Author Topic: А 72  (Read 88051 times)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: А 72
« Reply #320 on: 31.07.2023, 15:57:20 »
Икарус 266 е крайградски автобус с две врати, от които първата е доста тясна и определено не е подходящ за натоварени градски линии, но Чавдар 11Г5 с две широки врати като цяло не е много по-подходящ при това липсата на синхронизатори на част от скоростите прави работата на шофьорите в градски условия кошмарна. :rolleyes:
« Last Edit: 31.07.2023, 16:05:44 by V.Peichev »

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: А 72
« Reply #321 on: 31.07.2023, 18:01:55 »
Прочетой че Икарус 266 е бил ненадежден автобус за разлика от Чавдар. Аз като човек от поколенията, които сме се качвали на Чавдар само в ранните си детски години искам да питам каква е била причината за тази ненадеждност.
В по-долния коментар се споменава, че е бил междуградски автобус този Икарус - та  кое е по-големия проблем при него

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: А 72
« Reply #322 on: 31.07.2023, 18:04:53 »
Не е междуградски, а крайградски, но с две врати от които предната е тясна категорично не е подходящ за натоварени градски линии - слизането и качването се забавят сериозно. Също побира едва 81 пътници. :rolleyes:
« Last Edit: 31.07.2023, 18:09:23 by V.Peichev »

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: А 72
« Reply #323 on: 31.07.2023, 18:48:55 »
Прочетой че Икарус 266 е бил ненадежден автобус за разлика от Чавдар. Аз като човек от поколенията, които сме се качвали на Чавдар само в ранните си детски години искам да питам каква е била причината за тази ненадеждност.
В по-долния коментар се споменава, че е бил междуградски автобус този Икарус - та  кое е по-големия проблем при него
Ненадежден автобус е бил друг път. В Унгария има страшно много села, до които водят неасвалтирани пътища. И единствено този автобус се е справял безпроблемно по тези линии, с простото си като фасул окачване. Отделно е работил в бившата ГДР, Саудитска Арабия, Венецуела, Либия, Танзания, Йемен....Това, че в нашите ДАП-ове е имало по една - две бройки, където за нула време са им разказали играта е отделен въпрос. Много от частите за него са специфични, не са като за Икарус 280. И никой не си е правил труда да ги поръчва - нали са само два броя при нас, майната им.....Иначе най-много са били в София, имало е във всички гаражи, без Република, но най-много са обслужвали превозите на Кремиковци.
По рейс и по жена не се тича!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: А 72
« Reply #324 on: 01.08.2023, 12:45:29 »
В Унгария са произведени малък брой градски Икарус 266 с три врати и по-малко седалки за вътрешна употреба, но не са изнасяни. Стандартните с две врати, от които предната е тясна и с вместимост едва 81 пътници са подходящи за крайградски линии, евентуално къси междуградски и такива до близки села, но не за натоварени типично градски като 72 - слизането и качването на пътници е бавно, вместимостта е недостатъчна. Подходящи са и за служебни автобуси, обслужването на комбината Кремиковци с такива е било добро решение.  :rolleyes:

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Re: А 72
« Reply #325 on: 01.08.2023, 17:46:17 »
Прочетой че Икарус 266 е бил ненадежден автобус за разлика от Чавдар. Аз като човек от поколенията, които сме се качвали на Чавдар само в ранните си детски години искам да питам каква е била причината за тази ненадеждност.
Защото проблемът е много сложен и ако започнем съвсем отдалече с поговорката ''Чуждата кокошка – патка'' като Икарус 266 е чуждата кокошка, минем през народопсихологията описана още преди сто и косур години с Бай Ганьо, през  фашизъм, комунизъм и демокрация ( трите строя на държавно управление – където явно никой от тях не успява да го сведе до разумни граници), а в последния, по случай юбилея културен деец си задава въпроса: – Уби ли Бай Ганьо създателят си?
... Че имаме една столица за която е отивало всичко с приоритет, което е разбираемо по обективни причини, но където и попадат преобладаващата част от въпросните автобуси. Които обаче страшно бързо се ''доказват'' и са сменени от това което имаме и което е надеждно – тоест 11Г5. Забележи че дори В 13 -20 няма в ранните му години, които е с аналогичен мотор на Икарус. Така сам си отговория на част от въпроса... на пълния после.
... Затова вече през 90 -те, новите управляващи подемат приказаката за ''Маминото синче'' с което обясняват как на София не и трябват повече Икаруси - предвид предните преживявания от модела 266, а Мерцедеси, тоест разширяват претенциите в съответствие с новите реалности. Подсъзнателно – колко са правили разлика между различните видове от марката тогава не е ясно, но пък всичкото е видно от пресата. То пък е качвано тук -там, но от различните материали става ясно за какво иде реч.
Така всичката тази плетеница сега упорито продължава да ни се пресъздава от кумира на първоначалния герой през собственото си Аз.

Надеждността се състои в простотата, а количествените натрупвания водят до качествени изменения – е общо взето това, което се отнася за 11Г5. Или ако единият автобус се развали, цялата тежест пада върху следващия с предпоставка и той да аварира. И когато нямаш количество, кой да земени и двата - и полупаваш качествени изменения от предвижването. Кое тогава е било по -важно, когато гръбнакът не са били леките автомобили?
Гледай само какво става по чисто техническите въпроси и си прави сам извод...
Ненадежден автобус е бил друг път. В Унгария има страшно много села, до които водят неасвалтирани пътища. И единствено този автобус се е справял безпроблемно по тези линии, с простото си като фасул окачване... Много от частите за него са специфични, не са като за Икарус 280.
Би ли обяснил точно, ясно и разбираемо - това простото като фасил окачване и разликата с 11Г5! Също, спецификата на различните части от модела 280... След като пост преди това ме попита дали да продължаваш – моля, заповядай тогава!
« Last Edit: 01.08.2023, 17:52:30 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: А 72
« Reply #326 on: 01.08.2023, 18:02:14 »
Окачването е конструктивно сходно с това на 11Г5 - листови ресори и амортисьори.  :rolleyes:

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: А 72
« Reply #327 on: 01.08.2023, 18:16:03 »
Какво има да му се обяснява? Най-обикновени листови ресори. Разликата с Шкодите е, че ресорите са повече и са по-дълги, оттам идва и мекото возене. Няма разлика с инцидентно внасяния у нас Ракета Икарус 55. Пак с такова окачване са, между другото, и автобусите Барейрос, внесени в края на 60те за младежкия фестивал. Оттам идват и специфичните части - шасито няма почти нищо общо с 280, освен мостовете и кормилната уредба, дори тампоните, върху които е монтиран двигателя, са различни. Колкото до другите глупотевини, които си написал - 266 няма нищо общо. До края на 89та унгарците непрекъснато доставят чували и сандъци с части по списък. След което спират, положението става страшно, съответно Икарус - мръсна дума. А за Мерцедесите много е говорено, прочети...
« Last Edit: 01.08.2023, 18:22:29 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: А 72
« Reply #328 on: 02.08.2023, 11:10:30 »
Хайде стига с оффтопик с какво се е обслужвал А72 през Балканската и Междусъюзническата война! Приказката тръгна за сегашния момент и мисля, че е ясно, че двуетажни или съчленени автобуси или електробълхи не са решение. Ултракондензаторни биха били решение и няма да имат проблеми с баира нагоре, а надолу ще рекуперират. Но си трябва зарядна станция на Плиска. Връзката Плиска-Гео Милев-Редута е съществена, до автостанция Гео Милев не би било добро решение.
« Last Edit: 02.08.2023, 11:12:07 by blagun »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: А 72
« Reply #329 on: 02.08.2023, 11:24:43 »
Възможно е решение със съчленени автобуси директно от Велчо Атанасов по Атанас Узунов съответно в обратна посока от Атанас Узунов по Велчо Атанасов и вътрешноквартална кръгова довозваща линия с бусче за отдалечените части на Редута. Не е сложно да се  увеличи радиуса на завоя от Марагидик към Велчо Атанасов със скосяване на тротоара и премахване на 1-2 дървета - така може да се запази маршрута на 72 в едната посока със съчленени автобуси. За другия проблемен завой от Велчо Атанасов към Георги Минчев е по-сложно - ще трябва да се местят улична лампа, табло и кабели, но не е съвсем невъзможно.  :rolleyes:

Offline 04Boris22

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1741
  • 2055
    • View Profile
    • Email
Re: А 72
« Reply #330 on: 02.08.2023, 11:51:29 »
Аз си имам една идея от много време, но мисля, че е крайно време да я споделя тук във форума:

72 си остава по сегашния маршрут с къси автобуси. 8 или 9 коли.
Създава се 172 с дълги автобуси и дублира 72, но да минава през участъците, където не може да мине дълъг (като идеята на Пейчев в темата "Автобусни дискусии"). И тя 8 или 9 коли. Да е през кола със 72 (дълъг, къс, дълъг, къс и тн.) и да имат синхрон през целия маршрут.

Какво мислите вие?
« Last Edit: 02.08.2023, 11:53:30 by 04Boris22 »
над 8000 мои снимки във Flickr:
https://www.flickr.com/photos/198506535@N07/

Фен на всички дизелови автобуси!

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: А 72
« Reply #331 on: 02.08.2023, 12:13:07 »
Какво да мислим? Как ще аргументираш двойно увеличение на пробега? Има ли двойно увеличение на пътникопотока?
« Last Edit: 02.08.2023, 12:20:10 by blagun »

Offline 04Boris22

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1741
  • 2055
    • View Profile
    • Email
Re: А 72
« Reply #332 on: 02.08.2023, 12:27:57 »
Чак двойно... не мисля :P
На зимни разписания 72 е 15 коли в делничен пик. Тъй че горе-долу изравнихме нещата с пробега. :D
Да не говорим, че от Велчо Атанасов директно наляво по Атанас Узунов спестява малко пробег отколкото по малките улички през Редута :fan:

Тук идва и другият проблем: Откъде дълги автобуси?

Иначе за пътникопотока, 72 в час пик си е доста ама доста пълен и няма нужда да се коментира. Или да се измисли нещо като 304 и 204. Моята идея е нещо от рода на тм7 и тм27... :rolleyes:
над 8000 мои снимки във Flickr:
https://www.flickr.com/photos/198506535@N07/

Фен на всички дизелови автобуси!

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: А 72
« Reply #333 on: 02.08.2023, 13:26:05 »
Тук идва и другият проблем: Откъде дълги автобуси?
Земляне имат 7-8 излишни Конекто Г, които в момента се движат по 77, 108 и 111.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: А 72
« Reply #334 on: 02.08.2023, 13:41:15 »
По 111 не са излишни особено делник, от 77 и 108 наистина могат да се пренасочат към 72.  :rolleyes: На първо време може да се скоси тротоара на кръстовището на Марагидик и Велчо Атанасов с премахване на 1-2 дървета, така завоят ще стане подходящ за съчленени автобуси и ще може да се пуснат такива със запазване на маршрута посока Западен парк.  Подобна корекция е напълно възможна за един уикенд.  :rolleyes: В посока Плиска съчленените коли следва да преминават от Велчо Атанасов по Атанас Узунов, единичните по сегашния маршрут. Спирка Стоил Войвода е на около 200 m от Атанас Узунов и на практика няма да бъде ощетена, само на Георги Минчев ще има по-забележимо влошаване на обслужването.  :rolleyes:

Offline Kukicha

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1307
  • 3306/1119 ✝(2003-2022)✝
    • View Profile
    • Email
Re: А 72
« Reply #335 on: 02.08.2023, 14:07:21 »
Тук идва и другият проблем: Откъде дълги автобуси?
Земляне имат 7-8 излишни Конекто Г, които в момента се движат по 77, 108 и 111.
От изброените само на 108 се движат. Единствено на 54 и 108 ги пишат към момента, другаде излизат като резерви. И ако ще се пращат някъде, трябва да е в Дружба.

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: А 72
« Reply #336 on: 02.08.2023, 21:10:21 »
Честно казано по тия спирки делничен ден, дори в час пик не съм забелязал да има кой знае какво движение и качващи се пътници