Оригиналните 503 и 504, както и в последствие никога неизползваните им нормалнорелсови братчета, никога не са били с електронно управление. Управлението им е било реостатно контакторно като на всички произведени в България трамваи (с изключение на модернизацията на 4027), с тази разлика, че вместо стандартния апарат с ръкохватка, са били с релейно-контакторна логика за превключване на тяговите и спирачните позиции. Направено е така, защото по някакъв начин е трябвало с един прибор за управление да се командват и двата трамвая. Смъртната присъда на този проект е подписана още с подбора на релетата. От нямане на какви нормални релета да се сложат, са подбрани телефонни. Те, съответно, са се оказали крайно неподходящи.
Дизайнът е на инж. Г. Гушмаков, с меките седалки, разположени по двойки една срещу друга, отоплителните тела за всяка двойка седалки, матовите черни дръжки и бяла ламперия.
В последствие от предниците им е направен 503, от задниците им е направен 909 - първия нископодов български трамвай.