Прочетой че Икарус 266 е бил ненадежден автобус за разлика от Чавдар. Аз като човек от поколенията, които сме се качвали на Чавдар само в ранните си детски години искам да питам каква е била причината за тази ненадеждност.
Защото проблемът е много сложен и ако започнем съвсем отдалече с поговорката ''Чуждата кокошка – патка'' като Икарус 266 е чуждата кокошка, минем през народопсихологията описана още преди сто и косур години с Бай Ганьо, през фашизъм, комунизъм и демокрация ( трите строя на държавно управление – където явно никой от тях не успява да го сведе до разумни граници), а в последния, по случай юбилея културен деец си задава въпроса: – Уби ли Бай Ганьо създателят си?
... Че имаме една столица за която е отивало всичко с приоритет, което е разбираемо по обективни причини, но където и попадат преобладаващата част от въпросните автобуси. Които обаче страшно бързо се ''доказват'' и са сменени от това което имаме и което е надеждно – тоест 11Г5. Забележи че дори В 13 -20 няма в ранните му години, които е с аналогичен мотор на Икарус. Така сам си отговория на част от въпроса... на пълния после.
... Затова вече през 90 -те, новите управляващи подемат приказаката за ''Маминото синче'' с което обясняват как на София не и трябват повече Икаруси - предвид предните преживявания от модела 266, а Мерцедеси, тоест разширяват претенциите в съответствие с новите реалности. Подсъзнателно – колко са правили разлика между различните видове от марката тогава не е ясно, но пък всичкото е видно от пресата. То пък е качвано тук -там, но от различните материали става ясно за какво иде реч.
Така всичката тази плетеница сега упорито продължава да ни се пресъздава от кумира на първоначалния герой през собственото си Аз.
Надеждността се състои в простотата, а количествените натрупвания водят до качествени изменения – е общо взето това, което се отнася за 11Г5. Или ако единият автобус се развали, цялата тежест пада върху следващия с предпоставка и той да аварира. И когато нямаш количество, кой да земени и двата - и полупаваш качествени изменения от предвижването. Кое тогава е било по -важно, когато гръбнакът не са били леките автомобили?
Гледай само какво става по чисто техническите въпроси и си прави сам извод...
Ненадежден автобус е бил друг път. В Унгария има страшно много села, до които водят неасвалтирани пътища. И единствено този автобус се е справял безпроблемно по тези линии, с простото си като фасул окачване... Много от частите за него са специфични, не са като за Икарус 280.
Би ли обяснил точно, ясно и разбираемо - това простото като фасил окачване и разликата с 11Г5! Също, спецификата на различните части от модела 280... След като пост преди това ме попита дали да продължаваш – моля, заповядай тогава!