Author Topic: Доставка на 35 нови 12м. тролейбуси с батерия.  (Read 5048 times)

Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1059
    • View Profile
Обявена е поръчка за 35 нови тролейбуса с хибридни батерии с пробег до 15 километра на курс, дължина 12 метра. Очаквана стойност 45 милиона лева.


https://app.eop.bg/today/365310

Offline georgi64

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1641
    • View Profile
Само че не е ясно как ще се свалят и закачват токовземателите от ККМ , защото ако е ръчно от шофьора това ще е досадно и уморително цял работен ден да слиза на една обиколка на маршрута по два или повече пъти да откачва и закачва "прътите" . Или автоматично което е по добрия вариант .  :neznam:  Ето за който иска да види какво е автоматично закачване 
« Last Edit: 08.10.2024, 14:00:11 by georgi64 »

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Има
Quote
Да има система за автоматично сваляне и вдигане на токоприемниците от водача. Превключването от режим на захранване от ККМ към режим на захранване от системата за съхранение на енергия трябва да е възможно по време на движение. Обратното превключване (от захранване от системата за съхранение на електрическа енергия към ККМ ) да се извършва при спряло положение на тролейбуса на определени и оборудвани за целта места. Участникът следва да предложи минимум шест комплекта / за ляв и десен токоприемник/ устройства за позициониране към мрежата.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Тролейбусите ще са къси. По кои автобусни линии ще ги пуснат?

Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1059
    • View Profile
Тролейбусите ще са къси. По кои автобусни линии ще ги пуснат?
Аз разбрах, че щели да са за удължаване на някои съществуващи тролейбусни. Иначе 604 е един възможен претендент заедно с(ъс) (1)84

Offline dst1123

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 318
  • Т25 (199x-12.2015)
    • View Profile
    • Email
Дано ви ги наслагат, където е необходимо от тия "козирки", не да се случва това, каквото стана при нас в Русе с 12-та линия (скъсена до КАТ с два курса дневно до Захарен завод, изпълявани от Ванхол) и се случва в момента с 20-та линия (смесено обслужване с тролеи и електробуси като щеките ги слагат ръчно на първата спирка под ККМ)  ;)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
604 няма голям пробег под контактна мрежа - няколко спирки по Цариградско и малки участъци край ВМА и в Дружба. Освен това не е ясно как ще изпреварва останалите тролеи по Цариградско на междинните спирки. :rolleyes:

Offline 04Boris22

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1741
  • 2055
    • View Profile
    • Email
Като ги гледам колко са дълги, за 204 са перфектни! Че и пътниците да си върнат спомени от добрите стари времена на Карат С ;)
над 8000 мои снимки във Flickr:
https://www.flickr.com/photos/198506535@N07/

Фен на всички дизелови автобуси!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
За 204 са малки а и проблемът с изпреварването на другите тролеи на междинните спирки по Цариградско остава.  :rolleyes:

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
74, 84/184, 309, 404 и 604 изглеждат подходящи линии.

Offline Mizchiev_Dev

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 319
    • View Profile
За 404 не съм много сигурен, че стават тъй като ТБ ККМ има само в Дружба и по Сливница по маршрута му.

Едит: Би било хубаво да предвидят и 18 метрови за линии като 204 примерно, както и дълги електробуси за 73  :angel:
« Last Edit: 08.10.2024, 15:51:56 by Mizchiev_Dev »

Offline Kukicha

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1307
  • 3306/1119 ✝(2003-2022)✝
    • View Profile
    • Email
Перфекната линия за тези е 74 и най-вероятно ще ги пратят там първо. Единственият проблем, е че линията ще си остане на къси.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Quote
15 km пробег при пълно натоварване на всеки курс
Тази формулировка е малко нонсенс, защото повечето линии имат курс по-малък от 15 км. Предполагам са имали предвид обиколка? Но какво разстояние ще може да изминава на батерия на всеки курс зависи от профила на маршрута, мощността на зареждане от КМ и времето прекарано под КМ. Ако тръгне с напълно заредена батерия, на първия курс ще измине 15 км в автономен режим, но ако после няма време батерията да се зареди напълно, на следващия курс автономният пробег ще е по-малък. Тук трябва да се правят изчисления къде ще се движат тролейбусите и какъв обхват на контактната мрежа е нужен.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Само че не е ясно как ще се свалят и закачват токовземателите от ККМ , защото ако е ръчно от шофьора това ще е досадно и уморително цял работен ден да слиза на една обиколка на маршрута по два или повече пъти да откачва и закачва "прътите" . Или автоматично което е по добрия вариант .  :neznam:  Ето за който иска да види какво е автоматично закачване 

За това закачане се изискват известни умения от шофьорите, и ще има сигурно и бая закачили ги във въздуха.

А и да не се радваме преди да са дошли, поръчката за трамваите я обявиха и после я прекратиха.

Offline david

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 465
  • Ganz Villamossági Művek
    • View Profile
В Будапеща наскоро удължиха линия 75 и за да имат достатъчно време тролеите да заредят батериите напълно, тролеите правят една обиколка на 75 (удължената линия, която има участък без мрежа) и после правят 1 обиколка на 75А (старата линия 75, която е изцяло под мрежа), като това се повтаря по няколко пъти на смяна. Та ако има някой достатъчно умен тук, поне би могъл да препише нещо от тях.
За подобно нещо може би е нужно и цялостно преразглеждане на тролейбусните линии.
Също така е вариант 7 тролей и 74 да се карат като една линия, обслужвани от тези нови тролеи и да се направи подобие на 75 и 75А в Будапеща.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
За това закачане се изискват известни умения от шофьорите, и ще има сигурно и бая закачили ги във въздуха.
Е тя ламарината около ККМ няма да е 10 см, предполагам, че поне метър, и едва ли ще е толкова трудно да се уцели мястото. Може и да се маркира къде да застане точно тролеят.

Offline georgi64

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1641
    • View Profile
604 няма голям пробег под контактна мрежа - няколко спирки по Цариградско и малки участъци край ВМА и в Дружба. Освен това не е ясно как ще изпреварва останалите тролеи по Цариградско на междинните спирки. :rolleyes:

Не не е ясно а не може  :D :D

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
За това закачане се изискват известни умения от шофьорите, и ще има сигурно и бая закачили ги във въздуха.
Е тя ламарината около ККМ няма да е 10 см, предполагам, че поне метър, и едва ли ще е толкова трудно да се уцели мястото. Може и да се маркира къде да застане точно тролеят.

Именно. И тъй като имаме шофьори в София които имат сериозни проблеми да ползват джобовете на спирките по предназначение или обичат да спират на метър, метър и половина от бордюра въпреки че всичко е чудесно маркирано може да се очаква че и +/- 50 см за тези места за закачане може да се окаже проблем.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Ако са достатъчно некомпетентни да го напрявят, ще слизат по няколко пъти на смяна. Убеден съм, че тогава ще се научат.

 
Не не е ясно а не може  :D :D

Не може сега. Ако се изгради паралелна ККМ ще може.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
74, 309, 84, 184 и сега са електрифицирани. Може ТБ5 да се удължи към Младост 2, 3 и 4. Поначало закачане/откачане на пръти е по-скоро екзотика,  отколкото практика в тролейбусния транспорт.