Не знам, още ли е така, но при електротранспорта, където не може да се импровизира с маршрута на прибиране, превозните средства бяха длъжни да спират на спирките и да возят пътници. Даже, поне на ТМ 22 се изписваха и времената на преминаване по електронните табла на спирките от Подуяне към Искър.
От трамвайните линии , само 22 вози пътници в нулевия си пробег и спират на всяка спирка. На останалите линии , возят до последната спирка по маршрута до където ще се отклонят. Пътници не се возят , защото нямат застраховка . Ако ще се вози някой е на добра воля от страна на водача.
18 като се изключва от Света Неделя и от Гарибалди може да вози пътници , време има, НО трябва да има табели с големи букви АЛАБИН - Възраждане - Константин Величков - Депо КРАСНА ПОЛЯНА. Сега има ЗА ДЕПО. Няма кой да кряка на всяка спирка от къде ще мине , къде ще спира и т.н.
При автобусите е неприложимо , защото всеки минава по различен маршрут за линиите изключващи се от крайна спирка . 83 и 102 возят до пред гаража .
Точно това съм си го мислел и за града, в който живея. Няма значение дали броят пътници е 10, 0 или 1. Това е преди всичко услуга, социална. Бидейки такава, считам, че работата на возилата и водачите им е да предоставят транспортна услуга винаги, освен когато са в депо/гараж или "технически пробег" (истински такъв, а не като извинение да не возим пътници). Моето мнение е, че е най-лесно и ясно да се слага табела на съществуваща линия при излизане от/прибиране към депо/гараж, а до нея да бъде поставян лист с !единствено! название на крайната спирка (при прибиране към депо), а не да се описва цял къстъм-маршрут. В електронните табла (за онези возила, които разполагат с такава) да добавят настройка за наименованието на въпросната последна спирка преди изключване. По примера - на пл. Журналист трамваят от линия 18 да изпише на табелата "10 Константин Величков", нищо, че е бил по линия 18. Ако има желание, има си и начин. Във връзка с първите 2 изречения по-горе - няма значение колко пътници биха се возили. Ако няма такива, нищо не пречи да бъде изписан маршрут, а водачът да бъде длъжен да следи за евентуални пътници. При автобусните/тролейбусните линии същото.
Ако, обаче, няма подходящ маршрут, то тогава от спирката на изключване може да слагат табела за друга линия, която стига най-близо до гаража им и да карат по нея. Примерът ми няма практически смисъл (защото е по-логично да стига до Княжево и оттам да се изключи с табела 11 Красна поляна), а е само с цел онагледяване какво може да се приложи при автобусните линии. Даречем, че линия ТМ 5 идвайки от Съдебна палата, трябва да се изключи на кръстовището с бул. Овча Купел. Тогава на табелите пише 5 Овча Купел. Спира на спирката по едноименния булевард пред магазин 345 и водачът променя маршрута на 11 Красна поляна.
едит: В този ред на мисли, на мен ми се струва подвеждащо при прибиране към депо или излизане от него да изписват маршрут ТМ22. При прибиране може да изписват само 20, а при излизане -> 20 Гара Подуяне. А най-добре би било да изпише 21 - нищо, че отдавна е закрита.