Author Topic: Градски транспорт в Япония  (Read 5223 times)

Offline west_1984

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1086
  • --==WEST_1984™==--
    • View Profile
Градски транспорт в Япония
« on: 25.01.2011, 01:57:52 »
Няколко снимки от пристанищния район в Нагоя, където успях да сляза, след четири и половина месеца на кораба:

И една снимка от Токио, пред хотела, в който бяхме за една вечер, преди да се приберем в България:

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Градски транспорт в Япония
« Reply #1 on: 14.01.2016, 01:30:20 »
Не знам дали това е правилната тема, но искам да споделя тази статия, която наистина ме остави без думи. Ето това е да работиш в името на хората. Защо ли не сме поне малко като японците.

Япония поддържа жп гара само заради един човек
« Last Edit: 14.01.2016, 04:06:25 by difian »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Градски транспорт в Япония
« Reply #2 on: 14.01.2016, 13:54:20 »
За един човек  отвсякъде е по-смислено да се осигури персонално такси - много по-удобно и по-евтино.  :rolleyes: Да се поддържат гара и влак е разхищение, каквото България не може да си позволи. :rolleyes: Не вярвам до квартала да няма път. :rolleyes:

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Градски транспорт в Япония
« Reply #3 on: 14.01.2016, 17:40:54 »
Статията не е напълно коректна, защото момичето не е единственият пътник във влака. Със същия влак пътуват още около 10 души, най-вече ученици в същото училище, които се качват от предишни гари. Момичето е единственият пътник, който редовно използва гара Kyu-Shirataki, така че фактически гарата работи само за нея. В други страни толкова неефективен влак без съмнение ще бъде спрян, а малко използваните гари - закрити, но Япония изглежда отдава много голямо значение на образованието и не допуска дори един ученик да остане без транспорт до училище.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Градски транспорт в Япония
« Reply #4 on: 14.01.2016, 18:22:13 »
За 10 ученици във всички случай е по-ефективно да се пусне бус, това ще спести разходи и няма по никакъв начин да навреди на учениците  те ще имат напълно адекватен транспорт до училище.  :rolleyes: Влак за 10 ученици е абсолютно разхищение от което не печели никой.  :rolleyes:

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Градски транспорт в Япония
« Reply #5 on: 14.01.2016, 23:11:10 »
А може и въобще дечицата да не ходят на училище-така ще се спестят още средства, училището също не може да е на печалба и от него никой не печели пари.

Айде стига глупости, не всичко на този свят е за пари има и други неща. Комфорта и сигурността са на много по-високо ниво в една мотриса отколкото в един бус, да не говорим за зимата когато всичко замръзне.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Re: Градски транспорт в Япония
« Reply #6 on: 14.01.2016, 23:39:49 »
Япония освен, че явно е достатъчно богата държава и може да си го позволи без да мисли за загуби и печалби, а за удобството на хората има и друга причина - начина на мислене, чипа на хората - там са други  ;)
« Last Edit: 14.01.2016, 23:41:47 by bagercho »

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: Градски транспорт в Япония
« Reply #7 on: 15.01.2016, 14:20:50 »
Не само чипът им е различен, въобще Япония и България са 2 различни измерения.

В първия момент реших, че статията не е вярна (предвид случващото се у нас), но е похвално как държавата мисли за хората.
При нас пък е точно обратното - както каза Ivo - тук последните години всеки гледа да излезе на печалба - БДЖ, училища, болници, общини и др. което е абсолютна глупост, защото образованието и транспорта са необходими за съществуването и развитието на държавата и на тях не трябва да се гледа като към стока/бизнес от която непременно трябва да се "печели".


В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Градски транспорт в Япония
« Reply #8 on: 15.01.2016, 17:06:53 »
Не е нужно от транспорта обезателно да се печели, това в много случаи е невъзможно, но спокойно може да се избягват ненужни разхищения. За 10 ученици е съвсем нормално да се осигури бус, който да ги вози до училище и обратно, но не и да се поддържа цяла ЖП линия с гари. Разходите за ЖП линия с гари са сериозни и за 10 човека надхвърлят в пъти тези за осигуряване на индивидуално такси на всеки от тях. Бусът е оптимално решение - осигурява достатъчно комфортен транспорт при разумни разходи.  :rolleyes: Не вярвам до въпросната махала да няма шосе дори и да е така пак е по-добре учениците да се извозват с подходяща високопроходима техника пак ще излезе многократно по-евтино.  :rolleyes: ЖП транспортът поради скъпата инфраструктура и високите експлоатационни разходи дори при минимален пътникопоток е ефективен само за достатъчно големи потоци.  :rolleyes: Дори най-лекият шинобус има разход на гориво сравним с този на големите туристически автобуси и сравнително високи експлоатационни разходи.  :rolleyes: Не трябва да се залита в крайности - не всичко може да е на печалба, но не трябва да има и разхищения. :rolleyes:

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Градски транспорт в Япония
« Reply #9 on: 15.01.2016, 21:07:31 »
Не е нужно от транспорта обезателно да се печели, това в много случаи е невъзможно, но спокойно може да се избягват ненужни разхищения. За 10 ученици е съвсем нормално да се осигури бус, който да ги вози до училище и обратно, но не и да се поддържа цяла ЖП линия с гари. Разходите за ЖП линия с гари са сериозни и за 10 човека надхвърлят в пъти тези за осигуряване на индивидуално такси на всеки от тях. Бусът е оптимално решение - осигурява достатъчно комфортен транспорт при разумни разходи.  :rolleyes: Не вярвам до въпросната махала да няма шосе дори и да е така пак е по-добре учениците да се извозват с подходяща високопроходима техника пак ще излезе многократно по-евтино.  :rolleyes: ЖП транспортът поради скъпата инфраструктура и високите експлоатационни разходи дори при минимален пътникопоток е ефективен само за достатъчно големи потоци.  :rolleyes: Дори най-лекият шинобус има разход на гориво сравним с този на големите туристически автобуси и сравнително високи експлоатационни разходи.  :rolleyes: Не трябва да се залита в крайности - не всичко може да е на печалба, но не трябва да има и разхищения. :rolleyes:
Така и така я има инфраструктурата, според мен за зимните месеци е подходящ един шинобус, а през останалото време - обикновен, който да се движи по асфалтовия път.
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2700
    • View Profile
    • Email
Re: Градски транспорт в Япония
« Reply #10 on: 15.01.2016, 21:18:03 »
Ей хората са го измилсиси, ама и вие не пропускате възможност да давате акъл :D Времената се менят, не знаете дали след 5,10 или дори 20 години линията няма да стане необходима. Защо да се унищожава налична инфраструктура?
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: Градски транспорт в Япония
« Reply #11 on: 16.01.2016, 17:58:25 »
Не се притеснявайте! Момичето ще завърши училище на 26 март 2016, тогава ще спре да се използва въпросната гара. Още информация има тук (на английски): http://www.ibtimes.co.uk/japan-railways-reportedly-runs-train-abandoned-station-hokkaido-ensure-girl-goes-school-1537672

Дано до тогава японските железници издържат високите разходи, ако ли не @Пейчев - предлагам да им изпратим вариант за оптимизация, състоящ се в закупуването на дизелов бус, втора употреба, от Германия, който да осъществява превоза през идните няколко месеца  :rolleyes:

Сега сериозно, иска ми се да чуем някой ден за такова отношение, проявено от БДЖ спрямо техен редовен пътник...
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Градски транспорт в Япония
« Reply #12 on: 12.11.2023, 16:03:32 »
.
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Градски транспорт в Япония
« Reply #13 on: 22.08.2024, 11:00:37 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!