Author Topic: T8К-503 (503-511)  (Read 187377 times)

Online RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: T8К-503 (503-511)
« Reply #660 on: 11.12.2024, 18:36:06 »
Бяха от оригиналния 503. Приличаха на оригиналните седалки на Юлие
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: T8К-503 (503-511)
« Reply #661 on: 11.12.2024, 18:41:20 »
Бяха от оригиналния 503. Приличаха на оригиналните седалки на Юлие
Да, аз за ново произведения 503 говорех, не за последното му синьо жълто боядисване. Дълги години изкара 503 с тях, и точно за това ми беше въпроса.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: T8К-503 (503-511)
« Reply #662 on: 12.12.2024, 03:10:22 »
Доколкото разбрах навремето на панаира, са внесени от Унгария. От чужбина бяха и някои други части по електрониката и управлението....
По рейс и по жена не се тича!

Offline 503

  • Писател
  • **
  • Posts: 28
  • Фен на старите български трамваи! Любим модел:503
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: T8К-503 (503-511)
« Reply #663 on: 14.12.2024, 20:04:26 »
Кога са внесени?
Любима линия: 11 Хюндай България-Княжево
Любим тм: 503

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: T8К-503 (503-511)
« Reply #664 on: 14.12.2024, 20:21:27 »
Историята на този модел е малко сложна. През 1988 г. на Международния панаир в Пловдив е представена една от двете новопроизведени трамвайни мотриси с модел Т6К-503, които не са като сегашния 503. Първо са с две секции и второ са с напредничаво съвременно електронно управление, но още през 90-те години спират оригиналния 504(който няма нищо общо със сегашния и от негова преработка създават това, което до миналата година беше 909, смятащият се за единствен оригинален Т8М-700М, макар и фактически да не е така), а управлението на 503 е стандартизирано с това на останалите български трамваи, като през 2000 г. му е добавена и средната секция и става Т8К-503.

Надявам се да съм те разбрал правилно, дискусията беше относно седалките, но аз да кажа за модела, да не си помислиш нещо, но за следващ път ти препоръчвам да се зачиташ в темите ако не от началото то поне от по-назад.
« Last Edit: 14.12.2024, 20:23:08 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline radk0_99

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 205
    • View Profile
Re: T8К-503 (503-511)
« Reply #665 on: 14.12.2024, 20:49:02 »
управлението на 503 е стандартизирано с това на останалите български трамваи, като през 2000 г. му е добавена и средната секция и става Т8К-503.
Т.е. не са с тиристорно управление, а с контактор ли?

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Re: T8К-503 (503-511)
« Reply #666 on: 14.12.2024, 21:05:53 »
Оригиналните 503 и 504, както и в последствие никога неизползваните им нормалнорелсови братчета, никога не са били с електронно управление. Управлението им е било реостатно контакторно като на всички произведени в България трамваи (с изключение на модернизацията на 4027), с тази разлика, че вместо стандартния апарат с ръкохватка, са били с релейно-контакторна логика за превключване на тяговите и спирачните позиции. Направено е така, защото по някакъв начин е трябвало с един прибор за управление да се командват и двата трамвая. Смъртната присъда на този проект е подписана още с подбора на релетата. От нямане на какви нормални релета да се сложат, са подбрани телефонни. Те, съответно, са се оказали крайно неподходящи.
Дизайнът е на инж. Г. Гушмаков, с меките седалки, разположени по двойки една срещу друга, отоплителните тела за всяка двойка седалки, матовите черни дръжки и бяла ламперия.
В последствие от предниците им е направен 503, от задниците им е направен 909 - първия нископодов български трамвай.
« Last Edit: 14.12.2024, 21:08:04 by mihailo »

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: T8К-503 (503-511)
« Reply #667 on: 14.12.2024, 21:16:02 »
Качих се 503 на панаира. Фазерът вътре си беше стандартния, чавдарски. Само рамките на джамовете бяха черни, не знам боя или оксидация, с тонирани стъкла. Кабината беше с черна боя, ватманската седалка пак чавдарска, но с черна тапицерия. Черни бяха и кутиите за табели - една отпред като на Т6М700м и две отзад, втория от трите джама между вратите, отляво и отдясно. За дръжките казахме - черни и малко повече като бройка, също нямаше врътка на таблото и вратите ги знаете, както и новия пантограф. Други разлики с Т6М 700М нямаше.
« Last Edit: 14.12.2024, 21:18:36 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline david

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 465
  • Ganz Villamossági Művek
    • View Profile
Re: T8К-503 (503-511)
« Reply #668 on: 14.12.2024, 21:40:37 »
Освен седалките, дръжките му също бяха унгарски, като тези на Икарусите.
Като го спрат от линия, силно се надявам да го запазят и да го възстановят във вида му от 2000 година, 504 в оригиналния им вид.

Отделно ми е минавало през главата, Трамкар да се преустрои на музей, в който да се изложат всички трамваи и автобуси запазени за такива цели. А уикендите да излизат по 2 бройки. С 2 бройки на линия ще се докарват приходи от продажбата на единични билети, предвидени за тях, а когато всичко е в музея, да се направи входна такса, като по този начин също да има приходи. Обобщено в няколко думи, да вземем пример от Прага и да се опитаме да направим същото.
Основните ремонти да се прехвърлят изцяло в Красна поляна.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: T8К-503 (503-511)
« Reply #669 on: 14.12.2024, 22:00:20 »
Не бяха унгарски дръжките, български си бяха, само че с черна боя. По това време и на новите тогава прототипни Чавдари - 130, 330, 410 и т.н. също бяха почнали да им слагат изцяло черни дръжки, явно такива са планирали и за серийното производство в последствие. Даже на същия панаир имаше един 11М4 с черни дръжки и с противоударни гъби. И Авиите ЛС51 от тези партиди бяха с такива. Цветните дръжки - червени, жълти, зелени, оранжеви, сини и т.н. излязоха доста по-късно, към 93та година. Единствения Чавдар с цветни (сини) беше тролеят Т130.
 През 88а даже и новите тогава вагони 74та серия бяха изцяло с черни дръжки.
« Last Edit: 15.12.2024, 10:01:23 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!