Author Topic: 50 нови стари трамвая - откъде?  (Read 220155 times)

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Re: 50 нови стари трамвая - откъде?
« Reply #480 on: 23.02.2011, 16:51:18 »
Отварят се и се затварят по-бавно, не седи естетически добре, а и незнам ако започнат от тъпканицата да се облягат върху вратите - дали няма да започнат да се отварят сами (както при първите 11Г5).
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline xЗm

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1192
  • www.spirka.org
    • View Profile
    • spirka.org
    • Email
Re: 50 нови стари трамвая - откъде?
« Reply #481 on: 23.02.2011, 16:53:44 »
Тъпканици отдавна няма систематично - особено в Електрото.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: 50 нови стари трамвая - откъде?
« Reply #482 on: 23.02.2011, 16:59:24 »
Тези врати има ли ги някъде снимани отворени или ти си ходил до Хале и знаеш, че се отварят по този начин. На мен ми приличат на въртящи се.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Re: 50 нови стари трамвая - откъде?
« Reply #483 on: 23.02.2011, 17:00:59 »
Що трябва някой да е ходил до Хале за да знае ?
След едноминутно съветване с чичо Гугъл стигаме до този клип:
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline kernel32

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 421
  • Fail!
    • View Profile
Re: 50 нови стари трамвая - откъде?
« Reply #484 on: 23.02.2011, 17:09:47 »
Отварят  се и се затварят по-бавно, не седи естетически добре, а и незнам ако  започнат от тъпканицата да се облягат върху вратите - дали няма да  започнат да се отварят сами (както при първите 11Г5).
Що трябва някой да е ходил до Хале за да знае ?
След едноминутно съветване с чичо Гугъл стигаме до този клип:
http://www.youtube.com/watch?v=Ei4GOsve0P4
Да, таман се канех да ви покажа този клип, едно заради вратите, и второ за да чуете как звучат трамваите, много интересно, като нашите тролеи, звука от преобразувателя е по-нисък, не като на Т6А2/Т6В5. А относно вратите - предполагам, че има разлика как са направени, в сравнение с нашите недоклатени ботевградски творения, а не съм и много съгласен за скоростта на отваряне - изглеждат поне толкова бързо отварящи се, колкото средностатистическа въртяща се врата в Конекто или 26Tr. Но ще поживеем - ще видим, щом трамваите скоро трябва да започнат да пристигат.
« Last Edit: 23.02.2011, 22:22:06 by kernel32 »

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile
Re: 50 нови стари трамвая - откъде?
« Reply #485 on: 23.02.2011, 17:13:07 »
Тиристорно, транзисторно, не са ли много сложни за нас? На София й трябват трамвай с конско управление.

Тогава няма да има нужда от система за съобщаване на спирките ...  8)
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: 50 нови стари трамвая - откъде?
« Reply #486 on: 23.02.2011, 22:09:54 »
Не може при цена 2 900 000 лв за 20 мотриси и 20 вагони да очакваме чудеса. То май това се равнява на 1 Инекон и половина.
Целта е да се спаси положението и постепенно 4** и 3** да отиват в заслужена почивка.
Уточнение:
Цената на един Инекон по първоначалния договор от 2006 е 660000 ЕВРО, а чехите претендират за 1.3 млн евро (http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=81.msg181632#msg181632). Ако приемем, че ще се споразумеят някъде по средата - 1 млн евро, значи наистина целият договор е колкото Инекон и половина.
Т.е. един Инекон се равнява на 13 двойни състава T4D+B4D.

А от пляките има ли много части, които могат да се ползват като резервни за "новите"? Защото ако е така, БГ-кочините наистина ще ги надживеят.
« Last Edit: 23.02.2011, 22:15:09 by blagun »

Offline rch

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 160
    • View Profile
    • Email
Re: 50 нови стари трамвая - откъде?
« Reply #487 on: 24.02.2011, 00:59:15 »
Отварят се и се затварят по-бавно, не седи естетически добре, а и незнам ако започнат от тъпканицата да се облягат върху вратите - дали няма да започнат да се отварят сами (както при първите 11Г5).
Що, кво им е? НА Инекон да не би да се отварят по-бързо? Друг път! Че и се отварят по-неудобно в 'кона, особено когато е тъпкан и по стъпалата има хора.

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6443
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: 50 нови стари трамвая - откъде?
« Reply #488 on: 24.02.2011, 10:03:30 »
Тиристор няма да е доволен. Още T4D-та  :P  :D Ще ги дебнем като запристигат за фото и видео, тоя път поне сме близо до депото  :1eye:
А, че защо... Ако са като тези по 22 - за такива съм съгласен. Те са тихи, удобни, само са малко тъмнички отвътре, но за момента даже ми харесват.
Но имам едно голямо условие - да се движат скачени, ако ги пуснат по линия 11. В противен случай ще се натъпкат още на Овча Купел.

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6443
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: 50 нови стари трамвая - откъде?
« Reply #489 on: 24.02.2011, 10:07:57 »

А първото нещо, което ще отиде в почивка ще е 1055, а после и останалите му събратя :angry:
Аз бих поощрил подобно нещо. Стига сме се мандахерцали в тия кочини!

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: 50 нови стари трамвая - откъде?
« Reply #490 on: 24.02.2011, 10:08:50 »

Но имам едно голямо условие - да се движат скачени, ако ги пуснат по линия 11. В противен случай ще се натъпкат още на Овча Купел.

Не щес е движат самостоятелно. Трамвай и след 4 мин. ремарке теглено от кон.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: 50 нови стари трамвая - откъде?
« Reply #491 on: 24.02.2011, 12:17:03 »
Но имам едно голямо условие - да се движат скачени, ако ги пуснат по линия 11. В противен случай ще се натъпкат още на Овча Купел.
Не щес е движат самостоятелно. Трамвай и след 4 мин. ремарке теглено от кон.
:D :P :D Умопомрачително!

Проблема на тези врати в чавдарския им вариант е склонност към самоотваряне при натиск. Все пак си мисля, че при Т4 няма заложен такъв конструктивен недостатък, друг е въпроса как ще се поддържат и ако са на въздух предричам, че може и да имаме такива проблеми. Все пак трябва периодично да се регулират и като всяка уредба има нужда от профилактика и тук вече възниква проблема, че на местна почва обичаме "да караме на самотек". Втората врата на Кобра-ите май също е такава, незнам да има проблеми с тях.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: 50 нови стари трамвая - откъде?
« Reply #492 on: 24.02.2011, 12:17:30 »
Не може при цена 2 900 000 лв за 20 мотриси и 20 вагони да очакваме чудеса. То май това се равнява на 1 Инекон и половина.
Целта е да се спаси положението и постепенно 4** и 3** да отиват в заслужена почивка.
Рабирам това и съм напълно съгласен с покупката на тия трамваи, особено като се погледне цената на единична бройка от около 145 хил. лв. това е практически 1/5 от цената на един Инекон. Просто отбелязвам, че би било хубаво да са по-запазенки, без ръжди и т.н. Както и да е, като дойдат ще ги видим какви са. Хубавото във вида им е, че ще са с пачи крак, поне първоначално :P

Силно се съмнявам ...! Почти съм сигурен, че ще са като тези в Искър - с тиристорно управление.
Тъй де.. Т6А2-SF не са ли и те с тиристори? А и не са ли малко малко като брой тези трамваи (новопоръчаните T4D-C имам предвид)?

Те са с транзисторно управление ...
Тиристорно е.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: 50 нови стари трамвая - откъде?
« Reply #493 on: 24.02.2011, 13:30:17 »
Добре че взимат нещо, което най-сетне ще смени част от БГ гробниците. Но според мен 20 са малко. Да бяха взели 30 и да ги пуснат по 11 и 12. Защото така като гледам май само 11 ще намаже и другите ще ги разхвърлят по останалите линии. Аз смятам, че е необходимо да оптимизират разписанията, за да не се влачат и те като българските.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: 50 нови стари трамвая - откъде?
« Reply #494 on: 24.02.2011, 17:24:49 »
То темата е за 50 трамвая! Дали пък няма шанс за още една поръчка, сега не се сещам кога какво е обещавано.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Tatra

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4463
    • ICQ Messenger - 229817817
    • View Profile
    • Email
Re: 50 нови стари трамвая - откъде?
« Reply #495 on: 24.02.2011, 18:00:29 »
Тиристор няма да е доволен. Още T4D-та  :P  :D Ще ги дебнем като запристигат за фото и видео, тоя път поне сме близо до депото  :1eye:
Но имам едно голямо условие - да се движат скачени, ако ги пуснат по линия 11. В противен случай ще се натъпкат още на Овча Купел.
Аз предполагам, че след ремонта на трасето по България ще отидат по линия 7, обслужвана от Красна поляна, а 8 и 19 ще отидат в Банишора. Поне така предполагам. Банишора има къси карданни за 8, и 4** за 19 (Красна поляна може да изпратят и техните Софии).
ТРАМВАЙНО ДЕПО "БАНИШОРА"
Трамвайна мотриса инв. ном.: 936
линия номер: 6

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: 50 нови стари трамвая - откъде?
« Reply #496 on: 24.02.2011, 18:13:18 »
8 е линия със сложен профил, има доста самопотегляния и дерайлирания и е недопустимо пускането на БГ кошници с крайно ненадеждна спирачна система - електрическото спиране е с един контур за целия вагон и не действа на всички талиги, механичната спирачка е с пряко действие и МРС са само за украса.  :)

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile
Re: 50 нови стари трамвая - откъде?
« Reply #497 on: 04.03.2011, 02:29:02 »
Четейки темата напоследък забелязвам неясноти за бройката на пристигащите от Хале ТМ ..., затова нека да уточня. Ще пристигнат 40 единици ПС - 20 мотриси и 20 ремаркета.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline kernel32

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 421
  • Fail!
    • View Profile
Re: 50 нови стари трамвая - откъде?
« Reply #498 on: 04.03.2011, 10:45:40 »
Четейки темата напоследък забелязвам неясноти за бройката на пристигащите от Хале ТМ ..., затова нека да уточня. Ще пристигнат 40 единици ПС - 20 мотриси и 20 ремаркета.
Тоест 20 състава. Според мен това са половината от обявената в темата бройка, тъй като ремаркетата очевидно не могат да се движат самостоятелно. Именно заради това възниква и следващия ми въпрос - нужно ли беше това разчистване на темата? Според мен дискусията стана интересна, без 2-3 наистина излишни съобщения, редно беше по-голямата част да се запазят...

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile
Re: 50 нови стари трамвая - откъде?
« Reply #499 on: 04.03.2011, 13:24:02 »
Четейки темата напоследък забелязвам неясноти за бройката на пристигащите от Хале ТМ ..., затова нека да уточня. Ще пристигнат 40 единици ПС - 20 мотриси и 20 ремаркета.
Тоест 20 състава. Според мен това са половината от обявената в темата бройка, тъй като ремаркетата очевидно не могат да се движат самостоятелно. Именно заради това възниква и следващия ми въпрос - нужно ли беше това разчистване на темата? Според мен дискусията стана интересна, без 2-3 наистина излишни съобщения, редно беше по-голямата част да се запазят...

   Темата наистина стана интересна, което ме навежда на мисълта, че може да се открие тема, например "ТМ по света" (или нещо подобно) и не само за трамваи. Направените проучвания, публикувани до сега в тази тема спокойно могат да бъдат поместени в новата. Винаги е полезно човек да научи нещо повече.
   А и гостите на форума (които винаги са повече от членовете) освен да газят в тиня от критика размита в крокодилски сълзи могат да научат нещо интересно ...
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.