Author Topic: Формула 1  (Read 134215 times)

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Формула 1
« Reply #1020 on: 19.05.2024, 21:33:36 »
Преди години, като бяхме деца и тийнейджъри, имаше Формула - 1 с камиони. Има ли все още?
По рейс и по жена не се тича!

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: Формула 1
« Reply #1021 on: 19.05.2024, 21:50:03 »
Има с TIR-ове, само влекачите и без ремаркета. Гледал съм и с автобуси. Има и коли с каравани, но са епизодични.
https://www.facebook.com/watch/?v=1644616725591690
« Last Edit: 19.05.2024, 21:51:38 by я л т а »
Спрете си просташките мнения !

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: Формула 1
« Reply #1022 on: 26.05.2024, 22:51:32 »
Монако:
Спрете си просташките мнения !

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Формула 1
« Reply #1023 on: 08.06.2024, 19:35:06 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: Формула 1
« Reply #1024 on: 10.06.2024, 00:21:16 »
Монтреал, Канада.
Спрете си просташките мнения !

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Формула 1
« Reply #1025 on: 12.06.2024, 19:39:00 »
Второ подгряване (предполагам, че квалификациите са утре):
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Формула 1
« Reply #1026 on: 15.06.2024, 20:23:58 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: Формула 1
« Reply #1027 on: 23.06.2024, 20:25:20 »
Испания, Барцелона

1- Верстапен.
2- Норис.
3- Хамилтън.
Спрете си просташките мнения !

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6443
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: Формула 1
« Reply #1028 on: 30.06.2024, 22:28:34 »
Вече няма доминация :fan: :D

Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1059
    • View Profile
Re: Формула 1
« Reply #1029 on: 01.07.2024, 09:42:56 »
Ако Норис не беше карал като бакшиш в София, Верстапен щеше да спечели състезанието. Все пак Австрия е родината на ред бул и тази писта им е позната много добре. И все още има шанс титлата на сезона да бъде спечелена от Макс, а отборното от ред бул.

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: Формула 1
« Reply #1030 on: 01.07.2024, 10:23:52 »
Вече няма доминация :fan: :D

Е от къде изцеди пък това си мнение ?
До преди злощастния бокс, задържал Макс за 6.5 секунди, а Перес за 8.5 секунди, Макс водеше пред Норис с 8.5 секунди. Това ако не е доминация здраве му кажи.
А който забива клин в завой, почти винаги си го получава.
Спрете си просташките мнения !

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: Формула 1
« Reply #1031 on: 02.07.2024, 11:19:18 »
Все пак трябва да се осигури някакво шоу за публиката иначе ще спрат да плащат !

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: Формула 1
« Reply #1032 on: 02.07.2024, 12:30:43 »
Питър Уиндзор, журналист и репортер, специализиращ във F1, не е съгласен с наказанието, прилагано за Ферстапен: „Той не кара наляво“
В оценката на експерта от F1 Уиндзор, Ландо Норис ясно показа, че иска да изпревари  Verstappen, RBR, и го направи отвън. Сблъсъкът обаче е станал. В техническия анализ на експерта Уиндзор, Ферстапен "не е карал наляво", имайки предвид оформлението на пистата, че в точната точка на сблъсъка има "наклон наляво и Макс Ферстапен поддържа посоката". Ето какво казва в YouTube канала си:
"Ако погледнеш отблизо Макс на борда, той не се движи наляво. Това, което всъщност се случва, е, че пистата е леко завива наляво и той кара абсолютно направо, изглежда сякаш се движи наляво, което вероятно виждат стюардите, но погледнете ли ъгъла на волана, той изобщо не се променя“, и той продължава анализа си: "Той стои прав. Мисля, че истинският проблем е, че Ландо носи голямата разлика в скоростта заради ДРС. Изведнъж той има разлика в скоростта и пистата върви леко наляво“, продължава той: „Така Макс получи наказанието за преместване на волана наляво, което беше малко странно. "
Това, което се откроява най-много пред Уиндзор, е, че наказанието, дадено на трикратния шампион едва след като той се удря с Норис, който преди това беше извън пистата "Ако това решение беше оповестено или дадено по време на състезанието, Макс Ферстапен щеше да спечели Гран при на Австрия, защото просто щеше да пусне Ландо с петсекундното си наказание и да последва DRS и завърши няколко секунди зад гърба си и спечели състезанието", заключи Уиндзор.
Решението за наказанието беше подписано от бившия шофьор Джони Хърбърт, сред които Матю Сели, Вилхелм Сингър и Феликс
Струва си да се отбележи, че Макс Ферстапен взе карирания флаг на пето място и има 237 точки след австрийския ГП.
Спрете си просташките мнения !

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6443
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: Формула 1
« Reply #1033 on: 03.07.2024, 23:36:53 »
Вече няма доминация :fan: :D

Е от къде изцеди пък това си мнение ?
До преди злощастния бокс, задържал Макс за 6.5 секунди, а Перес за 8.5 секунди, Макс водеше пред Норис с 8.5 секунди. Това ако не е доминация здраве му кажи.
А който забива клин в завой, почти винаги си го получава.
Не е доминация, защото Ред бул вече са под напрежение (и вътрешно, и външно). А и на няколко писти вече не са най-бързата кола.

Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1059
    • View Profile
Re: Формула 1
« Reply #1034 on: 24.11.2024, 11:16:56 »
Макс Верстапен е вече четирикратен световен шампион. Показа, че всъщност е майстор въпреки колата си. Най-много това си пролича при потопа в Бразилия.

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: Формула 1
« Reply #1035 on: 24.11.2024, 11:28:50 »
Макс Верстапен е вече четирикратен световен шампион. Показа, че всъщност е майстор въпреки колата си. Най-много това си пролича при потопа в Бразилия.

Спрете си просташките мнения !

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: Формула 1
« Reply #1036 on: 24.11.2024, 12:28:48 »
Отличен пилот и много по-балансиран от преди. Едва ли по-рано щеше да пусне Фераритата без люта битка, но днес беше фокусиран върху титлата.

Ландо има още да работи върху себе си и още не е готов за шампион. Аз обаче ставам фен на съотборника му Пиастри. Единствения пилот , който този сезон е завършил всички състезателни обиколки и демонстрира постоянство.

На днешното състезание изненада бяха Мерцедес, които взеха двойна победа, а всички очакваха това да направи Ферари.

Остава да се реши конструкторската титла в следващите два старта....

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Формула 1
« Reply #1037 on: 01.12.2024, 21:39:12 »
Как Тодор Живков за малко не успя да построи писта за Формула 1.

Колкото повече години минават, толкова повече човек осъзнава, че в някои свои решения другарят Тодор Живков просто е изпреварвал времето си. Макар и ползваща се с огромно недоверие на Запад като най-верен сателит на СССР, България е успяла не просто да убеди Международната автомобилна федерация (ФИА), която държи правата на състезанието, да одобри проект за създаване на такава писта, но основните трасета и инфраструктура дори са били построени. За 6-те години от възникването на идеята през 1984 г. до падането на социализма държавата е вложила 25 млн. лева в строежа и са били осигурени още $800 млн. инвестиции от три чужди фирми. Ако всичко е вървяло по план, той е предвиждал през 1992 г. вече да имаме лицензирана писта за Формула 1.

Един от верните сподвижници на Живков го запалва по идеята. Това е бившият ремсист и негов съратник още от времената преди 9 септември 1944 г. генерал Иван Врачев, вече покойник. Хората, които го познават, го описват като противоречива личност, но достатъчно инициативна. През 1973 г. като председател на Комитета за отдих и туризъм ген. Врачев представя в Държавния съвет на НРБ – най-висшия орган в онези времена у нас, проект за превръщане на Рилския манастир в „образцов обект на „Балкантурист“. Идеята му е там да се изградят снекбарове, валутен магазин и още куп екстри за привличане на платежоспособни посетители от Запада. Живков първоначално застава зад генерала, но после е убеден от Политбюро, че наместо в интересна дестинация, това ще превърне България в кич, и проектът е отхвърлен. В началото на 80-те Врачев е вече председател на Съюза на българските автомобилисти (СБА) и се среща с трима италианци, които обикалят Балканите, за да търсят терен за база на Формула 1. По това време турската писта „Истанбул парк“ все още не съществува, но пък социалистическа Унгария тъкмо прави планове да гради своята „Хунгароринг“. Именно това е основният коз на Врачев. След като Живков е казал „да“, вече няма никакви пречки. Любопитна подробност е, че още през 70-те години от Филип Морис проявяват желание да изградят такава писта край София, но от наша страна им е отказано.
Почти десетилетие по-късно, след като Живков вече дава зелена светлина на проекта изниква въпросът за мястото, където да бъде построена пистата.
Няколко месеца се спори къде е най-подходящият терен. През 1985 г. вариантите за писта във Формула 1 са два - край Самоков или в землището на Сливен. Надделява лобито на Георги Йорданов(министър на културата и спорта и един от хората, които активно са били ангажирани в инициативата.), който е родом от града на стоте войводи. Сливен побеждава и заради близостта му до морето, но и защото наблизо има летище, което днес е изоставено, но в средата на 80-те е имало капацитет да обслужва както граждански, така и карго самолети.
Решено е пистата да е в местността Романуша, източно от Сливен, буквално на метри от пътя София-Бургас. Теренът там е равнинен, с неплодородна песъчлива почва. Допълнително улеснение е фактът, че земята е изцяло държавна и лесно може да влезе като апортна вноска в бъдещия спортен комплекс.

Парите от българска страна официално минават през СБА. Сега тази организация има твърде скромен бюджет, но в онези години годишната й субсидия от държавата е била няколко десетки милиона лева. Идеята е държавата да влезе в съдружие с три чужди фирми, най-известната сред които е немската "Шнайдер". Останалите две са от Италия и САЩ, като за американците се е знаело, че имат акции в "Боинг". Специално за преговорите с тях, както и с ФИА през 1986 е създаден екип, в който влиза все още неизвестният бъдещ активист на СДС Венцеслав Димитров, както и тогавашният председател на Окръжния народен съвет в Сливен Кольо Николов.

"Проблемът беше не самата писта, а обслужващите съоръжения

За да се провежда Формула 1, наблизо трябва да има съвременен хирургически комплекс с хеликоптерна площадка, готов във всеки момент да приеме ранени пилоти. А също луксозни три- и четиризвездни хотели. Оборудването в болницата щеше да е изцяло американско. А хотелите - част от световноизвестни вериги. Преговорите с чуждите инвеститори водихме основно през 1988 и 1989 г. във Виена и Мюнхен, докато едновременно вървеше и строежът на трасетата", разказва Николов. Общата им дължина е 4 266.95 м. Половината са прави отсечки. Завоите са общо 13, като на всеки километър са по три - 8 десни и 5 леви. Наклоните по тогавашните стандарти не е трябвало да са по-големи от 20% при изкачване и 10% при спускане. Първоначалният вариант е предвиждал ширината при стартовата полоса да е 15 м, в останалата част да се свива до 11. Точно когато проектът е вече готов, ФИА приема нови правила за пистите от Формула 1, което налага преработването му. "Тази промяна ни забави. Ако тя не беше приета, мисля, че щяхме да изградим целия спортен комплекс преди 1989 г. и политическите промени нямаше да се отразят", смята Николов.

Самата писта е проектирана от инж. Румил Гърнев от "Пътпроект" - София, чийто екип е автор и на автомагистралите "Люлин" и "Тракия". Първият асфалт, положен между селата Цалапица и Мало Конаре по протежението на "Тракия", част от който е запазен и до днес, е с грапава настилка. Целта е тя да се тества преди след това с нея да се оборудва и българската писта за Формула 1. Напълно готови и асфалтирани са подходните отсечки към пистата. Тогавашният шеф на "Пътно управление" в Сливен инж. Костадин Костадинов си спомня, че за обработката на терена са се ползвали скрепери, оборудвани с ножове за рязане на почвата. "Всяка седмица сменяхме по два ножа, много бързо се износваха", разказва Костадинов.

Гърнев и колегите му са командировани до Западна Германия, за да наблюдават строителството на пистата "Нюрбургринг". В Сливен пък пристигат хирурзи от Хюстън, за да подберат български лекари, които по-късно ще летят до САЩ на обучение за работа в бъдещата модерна болница. "Те дойдоха през май 1989 г. Ръководителката им за първи път стъпваше в социалистическа страна и беше много резервирана.

Не искаше да спи в хотели

Настанихме я в една битова къща в центъра на Сливен. При заминаването си тя вече бе по-ентусиазирана и щастлива от посещението от всички останали нейни колеги", припомня си Кольо Николов.

С пълна пара върви строежът и на хирургическия комплекс в Сливен - десететажна сграда, първата болнична постройка у нас с площадка за хеликоптери. Водят се преговори с "Шератон" и "Хилтън" да управляват бъдещите 6 хотела около пистата. Единият, макар и непостроен, е кръстен "Тоида" и дори се сдобива с управител, който почти цяла година получава заплата. Предпоследната среща с инвеститорите е в сакрален период. Провежда се между 10 и 20 ноември 1989 г. Ръководи я финансовият министър Белчо Белчев. Последната е във Виена през март 1990 г. Месец по-късно току-що поелият премиерския пост Андрей Луканов прекратява строежа. От него и до днес край Сливен стои изоставена почти изградената писта със заровените в нея 25 млн. лева. Миналата година кметът Йордан Лечков продаде недостроената сграда на хирургическия комплекс. Новият собственик побърза да я събори и до момента там няма нищо построено.

Божидар Божков, вестник "Сега"

За болницата - беше малко преди последната спирка на тролея в Дюлева река, на груб строеж - случи се, че бях там като я гръмнаха и я събориха, сетне и досега си зее дупка....
« Last Edit: 01.12.2024, 21:52:52 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!