Author Topic: Бързи автобусни линии  (Read 21161 times)

Online IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2151
    • View Profile
    • Email
Re: Бързи автобусни линии
« Reply #60 on: 04.08.2014, 10:28:45 »
Аха. Табелите за Експрес Люлин бяха бели, с голямо дебело червено наклонено Е, при което в празнините между хоризонталните линии отдясно пишеше едно под друго, вертикално "Експрес Люлин", а в ляво, върху червения фон, беше знакът на София, в бяло, а по-късно, през 90-те, емблемата на гараж Република, в черен цвят - едно като часовник. Преди това не знам, но през 90-те на гърба на и на двата чешита табели беше линия 150, но, въпреки че и той беше експрес, си беше със стандартния зелен правоъгълник, бели цифри и черни надписи.

За други подобни особени табели се сещам само за линия 284, при която пак беше същото червено Е, но с бели цифри в ляво, но доста по-особен шрифт от стандартния, а в белите празнини в дясно, между хоризонталните линии, пак вертикално пишеше - СУ Кл. Охридски - Аерогара София.

Сетих се също, че като пуснаха първата "частна" линия на гараж Република, с трите червено-бели ГДР-ски Икаруса 250, първите табели бяха пак с червено наклонено Е, с черния часовник на гараж Република в ляво върху него, а в дясно - този път директно върху червените линии, в бяло, пишеше Експрес София Сандански. После, също и по линията за Катунци, минаха на бели табели с черни надписи....

Иначе Експрес Люлин през 80-те беше така, малко преди промените го удължиха с още една спирка до супер Витоша, като почна да спира и на бул. Христо Ботев, но през 90те, преди да го спрат, минаваше по бул. Джавалхарлал Неру, после покрай изкопа за метрото и на ляво по Петър Дертлиев, точно както тогавашния тролей 12, преди да го закрият и него, даже май ги спряха едновременно, на 1-ви май 1993-та.
Чавдарите В14-20 дойдоха чисто нови през лятото на 1990-та и поеха двете линии - експрес Люлин и 150, като събота и неделя вървяха по останалите линии на Република, но за няма и три години станаха на нищо.....Преди това бяха само Икаруси,.....За последно видях такъв Чавдар на линия през пролетта на 95-та, на 51, след което разкарваха само войниците - цигани от трудовото поделение в Обеля, преди да ги нарежат.
Наистина имаше и от мерцедесите 0 302 Т на "експреса", даже веднъж учителят ми по математика се оплака, че се качил в такъв, понеше мислел, че е 310, той пък бил експрес.......

Вече когато 150 го удължиха до Обеля-1 и стана целодневен, вкл. събота и неделя, беше само с Икаруси и много рядко Мерцедеси, понеже се пълнеше до козирката......
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4495
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Бързи автобусни линии
« Reply #61 on: 04.08.2014, 23:43:01 »
A за Експрес Младост какво можем да кажем? И защо са спрени тези автобуси?
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2370
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Бързи автобусни линии
« Reply #62 on: 05.08.2014, 00:18:13 »
Ако се позовем на информацията от spirka.org Експрес Младост е закрит 1983г., но на картата от 1981г. не е означен, следователно той е съществувал съвсем кратко.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13561
    • View Profile
    • Email
Re: Бързи автобусни линии
« Reply #63 on: 05.08.2014, 00:33:57 »
По бегли спомени той се роди заедно с удължаването и забързването на А76 от Младост 1 до Младост 4. За разлика от люлинския си събрат нямаше особен успех, тъй като по Цариградско се придвиждаха вкупом чак до блок 43 цял куп бързи линии, докато потокът люлински линии се разделя на Орион. По онова време А76 прескачаше доста спирки - Окръжна болница, блок 223 и блок 222, А276 прелиташе транзит от блок 43 по Малинов и Аврамов чак до община Младост, така че в Младост и бездруго си имаше "експреси".
Експрес Люлин пристигаше до ключовите люлински спирки Кооп.пазар и Магазин Витоша по-бързо от А112 и А310, а с А309 имаше покриващ се маршрут, но без общи спирки в Люлин. Освен това се спестяваше врътката до Сточна гара, а традиционно голяма част от люлинци се товареха на автобусите на Женския пазар в посока Сточна гара.
« Last Edit: 05.08.2014, 00:40:12 by blagun »

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Бързи автобусни линии
« Reply #64 on: 05.08.2014, 02:43:45 »
емблемата на гараж Република, в черен цвят - едно като часовник.

Емблемата е стилизирано  а , т, р

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12176
    • View Profile
    • Email
Re: Бързи автобусни линии
« Reply #65 on: 05.08.2014, 10:37:52 »
Това са били един вид "бизнес" линии  :D Прави ми впечатление, че и в други градове на запад сега има такива експресни линии, като билета е два пъти по скъп и не важат картите. Например Хамбург.

Мислите ли че ще имат приложеине и у нас, например експресни такива от Орлов мост до Младост и бизнеспарка, с новите МАН-ове, билета да е 2 лева, само с 2-3 спирки но чист, климатизиран автобус, със натегнато разписание и да те кара директно от точка А до точка Б без прекачване.

Може например и от НДК до Люлин 5 пак с 1-2 спирания и билет 2 лева. Може би наистина доста хора биха го предпочели пред адската тъпканица в метрото и прекачванията.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2642
    • View Profile
Re: Бързи автобусни линии
« Reply #66 on: 05.08.2014, 12:00:16 »
Иво, няма смисъл от това, както и пари да се финансира. Според мен много по-голям проблем е ниската скорост на движение на ГТ и разредените разписания. В празник май няма тролейбус на по-малко от 15 мин, това за мен не е нормално.
Да не забравяме, че когато е имало експресни автобусни линии, метрото не е било построено, колите са били в пъти в по-малко и практически не е имало задръствания.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Online IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2151
    • View Profile
    • Email
Re: Бързи автобусни линии
« Reply #67 on: 05.08.2014, 12:46:29 »
276 в най-хубавите си години, след Орлов мост спираше чак на пощата в Младост-3, където 305 завива наляво, и после горе на предпоследната спирка на 76 - май блок 465. Не спираше дори и на 43-ти блок. Имам леля в Младост - 4 и го ползвах доста често. За жалост, беше само в работни дни и само сутрин и след обед. През 91-ва го спряха, като на негово място обърнаха 213 към Младост - 4.

Сега наистина, при наличието на метро и такива огромни задръствания, няма смисъл от такива линии. А че има тъпканица в метрото, това се дължи на неговото проектиране с дирника, а не с главата в новите участъци - късите станции и респективно невъзможността за влакове с по-голяма дължина.

В белите държави няма град с такива линии и неважащи карти, освен линии до летищата. Т.нар. "комерчески" линии са съветска измишльотина и всъщност представляват по-голямото братче на мара-шутките.
« Last Edit: 05.08.2014, 12:50:40 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2370
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Бързи автобусни линии
« Reply #68 on: 20.08.2014, 00:26:23 »
Излиза, че Експрес Младост е съществувал в само в края на 1981г.  и началото на 1982г..

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4586
    • View Profile
Re: Бързи автобусни линии
« Reply #69 on: 20.08.2014, 10:35:28 »
В съвременни условия подобни бързи линии са безмислени - времепътуването в делник особено пиковите часове ще е почти като на нормален автобус поради задръстванията. Много по-смислено е затягане на разписанията, така че автобусите да не се влачат като черва в участъци без задръствания.  :) Примерно експрес от Младост до Орлов Мост би висял в задръстванията по Малинов и на Орлов Мост, експрес от Люлин би се забил в задръстванията от Ботев до Сточна Гара. АЛС в метрото позволява интервал 2 минути, съответно би могло в пик да има влакове на 2 минути, като след пускане на разклоненията до Терминал 2 и Бизнес Парк София интервалът на всяка линия да е 4 минути със синхронизация в общия участък.  :)

Offline БЦГМ

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 144
  • 1, 2, 3, 4, 7, 10, 14, 15
    • View Profile
Re: Бързи автобусни линии
« Reply #70 on: 05.11.2014, 07:52:37 »
Когато (1976 или 1977) 209 тръгна по Цариградско шосе (тогава бул. Ленин), той не спираше на Орлов мост, мисля, единствен сред тези, които минаваха от там.  Между другото, беше с къси Икаруси.
Княжевският трамвай заобиколи с ухораздирателни скърцанета по релсите градинката на стария паметник на царя Освободителя и пак пое правата посока към югозапад.(Иван Вазов)

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13561
    • View Profile
    • Email
Re: Бързи автобусни линии
« Reply #71 on: 05.11.2014, 10:44:01 »
Когато (1976 или 1977) 209 тръгна по Цариградско шосе (тогава бул. Ленин), той не спираше на Орлов мост, мисля, единствен сред тези, които минаваха от там.  Между другото, беше с къси Икаруси.
Да, и единствен от всички спираше на бул.В.Левски преди Аксаков в посока Борово (спирка СУ Кл.Охридски).

Offline vaz2106

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 344
    • View Profile
    • Email
Re: Бързи автобусни линии
« Reply #72 on: 16.12.2017, 22:07:14 »
Когато (1976 или 1977) 209 тръгна по Цариградско шосе (тогава бул. Ленин), той не спираше на Орлов мост, мисля, единствен сред тези, които минаваха от там.  Между другото, беше с къси Икаруси.
С какви номера са били ?

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13561
    • View Profile
    • Email
Re: Бързи автобусни линии
« Reply #73 on: 16.12.2017, 22:21:46 »
Землянски нечетни

Online IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2151
    • View Profile
    • Email
Re: Бързи автобусни линии
« Reply #74 on: 17.10.2018, 22:20:06 »
Сигурно ще е интересно как полека-лека "отпаднаха" бързите линии.

92-ра година, някъде лятото, 76 мина в Земляне, но беше още с Икаруси, почна да спира на Окръжна и на блок 224, преди това не спираше. Началото на следващата 93-та, се появиха един-два съчленени Мерцедеса, лятото всички станаха такива. 94-та година взе да спира и на полиграфическия.

213, като дойдоха есента на 93-та Мерцедесите, още не спираше на Плиска, почна да спира през май 94-та. Малко след това всички останали, които не спираха там, взеха да спират - 305, 306. 404 пък взе да спира и той на Окръжна, още беше с онези старите Фиат-ове.
Последен, вече през следващата 95-та, 313 почна да спира на Окръжна.
84, който спираше навсякъде, след като спряха през 91-ва 284, не спираше между Орлов Мост и Плиска, както и на студ. общежития, нищо, че си беше със зелени табели.
От 93та започна пак да спира навсякъде, без на Ал. Жендов. Там взе да спира едва като дойдоха Мерцедесите от Берлин през 97-а.

В Люлин, есента на 92-ра, 310 с Мерцедесите спираше навсякъде, нищо, че беше с червени табели. Някъде там, на 112, който след К. Величков спираше чак след станция Западен Парк, почна да спира на Зах. Фабрика, Орион и преди станцията, а 310 взе да не спира на Банишора, Орион и въпросната спирка преди станцията. Малко след това тази спирка я възстановиха, а на другата година 112 взе да спира и на Банишора. 309 не спираше на Зах. Фабрика и на Орион, както и на Банишора.
"Експреса" го спряха на голямата секира. Така остана до 2000-та, голямата секира покрай метрото, когато 112 го спряха, а 309 и 310 взеха да спират практически навсякъде.

Имаше един рейс 242, на две чавдарки, само в работни дни и много нарядко, който спираше само на пазара, К. Величков, Орион, Триъгълника, Малчика, Институт Пушкаров и Хиподрума. Все возеше въздух, когато през 2001-ва мина в Малашевци на бели МАН-ове, взе да спира навсякъде, после го спряха и него.

В Обеля едва след 10-ти ноември пуснаха 150, директен до гарата, но само в пик. На голямата секира му добавиха спирка на Бели Дунав, едва 95-та лятото го удължиха до Обеля-1 и стана нормален, преместиха спирката срещу автогара Връбница, есента на 96-та Софиянски го съсипа с обикаляне по Хан Кубрат (иначе щели да го спрат, понеже имало трамвай и нямало смисъл, нищо, че цяла Обеля пътуваше с него).

122 беше директен, като го прехвърлиха в Земляне през 2002-ра, почна да спира навсякъде.

Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12176
    • View Profile
    • Email
Re: Бързи автобусни линии
« Reply #75 on: 17.10.2018, 22:28:37 »
Аз помня, че 242 беше с двуетажните МАН-ове и после не го закриха а го преименуваха на 54А, само преместиха последната спирка от Пушкаров в квартал Република. Ползваше се като атракцион заради двуетажните МАН-ове  :D На 54А съм виждал дори туристически Чавдар 11М4 и 11М3 местен. Даже мисля че и 54А не го закриха е го преименуваха после на 53, по едно време го удължиха до Филиповци или някъде към Банкя и после не знам защо изчезна.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2151
    • View Profile
    • Email
Re: Бързи автобусни линии
« Reply #76 on: 17.10.2018, 22:32:19 »
54А имаше преди да се появи 242 - пуснаха го 93-та година, между Сточна гара и Република, понеже шофьорите там вдигнаха врява, че нямат рейс до гаража. Първо беше съчленен Икарус, после Чавдарка или Мерцедес 0 302 т, каквото има, един рейс, през час. Почнаха да правят промени и гимнастики след като закриха Република.
« Last Edit: 17.10.2018, 22:42:21 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7667
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Бързи автобусни линии
« Reply #77 on: 18.10.2018, 00:00:04 »
До закриването на Република 54А и 242 бяха твърдо на Чавдарки Г5, може би най-хубавите по онова време.

Online IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2151
    • View Profile
    • Email
Re: Бързи автобусни линии
« Reply #78 on: 18.10.2018, 00:30:01 »
И да, и не. Понеже от Република първите, които ги изчистиха, демек експедираха в Земляне, бяха точно Чавдарките, които от 44xx станаха 14хх. Иначе преди това да, специално за 242 отделяха от най-хубавите Чавдарки, минали през Омуртаг, с мокет в салона. След като ги изчистиха, пускаха 0 302 Т, а вече в Малашевци - от белите МАН-ове. На 54А пускаха каквото има, понякога Чавдарка, понякога 0 302, на финала само от тях, в Малашевци - пак от МАН-овете. 0 302 бяха последните които "закриха" Република, тях най-накрая ги откараха в Земляне, в Република последно въртяха 42, 51, 54 и 81.
« Last Edit: 18.10.2018, 00:38:53 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12176
    • View Profile
    • Email
Re: Бързи автобусни линии
« Reply #79 on: 18.10.2018, 00:33:21 »
Ммм, вярно че май заедно ги имаше по едно време. То значи маршрута е бил абсолютно същия, само с 2-3 спирки разлика. Все пак 54А е била полезна и ако живееш в долните блокове на Люлин 1, там са все високи ЕПК-та и живеят доста хора. Тогава май 309 минаваше някъде по в южната част на Люлин а не по Сливница. Значи там са имали само 54А и 242.

А още преди това пък 242 е бил до Банкя и е бил експресен без спиране почти никъде. Според мен съкращаването му само до Пушкаров е убило линията, ако беше останал до Банкя нищо чудно сега това да беше една от най-натоварените линии за курортното градче. С един автобус оттам направо до Лъвов мост.

А това със закриването на гараж Република ми се вижда супер тъпа идея и не знам въобще каква е била логиката. По пътя на логиката е логично гаражите да са в големите панелни квартали, а не Люлинските линии да са в Малашевци. Защото може да има много по-късни последни курсове с които да се прибереш и да излезеш рано сутрин. Точно като сега Младост гаража е наблизо има първи автобуси още малко след 4.30 сутринта и последни почти чак до към 0.30, за разлика от Люлин.

На 54А освен на туристически 11М4 съм се возил на един много добре ремонтиран Чавдар 11М3 местен, бял с една червена ивица отдолу също с изцяло тапициран салон. По-късно този същия го видях на автостанция Изток, а в Земляне имаше също такъв и работеше редовно на 93, имаше и аварийна такъв. Нищо чудно да е бил един и същи автобус, прехвърлян от един гараж в друг и после направен на аварийна.
« Last Edit: 18.10.2018, 00:39:40 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР