гл.счет и прочие. Каква беше идеята по същество за ЦГМ, след като Метрополитен, Електротранспорт и Автотранспорт са все отделни? Това управление ли е?

2
Я коя година тогава минаха на 4 вагонни състави?
След пускането на МС Обеля, повечето време бяха 4 вагона. Имаше моменти, в които бяха 5 - когато примерно имаше ремонта на Стамболийски.

3
Червен бряг - Оряхово влаковете бяха пълни. Обаче не си купуваха билети, а плащаха на ръка на кондукторите и се отчитаха по 5 пътника във влака, а реално пътуваха 55.
После този тарикатлък им излезе през носа, но той беше добил такива огромни размери в цялата железница, че нямаше начин някой район да не изгори. Това подейства отрезвяващо по другата теснолинейка и там започнаха да изписват цели кочани с билети.
По същия начин беше и с нафтата - крадеше се повече отколкото се изразходваше, ама и това почти приключи... с малки изключения.
Неприятно е, но действително влакът до Оряхово хич не беше празен в действителност. Обаче, като купуват трима билети от пълен вагон... После реваха. Защо?

По трасето Брусарци-Лом си има пътници, макар и да не са кой знае колко много.

4
Е, ти искаш някой да мисли, да прави разчети, да следи пътникопотоци, да разчертава схеми, да координира различни структури за да предложи такова решение, пък заплатката и така си тече без да се мори.
М/д, при такава линия не съм убеден, че ще излезе много по-евтино от метрото заради отчуждаванията най-вече в споменатите райони.
Лошото е, че М1 е доста натоварено в определени моменти и не знам доколко би могло да поема рационално повече хора (каквито безспорно биха се появили там при предложената връзка).

5

Напълно съм съгласен. Оттук нататък вложенията трябва да са повече в "софтуер", отколкото в "хардуер". В смисъл че трябва да се оптимизират маршрутите, да се оправи таксуването, да се напаснат интервалите на наземния транспорт, да се пригодят спирки, повдигнат/свалят бордюри и като цяло да се ускори наземния транспорт.

За да стане това нещо, трябва на МГТ да се гледа като едно цяло и да се оттърсят всички в екипа на софтуера от личните си пристрастия - към метро, към трамваи, към автобуси, към автомобили, към велосипеди - към всичко и да интегрират всичко заедно с взаимовръзките им. Не казвам, че е лесно, но имам чуството, че особено при М3 нещата са само на фенска гледна точка (да го има). Както примерно са немалко от трамваините любители тука.

6
Велоалеите ги е измислила цивилизацията. Спазването на правилата за движение също са измислица на цивилизацията. В селските райони няма велоалеи и няма нужда от оглеждане. Там властват само автомобилите.
Впечатленията ми от разни селца из България и Берлин/Кьолн и донякъде Дания - не са точно такива. В селцата хората с велосипеди си се оглеждат и не карат като всеправни и всесилни. Докато точно обратното видях в Германия (от няколко седмични престоя) - там е другата крайност - велосипедистът е абсолютен господар на пътя и има само права, карането им  е под всякаква критика - на тротоари, пресичания на скорост на улици, не се оглеждат при задминаване... Пред мене няколко пъти щеше да има катастрофи (при едната - 6 коли спряха почти в номерат аси първите три, друите на по няколко пръста) заради велосипедисти, които пресичат както им дойде с бясна скорост (в Дания го правеха, но само на велоалеите) - викам си "Това, ако беше в България" няколко щяха да наизлязат с щангите и не е като да няма причина". Местните колегите казаха, че малко са изтървани нещата в тая посока при тях... Можеш да има други впечатления, може ид а са се променили нещата в Германия, но до 2018-та това забелязвах...

7
...

А в Москва имаше преди години случай на спиране на метрото в час-пик докато ескалаторите продължават да тъпчат перона с хора, които няма къде да идат и бяха започнали да падат на коловозите.
Подобно нещо ми се случи в Париж, 2015 - немаше чак паднали хора на релсите, но не беше далече от този момента ситуацията, и аз си мислех как хората на края на перона се държат изобщо.

Преградите дори и само децата да ограничават (а това те го правят), да сведат възможността до абсолютно минималната откъснало се детенце от ръакта на родител/баба/дядо и хлъзнало се да падне (чак паднало не, но викове и подобни а-ха да станат ситуации съм виждал), значи си струва. И аз като част от по-огре писалите не разбирам този ви вопъл срещу преградите и търсенето от 9 дерата вода, че нищо не вършели...

Булдозери и танкове се спират по друг начин да,  не с такива прегради.

8
...
По принцип колкото по-малко предмети и прегради има по пероните в близост до краищата им, толкова по-добре. Увеличава се видимостта за машинистите и се намалява вероятността някой повлечен да се удари в тях, ако влакът все пак успее да спре или да бъде спрян преди да излезе от станцията. Това увеличава шансовете инцидентите да не са фатални.
Допотона методика от времената на парните коломотиви в метрото - разчита се машинистът да видим и да скочи на спирчаките, които колкото и "да коват на място" все пак става въпрос за тонове машина, а това "коване на място" ще нарани хората вътре...
... Колко други и какви точно нещастни случаи в метрото в Шанхай не мога да кажа и няма значение тук. Тук писах само за тези 3 конкретни случая и дали системата има 10 спирки или 100 в тази дискусия е безпредметно. ...Това е.
...
Не, не е това, защото не е маловажно. От значение е дали тези три случая са се реализирани на 20к дневно с 10 спирки или са се реализирали в система с 300 спирки и милиони на ден пътникопоток.

9
...

И третата посока, която вече споменах е трайно отказване от перонните прегради и заместването им с електронни системи. Те може да не дават същата сигурност, но трябва да се има предвид че и перонните прегради не са 100% сигурни - за последните 10 години в Шанхай е имало 3 смъртни случая на хора, попаднали между преградите и влаковете, а в Лондон са регистрирани 75 инцидента, включителни и откъснати крайници на хора. Така че там където се подсигурява в една посока се губи сигурност в друга. Идеална система няма.
100% сигурност няма никъде, Природата го е заложила. Но не, не намалява сгурност в друга посока - Шанхай за 10 лазарника - имало 3 смъртни случея - айде да сравним като пътникопоток, като държание на перона, като дължина двете метра и да видим тези 3 смъртни случея на каква обща маса се реализират? От прочетеното от теб можем да останем с впечатление, че Шанхайското метро е от две линии с по 10 спирки и пътуващо почти празно, обслужващо 100к градче...

10
Както писах - течеше, но беше по-малко. Или се е продънило нещо (макйар че количествата валеж не са определено високи), или някоя тръба се е спукала и си тече.

11
Не че е нещо ново и учудващо, ама се поувеличи и естествено - пак дъждовете са виновни, не че там преди не е текло, но ми се струва, че беше по-малко...

Протече пешеходният тунел между метростанциите "Сердика 1" и "Сердика 2", съобщи Булфото. Вероятна причина за протичането са обилните снеговалежи от последните дни.

Това е вторият проблемен случай, свързан със Софийското метро, след като през януари третият лъч между станциите "Театрална" и "Хаджи Димитър" се наложи да бъде затворен за ремонт, тъй като дъждове предизвикаха високи подпочвени води и това повдигна релсовия път.


https://novini.bg/bylgariya/obshtestvo/652762

12
"...„Aкo прoучвaнeтo e прaвeнo в eдин cух пeриoд, кoгaтo пoдзeмнитe вoди ca били c други нивa, дoри дa ce взeмaт мeрки, тe ce взeмaт пo врeмeтo, кoгaтo ca уcтaнoвeни”, дoбaви прoф. Cтoйнeв..."

За това ръководителят е човек, който ръководи - не е нужно да знае всичко, а да се обърне към експерти и прочие. Какво е това оправдание на некадърността. Значи не си е свършил работата този ръководител, ако са взели данни само за сух период. Не казвам, че няма непредвидени неща - много са факторите, които оказват влияние и невсеки може да бъде напълно правилно оценен, но това обяснение в конкретния случай е тъпизъм.

13
Че се случват такива неща - случват се. Но количествата валеж и продължителността им определено не бяха рекордни или нещо фамозно. Факт е, че имаше и съпътстващи фактори, но при тези цени това да се случи - явно слаба подготовка. Реките не за първи път са в такива състояния.

14
Сравненията би следвало да са с успешни модели или най-малкото - в правилната посока. В Париж ги сменяха относително бързо, за Москва съм чувал подобни неща - защо ние да гледаме там, където стари указания висят години?!

15
Тази "тъпотия" е най-добрия ориентир в цялото ни метро и често виждам чужденци, които се ориентират по него къде трябва да слязат, докато табелите на групировката Спаси София в милионите им варианти никой не ги поглежда.
Не знам кой реши, че това е тъпотия. Подобно оповестяване е изключително полезно и адекватно.
А сегашните схеми, особено това с "условното" разделяне на метродиаметрите На Сливница-Обеля и факта, че няма една лепенка върху станциите след Красно село просто разцепи мрака на квантови състояния - нито тези лепенки са пари на вятъра, нито няколко такива на трансферните станции докато се пуснат натам влачетата и се направят новите табели. Нали от СС за по-лесна ориентировка го направиха - то стана обратното. Ама иначе се сърдят...

16
За мен проблемът с СС е малко по-друг.

Има ли разпореждане от Метрополитен, или от ЦГМ за това, че маршрутите в метрото са 4? Съществува ли ясна дефиниция кой маршрут кой номер носи, какъв цвят в схемата му се присъжда и кои са крайните станции? Кой е предложил такова разпределение? Имало ли е каквото и да било обсъждане - обществено или в рамките на СОС или ЦГМ?

Ако номерацията и цветовата схема са художествена измислица на СС, имаме огромен проблем. Ако са спуснати от община/център/дружество, работата е друга.
Има и още един елемент от въпросното партньорство - ако Метрополитен/община нямат ясна идея какво точно трябва да бъде - се налагат идеите на СС, които знаем колко са диалогични за нещо, различно от техните виждания.

17
Василев пак говори глупости по Нова. ЦДП НЕ БИЛИ длъжни да информират чак 4-тата кола след авариралия трамвай, че има спрели трамваи на линията.
Били се обадили на 2рата и 3тата, но дотам.
Поне не обвини ватманите, че не са застанали на линията да сигнализират за аварията. Отново повтори, че ватманите нямат право да напускат кабината си при никакви обстоятелства.
Какво значи "никакви обстоятелства"? Запознатите могат ли да кажат дали няма нещо в нормативните документи за екстремните ситуации - пожар, нуждаещ се от евакуация на пътниците, обезопасяването на евакуацията на пътниците и т.н.?

18

Та... всъщност платеното паркиране е един от малкото начини (които трябва да се прилагат едновременно) за отказване на повече хора от автомобила и насочването им към градски транспорт или велосипеди, тротинетки и ходене пеша.

Мисля, че на всички в този форум е ясно, че докато има къде да паркираш безплатно около дома си и работното си място - никой няма да се пренасочи към ГТ, та ако ще и всички превозни средства да са последни модели и климатизирани.
А къде ще си държиш колата, след като и около дома ти е платено, а нямаш гараж към блока? И как точно това ще накара хората да оставят колите си - да ги продадат ли? И ако ще се плаща за да седи около блока не е ли по-добре да се ползва - така или иначе се плаща? Да, има логика в послдното ти изречение предвид манталитета на г-жа и г-н Балкански, но много неща куцат. Без алтернативи за паркиране в кварталите И едновременно с това наистина адекватен ГТ (защото "адекватен" според много хора в тоя форум е трамваи по най-чудновати места), платенето паркиране там си остава крайно неудачна мярка.

19
За да се въведат масово платени зони из кварталите трябва да се предложи алтернатива. Иначе си остава лесен, но малоумен начин за запълване на хазната или отчитане на дейност. Там, където не презастроиха кварталите има някакви възможности да се направят етажни паркинги...

20
Хммм, в няколко подобни ситуации ми се е случвало да попадам - оказа се, че засегната страна по някакъв начин е участвала в подобни обсъждани процедури и приемат много лично неодобренията на процесите. Не знам дали случеят е такъв, но за мен е нелепа подобна пламена защита на такива пропуски все едно сме на предизборен митинг... Още повече, че придаваш аргумент точно в тая насока. Не, не съм забравил М2 и точно за това мисля, че е трябвало да бъде взет предвид.

Тука явно само някакви големи разбирачи от всичко има...


В интерес на обективността, от челния ми, скромен опит с държавната и общинската администрация, го има и следния тънък момент - специалистите в дадена комисия обясняват че за конкретното нещо има технологично време, има предварителна подготовка, но в тоталния срив на професионализма на администрацията, председателя на комисията казва (или му е казано) "няма време, действаме" или нещо от тоя род. Което хем е така - той носи отговорността де юре, но пък е бил предупреден и да не вземе мерки...

Pages: [1] 2 3 ... 20