Няколко кадъра от пл. Александър Батенберг и 2006 по N2 в кв. Обеля: …
Как беше пътникопотокът, оправда ли пускането на по-големи автобуси?
Не, изобщо не е било оправдано пускането на дълги автобуси. всъщност изобщо не е било оправдано пускането на допълнителни курсове на нощния транспорт в 0:30 часа по време на фестивала на светлината,
защото хората не са знаели за тях. При първия, втория и четвъртия ден от фестивала е имало автобуси, по тези допълнителни курсове, които са тръгнали празни. А в останалите автобуси е имало максимум 3-4 души. И тук си говорим за съчленени автобуси (без тези по N4).
През третия ден - събота (когато и времето беше най-добро) е имало пътници за всеки един от автобусите по допълнителните курсове, но максимумът е бил 6-7 човека на автобус. И става дума за автобусът за студентски град. В останалите е имало 2-3-4 пътници.
Проблемът е на съвсем друго място - липсата на информация. Някои от пътниците на тези допълнителни курсове са били хора, които са минавали случайно през площада и виждайки паркираните автобуси, са се поинтересували какво се случва. установили са, че ще им свършат работа и са се качили. не са имали предварителна информация. Други пътници са били такива, които са планирали да ползват редовния курс на нощния транспорт в 1 часа, но са били на площада по-рано и са хванали извънредния курс по случайност. И те не са знаели, че има извънредни курсове специално за фестивала на светлината. Всъщност жълтите жилетки не са установили нито един човек, който да е бил предварително информиран и целенасочено да е дошъл да ползва тези допълнителни курсове.
От всички мои близки, познати, съседи и т.н., които са посетили фестивала на светлината, и с които съм разговарял - установих, че нито един не знаеше за допълнителното транспортно усилие от страна на Столична община. Някои от тях щяха да ползват метро (вместо автомобил), ако знаеха, че е било с удължено работно време.
Също така, все още има хора, които изобщо не знаят, че в София съществува нощен транспорт.
Като цяло не се прави нищо за информиране на гражданите за транспортното обслужване в нашата столица - както за редовните линии, така и за извънредни събития. Дали е некадърност или е нарочно - не знам.
Лошото е, че подобна информация може да се използва за политическо говорене против нощния транспорт. Безспорно е, че по време на фестивала на светлината, ангажирането на тези съчленени автобуси и техните шофьори (+гориво) е било абсолютно напразно. Но това не трябва да се използва като аргумент срещу нощния транспорт като цяло или срещу организирането на такива допълнителни транспортни мероприятия за събития. Със сигурност има хора, които биха ги ползвали,
ако знаеха.