Author Topic: Поръчка за капитален ремонт и модернизация на 40 мотриси Tатра T6A2 и Татра T6B5  (Read 1623 times)

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #40 on: 26.10.2024, 22:13:13 »
Е как като предприятието Pars nova, което се занимаваше с модернизацията на Татри се е част от Шкода и се води Skoda pars?
https://www.skodagroup.com/cs/produkty-a-sluzby/modernizace-a-opravy-mestska-doprava

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #41 on: 26.10.2024, 22:18:01 »
Видя ли това на сайта им:


« Last Edit: 28.10.2024, 16:03:32 by difian »

Online tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #42 on: 26.10.2024, 22:41:00 »
Шкода изкупи повечето ремонтни предприятия в Чехия. Инеконите бяха сглобявани в Екова общинският завод в Острава сега вече е част от Шкода. С повечето ремонти на трамваи имат доста рекламации от Талин и Гьотеборг. Гьотеборг дори ги съди. Интересно аз не съм виждал модернизиран Т6А2 и T6B5 и това с лепените стъкла майлко ме притеснява. Чудно ми е какво са намислили от СЕ.
The Grand Tour

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #43 on: 26.10.2024, 22:51:04 »
Няколко неща по темата:
Досега няма познат случай на Т6, преустрояван с нископодова част. Неслучайно Прага си разкараха Т6А5 - невъзможност на този тип кошове да се слагат нископодови части. Да, има конвертирани Т3, и то успешно, но първо кошовете им ги удължават с около 2 метра, и второ реално изграждат изцяло нови кошове.
Относно възможните участници, които имат опит с модернизацията на чешки трамваи - Шкода в момента се опитва да изкупи всички малки производители, и да ги убие. Такъв е примерът с Парс нова, такъв е примерът с Инекон, Шкода съвсем наскоро завзе Чегелек, за да ги убие, като един от основните производители на тягово оборудване за ретрофитинг. И успя, естествено. В момента правят опити да свършат същата работа и с КОС като производител на шасита и Прагоимекс като производител на тягово оборудване. Последните два правят сегашните модернизации на пражките Т3. Целта е една единствена - да убият вариантите за модернизации и да принудят градовете да купуват нови трамваи от тях. Тъй че Шкода въобще не са цвете за мирисане.
Относно нашите Инекони - при обявяването на поръчката идват два производителя - Инекон и Борбардие. Бомбардие биват отстранени, защото изискванията им за квалификацията на нашите работници и производствената база са... като за Бомбардие. Остават Инекон, които пък ние успешно ги лъжем, че трамваите, които ще модернизират, са с 10 години по-нови от реалното. Затова на Инекон им се налага в последствие да правят на практика нови трамваи.
Тази поръчка е единствено и само безумна. Де юре идеята е много добра, де факто ще платим 56 милиона да унищожим и бракуваме 40 трамвая. В тези трамваи има още немалко живот. От една страна шаситата и ходовата им част са много здрави, от друга електрическото им оборудване е сравнително просто, много дуракоустойчиво и надеждно, но същевременно и доста икономично, също така имаме голям опит с поддръжката му.
Това, което трябва да се направи с тези трамваи, е да минат сериозен и качествен капитален ремонт. Разкриване на шаситата с подмяна на компрометирани елементи, изцяло подмяната на ел. инсталацията и качествена ревизия, но не подмяна, на тяговото оборудване. Салоните да се модернизират с по-удобни седалки, информационна система, климатизиране. По този начин в тези трамваи ще се вкарат още около 20 години живот. Имаме достатъчно нископодови трамваи на този етап, трябва да се помисли за закупуване на още с перспективата да се изграждат нови трамвайни трасета, а решението с достъпността е лесно - смесено обслужване на линиите с нископодови и ненископодови трамваи. Така или иначе всичката останала инфраструктура около трамваите е неподходяща за инвалиди и трудноподвижни, едни 40 високоподови трамвая няма да съборят градското инклузивити и дайвърсити.
Редно е обаче да се помисли за модернизация на краставиците, защото те също са с много здрави кошове, но управлението им сдава багажа, а части за него започват да липсват по принцип, и се налага да се правят някакви чудати разработки. При тях трябва да се помисли за смяна на реостатното управление с електронно (примерно докато все още съществува Прагоимекс), да се сложат Якобс талиги и да се махне пневматичната инсталация.

Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1059
    • View Profile
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #44 on: 26.10.2024, 23:01:14 »
Шкода изкупи повечето ремонтни предприятия в Чехия. Инеконите бяха сглобявани в Екова общинският завод в Острава сега вече е част от Шкода. С повечето ремонти на трамваи имат доста рекламации от Талин и Гьотеборг. Гьотеборг дори ги съди. Интересно аз не съм виждал модернизиран Т6А2 и T6B5 и това с лепените стъкла майлко ме притеснява. Чудно ми е какво са намислили от СЕ.
В сайта пишеше че модернизирали Т6В (точен цитат), така че имат опит. Иначе това почва да понамирисва на нагласена поръчка за шкода, заедно с 18те трамвая за 1435. Нека видим какво ще излезе.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #45 on: 26.10.2024, 23:22:34 »
Тази поръчка е единствено и само безумна. Де юре идеята е много добра, де факто ще платим 56 милиона да унищожим и бракуваме 40 трамвая.

Тази поръчка вероятно е политическа, решението за нея не е взимано от специалисти.

Иначе това почва да понамирисва на нагласена поръчка за шкода, заедно с 18те трамвая за 1435. Нека видим какво ще излезе.

Да си спомним кой пускаше колажи на трамваи Шкода още преди да е минала процедурата и няма да е трудно да се сетим в чии кратуни се е родила тази безумна идея да съсипят ЧКД-тата, че даже да им платим за това безумие.

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #46 on: 26.10.2024, 23:39:51 »
Гербаджиите постоянно използват думата "безумие" за нещо, което не им изнася.
Коя поръчка на подвижен състав за България не е политическа? Pesa? Siemens?

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #47 on: 27.10.2024, 00:03:38 »
Шкода изкупи повечето ремонтни предприятия в Чехия. Инеконите бяха сглобявани в Екова общинският завод в Острава сега вече е част от Шкода. С повечето ремонти на трамваи имат доста рекламации от Талин и Гьотеборг. Гьотеборг дори ги съди. Интересно аз не съм виждал модернизиран Т6А2 и T6B5 и това с лепените стъкла майлко ме притеснява. Чудно ми е какво са намислили от СЕ.
В сайта пишеше че модернизирали Т6В (точен цитат), така че имат опит. Иначе това почва да понамирисва на нагласена поръчка за шкода, заедно с 18те трамвая за 1435. Нека видим какво ще излезе.
T6 не са модернизирали никога. А и да го бяха модернизирали, щеше да е Vario LF. С най-голяма вероятност нашите биха били точно такива. Оборудването, с което ги правят тука си е доста надеждно, така че в това не виждам драма. Аз съм първият който ще отрони сълза за Т6А2 и Т6Б5, така че не ме обвинявайте в пристрастия. Ако имаха акъл щяха да прекарат дашевките и динозаврите през такава модернизация.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1059
    • View Profile
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #48 on: 27.10.2024, 11:21:23 »
Не знам дали ще се отвори на снимката, която трябва или човек сам трябва да си прерови, но те са качили там и снимки на Т6ци ремонтирани и модернизирани, уж.
Прикачвам и скрийншот от сайта им, който обяснява какви модернизации правят.


https://www.skodagroup.com/reference/modernization-of-trams-abroad

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #49 on: 27.10.2024, 11:27:57 »
да го бяха модернизирали, щеше да е Vario LF. С най-голяма вероятност нашите биха били точно такива.

Vario LF са нови трамваи и ако поръчката беше пусната за нови трамваи, а не за "модернизации" на нашите нещата щяха да изглеждат далеч по-различно, най-малкото от гледна точка на гаранция на производител. Но и трябва да се има предвид че последните сделки за Vario LF са сключвани на цени около 900.000 €.


Не знам дали ще се отвори на снимката, която трябва или човек сам трябва да си прерови, но те са качили там и снимки на Т6ци ремонтирани и модернизирани, уж.
Прикачвам и скрийншот от сайта им, който обяснява какви модернизации правят.


https://www.skodagroup.com/reference/modernization-of-trams-abroad

Там има снимки и на нашите Инекони, но няма снимки на Т6 с нископодови секции.

Коя поръчка на подвижен състав за България не е политическа? Pesa? Siemens?

Песа сигурно е политическа поръчка, но Песи-те са купени до голяма степен с европейски средства. Този проект за съсипване на ЧКД-тата ще го плащаме ние с наши пари, съмнявам се че въпросната политическа партия ще извади пари от партийната си каса за да си плати "безумията".
« Last Edit: 27.10.2024, 11:45:44 by fafan »

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #50 on: 27.10.2024, 11:49:21 »
Твърде много внимание отделяте на поръчка с голяма вероятност за канселиране поради липса на финансиране!

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #51 on: 27.10.2024, 11:58:53 »
да го бяха модернизирали, щеше да е Vario LF. С най-голяма вероятност нашите биха били точно такива.

Vario LF са нови трамваи и ако поръчката беше пусната за нови трамваи, а не за "модернизации" на нашите нещата щяха да изглеждат далеч по-различно, най-малкото от гледна точка на гаранция на производител. Но и трябва да се има предвид че последните сделки за Vario LF са сключвани на цени около 900.000 €.
Това е много добра цена и сметката излиза. 70 милиона лева за 40 трамвая.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #52 on: 27.10.2024, 12:35:29 »
да го бяха модернизирали, щеше да е Vario LF. С най-голяма вероятност нашите биха били точно такива.

Vario LF са нови трамваи и ако поръчката беше пусната за нови трамваи, а не за "модернизации" на нашите нещата щяха да изглеждат далеч по-различно, най-малкото от гледна точка на гаранция на производител. Но и трябва да се има предвид че последните сделки за Vario LF са сключвани на цени около 900.000 €.
Това е много добра цена и сметката излиза. 70 милиона лева за 40 трамвая.

Я сметни пак, това са по 100.000 € отгоре на трамвай, ние даваме само 59 милиона лева. А и сметни само колко ще излезе транспортът на нашите до Чехия, това не е в цената, ако пристигнат нови от Чехия и това перо в сметките отпада.
« Last Edit: 27.10.2024, 12:37:19 by fafan »

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #53 on: 27.10.2024, 12:36:58 »
Колко пъти трябва да напиша, че прогнозната стойност не е окончателна?

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #54 on: 27.10.2024, 12:38:24 »
Колко пъти трябва да напиша, че прогнозната стойност не е окончателна?

Еми ако не е окончателна и действително набъбне до 70 милиона тогава простата логика казва че поръчката следва да се прекрати и да се пусне нова за нови трамваи. Едни нови 40 броя Vario LF в СМЕ с нашите T6A2 след качествен капитален ремонт и ще се получат 40 състава с нископодова секция и проблемът е решен.
« Last Edit: 27.10.2024, 12:44:31 by fafan »

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #55 on: 27.10.2024, 12:50:27 »
Защото това би означавало, че нашите T6 имат нулева остатъчна стойност и нищо от тях не може да се използва.

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1259
    • View Profile
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #56 on: 27.10.2024, 16:43:45 »
А каква остатъчна стойност биха имали 40-годишни трамваи, па макар и модернизирани, в сравнение с чисто нови трамваи?

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #57 on: 27.10.2024, 16:49:18 »
Остатъчната стойност е (грубо) цената на последния им голям ремонт без амортизацията след него.
В този смисъл, дали ще са нови или модернизирани, остатъчната им стойност ще е горе-долу цената на която са купени/модернизирани. Ако тази цена е една и съща, то и остатъчната стойност ще е еднаква.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #58 on: 28.10.2024, 00:05:47 »
Vario LF са нови трамваи и ако поръчката беше пусната за нови трамваи, а не за "модернизации" на нашите нещата щяха да изглеждат далеч по-различно, най-малкото от гледна точка на гаранция на производител. Но и трябва да се има предвид че последните сделки за Vario LF са сключвани на цени около 900.000 €.
Tова са подробности, които никого не интересуват. Ако трябва ще направят Vario с четвъртита предница като Т6.
900 000 евро е доста добра цена. Ако от нашите се използват талигите и моторите спокойно могат с по-нискобюджетен интериор да се впишат в толкова драматизираните 700к.
Тука е цитиран случаят Уфа - това са кошове произведени в ЧКД, ненамерили пазар или неплатени. Я за Барнаул. я за Пхенян я за Ташкент. Седяха доста години по разни гари и клонове, накрая Инекон/Парс нова ги взе, окомплектова и продаде в Уфа и Ижевск. Модернизация или доокомплектоване - както ви харесва така му казвайте.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #59 on: 28.10.2024, 09:06:32 »
Мисля че е ясно че за Уфа и Ижевск важат едни правила, докато нови трамваи за държава в ЕС трябва да изпълняват по-строги условия. Може би тези условия не важат за "модернизация" и нашите герои са решили по този начин да прикрият следите. Тъй че има голяма разлика дали се купува нов трамвай или под шапката на "модернизация" се направят някакви франкенштайнови творения.